وضعیت مالی و تاثیری که در روابط زن و شوهری ایفا می‌کند؟

وضعیت مالی در ازدواج
  •  وضعیت مالی و تاثیری که در روابط زن و شوهری ایفا می‌کند؟

    وضعیت مالی یکی از عوامل مهم در روابط زن و شوهری است و تاثیر بسیار زیادی در آن دارد. در صورتی که یکی از زوجین دارای وضعیت مالی بد باشد، ممکن است باعث شود که روابط آنها تحت تاثیر قرار گیرد و به شدت آسیب ببیند. همچنین، وضعیت مالی می‌تواند عاملی برای ایجاد تنش در روابط زن و شوهری باشد. به عنوان مثال، در صورتی که یکی از زوجین به دلیل وضعیت مالی بد، ناتوان در پرداخت هزینه‌های مشترک زندگی شوند، ممکن است باعث بروز مشکلاتی در رابطه آنها شود. همچنین، این مسئله می‌تواند باعث شود که یکی از زوجین احساس ناامنی کند و به دنبال پیدا کردن راه‌حلی برای حل مشکل باشد. به طور کلی، وضعیت مالی می‌تواند عاملی برای تحت تاثیر قرار گرفتن روابط زن و شوهری باشد و لازم است در هر شرایطی به آن توجه شود.

    پول! درست است که می‌گویند وضعیت مالی در ازدواج همه چیز نیست اما از طرفی همه چیز هم هست! شاید کمی ابهام در این جمله وجود داشته باشد. اما برای رسیدن به آرزوهایتان علاوه بر این‌که باید پشتکار خوبی داشته باشید باید حمایت مالی هم داشته باشید. ضرب المثل‌های زیادی هم در این رابطه وجود دارد.

    برای مثال پول چرک کف دست است! بعله درست، اما زندگی در این دنیای امروزی خرج دارد. موضوع وضعیت مالی در ازدواج از اهمیت بالایی برخوردار است. درست است که این مسئله هنگامی‌که تنها هستید، از اهمیت بالایی برخوردار است، اما زمانی که شما شریکی در زندگی خود دارید اهمیت بیشتری هم دارد. به این دلیل که در این صورت آینده نفر دومی هم در این وسط دخیل است.

    ولخرجی هم یکی از عادات بدی است که ممکن است یکی از علت‌هایی باشد که باعث بروز مشکلات در روابط می‎‌شود و ترک این عادت بد هم به این سادگی‌ها نیست. درست است که می‌گویند خرج کردن پول رابطه‌ی مستقیمی با شادی دارد اما تا به کجا؟ همیشه باید حد و حدود را دانست و مثل هر موضوع دیگری نباید افراط کرد. پول خرج کردن خوب است اما به شرطی که عاقلانه پول خرج کنید و در این راه شریک زندگی خود را هم در نظر بگیرید. یک نمونه بسیار ساده، برای مثال بیشتر آقایان در هنگام خرید وسیله‌های گران قیمت از شریک زندگی خود نظری نمی‌گیرند که این موضوع اغلب باعث بحث و دعوا می‌شود.

    یکی از راه‌هایی که می توان تنش های مربوط به وضعیت مالی در ازدواج را کاهش داد، این است که هر دو نفر باید در بحث مربوط به مسائل مالی شرکت فعال داشته باشند، اگر هر دو نفر از منابع مالی که در اختیار آنها قرار گرفته آگاه باشند و از مخارج و هزینه‌های ماهیانه نیز خبر داشته باشند، می‌توانند درک بهتری از مسائل داشته باشند.  برخی از افراد هم عادت دارند که از وضعیت مالی خود چیزی بروز ندهند و اغلب حساب‌های مالی پنهانی برای خود دارند!

    برخی دیگر از افراد هم به این دلیل که نمی‌توانند عادات بد پول خرج کردن خود را کنار بگذارند، در عوض این عادات را از شریک زندگی خود پنهان نگه می‌دارند تا اینکه در نهایت با یکدیگر بحث کنند. از گذشته تا به امروز شنیده‌ایم که کبوتر با کبوتر باز با باز! این موضوعی است که در هنگام انتخاب همسر و شریک زندگی هم باید به آن توجه بسیار داشت. به این معنی که شما و همسرتان و یا فردی که با آن در رابطه هستید باید از نظر مالی در یک سطح قرار داشته باشید و تفاوت چندانی در این موضوع با یکدیگر نداشته باشید زیرا این تفاوت‌ها هم اغلب باعث بروز مشکل و استرس خواهند شد.

    این موضوع را به یاد داشته باشید که از نظر دیگران افرادی که حواس‌شان به دخل و خرجشان است و فکر اقتصادی دارند و جز افراد صرفه جو(نه خسیس) محسوب می‌شوند افراد جذاب‌تری هم هستند. در آخر این را بدانید که زمانی پول برای شما خوشبختی به همراه می‌آورد که طرز استفاده درست از آن را بدانید.

     

    یه خبر خوب

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا