تفاوت غم با افسردگی

تفاوت غم با افسردگی
  • همانطور که می دانید غم و اندوه یک واکنش طبیعی در برابر فقدان ها، نا امیدی ها و سایر مشکلات زندگی است که شرایط را برای آدمی دشوار می سازد، با این اوصاف خوشبختانه این احساسات ناخوشایند بع سرعت از بین می روند و می توانید روند زندگی روزمره خود را از سر بگیرید. اما افسردگی بیماری روانی موذی که کارکرد و کیفیت زندگی افراد را به مرور زمان کاهش می دهد و در نتیجه زمانی که دیر به سرلاغش برسی شما را تا یک قدمی مرگ و نیستی پیش می برد. افسردگی مرضی است که تمامی ابعاد روحی و جسمی انسان را در بر می گیرد و در نهایت هر کدام را به راحتی مختل می کند. پس برای این که از شر این اختلال روانی خطرناک خلاص شوید بهتر است مدام مطالعه کنید و با بالا بردن آگاهی و دانش خود تفاوت غم با افسردگی را بدانید و چه زمانی در دام افسردگی افتاده اید یا صرفا کمی غمگین هستید. در ادامه با ما همراه باشید تا در این مورد توضیحات بیشتری را خدمت تان ارائه کنیم. آگاهی تان در این زمینه تفاوت غم با افسردگی را بدانید وآگاهی تان نسبت به آن موضوع بیشتر شود.

     

    غم و اندوه چیست؟

    همانطور که در مبحث پیشین نیز بدان اشاره شده است، غم هم مانند هر حالاتت روانی طبیعی انسانی است همانطور که خوشحالی، عصبانیت، خستگی و هر چیزی دیگری را تجربه می کنید امکان در جایی از زندگی دچار غم وو اندوه هم شوید، اما خوشبختانه جای نگرانی وجود ندارد و می توانید به سرعت آن ها را از خود دور کنید. به طور کلی توصیف کلمه ی غم همراه با رنج، غربت، پریشانی، نارضایتی و … همگی از موقعیت منفی است که در آن قرار داریم. در ادامه بهتر است بدانید که احساس غم شدید در افراد مختلف متغیر است به طوری که در برخی از افراد به صورت فیزیکی و در عده ای دیگر با گریه ها و اشک های غلیظ نمایان می شود. در نهایت لازم ب ذکر است غمیگن بودن صرفا به معنی افسردگی مطلق نیست و هر کسی ممکن اتس در طی رنج های زندگی احساسات غم و اندوه را تجربه کند.

    چرا غمگین می شویم؟

    برای هرفردی زمانی است بنا به دلایلی که ممکن است دچار غم و اندوه شود، پس باید به علت غمگین بودن خود پی ببرید تا بتوانید به خوبی از پس آن برآیید.

    • فقدان عزیزان
    • اختلافات خانوادگی
    • مسائل روزه مره و فشار های مالی
    • پرستاری از فرد بیماری که در بستر بیماری افتاده است.
    • نوسانات هورمونی نیز در تغییر خلق و خو و احساسات آدمی تاثیر گذار است.
    • مصرف برخی دارو های شیمیایی که در بروز احساسات آدمی دخالت و تاثیر دارد.
    • افکار منفی

    تعریف مختصری از افسردگی

    افسردگی یکی از اختلالات شایع میان افراد در رده های سنی متفاوت به شمار می رود که بنا به دلایل مختلفی در زندگی افراد در حال رخ دادن است. به خصوص در میان خانم ها بیشتر مشاهده شده است. متخصصین این حوزه درمانی افسردگی را در طبقه اختلالات خلقی قرار می دهند و خلق هم به معنی احساسات درونی نافذ و پایدار آدمی است. متاسفانه تا کنون آمار های نگران کننده از ابتلا به افسردگی در دست داریم و هم چنین با بسیاری از بیماری های جسمی نظیر: بیماری های ورم مفاصل، قلبی عروقی، سرطان، دیابت و ام اس، ارتباط مستقیمی دارد.

    علائم افسردگی

    • در ابتدا بهتر است بدانید علائم مربوط به افسردگی بسیار ماندگار تر از احساسات غم و اندوه است که اغلب بیشتر از دو هفته با سایر علائم دیگر باقی می ماند.
    • اختلال در کمیت و کیفیت خواب
    • اختلال در تمرکز و عدم حافظه کوتاه مدت
    • کاهش محسوس انرژی
    • هجوم افکار منفی و پوچ گرایانه
    • یاس و نا امیدی نسبت به تمام پدیده های جهان
    • ضربه های روحی و فشار روانی شدید
    • کاهش یا افزایش شدید
    • پر خوری یا بی اشتهایی
    • تحریک پذیری
    • بی انگیرگی
    • کاهش محسوس میل جنسی
    • ناتوانی در انتخاب و تصمیم گیری
    • گریه کردن

    نکته قابل توجه این است که: بر اساس تحقیقاتی به تازگی انجام شده و در یک مقاله معتبر آمریکایی به چاپ رسیده است، محققیت بین گریه های از روی غم و اندوه و افسردگی تماییز قائل شده اند به طوری هر کدام از نوع جنس اشک ریختن ها متفاوت هستند. به طور واضح تر گریه های از روی افسردگی همانند آب باران جاری می شود و گریه های از روی غم و اندوه با غلظت بیشتری به طوری که فقط روی گونه ها باقی میماند و خاصیت چسبناکی دارند.

     

    تفاوت غم با افسردگی

    برخی از متخصصین این حوزه درمانی بر این باورند که یم توان تفاوت میان غم با افسردگی از روی رفتار های فرد فهمید، به طوری که یک فرد غمگین رفتار های نرمالی را از خود نشان می دهد اما کسی که در دام افسردگی افتاده است در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری های جسمی است. چنانچه احساسات ناخوشایند با علائم مذکور را طولانی مدت تجربه کردید حتما جهت رفع و درمان آن اقدام کنید زیرا با تشخیص به موقع روند درمانی راحت تری را پشت سر خواهید گذاشت. پس یکی ا زمهم ترین این تفاوت ها این است که معمولاٌ احساسات غم و اندوه به صورت موقتی از بین می رود اما در افسردگی ماندگار خواهد بود و علاوه بر آن علاوه بر آن در زمان افسردگی مشکلت روانی زندگی به راحتی بر روی افراد تاثیر گذار است. در موارد دیگری هم مشاهده است که فردی دچار اختلال افسردگی شده است اما متوجه ی آن نشده است و صرفا بعد از مراجعه به روانشناس با بررسی های انجام شده تشخیص افسردگی تایید شده است.

    غم یکی از حالات طبیعی انسان است اما افسردگی یک اختلال در روند کارکرد و کیفیت زندگی افراد ایجاد می کند که در صورت تشخیص باسد هر چه سریع تر درمان شود تا تاثیرات مخربی بر جای نگذارد. پس غم صرفا به معنای افسردگی نیست و این دو مقوله جدا از هم هستند.

    پس نتیجه می گیریم که:

    تفسردگی بیماری خاموشی است که بی صدا پا به زندگی انسان ها می گذارد و تا زمانی که اقدامی برای درمان نشود حتی روز به روز بهتر نمی شود که هیچ بلکه حاد تر هم می شود. اما شما احساسات غمی خود را متوجه خواهید شد و شاید نیاز به درمانی های دارویی یا مراجعه به مشاوره ای نباشد و به مرور زمان با افزایش کیفیت و حتی تغییر در سبک زندگی از آن احساسات خلاص شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا