آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری

آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری
  • آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری

    آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری، به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و اقدامات اشاره دارد که به منظور آماده‌سازی روحی و عاطفی زوج برای بارداری و پدرمادری انجام می‌شود. این فرایند شامل ارتقای سطح دانش و آگاهی آینده‌الزامات پدرمادری است و همچنین تقویت روابط عاطفی بین زوجین می‌باشد.

    یکی از اصلی‌ترین اقدامات آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری، مراجعه به پزشک و ارزیابی وضعیت سلامتی زوجین است، زیرا برخی از عوامل مانند بیماری‌های قلبی، دیابت، بیماری‌های روانی و فشار خون بالا می‌توانند برای بارداری خطرناک باشند.

    همچنین، مشاوره با متخصصین روانشناسی و روان‌پزشکی نیز به منظور حل مشکلات روانی و رفع اضطراب و ترس‌های زوجین برای بارداری و پدرمادری، انجام می‌شود.

    آموزش‌هایی نیز، در راستای آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری ارائه می‌شود. برخی از موضوعاتی که در این آموزش‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند عبارت‌اند از: غذای سالم و مناسب برای بارداری، روش‌هایی برای کنترل استرس و اضطراب، تقویت روابط عاطفی بین زوجین و همچنین آموزش‌هایی برای مراقبت از نوزاد پس از تولد.

    در مورد بخشی از این آموزش‌ها که به غذای سالم مربوط است، می‌توان گفت که برای بارداری سالم و موفق، باید مواد غذایی سالم و با ارزش غذایی بالا مصرف کرد. علاوه بر این، باید از مصرف الکل، دخانیات و مواد مخدر خودداری کرد.

    به طور کلی، آمادگی روانی در دوران قبل از بارداری به منظور آماده‌سازی زوجین برای بارداری و پدرمادری انجام می‌شود. این فرایند شامل ارتقای سطح دانش و آگاهی آینده‌الزامات پدرمادری، تقویت روابط عاطفی بین زوجین و حل مشکلات روانی و رفع اضطراب و ترس‌های زوجین برای بارداری و پدرمادری می‌باشد.

    در این مقاله به آمادگی روانی قبل از دوران بارداری خواهیم پرداخت تا با اطلاعات و دانش کافی بسوی باردار شدن حرکت نماییم.

    بهترین کار قبل از هر اقدامی، آمادگی روانی است. منظور از آمادگی روانی  این است که قبل ازاینکه تصمیم به بچه دار شدن داشته باشیم

    به آمادگی روحی و روانی می پردازیم اما آمادگی روحی چیست؟  آمادگی روحی  قبل از بارداری بدین صورت می باشد که باید اول از نظر ذهنی ، آمادگی مادر شدن و قبول مسئولیتش هر چند شاید ساده به نظر نیاید ولی شیرینش را داشته باشیم و با شرایطی که در آینده رو به رو خواهیم شد بهتر مواجه خواهیم شد. اگر از قبل ، مراحل رشد کودک را در ذهنمان مرور کرده باشیم خیلی راحت تر آن دوران را سپری خواهیم کرد. دز آمادگی روانی گام بعدی که بسیار مهم است ،صحبت با شریک زندگیمان است. باید نظر و هدف او را در این امر مهم بدانیم و نظراتمان را همسو کنیم و در امر تربیت یکدل باشیم.

    همفکری با شریک زندگیمان برای آمادگی روانی

    در زندگی بسیار پیش می آید که نظر مشترک نیست ولی با صحبت کردن و آگاهی دادن می توانیم به نقطه ی مشترک و یا تفاهم برسیم. قرار نیست در تمام موارد ما به تفاهم برسیم ولی با گفتگو راه حل های متفاوتی پیدا خواهیم کرد که لذت بیشتری ببریم.
    لازمه ی داشتن شرایط روحی خوب، داشتن روحیه بالا و با عزت نفس است . عزت نفس مرحله ای بالاتر از اعتماد به نفس است که از سنین خردسالی شکل می گیرد و در آینده شخص هم تاثیر می گذارد.

    در این مقاله به آمادگی روانی و پس از آن آمادگی روحی برای باردار شدن را بررسی نمودیم. در مقاله های بعدی به دیگر جنبه ها قبل از بارداری خواهیم پرداخت.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا