درمان استرس با هیپنوتیزم

درمان استرس با هیپنوتیزم
  • در حال حاضر استرس و اضطراب یکی از نگران کننده و شایع ترین مشکلات بیماری برای افراد سراسر جهان است به طوری که می تواند همچون بختک بر روی زندگی انسان ها بیوفتد و روند آن را مختل کند. در این هنگام باید با متخصصین و مشاورین این حوزه ارتباط گرفت تا راهی برای درمان و شروع زندگی نو و زیبا یافت. اغلب درمان های این اختلال فراگیر با استفاده از رفتا و دارو درمانی ممکن خواهد بود. اما علاوه بر این ها در این میان روش های موثر و سریع تری همچون هیپنوتیزم وجود دارد. هیپنوتیزم می تواند مرحمی بر پیکر روانی شما در حین اضطراب باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد تاثیر و درمان استرس با هیپنوتیزم صحبت کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید:

     

    استرس و اضطراب چیست؟

    در ابتدا به تعریفی از استرس و اضطراب می پردازیم و سپس به سراغ راهکار های درمانی آن می رویم. استرس زمانی اتفاق می افتد که فشار های بیرونی بیش از حد توان به فرد وارد شود، بهتر است بدانید استرس به خودی خود چیز بدی نیست چرا که اگر استرس وجود نداشت این فشار های عصبی وارده سبب نابودی جسم و جان آدمی می شد. یک روانشناس می گوید: استرس یک نوع پاسخ عمومی بدن برای تحمل و سازگاری مجدد هر نوع تغییرات بیو شیمیایی است. به طور کلی می توان گفت استرس یک واکنش طبیعی به عامل تهدید های واقعی است. حال انی که اضطراب نوعی در هم تنیدگی ذهنی است و نمی توان دلیل و منشا مشخصی برای ترس و دلواپسی ها داشت در این شرایط وضعیت روحی فرد وخیم تر می شود.

    از علائم اضطراب چه می دانید؟

    حالت های از رفتار های درونی و بیرونی انسان وجود دارد که نشان از وجود اضطراب در فرد می باشد، در این بخش قصد داریم در مورد نشانه های از اضطراب صحبت کنیم. البته پیش از آن بهتر است بدانید اضطراب به قدری پیچیده است که هر فردی به راحتی نمی تواند اضطراب شخص دیگری را تشخیص دهد و این کار صرفاٌ توسط افرادی متخصص، دوره دیده و با تجربه در این زمینه امکان پذیر است. برخی از این علائم عبارت اند از:

    • افزایش ضربان قلب
    • بی قراری های جسمی و ذهنی
    • نفس تنگی
    • سر گیجه
    • سستی اندام
    • خشکی دهان
    • دلشوره
    • حالت تهوع
    • لرزش بدن

    عوامل استرس زا کدام اند؟

    به طور کلی بسیاری از متخصصین این حوزه درمانی بر این باورند استرس و اضطراب ناشی از تجربه های تلخ کودکی یا شرایط فعلی فرد می باشد اما علاوه بر آن موارد دیگری در ایجاد چنین اختلالی نقش دارند که عبارت اند از:

    • ترس از آینده و دریافت بازخورد های منفی از سوی اطرافیان
    • تردید در انجام کاری در ازای ترس از عواقب آن
    • ترس از مرگ
    • ترس از دست دادن عزیزان و نگرانی شدید در مورد اتفاقی ناگوار و نا مشخص
    • انتظارات نا معقول در مورد برخورد منصافه دیگران یا اتفاقی باب میل فرد
    • کمال گرایی و اجبار در کسب مهارت

    درمان استرس با هیپنوتیزم

    البته پیشگیری بهتر از درمان است. اما در مواردی که اختلالی ایجاد شده و نیاز به درمان می باشد، حال این که استرس روش های درمانی گوناگونی دارد که می توان با کمک آن ها به بهبود کیفیت زندگی کمک کرد. دارو درمانی، رفتار درمانی، شناخت درمانی، خانواده درمانی، مشاوره، یوگا، مدیتیشن و مراقبه، تن آرامی یا همان هیپنوتیزم که یکی از موثر ترین روش ها شناخته شده است.

    هر یک از این روش ها به نوبه ی خود می تواند تاثیر گذار باشد، اما با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است هیپنوتیزم درمانی بازدهی بیشتری داشته است. هیپنوتیزم یکی از شاخه های طب، به خصوص در روانپزشکی است که به دلیل تنوع توانایی ها و شکل خاصی از تکنیک ها برای درمانگر ها در گروه ها مختلف کاربرد فراوانی دارد.

    سال ها پژوهش و تحقیق حاکی از آن است که باور های موجود در مورد هیپنوتیبزم که با دخالت نیرو های ماوراطبیعه انجام می شود را منسوخ کرده و پدیده ی منحصر به فردی را به عنوان روش درمانی موثر و قدرتمند معرفی کرده است. در حال حاضر در سراسر کشور های اروپا، آمریکایی افراد و درمانگر ها به انجام ایبن روش درمانی تمایل دارند. از آن جایی که هیپنوتیزم با خود خلسه ای یا تن آرامی همیشگی به همراه دارد باعث آرامش و در نهایت منجر به کاهش اضطراب می شود. اغلب افرادی که این روش را امتحان کرده اند تجربه مشابهی از آرامش خوشایند و لذت بخشی همچون سبکی، شناوری و آرامش عمیق جسمی و روحی داشته اند. درمانجو ها پس از هیپنوتیزم می آموزند بدن خود را کنترل کنند و تغییرات فیزیولوژیک بدن شان را به سمت سویی مطلوب سوق دهند. با این کار اعتماد به نفس آن ها افزایش می یابد و به راحتی می تواند به بروز احساسات و اضطراب خود غلبه کنند. پس یک هیپنوتراپیست مجرب با استفاده از تکنیک های موثر هیپنوتیزمی شما را برای همیشه از شر اضطراب خلاص می کند.

     

    عوارض استرس و اضطراب در صورت عدم درمان

    در صورتی که به اختلال بی توجهی شود و بعد از گذشت مدت زمانی طولانی درمان نشود، ممکن است باعث بروز بسیاری از بیماری های جسمی و حتی اختلال در عملکرد روانی، رفتاری، جسمی می شود. یکی از مهم ترین عواقب آن بروز افسردگی است که در ابتدا با تغییر خلق خو و تاثیر بر روی تمامی ابعاد رفتاری، جسمی از قبیل: پر خوری، اختلال خواب، عدم تمرکز حواس، کاهش حافظه، سوء مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی، حواس پرتی می باشد.

    در پایان این که

    برای دست یابی به نتایج مطلوب باید از بهترین دکتر درمان استرس کمک بگیرید این گونه با اطمینان خاطر از روند درمانی خود، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و زندگی به روی تان لبخندی زیبا می زند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا