چطور یک جدایی دردناک را پشت سر بگذاریم؟

چطور یک جدایی دردناک را پشت سر بگذاریم
  • چطور یک جدایی دردناک را پشت سر بگذاریم

    جدایی یکی از سخت‌ترین و دردناک‌ترین تجربه‌هایی است که ممکن است انسان در زندگی خود تجربه کند. اما، برای پیشروی در زندگی، باید به مرور زمان این دردها را پشت سر بگذاریم و به سمت آینده حرکت کنیم. برای این کار، می‌توانید به روش‌هایی مانند:

    ۱. قبول کردن وضعیت: اولین قدم برای پشت سر گذاشتن یک جدایی دردناک، قبول کردن وضعیت است. باید به خود بگویید که این اتفاق افتاده و دیگر نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم. این نوع قبول کردن، احساساتی را که در اثر جدایی بروز می‌کنند کاهش می‌دهد.

    ۲. خودمراقبتی: در این مرحله، باید به خودمان مراقبت کنیم. باید به خودمان اجازه دهیم که زمانی که نیاز داریم، استراحت کنیم و به خودمان برای آینده فکر کنیم.

    ۳. ارتباط با دوستان و خانواده: در این مرحله، باید با دوستان و خانواده خود ارتباط برقرار کنیم و با آن‌ها در مورد احساسات خود صحبت کنیم. این کار به ما کمک می‌کند تا از حمایت اطرافیان خود استفاده کنیم و احساس تنهایی را کاهش دهیم.

    ۴. فعالیت‌های مفید: برای پشت سر گذاشتن یک جدایی دردناک، باید به فعالیت‌های مفید مانند ورزش، مطالعه و یا هر فعالیت دیگری که به ما کمک می‌کند از فکر کردن به جدایی دور شویم، اهتمام کنیم.

    ۵. مشاوره: در نهایت، اگر نمی‌توانید احساسات خود را کنترل کنید، بهتر است به یک مشاور مراجعه کنید تا به شما کمک کند این دردها را پشت سر بگذارید.

    به طور کلی، به یاد داشته باشید که جدایی‌ها یک بخش طبیعی از زندگی هستند و همه ما از آن‌ها رد می‌شویم. با استفاده از روش‌های مناسب، می‌توانید از این تجربه بیشترین استفاده را برای خودتان به دست آورید.

    زندگی به خودی خود سخت است، سعی کنیم از پیچیدگی آن کاسته و شادتر زندگی کنیم. بهم زدن رابطه با کسی که فکر می‌کنید ادامه‌ی رابطه با او فایده‌ای ندارد اصلا اشکالی ندارد. گاهی وقت‌ها خداحافظی سخت است، اما کاری است که باید انجام شود. شما باید شاد بوده و خودتان را دوست بدارید. اگر خوشحال نیستید، وقت آن رسیده که بروید.مهم نیست که این رابطه چقدر طولانی بوده. بالاخره پس از مدت‌ها، بودن با یک نفر احساس دلشکستگی خواهید کرد. شاید احساس تنهایی و آسیب پذیری کنید. حتی شاید بخواهید دوباره به او زنگ بزنید.

    تاثیرات جدایی بسته به اجازه‌ای که خودتان می‌دهید می‌توانند مدت‌ها ادامه داشته باشند. اما شما این گزینه را هم دارید که آن اثرات را پشت سر گذاشته و زندگی‌تان را از نو آغاز کنید.

    اول از همه بگوییم که خود آزاری، اعتیاد، غصه خوردن طولانی، قطع ارتباط با دوستان و خانواده یا موارد دیگری که راهی سالم بنظر نمی‌رسند، کمکی به شما نخواهند کرد.

    به جای این کارها باید فعالیت‌هایی انجام دهید که بیشتر خودتان را به خودتان نزدیک می‌کند، شخصی که در زمان مجردی بودید.

    این بدین معنا نیست که افراد مجرد شادترند، بلکه به این معناست که باید دوباره خودتان را دوست داشته و بعدا به شروع رابطه‌ی دیگری فکر کنید.

    در ادامه می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که بعد از جدایی چطور با مسئله کنار بیابید. بعضی از این راهکارها فورا و مستقیما روی شما اثر گذاشته و بعضی دیگر به قدری زمان احتیاج خواهند داشت.

    ۱_حقیقت را پذیرفته و آن را از سیستم‌تان خارج کنید

    متوجه باشید که اتفاقات بد بالاخره می‌افتند و شما مسئول آنها نیستید. شما از پایان رابطه ناراحت بوده و برای دوباره داشتن احساس سرزندگی به قدری زمان احتیاج دارید. به خودتان کمی زمان برای انجام هر کاری که برای پذیرش جدایی لازم است بدهید.

    غصه خوردن بد نیست، در اصل می‌تواند کمک کند که به جلو حرکت کنید. با این حال طولانی غصه خوردن هم فکر خوبی نیست.

    وقتی بفهمید اتفاقی که افتاده، دیگر با آن مشکلی نخواهید داشت. این اولین گام برای گذشتن و پشت سر گذاشتن جدایی است.

    ۲_آشفتگی اطراف‌تان را مرتب کنید

    خیلی‌ها به شما خواهند گفت که بروید و خوش بگذرانید. این کار خیلی مناسبی نیست، چرا که خوش گذرانی به طور مقطعی حواستان را از شرایط پرت می‌کند اما وقتی به خانه برمی‌گردید دوباره حس تنهایی دارید.

    برای دوباره سرپا کردن زندگی‌تان، باید محل زندگی خود را زنده‌تر و مرتب‌تر کنید. خوب تمیزکاری کنید. پنجره را باز کرده و بگذارید هوای تازه به داخل بیاید، محیطی درست کنید که غصه خوردن در آن سخت باشد.

    یادگاری‌ها و وسایل طرف مقابل را از پیش چشم‌تان دور کرده و حتی دور بریزید. این موضوع کاملا به تصمیم شما بستگی دارد.

    ۳_خودتان را با چیزهای مثبت احاطه کنید

    به خودتان و آدم‌های اطراف‌تان فکر کنید. برای مهمانی کوچکی آنها را دعوت کنید. لازم نیست حتما مناسبت خاصی باشد. بودن دیگران در کنارتان خوب است چرا که مجال صحبت کردن پیدا می‌کنید.

    ریتم روزانه‌تان را سالم نگه دارید چرا که بعد از جدایی افراد بیش از حد می‌خوابند، بیش از حد غذا می‌خورند یا سرکار نمی‌روند. اگر از این کارها اجتناب کنید زودتر حالتان بهتر می‌شود. فقط به یاد داشته باشید که شما مهم‌ترین فرد زندگی خودتان هستید پس بفکر خودتان باشید.

    ۴_ به خودتان برسید

    جدایی می‌تواند حس افسردگی به شما داده و باعث شود به سلامتی و بهداشت‌تان رسیدگی نکنید پس برای خودتان بیشتر وقت بگذارید. می‌توانید به خرید رفته و لباس‌های جدید بخرید. از این که کمی خودتان را خوشحال کنید احساس بدی نداشته باشید.

    ۵_روی روابط‌تان با دیگران کار کنید

    تمام این کارها اگر کاملا ارتباط‌تان را با طرف مقابل قطع نکنید هیچ فایده‌ای نخواهند داشت. دوستان جدید پیدا کنید، با دوستان قدیمی‌تان بیرون بروید و کارهایی که دوست دارید را انجام دهید. کمی وقت برای خودتان و کسانی که بهتان اهمیت می‌دهند بگذارید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا