چگونه برای همسرم شنونده ای جذاب باشم؟

چگونه برای همسرم شنونده ای جذاب باشم؟
  • چگونه برای همسرم شنونده ای جذاب باشم؟

    هر رابطه‌ای نیاز به شنونده داشتن دارد و در رابطه‌ی همسری هم این نکته بسیار مهم است. شنوندگی اصولی و موثر، می‌تواند به عنوان یک عامل اصلی برای سازماندهی روابط درون خانواده محسوب شود. اما، چگونه می‌توانید برای همسرتان یک شنونده جذاب باشید؟

    ۱. تمرکز کردن بر موضوعات مورد علاقه‌ی همسرتان

    موضوعات مورد علاقه‌ی همسرتان را بشناسید و از آنها در صحبت‌های خود با وی استفاده کنید. فرض کنید همسرتان به پزشکی علاقه دارد، شما می‌توانید در مورد آخرین اخبار پزشکی و روش‌های درمانی جدید صحبت کنید. با این کار، همسرتان احساس خواهد کرد که از شما برای صحبت کردن و استفاده از دانش و تجربیات شما راحت‌تر است.

    ۲. مورد توجه قرار دادن به تفاصیل

    از جمله مواردی که می‌تواند به شنوندگی شما کمک کند، مورد توجه قرار دادن به تفاصیل است. هنگامی که همسرتان با شما صحبت می‌کند، سعی کنید به جزئیات صحبت‌های وی توجه کنید و از وی بخواهید که بیشتر درباره‌ی آن صحبت کند. در این صورت، همسرتان احساس خواهد کرد که وی برای شما مهم است و از صحبت کردن با شما لذت می‌برد.

    ۳. استفاده از ابزارهای شنیداری

    برخی افراد به دلیل مشکلات شنوایی، ممکن است صحبت کردن با شما را سخت بیابند. برای رفع این مشکل، می‌توانید از ابزارهای شنیداری مانند سمعک استفاده کنید. با استفاده از سمعک، همسرتان می‌تواند صحبت کردن با شما را راحت‌تر پیدا کند و شما هم می‌توانید بهتر بفهمید که چه چیزی را می‌گوید.

    ۴. شنیدن به صورت فعال

    شنیدن به صورت فعال، یعنی توجه کردن به صحبت‌های همسرتان و برخورد با وی به صورتی که نشان دهید که در حال شنیدن به صحبت‌های وی هستید. این کار به شما کمک می‌کند تا بهتر بفهمید که همسرتان چه چیزی را می‌گوید و با وی به شکلی موثرتر ارتباط برقرار کنید.

    ۵. نشان دادن توجه به احساسات همسرتان

    همچنین، برای شنونده جذاب بودن، می‌توانید به احساسات همسرتان توجه کنید و به او نشان دهید که درکی از او دارید. این کار می‌تواند به همسرتان احساس کنید که شما برای او احترام قائل هستید و به دوست داشتن او می‌پردازید.

    در نهایت، شنونده جذاب بودن برای همسرتان، نیازمند تلاش و تمرین است. با رعایت این نکات، می‌توانید به شنونده ای بهتر و جذاب تبدیل شوید و رابطه‌ی همسری خود را بهبود بخشید.

    یکی از نیازهای انسان برای تعامل بهتر با دیگران نیاز به شنیده شدن است. همه‎ی ما دوست داریم زمانی که با طرف مقابل‎مان صحبت می‎کنیم او به دقت به حرف‎های ما گوش دهد و این گوش کردن را مبنی بر توجه او نسبت به خود قلمداد می‎کنیم. شاید شما از آن دسته از افرادی باشید […]

    یکی از نیازهای انسان برای تعامل بهتر با دیگران نیاز به شنیده شدن است. همه‎ی ما دوست داریم زمانی که با طرف مقابل‎مان صحبت می‎کنیم او به دقت به حرف‎های ما گوش دهد و این گوش کردن را مبنی بر توجه او نسبت به خود قلمداد می‎کنیم. شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که در این مهارت بسیار مهم، توانایی و مهارت لازم را نداشته و یا نیاز به تمرین فراوان دارید. یکی از نیازهای اساسی زوجین در زندگی مشترک نیاز به شنیده شدن است. این نیاز در خانم‎ها متفاوت با آقایان است. یعنی خانم‎ها شنیده شدن را همان توجه برداشت می‎کنند. در حالی که مردان آن را اهمیت و مهم دانستن حرف‎های او برای همسرش می‎دانند که این به حس اقتدار آنها کمک می‎کند.
    در مقاله‎ ی نشریۀ فورچن از قول هیأت روان‎شناسی آمده بود:

    « یکی از مهم‎ترین کارهایی که زن می‎تواند برای شوهرش انجام دهد این است که به او فرصت دهد بار دلش را خالی کند و مصائبی را که در محل کارش قادر نیست با کسی در میان بگذارد و نزد کسی اعتراف کند، به او بگوید. زنهایی که به این وظیفه عمل می‎کنند باعث موازنه و تقویت احساس تعادل روحی در مرد و خوشبختی و کامیابی ازدواج هستند…»

    در جمع ‎بندی حاصل تحقیقات، نتیجه‎گیری جالبی از سوی نویسنده به عمل آمده بود که با تمام اختصار حقایق بسیاری را در خود نهفته دارد:

    « مرد آن اندازه که به یک زن شنونده، باهوش و با توجه نیاز دارد به زن اندرزدهنده نیاز ندارد.»

    در این بین چقدر ناراحت کننده است که زمانی که یک مرد به شور و شوق فراوان به خانه می‎آید و در حالی که هنوز مشغول شستن دست‎هایش است با انرژی تمام می‎گوید: « وای خانم نمی دانی امروز چه روز پرمشغله و خوبی داشتم. مدیر عامل من را به اتاقش دعوت کرد تا در جلسه‎ی هیئت مدیره شرکت کنم و چند پیشنهاد کاری جدید در رابطه با …. » در این بین خانم میان صحبت او می‎دود و می‎گوید: « بسیار خوب! حالا غذایت را بخور، سرد شد! فرصت ندادی بگویم نصاب پرده امروز برای نصب پرده آمده بود و آنقدر با ظرافت پردۀ جدید را نصب کرد که شامت را خوردی بیا نگاهی به آن بینداز!» مرد که هنوز نیاز به شنیده شدن دارد صحبت همسرش را قطع می‎کند و بلافاصله می‎گوید: « داشتم می‎گفتم که مدیرعامل‎مان چند پروژه‎ی کاری به من پیشنهاد داد که درآمد فوق‎العاده‎ای برایمان دارد و…» دوباره زن میان صحبت مردش می‎دود و می‎گوید: « از همان اول به تو می‎گویم که اینها آنطور که باید و شاید تو را تشویق نمی‎کنند! راستی بعد از شام یادت باشد با پسرمان صحبت کن، امروز کارنامه‎اش را گرفته است. این ترم خوب درس نخوانده است…»
    در این میان آنچه مرد احساس می کند این است که گزارش کار روزانه و تعریف از محیط کار چقدر برای همسرش بی‎اهمیت است. در واقع او اینطور قلمداد می‎کند که همسرش او را دوست ندارد چرا که دوست داشتن همراه با گوش کردن پیوسته و با توجه است. آنگاه او در ذهنش درگیر این سوالات می شود که آیا همسرش خودخواه است؟ آیا او را دوست ندارد؟ آیا صحبت‎هایش خسته‎کننده است؟ و این درگیری‎های ذهنی ادامه دارد تا اینکه مرد بعد از کم ‎توجهی به این موضوع در پی درخواست همسرش نیز به او توجه نکرده و یا با بی‎ علاقه ‎گی به دیدن پرده می‎رود. چرا که او بازخورد خوب و مثبتی از رفتار همسرش ندیده است.
    زنی که گوش شنوا دارد علاوه بر آنکه تسکین‎دهنده قلب و روح شوهرش باشد در اجتماع و میان مردم نیز محبوب و مورد احترام است. خانمی که با وقار کامل و بی‎ادعایی در مقابل کسی که حرف می‎زند خود را علاقه‎مند به حرف‎های گوینده نشان می‎دهد و با طرح سوالات به جا گوینده را متوجه می‎کند که به حرف‎هایش توجه دارد،زنی است اجتماعی که نه تنها مورد پرستش شوهر است بلکه زن‎ها نیز او را دوست دارند. شاید به نظر خسته‎کننده بیاید که در مقابل حرف‎های خسته‎کننده دیگران شنونده‎ای فعال بود، اما در عوض این شانس را به شما می‎دهد که فردی محبوب و دوست‎داشتنی باشید.
    شنونده‎ی فعال بودن به این معناست که با تمام اعضای بدن خود سرپا گوش باشید. تمرکز داشتن روی حرف‎های همسرتان به این معناست که روی حرف‎های او تمرکز کافی دارید. اگر نگاه و حواس‎تان سمت و سوی دیگری باشد به این معناست که شنونده‎ای فعال نیستید. پیرامون صحبت‎های او سوال بپرسید، چرا که این سوال پرسیدن نشان‎دهنده‎ی این است که شما توجه کافی به او دارید. البته یادتان باشد سوالات خود را مؤدبانه و خالی از دستور و فرمایش باشد.
    اگر شما  از آن دسته خانم‎هایی هستید که دوست دارید ارتباط صمیمانه‎ ای با همسرتان داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که گوش دادن به درددل‎ و حرف‎های شوهرتان، بدون آنکه اظهار نظر یا  اندرزی به او داده شود روشی است که موجبات محبوبیت زن را به ارمغان می‎آورد.

    چگونه شنونده خوبی باشیم؟!

    یک گوش شنونده و فعال نزد همسرتان از یک صورت زیبا دوست‎داشتنی‎ تر است. برای اینکه شنونده‎ی خوبی باشید:
    ۱-توجه خود را در صورت و وضع بدن ظاهر سازید.
    ۲-طرز سوال کردن به جا و مناسب را بیاموزید.
    ۳-هرگز صحبت‎ها و درددل‎های همسرتان را به اعضای خانواده، دوستان و یا دیگرانی که او را می‎شناسند انتقال ندهید تا همسر امینی برای او باشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا