قطع رابطه با خانواده شوهر چه پیامدهایی به دنبال دارد؟(رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد)

قطع رابطه با خانواده شوهر
  • همان طور که می دانید پیمان بین زوجین علاوه بر تشکیل رابطه آن ها، یک رابطه منطقی را نیز بین خانواده ها شکل می دهد.

    هر کسی باید آمادگی اتفاقات مختلفی را داشته باشد، زیرا مطمئناً هیچ خانم و آقایی نمی پذیرد که رابطه خود را بعد از ازدواج با خانواده قطع کند. شاید این جمله برای شما نیز آشنا باشد که انسان مخلوق متفاوت و عجیبی است؛ این جمله می ‌توانند درباره تمام ابعاد زندگی به کار برود؛ یکی از این زمینه‌ ها ازدواج است.

    ما در این مقاله می ‌خواهیم به سوال ” رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد  ” پاسخ بگوییم، اگر شما هم می خواهید حد و حدود رابطه خود را با خانواده همسر بدانید لطفاً تا پایان با ما همراه باشید.

    روش های برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر

    بر خلاف باور عموم، متأهل شدن فقط به معنای ورود به زندگی یک نفر نیست؛ بلکه خانواده همسر نیز جزء جدایی ناپذیر از خانواده‌ای هستند که به آن وارد میشویم. در نتیجه برای داشتن یک زندگی بهتر، شاد کردن همسر و لذت بردن از زندگی مشترک باید در جهت برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر تلاش کرد.

    مشخص کردن حد و مرز ها

    ارزش های خانواده به کمک تمام اعضای خانواده باید مشخص شوند. هیچ کدام از اعضا حق ندارند به راحتی این ارزش ها را زیر پا گذارند. لزوماً در حضور خانواده همسر نیز این ارزش ها باید حفظ شوند. به طور مثال هیچ کدام از زن یا مرد نباید در حضور خانواده خود به همسر بی‌احترامی یا او را تحقیر کند.

     

    همچنین بهتر است محدودیت هایی برای دخالت در زندگی زوجین یا زندگی خانواده همسر ایجاد کرد. این محدودیت ها به نفع هر دو طرف هستند. در نتیجه موجب برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر میشوند. به طور مثال زن نباید در امور خواهر همسرش دخالت کند، یا مادرشوهر نباید در امور عروس خانواده دخالت کند و مثال های مشابه که در صورت رعایت، میتواند ریشه بسیاری از اختلافات را از بین ببرد.

    در هنگام وقوع بحث ها نیز زوجین نباید شکایت خود را نزد خانواده همسر ببرند. بهتر است این قانون در زندگی مشترک وجود داشته باشد که در صورت هر گونه دلخوری، مشکلات با گفتگو حل شوند. شکایت از همسر نزد خانواده او، احترام خود فرد را نزد همسر و همچنین نزد خانواده او از بین میبرد.

    کسب شناخت کافی برای برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر

    با ازدواج دو نفر، هر کدام از طرفین وارد خانواده‌ای میشود که تقریباً هیچ شناختی از آنها ندارد. همین موضوع ممکن است گاهاً موجب ایجاد سوءتفاهم شود و مشکلاتی به وجود آورد. در نتیجه باید از اخلاق و رفتار خانواده همسر شناخت کافی به دست آورد.

     

    در صورتی که شناخت کافی باشد، خودبه خود مدیریت رفتار نیز ساده‌تر میشود و رفتار صحیح‌تری بین خانواده همسر و زوجین شکل میگیرد. به طور مثال زمانی که مادرزن نسبت به برخی مسائل حساس است، اما مرد شناختی از آنها ندارد، ممکن است ناخواسته موجب ایجاد دلخوری شود. بنابراین بهتر است تا زمانی که شناخت کافی صورت نگرفته است، بیشتر مراقب رفتار خود بود.

    همچنین برای برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر هر کدام از زوجین بهتر است خود واقعی‌شان را مخفی نکنند. در واقع هیچ‌وقت نباید به خاطر خانواده همسر خود را تغییر داد. زیرا نقش بازی کردن فقط مدت کوتاهی دوام خواهد داشت. بنابراین باید به یکدیگر فرصت شناخت خود واقعی را داد و در جهت برقراری یک ارتباط خوب تلاش کرد.

    برخورد خونسرد

    زن و مرد نباید از یاد ببرند که خانواده همسر، در هر صورت خانواده او هستند و به هیچ وجه نباید شرایطی را به وجود آورند که همسر در مقابل خانواده خود قرار گیرد. پذیرش علایق همسر، کنار آمدن با خانواده او و حتی برقراری یک رابطه دوستانه با آنها، زندگی را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

     

    بنابراین در مواقعی که هر کدام از زوجین با خانواده همسر مشکل دارد و همین موضوع تنش بسیاری در زندگی مشترک به وجود می‌آورد، باید با خونسردی مسائل را برای او توضیح داد و مشکلات را به همراه یکدیگر حل کرد. پس از آن میتوان برای برقراری ارتباط صحیح با خانواده همسر اقدام درست‌تری انجام داد. مقابله به مثل در چنین شرایطی به نفع زندگی مشترک نیست.

    به علاوه ممکن است شرایطی پیش آید که خانواده همسر  با زن یا مرد مشکل داشته باشند. به طور مثال مادرشوهر ممکن است با عروس خانواده رابطه خوبی نداشته باشد و مشکلاتی برای زن ایجاد کند. در این حالت زن میتواند به جای لجبازی و مقابله به مثل، با خونسردی رفتار مناسب‌تری داشته باشد و با گفتگو مشکل را برای او توضیح دهد. چنین رفتاری میتواند ارزش و احترام زن را افزایش دهد و موجب برقراری یک ارتباط بهتر بین عروس و مادرشوهر شود.

    بررسی چگونگی رابطه با خانواده همسر

    ازدواج به خاطر فرار از تنهایی

    یکی از دلایلی که افراد به ازدواج رو می‌ آورند، فرار کردن از تنهایی در سنین بالا است. به طور کلی زندگی شهری، ماشینی و آپارتمان نشینی فرصت برقراری ارتباطات گسترده را از افراد می ‌گیرد، به همین دلیل است که اکثر خانواده ها یک یا دو فرزندی هستند.

    ازدواج کردن فرصتی را در اختیار انسان قرار می دهد که روابط اجتماعی خود را گسترش دهد و بتوانند با برقراری رابطه با خانواده همسر نیازهای خود را برطرف کند.

    تمام انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند، یکی از راه های رسیدن آرامش برقراری روابط عاطفی و ازدواج‌ کردن است، اما گاهی اوقات این سوال پیش می آید که چه چیزی بین همسران جوان وجود دارد که روابط آن ها را با خانواده به معضل تبدیل می کند؟

    پاسخ این سوال جملات متعدد و متفاوتی است. گاهی اوقات زوجین در دوران آشنایی و یا نامزدی مشکلات و بالا و پایین های زندگی خود را به طرف مقابل و خانواده ها نشان نمی دهند.

    بخش مهمی از مشکلات زوجین ازدواج کردن به دلیل ترس از تنها ماندن است

    بی اطلاع بودن از قوانین خانوادگی

    یکی از دلایل دیگری که باعث اختلاف بین زوجین و خانواده ها می شود قوانین نانوشته ای است که در هر خانواده ای وجود دارد و طرف مقابل از آن ها بی خبر است. حتی گاهی اوقات اختلاف سلیقه و درک پایین افراد می تواند در زندگی زوجین را با مشکل مواجه کند.

    در پاسخ به سوال ” رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد ” باید بگویم که شرایط حال حاضر جامعه و کشور ما به صورتی است که افراد معمولاً تا قبل از ۴۰ سالگی نمی توانند از خانواده های خود جدا شوند و به صورت فردی مستقل زندگی کنند.

    نگرانی بیش از حد خانواده ها همیشه برای فرزندان مشکل ایجاد می کند، آن ها فکر می‌ کنند که اگر از فرزند خود حمایت نکنند او را از دست می دهند، مطمئناً این موضوع برای همسرشان خوشایند نیست.

    بلد نبودن مهارت های اجتماعی

    یکی دیگر از علت های بروز مشکل در خانواده ها ندانستن مهارت های اجتماعی مختلف است، در گذشته منازل به دو قسمت اندرونی و بیرونی تقسیم می ‌شد که در آن خانواده ها با یکدیگر در ارتباط بودند، اما امروزه به دلیل هسته ای شدن بنیان خانواده ها ؛ این روابط برای افراد امروزی ناشناخته است آن ها نمی دانند که چگونه با این شرایط کنار بیایند.

    گاهی اوقات مشکلات زوجین به دلیل  هیجانی برخورد کردن دیگران و عدم فهم نیازهای افراد خانواده است که روابط زوجین را با خانواده ها مشکل می کند. گاهی اوقات باید در رابطه با خانواده همسر از خود گذشتگی کرد که از به وجود آمدن مشکلات جلوگیری شود.

    گاهی اوقات افراد فکر می کنند که زمانی که تشکیل زندگی می دهند و مستقل می شوند، یعنی دیگر نباید به عقاید و قوانین خانواده پایبند باشند، اما این موضوع کاملاً اشتباه است.

    تشکیل زندگی مشترک به معنی با هم آمیختن سبک زندگی جدید ، به کار بردن نظرات و عقاید مختلف و تلاش کردن برای سازگاری هرچه بیشتر در خانواده است.

    پایین بودن و یا نداشتن مهارت های برقراری ارتباط مشکل بزرگ بعضی از زوجین است

    توجه کردن به نقش فرزندی در خانواده

    ” رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد ” در پاسخ باید این موضوع را بدانید که هیچ چیزی نمی ‌تواند ناقض نقش فرزندی در خانواده شود.

    شاید افراد فکر کنند که با ازدواج و مستقل شدن دیگر به خانواده تعلق ندارند! این موضوع درست است که با ورود به مقاطع دیگر در زندگی این نقش کمی کمرنگ می شود، اما به هیچ عنوان نمی ‌توان آن را انکار کرد.

    افراد باید یاد بگیرند که تمام نقش های زندگی را به خوبی ایفا کنند، نقش هایی مثل خواهر برادری، فرزندی، همسری ، پدر و مادری و … در افراد باید به تعادل خود برسد.

    جالب است بدانید که وجود افکاری ریشه ای مثل مادر زن و مادر شوهر، برادر زن، خواهر شوهر باعث به وجود آمدن مشکلات زناشویی می‌ شود. داشتن این افکار باعث می شود که افراد به صورت ناخودآگاه در برابر افراد خانواده همسر جبهه گیری کنند.

    دلایل بسیار متفاوتی وجود دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر روی روابط زوجین تاثیر گذار است. رابطه زوجین جوان با خانواده همسر معمولاً در اوایل ازدواج با مشکل رو به رو می ‌شود، اما باید با به کار بردن راهکارهایی روابط آن ها را حفظ کرد.

    خانواده ها در شکل گیری و ثبات ازدواج زوجین بسیار تاثیر گذار هستند، آن ها باید این روابط را مدیریت کرده و از بروز مشکلات جلوگیری کنند.

    در ادامه در پاسخ به سوال ” رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد ” راهکارهایی را برای بهبود روابط زوجین با خانواده ها ارائه می کنیم:

    راهکارهای بهبود روابط زوجین

    بهتر است در زمان آشنایی زوجین با خانواده‌ ها بیشتر آشنا شوند.

    زمانی را برای شناخت و آشنایی با والدین و خانواده همسر اختصاص دهید.

    هر یک از زوجین باید دلایل انتخاب همسر خود را به خانواده ها بگوید.

    واقعیت ها و قوانین خانوادگی به طور کامل برای طرف مقابل توضیح داده شود.

    یکی از راهکارهای حل مشکلات زوجین آشنایی بیشتر با خانواده یکدیگر است

    مشخص کردن حد و مرز در زندگی

    برای هر کسی واجب است که در زندگی حد و مرزهای خود را مشخص کند. از این رو مشخص کردن حد و مرز با خانواده ها نیز ز بسیار مهم است. البته این موضوع را نیز باید در نظر بگیرید که با حفظ احترام، با همسر خود به توافق برسید.

    هر کسی اگر حریم خصوصی خود را رعایت کند؛ مطمئناً دیگران نیز مجبور به رعایت کردن این حریم می شوند؛ بنابراین بهتر است قبل از ازدواج درباره حریم خصوصی خود با همسر صحبت کنید.

    بعد از ازدواج خانواده‌ ها برای زندگی مشترک فرزندان خود نگرانی ‌هایی دارند، اما ابتدا باید این نگرانی ها کنترل شود. معمولاً وجود نگرانی باعث بروز دخالت در زندگی زوجین می شود.

    اگر شما با خانواده خود دچار مشکل شدید، به شما توصیه می کنیم که به هیچ عنوان همسر شما در این موضوع دخالت نکند.

    خانواده ها باید از بروز مشکل و کشمکش با عروس و یا داماد خود جلوگیری کنند.

    رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد در بعضی از امور زوجین باید با خانواده های دو طرف مشورت کنند، این کار باعث جلب احترام آن ها می ‌شود. اگر این موضوع به درستی شکل بگیرد مطمئناً دخالتی را در پی ندارد.

    یکی دیگر از راهکارهای حل مشکلات زوجین مشورت گرفتن درست و به جا از خانواده خود می باشد

    زوجین نباید به تفاوت های خانواده ها به عنوان برتری در یکدیگر نگاه کنند

    خانواده ها باید برای شناخت و برقراری تعاملات بیشتر و حل اختلافات به یکدیگر نزدیک شوند.

    وجود نقاط مشترک باعث استحکام روابط خانواده ها با فرزندان می ‌شود، این وجوه اشتراک را باید در زمینه ‌های مختلف توسعه داد.

    زوجین باید در هر شرایطی احترام خانواده همسر را نگه دارند

    با به وجود آمدن مشکل بین همسر و خانواده افراد باید بکوشند که با دلایل منطقی از به وجود آمدن اختلافات بیشتر جلوگیری کنند؛ اما متاسفانه بسیاری از زوجین از روی هیجان با این اختلافات برخورد می کنند و موضوع گسترده ‌تر می‌ شود.

    خانواده ها باید این موضوع را بدانند که هیچ دختر و پسری به قصد ضربه زدن به همسر خود ازدواج نمی کند.

    ما در این مقاله سعی کردیم به سوال”  رابطه با خانواده همسر باید چگونه باشد ” پاسخ دهیم. اگر شما هم نظر؛ پیشنهاد و یا تجربه ای درباره روابط با خانواده همسر دارید می توانید آن را با ما و سایر کاربران زیر همین مطلب به اشتراک بگذارید، در پایان از شما سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

    قطع رابطه با خانواده شوهر چه پیامدهایی به دنبال دارد؟

    روزی که ازدواج کردم خیال می کردم با یک خانواده صمیمی رو به رو شده ام اما بعد از گذشت مدتی همه چیز عوض شد،

    از دست دخالت های مادر شوهر خود خسته شده ام،

    رفت و آمد با خانواده شقطع رابطه با خانواده شوهر چه پیامدهایی به دنبال دارد؟وهر برای من عذاب آور است،

    از زخم زبان و حرف های نیشدار خواهر شوهرم طاقتم طاق شده است،

    علاقه ای به دیدن خانواده شوهرم ندارم و آنها را دوست ندارم،

    با خانواده شوهرم قطع رابطه کردم چون مرا دوست ندارند.

    و … این حرف ها درد دل خانم هایی است که گزینه قطع رابطه با خانواده شوهر را انتخاب کرده اند و فکر می کنند با این راهکار همه مشکلات حل می شود. اگر اطرافیان شما با خانواده همسرشان روابط خوبی نداشتند این موضوع نباید زیر بنای رفتار شما با خانواده شوهرتان باشد.

    من در بسیاری از موارد شاهد آن بوده ام که شوهران این خانم ها روش مقابله به مثل را پیش می گیرند و می گویند: چون تو با خانواده من قطع رابطه کرده ای من هم با بستگان تو رفت و آمد نمی کنم و بدین ترتیب یک مشکل به مشکلات قبلی اضافه می شود.
    مثلاً خانمی به من مراجعه کرده بود و می گفت: در ابتدای ازدواج فکر می کردم با قطع رابطه با خانواده شوهر و رفت و آمد بیشتر با خانواده خودم تمام توجه و عشق شوهرم برای من می شود. اما الان بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک به اشتباهم پی برده ام. بعد از قطع ارتباط با خانواده همسر خود از طرف شوهرم مدام سرزنش می شدم که تو خودخواهی. مادر من چه بدی به تو کرده بود. چرا من خام تو شدم و خانواده ام را رها کردم و … .

    یا آقایی به من مراجعه کرده بود و از قطع رابطه با خانواده خود ناراحت بود و می گفت: احساس می کنم همسرم مرا فریب داده است و به خاطر مسائل بچه گانه با خانوده ام رفت و آمد نمی کنم.

    به داستان این آقا خوب توجه کنید:

    قطع رابطه با خانواده شوهر
    حسن آقا مصمم شده بود همسرش را طلاق دهد. پرسیدم: «دلیل اصلی این تصمیم چیست؟ شما دو فرزند دارید و می دانید که طلاق مشکلات زندگی شما را بیشتر خواهد کرد.»

    گفت: «بعد از ۱۲ سال متوجه شده ام همسرم را فریب داده است و همه خانواده و دوستانم را از دست داده ام. چنان احساس فریب خوردگی می کنم که دیگر حاضر نیستم با او زندگی کنم.»

    گفتم: «کمی بیشتر توضیح دهید. چرا احساس می کنید فریب خورده اید؟»

    حسن آقا با کمی عصبانیت گفت: « به منیژه اعتماد داشتم. وقتی می گفت با دوستت قطع رابطه کن فکر می کردم صلاح زندگی ما را می خواهد. وقتی می گفت آن دوست را کنار بگذار فکر کردم چون دوست دوران مجردی ام بوده لزومی ندارد با او رابطه داشته باشم. تا رسید به برادرهایم. منیژه میانه مرا با آنها به هم زد. بعد پای خواهرهایم را یکی یکی از خانه ما برید. بالاخره کاری کرد که بعد از سه سال با خانواده ام رابطه ای ندارم. آنها دیگر از من سراغی نمی گیرند. قبلا سرم به کار گرم بود و حرف هایش را صادقانه می پنداشتم. اهمیتی نمی دادم. فامیل با گوشه و کنایه می گفتند فلانی زن ذلیل است. منیژه دائماً می گفت چون ترقی کرده ای همه به تو حسادت می کنند. متاسفانه چون نشانه های اندکی هم در این مورد بود حرف او را قبول می کردم.

    اما با قطع رابطه با خانوده من پای خواهرها، برادرها، عمه و خاله او به خانه ما باز شد. چون ما شهرستان بودیم و بیشتر خانواده های ما تهران، گاه آنها می آمدند و تا دو هفته می ماندند. روزی به خود آمدم و گفتم چرا منیژه تاکنون یک بار از رفت و آمد خانواده خود شکایتی نکرده است. اما با خانواده من قطع ارتباط کرده است.

    روزی بر حسب تصادف چرکنویس نامه ای که به دوستش نوشته بود را دیدم. در نامه از نحوه قطع رابطه با خانواده شوهر خود نوشته بود و توصیه هایی به دوستش کرده بود.

    محتوای نامه چنین بود: «شوهرم دوست باهوشی داشت که هیچ چیز را نمی شد از او پنهان کرد. همیشه با دیده شک و تردید به کارهایم نگاه می کرد. چون با شوهرم شریک بود نمی توانستم مانع آمدنش شوم. حرف شنوی حسن از او بسیار زیاد بود و مدام از او تعریف می کرد. دیدم باید این مزاحم را از سر راه بردارم. ابتدا سعی کردم شراکت آنها را به هم بزنم. گفتم چرا شریکت باید تهران باشد و تو اینجا زحمت بکشی چرا نباید تمام تولید برای تو باشد. خلاصه انقدر گفتم تا میانه آنها به هم خورد. بعد از قطع ارتباط با او خیالم راحت شد.

    حالا نوبت می رسید به قطع رابطه با خانواده شوهر . با بهانه های مختلف با برادر و خواهرش قطع رابطه کردیم. دو سال نگذشته بود که با کلیه خانواده او ارتباط را قطع کردیم. به تدریج پای خانوده خودم را به خانه مان باز کردم. هر وقت با خانواده شوهر خود مجبور به رفت و آمد بودم چنان خودم را می گرفتم و اظهار بی حوصلگی می کردم که دیگر سراغ ما نمی آمدند.»

    قطع ارتباط با خانواده همسر
    حسن آقا سکوتی کرد و دوباره ادامه داد: «حالا متوجه شدید چرا با وجود دو بچه می خواهم همسرم را طلاق دهم؟ هر وقت یاد حیله هایش می افتم از خودم متفر می شوم چرا به حرف هایش گوش کردم و با خانواده ام قطع ارتباط کردم. آخر پدر و مادرم مرا بزرگ کرده اند برادر و خواهری داشتم. با فامیل رفت و آمدی داشتم. چرا این زن مدام به دنبال قطع ارتباط با خانواده همسر بود؟ آنها کاری به کارش نداشتند.»

    احساس فریب خوردگی حسن آقا را از پا انداخته بود او مدام خود را سرزنش می کرد که چرا مرتکب چنین اشتباهی شده است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا