خیلی راحت عزت نفس و اعتماد به نفستان را بالا ببرید!

خیلی راحت عزت نفس و اعتماد به نفستان را بالا ببرید!
  • خیلی راحت عزت نفس و اعتماد به نفستان را بالا ببرید!

    عزت نفس و اعتماد به نفستان دو مهمترین عاملی هستند که به شما کمک می کنند تا در زندگی موفق شوید. این دو مسئله به شما اعتماد به نفس بیشتری می دهند و به شما اجازه می دهند که به خودتان بیشتر اعتماد کنید و از زندگی لذت بیشتری ببرید.

    اما برای داشتن عزت نفس و اعتماد به نفستان، باید به خودتان بیشتر اعتماد کنید و در هر شرایطی به خودتان اعتماد کنید. این در حالی است که ممکن است در بعضی شرایط، شما به خودتان اعتماد نداشته باشید و این موضوع باعث شود که اعتماد به نفستان و عزت نفس شما کاهش پیدا کند.

    برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفستان باید از ابتدا شروع کنید و از هر چیزی که برای شما مهم است، اعتماد کنید. برای مثال، شما می توانید از تجربیات قبلی خودتان یاد بگیرید و در آینده بهتر عمل کنید. همچنین، می توانید از دیگران کمک بخواهید و از تحلیل و بررسی تجربیات آنها نیز استفاده کنید.

    در زندگی، همیشه باید به خودتان اعتماد کنید و به هدفتان دست یابید. باید به خودتان بیشتر اعتماد کنید و از تلاش بیشتری برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید. همچنین، باید همیشه برای بهتر شدن تلاش کنید و در هر شرایطی به خودتان اعتماد کنید.

    در نهایت، اعتماد به نفستان و عزت نفس بالا، به شما اجازه می دهد که خودتان را در زندگی بهتر بشناسید و بهتر عمل کنید. این موضوع باعث می شود که شما در زندگی موفق باشید و بهترین شخصیت خود را به نمایش بگذارید. برای داشتن عزت نفس و اعتماد به نفستان باید همیشه به خودتان اعتماد کنید و بهترین تلاش را برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید.

    عزت نفس ارزش و بهائی که فرد برای خود قائل است در واقع باور و تصوّر فرد از خود می‌باشد. برای کسب موفقیت و احساس رضایت خاطر باید در کنار اعتماد به نفس، عزت نفس مناسبی داشته باشیم.

    مواردی که باعث عزت نفس می‌شوند:

     

    ۱- ایجاد شخصیت برای خود در بین دیگران ، مثلاً از طریق تعارفات صمیمانه
    ۲- مثبت فکر کردن
    ۳- هدف گذاری و رسیدن به اهداف
    ۴- انجام کارهای رقابتی در روز
    ۵- توجه به بهترین و شایسته ترین جنبه های خویش
    ۶- انجام کار برای دیگران
    ۷- یادگیری مهارت‌های جدید
    ۸- برای افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس راه کارهای عملی وجود دارد که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم.
    ۹- یاد آوری و پذیرفتن تمام پیروزی‌ها و موفقیت‌ها ، هر چند که کوچک باشد.
    ۱۰- جهت دهی به دیگران در جهت افزایش عزت نفس
    ۱۱- اظهار کردن عمومی موفقیت‌ها و پیروزی‌ها
    ۱۲- پذیرفتن خویش به عبارتی عدم نگرانی نسبت به مسائلی که نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد و پذیرش شرایط و اعتماد به خویش.
    ۱۳- مقایسه نکردن خویش با دیگران. مقایسه نقاط قوت دیگران با نقاط ضعف خویش غیر منصفانه است.خود را در مراحل مختلف رشد خویش ارزیابی کنید.
    ۱۴- داشتن انتظار واقع‌بینانه از خویش. ما بیش از حد از خودمان انتظار داریم. کمال دست نیافتنی است ولی بهبود خویش یک هدف زمانمند است. ما در جهت الگوهایی که از تمام جهات کامل هستند رشد می‌کنیم ولی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که قهرمانان داستان‌ها هم در بسیاری از زمینه ها ضعف دارند.
    ۱۵- ارزش و اهمیت دادن به نقاط مثبت.
    ۱۶- تغییر شرایطی که قابل تغییر هستند.
    ۱۷- تمرین در جهت مثبت فکر کردن و جدی گرفتن بعضی تعارفات.
    ۱۸- سعی کنید بجای اینکه بگویید ”ای کاش…بودم“ بگویید”خوشحالم که …هستم“.
    ۱۹- سعی کنید در اولین قدم ، قوی ظاهر شوید ، ظاهری آراسته داشته باشید و نشان دهید که نظر دیگران برایتان مهم است. چرا که مردم در همان نظر اول نسبت به شما برداشت دارند.
    ۲۰- نقاط قوت خود را شناخته ، روی آن‌ها و مسائلی که از آن‌ها لذت می‌برید سرمایه گذاری کنید. یک دفترچه از نقاط قوت خود داشته باشید و با خود حمل کنید.راهی را برای آگاهی دیگران از موفقیت‌های خود پیدا کنید.
    ۲۱- با افرادی که از عزت نفس بالایی برخوردارند معاشرت کنید.شما تنها به یک نفر احتیاج دارید که به شما ایمان داشته باشد.
    ۲۲. داشتن تصویر زیبائی از آینده خود تقویت کننده اعتماد به نفس شخص است.
    ۲۳- مسئولیت پذیری داوطلبانه . با شرکت در فعالیتهای گروهی اعتماد به نفس خود را تقویت کنید.
    ۲۴- پوشش نامرتب و ظاهر ژولیده و لباس چروک و یا کثیف از اعتبار اجتماعی فرد کاسته و باور شخص را از خودش شکسته و تصویر او را در چشم دیگران نیز منفی می‌نماید پس اصل آراستگی باید رعایت شود.
    ۲۵- تنها اطلاعات مثبت را وارد ذهن خود کنید.چرا که خروجی ذهن انسان وابسته به ورودی آن است.
    ۲۶- به ارزش شخصی خود اعتقاد داشته باشید. در عین تواضع ، مطمئن و بی پروا باشید.متکبر نباشید ولی سعی کنید درباره مهارت‌ها و توانایی‌های خود بیشتر صحبت کتید. خود هر چه بیشتر دوست داشته باشید ، این به معنی غرور نیست. غرور به این معنی است که شما سعی کنید دیگران را مجبور به تمایل به خویش کنید ، چرا که مطمئن نیستید که آیا واقعاً دارای این ارزش هستید یا خیر.
    ۲۷- هر نوع تعریف و تمجید از خود و دیگران از ورودی‌های دیداری و شنیداری مستقیم باعث تقویت روحیه،باورها و اعتماد به نفس فرد می‌شود، آن‌ها را بپذیرید.
    ۲۸- تعریف صادقانه و حتی ساده از دیگران ، تعریف صمیمانه متقابل آنان را به دنبال دارد که تعریف ایشان باعث تقویت اعتماد به نفس من می‌شود
    ۲۹- همواره به خود به گونه ای بنگرید که به معشوق خود می‌نگرید.
    روحیه سالم در بدن سالم است، جسم اگر مریض شود کمک کار ما نخواهد بود. جسم مریض در چشم دیگران از جذابیتهای ما میکاهد پس از بدن خود مراقبت دائمی کنیم تا با این بدن به عنوان ابزار ، همواره بتوانیم به اهداف و برنامههای خود برسیم ، تا مبادا که وقت و انرژی ما که باید صرف پیشرفت شود صرف تأمین و بازگشت سلامتی ما گردد.
    ۳۰- ورزش و سحر‌خیزی تقویت کننده اعتماد به نفس …
    ۳۱- لبخند علامت پیروزی و شادی و توفیق و روحیه خوب است، لبخند عامل ارتباطات زیبای انسانی است. کسانی که لبخند بر چهره دارند خود را خوب و عالی باور دارند و با لبخند این باور را به دیگران انتقال می‌دهند. در هر حال لبخند را از صورت خود دور نکنید و دیگران را از طراوت روح خود محروم نکنید. با هم بخندیم نه بر هم بخندیم…
    ۳۲- بدقولی ،اعتبار اجتماعی ما را در نظر دیگران و ضمیر ناخودآگاه خود تخریب می‌کند و متأسفانه اعتماد به نفس من را می‌شکند. پس متعهد باشید.
    ۳۳- وقتی به نفع شما نیست بگویید ،نه! و بر اعتماد به نفس خود بی افزاید. گفتن کلمه نه وقتی احساسات طرف مقابل را جریحه‌دار نکند و بیان آن همراه با لطافت و با مهر و محبت و با هوشمندی باشد ما را از چتر سیاه، رها کرده و می‌توانیم زیر آفتاب تابان اعتماد به نفس قدم بر‌می‌داریم.
    ۳۴- مراقبت از زمان برای شما لذت برنامه‌ریزی خوب و استفاده به موقع از زمان و تقویت اعتماد به نفس را به دنبال خواهد داشت.

    به شما اطمینان می‌دهم که به‌کارگیری این اصول تأثیر چشمگیری در قدرت باور و اعتماد به نفس شما خواهد داشت دوباره بخوانید و امتحان کنید…

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    2 نظرات

    پیمایش به بالا