چطور نوزادمان را بخوابانیم(مشکل خواب نوزاد در شب)

مشکل خواب نوزاد در شب
  • مشکل خواب نوزاد در شب

    مشکل خواب نوزاد در شب، یکی از مشکلات شایعی است که بیشتر والدین با آن روبرو هستند. هرچند که خواب نوزاد برای سلامتی و رشد مناسب او بسیار حائز اهمیت است، اما اغلب نوزادان در شب‌ها به دلایل مختلفی مانند تغییرات در شرایط زیستی، بیماری، دندان درآمدن و یا ناراحتی های روحی و جسمی، به راحتی خواب نمی‌برند و تا ساعت‌های زودی صبح بیدار می‌مانند.

    علت مشکل خواب نوزاد ممکن است به دلیل گرسنگی، تب، ناراحتی شکمی، عوارض دارویی و یا ناراحتی های روحی باشد. برای حل این مشکل، والدین باید به علت مشکل خواب نوزاد متوجه شده و اقدامات لازم را به منظور رفع آن انجام دهند. این اقدامات ممکن است شامل تغییرات در شرایط زیستی نوزاد، برخورد به ناراحتی های جسمی و روحی، تغییرات در روال خواب، تغییرات در تغذیه و مراقبت از نوزاد باشد.

    برای حل مشکل خواب نوزاد، والدین باید به یک دکتر اطلاع دهند تا بتواند علت مشکل خواب را تشخیص دهد و راهنمایی های لازم را برای رفع آن ارائه کند. همچنین، والدین باید به حرکت هایی که نوزاد را به خواب می‌آورد، مثل نواختن موسیقی آرامش بخش، ماساژ دادن به نوزاد و یا خواندن کتاب برای نوزاد، اقدام کنند تا به آرامش و خواب نوزاد کمک کنند.

    دلیل بی‎خوابی و روش های خواب نوزاد

    خواب نوزاد در شب بسیار مهم و کلیدی است. اکثر کسانی که تازه پدر و مادر شده‎اند، با خواباندن نوزاد خود مشکل داشته و نمی‎توانند به موقع آنها را بخوابانند. اما باید به خاطر داشت گاهی بی‎خوابی و بی ‎قراری نوزاد علت‎های مشخصی مثل دل درد، بیماری و موارد دیگر دارد و باید مطمئن شد که نوزاد به این دلایل بی‎قرار نیست. در ادامه به نکاتی اشاره خواهیم کرد که کمک می‎کند نوزاد شما راحت‎تر و بهتر بخوابد.

    خواب نوزاد با ماساژ دادن

    یکی از بهترین روش‎های خواباندن کودک، ماساژ دادن نوزاد است، که کمک بزرگی به بی خوابی نوزاد میکند. مالش دست و پا باعث ایجاد حس خستگی و خواب آلودگی او می‎شود. بهتر است انواع روش‎های ماساژ کودک را یاد بگیرید تا از آسیب جسمی به او جلو گیری شود.

    تعیین زمان مشخص برای خواب

    اگر چندین شب متوالی فرزند خود را در ساعت مشخصی بخوابانید عادت کرده و شب‎های بعد در همان ساعت احساس خواب آلودگی می‎کند و خوابش منظم خواهد شد. هرچه نگذارید کودک زیاد بیدار بماند برای تنظیم خواب نوزاد بهتر است.

    کنترل کردن صدای محیط

    محیط آرام موجب آرامش بیشتر فرزندتان خواهد شد. علاوه بر آن برخی از بچه ها به صدا حساس‎تر هستند و با شنیدن صدای بلند احساس ترس کرده و تا مدتی گریه می‎کنند. بنابراین بهتر است صداهای محیط را کم کرده تا فرزندتان خواب بهتر و آرامی داشته باشد.

    در آغوش گرفتن

    خواندن لالایی و شعر و در آغوش گرفتن نوزاد و به طور کلی محبت کردن به او، باعث می‎شود که او احساس امنیت بیشتر کرده و راحت‎تر به خواب برود. این کار برای زمانی که نوزاد با ترس یا بر اثر خواب دیدن بیدار شده و بی‎قراری می‎کند نیز بهترین چاره است.

     

    در این مقاله قصد داشتیم تا شما را با مقوله تربیتی آموزش چطور نوزادمان را بخوابانیم، آشنا کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا