زندگینامه کیت وینسلت ” زن پر افتخاره هالیوود جهان “

کیت وینسلت
  • زندگینامه کیت وینسلت ” زن پر افتخاره هالیوود جهان “

    کیت وینسلت یکی از برجسته‌ترین هنرمندان زن اهل هالیوود است که با بازی در فیلم‌های بزرگی همچون «تایتانیک»، «آواتار» و «همیشه در خدمتتان» شهرت دست و پا کرد. وی به عنوان یکی از پرطرفدارترین و تأثیرگذارترین بازیگران جهان شناخته می‌شود و دریافت جوایز و افتخارات متعددی نیز داشته است.

    کیت وینسلت در سال ۱۹۷۵ در لیورپول، انگلستان به دنیا آمد. وی در خانواده‌ای از سربازان فعال به دنیا آمد و از کودکی در محیط نظامی بزرگ شد. او در دوران کودکی و نوجوانی خود به دلیل مسائل خانوادگی و نیاز به یک فضای خانوادگی پایدار، به همراه خانواده‌اش به تعدادی از شهرهای انگلستان نقل مکان کرد.

    در سن ۱۷ سالگی، کیت وینسلت تصمیم گرفت به لندن برود تا در حرفه بازیگری فعالیت کند. وی در ابتدا در تئاترها بازی کرد و سپس به سمت بازی در فیلم‌ها پیش رفت. او در سال ۱۹۹۱ با بازی در فیلم «همیشه در خدمتتان» به شهرت رسید و از آن پس با بازی در فیلم‌های بزرگی مانند «تایتانیک»، «آواتار»، «مرد همیشه مهربان» و «مردان سیاه» نام خود را به خاطر آورد.

    کیت وینسلت توانست با بازی در فیلم «تایتانیک» به عنوان بازیگر اصلی فیلم، جایزه اسکار را دریافت کند و این جایزه او را به یکی از پرطرفدارترین بازیگران جهان تبدیل کرد. وی در سال‌های بعد نیز با بازی در فیلم‌های موفقی همچون «آواتار»، «مرد همیشه مهربان» و «مردان سیاه» شهرت و محبوبیت خود را حفظ کرد.

    کیت وینسلت در کنار بازیگری، فعالیت‌های خیریه‌ای نیز دارد و به انجام کارهایی در زمینه‌هایی مانند حمایت از حقوق حیوانات و حمایت از کودکان بدبخت کمک می‌کند. وی به دلیل فعالیت‌های خود در این زمینه‌ها، به عنوان یکی از زنان پرافتخار جهان شناخته می‌شود.

    در کل، کیت وینسلت با بازی‌های خود در فیلم‌های موفق و فعالیت‌های خیریه‌ای خود، به عنوان یکی از برجسته‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان زن هالیوود شناخته می‌شود و همچنان نیز در فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

    کیت وینسلت جوان ترین بازیگر زن پر آوازه ی هالیوود است که ۷ بار نامزد جایزه اسکار و عنوان معتبرترین جوایز جهانی را کسب کرده است. در این مقاله قصد داریم به زندگی نامه کیت وینسلت بپردازیم.

    کیت الیزابت وینسلت، متولد ۵ اکتبر ۱۹۷۵ ریدینگ برکشایر انگلستان هست. او در یک خانواده هنرمند بزرگ شده بود. پدرش راجر وینسلت و مادرش سالی بریج بود. و پدر بزرگ و مادر بزرگش یک مرکز تئاتر را در آن زمان اداره می کردند.  از این رو کیت از بچگی آرزو داشت که یکی از بازیگران معروف هالیوود شود.

    دوران کودکی و نوجوانی

    اولین گام او برای آموزش بازیگری از سن ۱۱ سالگی شروع شد و در موسسه ای به نام Redroofs ثبت نام کرد.

    کیت در دوران نوجوانی خود در بیش از ۲۰ صحنه نمایش لندن به نمایش پردازی در نقش اصلی پرداخت. و برای اولین بار در سن ۱۶ سالگی در تلویزیون دیده شد و کار خود را از سال ۱۹۹۱ با آگهی های بازرگانی و سریال های تلویزیونی آغاز کرد.

    آغاز فعالیت حرفه ای

    اولین فیلم بلند کیت وینسلت بازی در فیلم سینمایی موجودات آسمانی در سال ۱۹۹۴ به کارگردانی پیتر جکسون بود. او این نقش را از میان ۱۷۵ شرکت کننده گرفته بود و در آن زمان بود که مورد توجه کارگردانان و سایر افراد گرفت و او را مورد ستایش و تمجید خود قرار دادند.

    درخشش بعدی او نامزدی اسکار را برای اولین بار در پی داشت، بازی در فیلم عقل و احساس در سال ۱۹۹۵ به کارگردانی انگ لی بود که باز هم توانست جلب توجه بکند.

    تایتانیک – Titanic

    بی شک اکثر افراد، کیت وینسلت را، بازی در تایتانیک می شناسند. فیلم سینمایی تایتانیک در سال ۱۹۹۷ به کارگردانی و نویسندگی جیمز کامرون بود. تایتانیک فیلمی پر از حماسه – عشق – فداکاری و فاجعه در تاریخ قرن بیستم بود.

    کیت وینسلت برای گرفتن نقش رز در این فیلم تلاش های خیلی زیادی کرد و در ابتدا جیمز کامرون او را برای بازی در نقش رز قبول نمی کرد. اما کیت وینسلت مصمم بود، به طوریکه برای گرفتن نقش رز از کامرون :

    به او زنگ میزد و بهش می گفت من رز شما هستم به دنبال رز نگردید. یا گل رز را در میز کامرون می گذاشت و با پافشاری هاش توانست بالاخره نظر کامرون را به خود جلب و او را متقاعد کند که نقش رز را به او بدهد. کیت اولین بار با لئوناردو دی کاپریو آشنا و این فیلم را بازی کرد و بعد ها تبدیل به دوست های صمیمی شدند به طوری که فرزندان کیت، او را عمو لئو صدا میزدند.

    تایتانیک نامزد دریافت ۱۴ جایزه اسکار شد و همجنین فیلم از نظر فروش از مرز ۲ میلیارد دلار گذشت و توانست به پر فروش ترین فیلم تاریخ جهان تبدیل شود. و در اینجا بود که نام کیت وینسلت بر سر زبان ها افتاد و شهرتش جهانی شد و برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شد. (اگر این فیلم جذاب را ندیده اید، حتما پیشنهاد میکنم که این فیلم را ببینید)

     

    لیست فیلم های کیت وینسلت

    1. حس و حساسیت (۱۹۹۵)
    2. تایتانیک (۱۹۹۷)
    3. آیریس (۲۰۰۱)
    4. درخشش ابدی یک ذهن پاک (۲۰۰۴)
    5. بچه های کوچک (۲۰۰۶)
    6. همه مردان پادشاه (۲۰۰۶)
    7. جاده انقلابی (۲۰۰۸)
    8. کتاب خوان (۲۰۰۸)
    9. کشتار (۲۰۱۱)
    10. میلدرد پیرس (۲۰۱۱)
    11. روز کارگر (۲۰۱۳)
    12. کوه میان ما (۲۰۱۷)

    لیست جوایزات کیت وینسلت

    1. جایزه اسکار و جایزه گلدن گلوب و جایزه بفتای بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن در فیلم کتاب خوان (۲۰۰۸)
    2. جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن در فیلم درام برای جاده انقلابی (۲۰۱۳)
    3. برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن در حس و حساسیت (بفتا) (۱۹۹۵)
    4. جایزه انجمن فیلم لس آنجلس برای بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم آیریس (۲۰۰۱)
    5. جوایز بریتانیا از آکادمی هنرهای سینمایی – تلویزیونی بفتا شد.
    6. برنده جایزه برای بهترین آلبوم شنیداری کودکان (۲۰۰۰)
    7. جایزه جشنواره بین المللی سنتا باربارا (۲۰۰۹)

    او در مجموع نامزد ۷ بار جایزه اسکار، ۱۰ بار نامزد جایزه گلدن گلوب، و ۷ بار نامزد جایزه بفتا شده است.

    کیت وینسلت در مراسم دریافت جایزه اسکار در گفت که :

    اولین باری که وانمود کردم که جایزه اسکار را برنده شدم، ۸ ساله بودم که بطری شامپو را در حمام به دست گرفته بودم (تجسم می کردم)، خب الان که بطری شامپو نیست. (خنده حضار)

    ازدواج ها

    کیت وینسلت در یکی از صحنه های سریال تلویزیونی با بازیگر و نویسنده اهل انگلیسی استیون تردرا، ملاقات می کند و چهار و نیم سال با او در رابطه بود. اما استیون تردرا بر اثر سرطان استخوان در طول پخش فیلم تایتانیک از دنیا رفت.

    وینسلت در سال ۱۹۹۸ با کارگردانی انگلیسی به نام جیم تریپلتون آشنا شدند و باهم ازدواج کردند و صاحب فرزند دختری به نام میاهانی شدند. اما در سال ۲۰۰۱ از همدیگر جدا شدند. پس از او، وینسلت در همان سال با کارگردانی انگلیسی به نام سام مندس ازدواج کرد و صاحب فرزند پسری به نام جو الفی شدند. اما در نهایت بعد از ۷ سال رابطه، از هم جدا شدند.

    کیت وینسلت در سال ۲۰۱۲ با راک اند رول ملاقات و با هم ازدواج کردند. راک اند رول خواهر زاده ریچار برانسون بود و برای گروه ویرجی کار می کرد. نتیجه این ازدواج پسری به نام بئر وینسلت بود. و آن ها برای ادامه ی زندگی به بریتانیا نقل مکان کردند.

    علاقه های بشر دوستانه

    کیت در سال ۲۰۱۰ ، بنیاد مردمی که رعایت اصول اخلاقی در برابر جانوران را رعایت نمی کردند، ویدویی منتشر کرد. که در آن سر آشپز ها را ترغیب به حذف جگر چرپ از منو های غذایی خود کرد و از مشتریان خواست تا رستوران هایی که از جگر چرپ استفاده می کنند را تحریم کنند.

    کیت وینسلت گوینده و راوی برنامه مستند شجاعت ماد ر است که مستند در رابطه با ، بازگشت اوتیسم هست که کیت کمک های زیادی به آن ها کرده است و در این رابطه کتابی به نام کلاه طلایی را نوشته است و از انجمن گلدن هت، برنده جایزه یودونا برای کارهای بشر دوستانه شد.

    دوستان به پایان این زندگینامه ارزشمند رسیدیم، متظر دیدگاه های شما هستیم. با تشکر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا