بیوگرافی سادگورو عارف هندی

بیوگرافی سادگورو عارف هندی
  • بیوگرافی سادگورو عارف هندی

    سادگورو جاگی واسودو در شهر میسور هند و در تاریخ ۳ سپتامبر ۱۹۵۷ متولد شد. سادگورو عارف هندی یک یوگی، عارف و نویسنده است. او در سال ۱۹۹۲ بنیاد ایشا را تاسیس کرد. بنیاد ایشا یک سازمان غیر انتفاعی است که در سراسر جهان کلاس‌های آموزش یوگا برگزار می‌کند. این بنیاد در حوزه‌های اجتماعی، آموزشی و زیست محیطی نیز فعالیت دارد.

    کتابهای سادگورو در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله نیویورک تایمز قرار داره. کتاب‌های او در حوزه‌ی سلامت، دین و معنویت، ایمان و مشاوره است. دولت هند به پاس زحمات سادگورو در سال ۲۰۱۷ به او نشان معنویت را اهدا کرد.

    بیوگرافی سادگورو

    سادگورو در شهر میسور، ایالت کارناتاکا در هند متولد شد. او در بین ۴ فرزند خانواده جوان‌ترین بود، دو پسر و دو دختر. پدر سادگورو چشم پزشک راه آهن هند بود و به همین دلیل خانواده همیشه در حال سفر بودند.

    فردی به نام «مالادیهالی راگاوندرا» به جاگی واسودو ۱۰ ساله تعدادی حرکت آسانا یوگا آموزش میده و از همین زمان به بعد این کودک کنجکاو تمرینات یوگا رو به صورت مداوم پیگیری میکنه. سادگورو عارف هندی در این باره میگه: « بدون یک روز وقفه، تمرینات یوگا رو انجام میدادم. بعدها انجام یوگا موجب شد تجربه‌ای عمیق‌تر در من اتفاق بیفته.»

    بعد از پایان تحصیلات در مدرسه، جاگی واسودو جوان به دانشگاه میسور رفت. او در سال ۱۹۷۳ از دانشگاه میسور در مقطع لیسانس ادبیات انگلیسی فارغ تحصیل شد. سادگورو در طی سال‌های دانشجویی به سفر و موتور سیکلت علاقه‌ پیدا کرد.

    زندگی معنوی سادگورو

    در روز ۲۳ سپتامبر سال ۱۹۸۲، جاگی واسودو یک جوان ۲۵ ساله بود. او در چنین روزی به کوه‌های اطراف شهر میسور رفت و روی تپه‌ای نشست. دقیقا در همین زمان، اولین تجربه‌ی معنوی و بازگشایی معرفت برای او رخ داد.

    سادگورو از تجربه‌ی خودش در اون روز میگه: « تا قبل از اون روز همیشه با خودم فکر می‌کردم که این من هستم، دیگران افرادی جدا از من هستند و همه‌ی موجودات نیز  به همین ترتیب. اما در آن لحظه دیگر نمی‌توانستم بهفمم که چه چیزی مربوط به من است و چه چیزی نه. ناگهان فهمیدم که بازتاب من در همه چیز نمایان شده، سنگی که روی آن نشسته بودم، هوایی که تنفس می‌کردم و هر چیزی که در محیط وجود داشت. احساس می‌کردم که در همه چیز گسترش پیدا کرده‌ام. همه‌ی این‌ها شبیه یک دیوانگی مطلق به نظر می‌رسید. با خود فرض می‌کردم که تمام این حالات در ۱۰ تا ۱۵ دقیقه برایم رخ داده، اما وقتی به آگاهی عادی خودم برگشتم متوجه شدم که ۴ ساعت و نیم روی صخره نشسته بودم. با آگاهی کامل و چشمانی کاملا باز »

    بعد از این تجربه‌ی زیبا و منحصربفرد، جاگی واسودو جوان به سادگورو جاگی واسودو تبدیل شد.

    ۶ هفته بعد از این تجربه، سادگورو شغل خود را رها کرد و تصمیم به سفر کردن گرفت. او برای کسب بینش و فهم بیشتر از تجربه‌ی عرفانی خود به سفر رفت. بعد از گذشت یک سال از سفر و مراقبه، برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ی درونی خود تصمیم گرفت به تدریس یوگا بپردازد.

    در سال ۱۹۸۳ سادگورو اولین کلاس یوگای خود را با ۷ شرکت کننده در شهر میسور برگزار کرد. در این زمان، سادگورو با موتور سیکلت خود به تمام نقاط ایالت کارناتاکا و حیدرآباد سفر کرد تا کلاس‌های یوگا برای مردم برگزار کند.

    سادگورو خرج زندگی خود را از مزرعه‌ی پرورش طیور خودش درمی‌آورد و از قبول هزینه‌ی تدریس کلاس‌های یوگا خودداری می‌کرد. یکی از کارهای معمول سادگورو عارف هندی این بود که پول جمع شده از شرکت‌کننده‌های کلاس یوگا را می‌گرفت و در آخرین روز کلاس آنرا به موسسات خیریه‌ی همان‌جا اهدا می‌کرد. این کلاس‌های اولیه‌ی یوگا که توسط سادگورو برگزار می‌شد بعدها تبدیل به پایه‌ی کلاس‌های یوگا در مرکز ایشا شد.

    بنیاد غیرانتفاعی ایشا

    سادگورو عارف هندی بنیاد ایشا را در سال ۱۹۹۲ تاسیس کرد. بنیاد ایشا یک مرکز غیرمذهبی و غیرانتفاعی است که کاملا توسط دواطلبان اداره می‌شود. در این مرکز برنامه‌هایی برای افزایش آگاهی از طریق انجام یوگا برای مشتاقان آگاهی برگزار می‌شود. بنیاد غیر انتفاعی ایشا با انجمن اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل نیز همکاری می‌کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا