جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های زندگی پس از ازدواج » چجوری بفهمم داره بهم خیانت میشه؟ (علائم خیانت همسر)

خیانت و (علائم اون) چجوری بفهمم داره بهم خیانت میشه؟ (علائم خیانت همسر)

خیانت موردی که حتما توی روابط دیگه دیدی یا حتی خودت تجربه کردی. میدونم حس افتضاحیه وقتی که مشاوره میدم در موردش صحبت میکنیم بهم میگن: با کسی که هر شب کنارش می‌خوابیدم و روزمو شب میکردم و کل سختی هاش کنارش بودم توی اون دوران یکی دیگه هم بوده. و این حس نا کافی بودن داره نابودم میکنه.

خیانت یکی از مشکلاتیه که می‌تونه در رابطه زناشویی اتفاق بیوفته و باعث آسیب زیادی میشه . درحالی‌که بعضیا از زنا کلا شوهراشونو یا پارتنرشونو ول کرده ، یا زنا بخاطر کاریایی که شوهراشون می‌کنن کلا بهشون مشکوک ان. اگر شما هم به خیانت همسر خودتون یا پارتنرتون شک دارین و می‌خواید بدونید که واقعا شوهرتون تعهد داره و بهتون وفاداره یا نه میشه با چندتا نشونه متوجه شد. علائم خیانت همسر می‌تونه با همدیگه تفاوت زیادی داشته باشن چون هر فرد وقتی خیانت می‌کنه رفتارهای متفاوتی رو نشون میده و پس، پس تموم این حرفا قطعی نیستن. و لازمه بدونید این علائم قطعی نیستن و برای مطمئن شدن از خیانت همسرتون، نباید فقط به دیدن نشونه‌ها بسنده کنین. در ادامه با علائم خیانت همسرو علتش صحبت میکنیم.

علائم خیانت همسر

چجوری به خیانت همسر پی ببریم؟ اگر این سوالیه که از خودتون می‌پرسید احتمالا از قبل متوجه نشونه‌هایی شدین. علائم خیانت در هر رابطه‌ای متفاوته اما برخی علائم مشترک وجود دارن که با استفاده از آن‌ها می‌تونید به این مسئله پی ببرین. اولین و مهم‌ترین نشانه خیانت، حس غریزی شماست.

اگر این حس غریزی به شما می‌گه که همسرتان به شما خیانت می‌کنه احتمالا حستون درسته. بااین‌حال، در شرایط شک به خیانت همسر هم مطمئنا جمع‌آوری شواهد و بررسی وجود نشونه های خیانت همسر یا پارتنر اهمیت داره. در ادامه با نشانه های مهم خیانت همسر آشنا میشیم.

حتما بخوانید
۵ جمله ای که مردان دوست دارند بشنوند

بهبود ظاهر

اگر همسرتان به‌طور ناگهانی شروع به ورزش و عادات غذایی سالم کرده است این امر می‌تواند نشانه‌ای از این موضوع باشد که احتمالا می‌خواهد برای فردی دیگر جذاب‌تر به نظر برسن. اگر اخیرا به مدل موی خودش اهمیت زیادی میده یا به دنبال لباس زیر جدیده که با اون جذاب تر به نظر میرسن ممکنه که دنبال توجه کسی هست.

استفاده مخفیانه از گوشی و کامپیوتر

افرادی که خیانت می‌کنن معمولا بیشتر از قبل از تلفن همراه یا کامپیوتر استفاده می‌کنن و معمولا نسبت به این وسایلا حساس تر میشن یا سعی میکنن جلو دید شما کاری رو نکنن. اگر تلفن همراه یا کامپیوتر همسرتون یا پارتنرتون قبلا رمز عبور نداشته، اما الان داره این کار نشونه خوبی نیست .

اگر طرف مقابلتون تاریخچه پیام زنگ یا حتی گوگلشو پاک می‌کنه باید بهش شک کرد. وحتی، ممکنه متوجه بشید که همسرتون از گوشی جدا نمیشه حتی موقع خواب و کنارش می‌ذاره یا دیگه اجازه نمیده به گوشیش دست بزنید.

غیرقابل‌دسترس بودن همسر

بعضی وقتا اگه پارتنرتون به شما خیانت می‌کنه احتمال اینکه به تماس‌ها یا پیام‌های شما جواب بده یا پاسخگو باشه کمتر میشه. اون ممکنه دائما برای توجیه پاسخگو نبودنش بگه که توی جلسه یا پشت فرمان بودم یا به منطقه‌ای رفته بودم که تلفن در اونجا آنتن نمی‌داده ؛ پس، اگر همسرتون در تایم کاری یا زمانی که کل روز رو سر کار بوده و شما زنگ زنید برنداشته میتونه جای شک داشته باشه .

کاهش، افزایش یا تغییر قابل‌توجه رابطه جنسی

هم کاهش و هم افزایش رابطه جنسی می‌تونه نشون‌دهنده خیانت مرد به زن یا خیانت زن به مرد باشد. کاهش رابطه جنسی به این دلیل اتفاق میوفته که ذهن همسرتون روی فردی دیگه ای متمرکز شده و افزایش رابطه جنسی زمانی اتفاق میوفته که همسرتون بخواد خیانت رو ماست مالی کنه که شما شک نکنی.

حتما بخوانید
انتقام از خیانت (چطور بازی انتقام و رابطه های خارج از زناشویی شکل می گیرند)

یکی دیگه از نشونه های خیانت می‌تونه این موضوع باشه که در رابطه جنسی شما و همسرتون، حس و عاطفه کمتری وجود داره . یکی دیگه از نشونه‌های خیانت این که همسرتون از تکنیک‌های جدیدی در رابطه اش استفاده کنه.که قبلا انجامش نمیداده و حتی میتونه یاد گرفته باشه.

خصمانه رفتار کردن همسرتون با شما

افرادی که خیانت می‌کنن معمولا سعی می‌کنن رفتارشون رو توی ذهن خودشون منطقی جلوه بدن. یکی از راه‌هایی که اونها به این منظور انجام میدن انداختن تقصیر به گردن بقیه هست. برای مثال، ممکنه پارتنرتون به شما بگه که مثل زمانی که با هم ازدواج کردین نیستین یا توی سکس مثل قبل ذوق و شوق و هیجان ندارین . بنابراین، اون ممکنه بگه که به سرگرمی‌ای بیرون خونه و بدون تو نیاز دارم تا تا از راه بتونه کار خودشو توجیه کنه . اگه قبلا شوهر یا پارتنرتون یه ادم ارومی بوده که رفتار هاش آزار دهنده نبوده ولی الان اخلاقاش تو مخی شده و اذیت میکنه میتونه گفت در حال خیانته.

کمرنگ شدن صمیمیت عاطفی

مطمئنا هیچ رابطه زناشویی‌ای بعد از گذشت چند سال مثل روز اولش پر هیجان نیست. اما با همه اینا، زوجین معمولا سعی می‌کنن ارتباطی عمیق، صمیمی و همراه با اعتماد با همدیگه داشته باشن. بنابراین، اگر صمیمیت همسرتون یهو کم شده و کم محلی رو دارین تجربه میکنید میتونه نشونه بدی باشه .

گارد گرفتن در مورد موضوع خیانت

اگر همسرتون بهتون خیانت میکنه. مطمئنا صحبت در موردش با شما، آخرین کاریه که میخواد بکنه. بنابراین، وقتی در مورد خیانت باهاش صحبت میکنید می پیچونه موضوع رو منحرف میکنه به یه بحث دیگه یا حتی باهاتون دعوا راه میندازه.

حتما بخوانید
مناسب ترین برخورد با خیانت زن چیست؟⭐

از طرف دیگه، ممکنه اون مسئولیت احساس و فکریش رو به به گردن شما بندازه. اگر وقتی در مورد خیانت صحبت می‌کنین همسرتون پاسخ میده که «اگه یکم به من بیشتر اعتماد کنی شاید رابطمون بهتر بشه» ممکنه که کار خودشو بخواد سر پوش روش بزاره و در حال خیانته.

عوامل خطر مرتبط با رابطه

مشکلات موجود در رابطه زناشویی یکی از عوامل خطر بسیار مهم برای خیانت همسره یا پارتنر که در پایین باهاش آشنا میشیم.

  • خشونت خانگی و سوء رفتار عاطفی
  • قطع ارتباط عاطفی یا جسمی
  • مشکلات مالی
  • نبود تعامل
  • فقدان احترام
  • سازگاری کم میان زوجین

چجوری باید با خیانت برخورد کرد؟

مهمه که در اول کار احساسات خودتونو بپذیرید و روند سوگواری رو طی کنید، وبعد لازمه از خودتون مراقبت کنین، از بازی سرزنش اجتناب کنین و برای اقدامات بعدی حتما با یه مشاور مشورت کنی اگر با خیانت مواجه شدی ناراحتی و دلت شکسته میخوای به یه آرامش برسی تا یه درک و تصمیم درست برسی من هستم که بتونم بهت مشاوره بدم و حال تو خوب کنم و بتونم بهترین راهکار رو بهت بگم. مراقب خودت باش دوست من

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چجوری بفهمم داره بهم خیانت میشه؟ (علائم خیانت همسر)” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا