چطوری رابطه ام رو با دوست متاهلم حفظ کنم؟

چطوری رابطه ام رو با دوست متاهلم حفظ کنم؟
  • وقتی دوستم ازدواج می کنه و من هنوز مجردم (چطوری رابطه ام رو با دوست متاهلم حفظ کنم؟)

    دوست خوبم یکی دیگه از حس هایی که با شنیدن خبر ازدواج دوستت ممکنه تجربه اش کنی احساس تنهایی هست . مطمینا شنیدن اینکه دوستت ازدواج می کنه و وارد مرحله دیگه ای از زندگیش میشه تو رو خوشحال و هیجان زده میکنه. مطمینا کلی ارزوهای خوب و قشنگ برای دوستت داری و از صمیم قلب دلت می خواد خوشبخت شه. اما هم زمان که برای دوستت خوشحالی و با دیدن شادی و انرژی مثبتش شاد میشی ، داری با احساسات درونت هم می جنگی.

    همزمان که این اتفاق می تونه برات هیجان انگیز و جالب باشه می تونه خیلی هم غم انگیز باشه. این می تونه به معنی از دست دادن دوستت و تنهایی باشه. مخصوصا اگه با هم دوستای خیلی صمیمی بودید.از دست دادن کسی که سال های سال باهاش دوست بودی، کسی که باهاش دانشگاه می رفتی، کلی خاطره باهاش داری ، ۲۴ ساعت باهاش در تماس بودی ، تمام خرید هات با اون بوده ، راز هات رو بیشتر به او می گفتی ، با او مشورت می کردی، بیشتر اوقات رو با او می گذروندی ، می تونه خیلی سخت باشه…..

    احساس می کنی دیگه تنها میشی و یواش یواش از زندگی دوستت بیرون می ری. احساس می کنی دوستت وارد زندگی متاهلی میشه و یه نفر دیگه جای تو رو پر می کنه و بنابراین دیگه احتیاجی بهت نداره. احساس طرد شدگی و فراموش شدن بهت دست میده.

    البته به زودی عملا ممکنه چیزهایی از دوستت ببینی که این احساست رو کاملا تایید کنه. مثلا با نزدیک شدن به زمان ازدواج ، می بینی که دوستت بیشتر و بیشتر ازت دور میشه. دیگه مثل سابق با هم در تماس نیستید . هر روز کمتر و کمتر باهاش حرف می زنی و از احوالش با خبر میشی. کمتر می بینیش . گاهی وقت ها خیلی کوتاه و در حد رفع تکلیف باهات حرف می زنه و به سرعت خداحافظی می کنه . مواقعی هم میشه که حتی جواب تلفنت هم نمیده.

    خیلی طبیعیه که اینجور موقع ها احساس تنهایی شدیدا به سراغت بیاد و حس کنی که دیگه حرف مشترکی با دوستت نداری و دوستیتون داره تموم میشه .

    اما آیا ازدواج دوستت رو عوض کرده و به آدم دیگه ای تبدیل کرده ؟

    رابطه دوستی رشد می کنه و به مرور زمان تغییر می کنه. نمی تونی انتظار داشته باشی که همیشه یه جور باقی بمونه. ازدواج یکی از اتفاق هایی هست که مطمینا روی رابطه دوستی خیلی تاثیر می گذاره. وقتی کسی ازدواج می کنه طبیعتا بیشتر وقت و انرژی اش برای همسرش و خانواده جدیدش صرف میشه و وقت خیلی کمتری برای دوستش داره. اما این به این معنی نیست که دوستت رو از دست می دی و باید باهاش خداحافظی کنی. او با ازدواج به فرد دیگه ای تبدیل نمیشه. هنوز همون آدمه فقط اولویت های زندگیش تغییر کرده . هنوز هم شما علایق مشترکی با هم دارید . هنوز وقتی با هم هستید حرف های زیادی دارید که با هم بزنید. هنوز هم بهترین دوستای همدیگه هستید. فقط مسیله اینه که به خاطر اینکه سبک زندگیش عوض شده ، شکل دوستیتون هم عوض میشه و باید جور دیگه ای به این رابطه ادامه بدید.

    اما چه کارهایی باید بکنی تا دوستیت رو حفظ کنی ؟

    معمولا اینجور موقع ها دو واکنش ایجاد می شه: یا تو هم مقابله به مثل می کنی و رابطه ات رو با او محدود می کنی ، یا می خوای رابطه ات رو مثل سابق نگه داری. که هر دو این ها اشتباهه. رابطه شما دیگه مثل سابق نمیشه اما نباید قطع هم بشه. باید حد تعادل رو نگه داری.

    در اینجا کار عاقلانه اینه که دوستت رو درک کنی. اگه می بینی خبری ازش نمیشه تو تماس بگیر و از حالش با خبر شو . مخصوصا اوایل ازدواج که خیلی سرش شلوغه بهتره تو پیشقدم شی و ازش پشتیبانی و حمایت کنی و او رو درک کنی و اجازه ندی رابطه تون کمرنگ شه.

     اما در تعیین زمان ملاقات او رو آزاد بگذار و اجازه بده او در برنامه ریزی برای دیدارها و بیرون رفتن هاتون تصمیم بگیره و وقت مشخص کنه. سعی کن او رو تحت فشار نگذاری. جاهایی که دوستت باید تنهایی و بدون همسرش کارهاش رو رو انجام بده بهترین فرصت برای ملاقات همدیگه هست و میتونی همراهش باشی و هم کمکش کنی و هم دیدارتون تازه شه.

    با همسرش رابطه متعادل و محترمانه ای برقرار کن اما سعی کن زیادی صمیمی نشی.

    رفت و آمدت رو با دوستت ادامه بده اما در این کار افراط نکن.یادت باشه که شرایط زندگی او فرق کرده . گاهی بعضی ها فکر می کنن بعد از ازدواج هم باید مثل سابق در زندگی دوستشون حضور داشته باشن . مدام به خونه اش برن و همدیگه رو ببینن و هیچ محدودیتی نداشته باشن . این کار فقط باعث میشه دوستی زودتر به هم بخوره. دوست خوبم باید بدونی که اگه بخوای مدام با دوست متاهلت رفت و آمد کنی و پیوسته در زندگیش حضور داشته باشی باعث کلی کدورت و دلخوری میشی. مرد اگه حس کنه دوست همسرش زیادی در زندگیش هست فکر می کنه داره روی همسرش نفوذ می کنه و اون رو کنترل می کنه و در زندگیش دخالت می کنه. پس کاری می کنه که این دوستی بهم بخوره.

    بهترین کار حفظ تعادل در رفت و آمد و تماس گرفتن هست. یعنی ضمن اینکه دوستیت رو ادامه میدی اما حریم شخصی زندگی او و همسرش رو حفظ می کنی. اینجوری می تونی همیشه دوستت رو در کنار خودت داشته باشی.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا