انتقام از خیانت (چطور بازی انتقام و رابطه های خارج از زناشویی شکل می گیرند)

انتقام از خیانت
  • انتقام از خیانت

    با توجه به وجود رابطه‌های عاطفی و اجتماعی در زندگی انسان، خیانت به هر یک از این رابطه‌ها می‌تواند باعث ایجاد درد و رنج برای شخص مورد خیانت شود. بنابراین، در بسیاری از موارد قرار گرفتن در مواجهه با خیانت، احساس ناراحتی، تحقیر و شکست احساسی را برای شخص مورد خیانت به همراه دارد. در این شرایط، انتقام گرفتن از خیانت می‌تواند به عنوان روشی برای احساس قدرت و رسیدن به آرامش درونی مورد استفاده قرار گیرد.

    اما این مسئله که آیا انتقام گرفتن از خیانت درست است یا خیر، هنوز بحث بسیاری را در جامعه برانگیخته است. برخی از افراد معتقدند که انتقام گرفتن از خیانت می‌تواند باعث ایجاد چرخه خشونت و انتقام‌جویی شود و این مسئله ممکن است به سوءاستفاده از قدرت و سیاست‌های خشونت‌آمیز منجر شود. از سوی دیگر، برخی از مردم معتقدند که انتقام گرفتن از خیانت برای حفظ شخصیت و احترام به خودشان ضروری است و دستورالعملی برای ترمیم رابطه و رسیدن به آرامش درونی می‌تواند باشد.

    به هر حال، انتقام گرفتن از خیانت نباید به عنوان چیزی بد دیده شود، چرا که این احساس انتقامی برای بسیاری از افراد طبیعی و انسانی است و ممکن است به عنوان یک فرآیند درمانی در برخی موارد به کار گرفته شود. در واقع، احساس انتقامی در بیشتر افراد به دلیل این است که آن‌ها به مجموعه‌ای از ارزش‌ها و معیارهایی پایبند هستند که در صورت نقض آن‌ها، احساس تحقیر و ضعف می‌کنند.

    به همین دلیل، انتقام‌جویی و انتقام گرفتن از خیانت به عنوان یک روش درمانی برای رسیدن به آرامش درونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش می‌تواند به شخص کمک کند تا پس از تحمل درد و رنج به دلیل خیانت، خود را از این درد و رنج رها کند و با رسیدن به آرامش درونی، رابطه خود را با شخص دیگر ترمیم کند.

    در نتیجه، اگرچه انتقام گرفتن از خیانت ممکن است به چرخه خشونت و انتقام‌جویی منجر شود، اما از طرفی می‌تواند به عنوان یک روش درمانی برای رسیدن به آرامش درونی مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، در هر صورت، باید با توجه به شرایط و موقعیت، تصمیمات درست و موثری در خصوص انتقام گرفتن یا نگهداشتن رابطه گرفت.

    (چطور بازی انتقام و رابطه های خارج از زناشویی شکل می گیرند)

    همسرم بهم خیانت کرده و من نمی توانم آرام بگیرم. باید بهش خیانت کنم تا بفهمه یک من ماست چقدر کره داره!

    یکی از دلایل خیانت، انتقامی است که فرد می خواهد از همسر خود بگیرد اما سوال اینجاست که چرا فرد به چنین تصمیمی می رسد.

    امروز در این مقاله می خواهم شرح مختصری از بازی انتقام بدهم و با همدیگر ببینیم دقیقا چه اتفاقی می افتاد.

     

     

    بازی انتقام از خیانت:

    وقتی فرد به این نقطه می رسد که همسرم بهم خیانت کرده است یا همچنان خیانت می کند فرد دچار یک خطای شناختی می شود و تصمیمی را می گیرد که به ضررش تمام می شود.

    این تصمیم به دلیل تخلیه خشم از اتفاقی گرفته می شود و فرد احساس می کند اینگونه می تواند خشم حاصل از اتفاقی ناخوشایند را تخلیه کند در نتیجه وارد رابطه ای خارج از رابطه زناشویی خود می شود.

    فرد در بازی انتقام دنبال رسیدن به ارضا جنسی یا عاطفی نیست بلکه صرفا این موضوع حال خوب به او می دهد که می داند قربانی بی دفاع نیست و می تواند مقابله به مثل کند. یعنی چیزی شبیه یک جنگ است و نه لذت!

    در واقع فرد با انجام این خیانت احساس حقارتی که به واسطه خیانت دیدن به او دست داده را از خود دور می کند.

     

    احتمال انتقام از خیانت در چه افرادی بیشتر است:

    برای بررسی این موضوع باید به شدت تکانه و توان کنترل تکانه نگاه کرد اما بصورت کلی در مردان هر چقدر سطح تسترون بالاتر باشد احتمال انتقام بیشتر می شود و در زنان هر چقدر که نسبت استروژن به پروژسترون بالاتر باشد احتمال بالاتر می رود چون تکانه های جنسی شدیدتری ایجاد می شوند و مقاومت در برابر کنترل آن ها سخت تر می شود.

     

    آیا همیشه دلیل بازی انتقام با خیانت، خیانت است؟

    خیر. در بسیاری از مواقع می تواند به دلیل تلنبار شدن احساس حقارت و آزار باشد. به دفعات در مشاوره هایم شنیده ام فردی به همسر خود صرفا به این دلیل که به او فراوان بی توجهی شده است خیانت کرده است.

    در ۹۸% اوقات فردی که خیانت می کند از خیانت یا رابطه جنسی خود نیز لذت نمی برد و به نوعی احساس بدی نسبت به خود پیدا می کند اما از آنجایی که همچنان دلیل انتقام پابرجاست اینگونه رابطه های خارج از ازدواج ادامه پیدا می کنند.

    این موضوع را باید بدانیم اینکه صرفا زوجی طلاق نمی گیرند بدین معنا نیست که از زندگی شان راضی هستند.

    طلاق نگرفتن دلایل مرتبط به خودش را دارد مانند تابو طلاق در ایران یا نگرانی از آینده بعد از طلاق. اما اتفاق می افتد که زوجی طلاق عاطفی از همدیگر می گیرند ولی از هم جدا نمی شوند. در اینگونه مواقع عموما پای نفر سوم و چهارمی به رابطه باز می شود.

     

    خیانت کردم، امیدی هم به این زندگی ندارم آیا حتما باید طلاق بگیرم؟

    باید بدانیم طلاق در هر صورتی بد و آسیب زننده است. اما گاهی چاره ای جز طلاق برای ما باقی نمی ماند.

    برای اینکه کاملا متوجه شوی چه زمانی باید طلاق بگیری بهتر است سناریو زیر را تصور کنی.

    تصور کن در جاده در حال رانندگی هستی.

    جاده لغزنده است و کنترل ماشین هم از دستت خارج شده است.

    ۱۰ متر جلوتر دره ای عمیق وجود دارد که اگر به داخل آن پرتاب شوی ابدا جان سالم بدر نمی بری.

    کنارت هم یک کامیون است.

    برای اینکه زنده بمانی مجبور هستی ماشین را به کامیون بزنی تا ماشین در دره نرود.

    اما این تصادف قطعا خسارت سنگینی بهت می زند و حتما یکی از اعضای بدنت قطع می شود. حالا این قطع عضو می تواند یک انگشت باشد یا یک دست یا یک پا یا …اما هر چه که باشد بهتر از این است که بمیری.

    طلاق مانند تصادف با کامیون می ماند.

    اما اگر اشتباه احتمال داده باشی ۱۰ متر جلوتر دره است چی؟

    آن وقت یک تصمیم کاملا اشتباه است.

    پس قبل از اینکه برای طلاق اقدام کنم باید حتما از مشاور کمک بخواهم و ببینم آیا احتمال درست کردن رابطه وجود دارد یا خیر.

     

    اگر خیانت کردم و بعد پشیمان شدم آیا بهتر است درباره این رابطه با همسرم صحبت کنم یا خیر:

    اگر همسرت متوجه این خیانت نشده است ابدا درباره آن صحبت نکن.

    در ۹۵% اوقات زمانی که یکی از طرفین متوجه خیانت شود احتمال باقی ماندن آن رابطه صفر درصد است. حالا یکی یک ماه صبر می کند دیگری یک سال و دیگری ۵ سال اما دیر یا زود رابطه تمام می شود.

    می دانم شاید احساس گناه یا پشیمانی کنی و بخواهی با درمیان گذاشتن آن با همسرت از فشار این حس رهایی پیدا کنی اما اجازه بده باهات صادق باشم. نه تنها اعتراف کردن به خیانت هیچ بار گناه و پشیمانی را از رویت بر نمی دارد بلکه رابطه را نیز به پایان می رساند و ترومایی (ضربه روانی) ایجاد می کند در عموم اوقات هیچگاه برطرف نمی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا