راه های افزایش شیر مادر

افزایش شیر مادر
  • راه های افزایش شیر مادر

    شیر مادر برای نوزادان بسیار مهم است و به عنوان یکی از بهترین و مهمترین غذاهایی که می توان به نوزادان داد، شناخته می شود. اما برخی اوقات ممکن است مادران مواجه با مشکل کمبود شیر باشند. در این مقاله به بررسی راه های افزایش شیر مادر می پردازیم.

    ۱. شیردهی منظم

    شیردهی منظم یکی از مهمترین راه های افزایش شیر مادر است. شیردهی منظم به معنای تغذیه منظم نوزاد با شیر مادر است. هنگامی که نوزاد به طور منظم شیر مادر می خورد، بدن مادر به این سیگنال می رسد که بیشتر شیر تولید کند.

    ۲. استراحت کافی

    استراحت کافی برای مادران بسیار مهم است. بدن مادر برای تولید شیر به استراحت و خواب کافی نیاز دارد. بنابراین، بهتر است که مادران هنگامی که فرصت استراحت دارند، به خوبی استراحت کنند.

    ۳. مصرف مواد غذایی مناسب

    مصرف مواد غذایی مناسب نیز به افزایش شیر مادر کمک می کند. مصرف مواد غذاییی همچون ماهی، سبزیجات، میوه ها، غلات و پروتئین های مرغ، گوشت و تخم مرغ به افزایش شیر مادر کمک می کند.

    ۴. مصرف آب کافی

    مصرف آب کافی نیز برای افزایش شیر مادر مفید است. برای تولید شیر، بدن به آب بسیاری از مواد مغذی نیاز دارد. بنابراین، بهتر است که مادران هنگامی که شیر می دهند، به میزان کافی آب بنوشند.

    ۵. ماساژ پستان

    ماساژ پستان نیز به افزایش شیر مادر کمک می کند. ماساژ پستان به مادران کمک می کند تا شیر را بهتر عصاره کنند و شیر مادر را افزایش دهند.

    ۶. استفاده از پمپ شیر

    استفاده از پمپ شیر نیز به افزایش شیر مادر کمک می کند. با استفاده از پمپ شیر، مادران می توانند شیر خود را بدون تماس مستقیم با نوزاد، به مقدار بیشتری به دست آورند.

    در نهایت، همیشه بهتر است که در صورت داشتن مشکل کمبود شیر، با یک پزشک متخصص یا پرستار مشورت کنید. آنها می توانند به شما نکاتی راجع به تغذیه و روش های دیگری که به افزایش شیر مادر کمک می کنند، بدهند.

    در این مقاله به راه های افزایش شیر مادر خواهیم پرداخت

    راه هایی که به افزایش شیر مادر کمک میکند:

    دوشیدن شیر:میک زدنهای شبانه نوزاد بین ساعت دو نصف شب تا شش صبح که ساعات رشد نوزاد نیز میباشد، مادرانی که قند بالا ندارند بعد از زایمان میتوانند برای افزایش شیر خود از ماالشعیر استفاده کنند و قطره شیرافزا.

    استفاده از شیردوش ها ممنوع است چون سر سینه بزرگ میشود و کودک سینه را نمیگیرد و سر سینه را زخم میکند فقط اگر شیردوش برقی باشد میتوان استفاده کرد، چهار انگشت زیر سینه و شصت روی سینه و کل هاله سینه را میگیریم و به قفسه سینه به بیرون فشار می دهیم تا شیر دوشیده شود(تمرین روش دوشیدن)

    قبل از زایمان سینه را مالش ندهید و تحریک نکنید، هیچ غذایی روی شیر تاثیر ندارد فقط چاشنی ها و بوی سیر و پیاز طعم شیر را کمی عوض کرده و ممکن است نوزاد نپسندد.

    غذاهای نفاخ مثل لوبیا کمتر خورده شود نه اینکه اصلا خورده نشود، هر غذایی که بخوریم نوزاد با طعم آن آشنا میشود و در آینده همه آن غذاها را میخورد.

     

    شیر دوشیده شده شش تا هشت ساعت در دمای اتاق سالم باقی میماند و بیست و چهارساعت در یخچال و در فریزر تا سه ماه میتوانیم نگهداری کنیم،و در ظرف شیشه شیر میتوانیم قرار دهیم جنس شیشه شیر فرقی نمیکند هم میتوان از پلاستیک استفاده کرد و هم شیشه ولی اصلا با شیشه شیر به نوزاد شیر ندهیم ممنوع است.

    شیر دوشیده شده را با قاشق، سرنگ و فنجان به کودک میدهیم، با قاشق و فنجان روی لب پایین نوزاد می گذاریم تا بچه خودش لیس بزند و توی دهان او نمیریزیم چرا که به گلویش نپرد، شیشه شیر و پستانک ممنوع است چون عادت میکند و سینه را نمیگیرد و نیز روند رشد طبیعی فک و صورت نوزاد را تغییر میدهد.

     

    برای گرم کردن شیر دوشیده شده ظرفی را آب کرده و گرم میکنیم نمیجوشانیم فقط گرم میکنیم و شیر را داخل آن آب گرم میگذاریم شیری که گرم شد بعد از شش تا هشت ساعت در دمای اتاق سالم می ماند و اگر چیزی ماند از آن باید دور ریخته شود.

    زخم سر سینه: برای اینکه زخم نشود بعد از هرنوبت شیردهی چند قطره از شیر خود را دوشیده و به سر سینه خود میمالیم تا زخم نشود، دو سوم هاله قهوه ایی رنگ را داخل دهان نوزاد قرار میدهیم اگر نوک سینه داخل دهانش باشد زخم میشود و اگر زخم شد روزی سه تا پنج بار سر سینه را با شیر خود چرب میکنیم و با حرارت گرم سشوار از راه دور خشک میکنیم.

     

    مولتی ویتامین: این قطره را میتوان با شیر مادر که دوشیده شده مخلوط کرد و بعد با قاشق یا سرنگ به نوزاد داد.

    اگر به بچه قنداغ یا (قند داغ) شیرخشک داده شد دیگر شیر مادر را نمیخورد.

    امیدوارم با خواندن این مقاله به افزایش شیر مادر توانسته باشم کمک نمایم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا