اسرار مکالمه با فرد ناآشنا

اسرار مکالمه با فرد ناآشنا
  • اسرار مکالمه با فرد ناآشنا

    مکالمه با فرد ناشنا، یکی از چالش‌های بزرگی است که ممکن است در زندگی شما به‌وجود بیاید. اگرچه ممکن است در برخی موارد با فرد موردنظر آشنایی داشته باشید، اما در بعضی موارد ممکن است یک فرد را برای نخستین‌بار ملاقات کنید و باید صحبت‌های لازم را با او انجام دهید. در اینجا به برخی اسرار برای مکالمه با فرد ناشنا می‌پردازیم.

    ۱. روی خودتان متمرکز شوید

    قبل از شروع به صحبت کردن با فرد ناشنا، از خودتان پرسیده و درباره هدف اصلی خود از این ملاقات مطمئن شوید. یعنی، آیا می‌خواهید فرد موردنظر را برای نخستین‌بار به عنوان دوست بدست آورید؟ آیا به دنبال یک همکار جدید هستید؟ یا فقط به دنبال گسترش شبکه روابطی خود هستید؟ هر چند که هدف شما چیزی باشد، باید به آن متمرکز شوید و دقیقاً بدانید که چه می‌خواهید.

    ۲. نگران نباشید

    اگرچه ممکن است از ملاقات با فرد ناشنا نگران باشید، اما باید در نظر داشته باشید که با یک انسان دیگر سر و کله نمی‌زنید. این فرد نیز مثل شما یک انسان است و با شما صحبت خواهد کرد. بنابراین، از خودتان نگرانی را برداشته و با اعتماد به نفس به ملاقات بروید.

    ۳. به محیط اطراف توجه کنید

    با وجود اینکه فرد ناشنا را ملاقات کرده‌اید، اما باید به محیط اطراف نیز توجه کنید. ممکن است یک موضوع مشترک مثل محیط اطراف، هوا و غیره به شما کمک کند تا به راحتی با فرد موردنظر ارتباط برقرار کنید.

    ۴. از سوالات باز پرهیز کنید

    اگر می‌خواهید رابطه‌ای با فرد ناشنا برقرار کنید، از پرسیدن سوالاتی که فقط به پاسخ بله یا خیر قابل توجهی دارند، پرهیز کنید. به جای اینکه سوالات باز و مفهومی پرسیده و در مورد پاسخ‌های فرد ناشنا صحبت کنید.

    ۵. توجه به نشانه‌های بدنی فرد ناشنا

    نشانه‌های بدنی فرد ناشنا می‌تواند به شما کمک کند تا رفتار واقعی او را درک کنید. ممکن است او عصبی، اضطرابی یا خسته باشد. با توجه به نشانه‌های بدنی او، می‌توانید بهتر درک کنید که چگونه با او باید رفتار کنید.

    در نهایت، با تمرین و تجربه مکالمه با فرد ناشنا به تدریج به مهارت خود در این زمینه افزوده و به راحتی با هر فردی می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

    مکالمه یک روش بسیار ارزشمند برای برقراری رابطه دوستانه و پیشرفت سریع در پیوندهای دوستانه است. مکالمه دارای دو بخش است گفتن و شنیدن. ممکن است شما خود را در موقعیتی یافته باشید که خواسته اید با کسی صحبت بکنید اما ناگهان احساس کرده اید زبانتان بند آمده است و قادر به صحبت نشده اید یا ممکن است وقتی که روی صندلی هواپیما در کنار یک شخص ناآشنا نشسته اید نتوانسته اید راهی برای شروع گفتگو با او بیابید. در این موقعیت ها شما باید شخص مقابل را به حرف بگیرید و آن گاه دریابید که به چه چیزهایی علاقه مند هست و مطابق با آن خود را هماهنگ کنید. این در حوزه گفتگوی کوتاه قرار دارد و زمینه ای برای دستیابی به رابطه دوستانه است.

    دست از حرف زدن بردارید و شروع به پرسیدن کنید.

    مکالمه روشی است که ما با آن افراد دیگر را گشوده و درون آنها را می بینیم یا پیامی ارائه می دهیم و یا هر دو. پرسش ها جرقه های مشتعل کننده مکالمه هستند. دو نوع پرسش وجود دارد پرسش های باز و پرسش های بسته.
    پرسش ها به طور حیرت آور آسان و راحت عمل کرده و نتایج هر نوع پرسش به طور قطع تضمین شده است، پس مطمئن باشید که می دانید چه سئوالی باید بپرسید. پرسش های باز نیاز به یک توضیح دارند و از این رو شخص مقابل مجبور به گفتگو می شود. پرسش های بسته، پاسخ های بلی یا نه دارند و این باعث می شود وقتی شما پاسخ را دریافت کردید به همان جایی که مکالمه را آغاز کردید باز گردید و بایستی به دنبال پرسش های دیگری برای دستیابی به برخی اشکال مکالمه باشید.

    مکالمه را با یک جمله در مورد مکان یا موقعیت آغاز کنید.

    سپس یک سوال باز بپرسید. این فکر خوبی است که پیش از یک سوال باز یک جمله باز آورده شود. بهترین نوع جمله القا کننده رابطه دوستانه عبارت از جمله ای است که هر دوی شما در آن مشترک باشید. جلسه یا مهمانی که در آن شرکت کرده باشید، برخی از رویدادهای جالب در شرف وقوع و.. سپس یک پرسش باز مطرح کنید بدین گونه شما به طور قطع به اطلاعات آزاد دست خواهید یافت. گاه گفت و گوی خودمانی ، شکل بازی پینگ پنگ را به خود می گیرد : شما ماجرایی کوتاه از روزی که پشت سر گذاشته اید ، تعریف می کنید و فرد مقابل ماجرایی دیگر و به این ترتیب ، یکی بعد از دیگری از مشکلات ، رنجش ها و موفقیت های خو می گویید. گاهی هم هدف از گفت و گو حل یک مشکل است . در اینجا به بحث یا تصمیم گیری درباره ی موضوعی جدی نیاز است .در بحثهایی که هدفی را دنبال می کنند ، شکل گفت وگو نقشی مهم در دستیابی به هدف دارد .

    از کلماتی که به گشودن شخص کمک خواهد کرد استفاده کنید.

    این کلمات در برقراری رابطه دوستانه و ارتباط به ما کمک می کند زیرا آنها شخص مقابل را وادار می کند تا شروع به صحبت کرده و درون خود را برای ما بگشاید. پس از عباراتی مثل چه کسی؟ چه وقت؟ چه چیز؟ چرا؟ کجا؟ …استفاده کنید. کارایی مکالمه خود را با افزودن افعال حسی خاص مثل دیدن، گفتن، احساس کردن افزایش دهید.

    از کلماتی که موجب بسته شدن شخص می گردد اجتناب کنید

    برخلاف کلماتی که موجب گشوده شدن شخص می گردند، کلمات استفهامی مثل آیا شما….هستید؟آیا شما ….انجام می دهید؟ مکالمه خوب را از بین می برد. به عبارت دیگر هر شکل سوالی افعال بودن، داشتن، کردن می توانند شانس شما را برای یک مکالمه القا کننده رابطه دوستانه از بین ببرند. آنها یک پاسخ یک کلمه ای بلی و نه را به دنبال دارند. بعد از آن چه شما مجبور به پرسش دیگری هستید و این کار راه به جایی نمی برد.

    اگر در موقعیت های تحمیلی قرار گرفتید مثل قرار گرفتن در قطار یا اتوبوس در کنار یک فرد ناآشنا برای شروع می توانید از سلام، صبح بخیر یا یک لبخند شروع کنید. یک لبخند متقابل در پاسخ یک نشانه خوبی است و نشان می دهد در مسیر صحیحی قرار دارید. ساده عمل کنید و تحلیل گر نباشید. مودب، شاد و درخشان باشید. بیش از حد نزدیک و درست مقابل شخص قرار نگیرید. زمانی که مطمئن شدید شخص مقابل به طور مطبوعی به تعامل پاسخ می دهد می توانید راه باز کننده خاص تری بیازمایید.

    می توانید گاهی در ابتدای امر یک سوال بسته مطرح کنید به شرط آنکه مطمئن باشید برای پس از آن یک سوال با پاسخ باز مناسب دارید.
    در موقعیت های مختلفی که با افراد در تعامل هستید به شخص مقابل سه شانس برای تعامل بدهید. اگر پس از سه پرسش یا جمله، او به وضوح اشتیاقی از خود نشان نداد، دیگر مزاحم نشوید و محترمانه خود را کنار بکشید.

    گرفتن اطلاعات آزاد از یک شخص غریبه کار چندان دشواری نیست به شرط آنکه از طریق مناسب درخواست گردد. هر چه شما اطلاعات بیشتری بدهید فرد مقابل نیز اطلاعات بیشتری به شما خواهد داد. شما با جملاتی که در مکالمات خود استفاده می کنید می توانید فرصت گفتگو برای فرد مقابل را نیز ایجاد کنید. به عبارتی جمع آوری اطلاعات از دیگران ز طریق پیش قدم شدن در ارائه اطلاعات خودتان می باشد. شما می توانید از این اطلاعات برای گسترش و عمیق تر کردن رابطه دوستانه خودتان استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا