بیشتر بودن سن زن از مرد(افزایش سن زنان در ازدواج)

یشتر بودن سن زن از مرد
  • “افزایش سن زنان در ازدواج: تحولی در سنت‌های ازدواج”

    بیشتر بودن سن زن از مرد برای ازدواج

    یکی از روندهایی که در سال‌های اخیر در جامعه مشاهده شده، افزایش سن زنان برای ازدواج است. به عبارت دیگر، زنان در هنگام ازدواج به سن بالاتری نسبت به مردان رسیدگی می‌کنند. این پدیده در جوامع مختلف در سراسر جهان مشاهده می‌شود و به دلایل مختلفی برمی‌گردد.

    یکی از دلایلی که می‌تواند منجر به افزایش سن زنان برای ازدواج شود، تحصیلات بیشتر زنان است. در سال‌های اخیر، تعداد زنانی که به دانشگاه‌ها می‌روند و در مقاطع تحصیلی مختلف به دوره‌های تحصیلی می‌پردازند، افزایش یافته است. این افزایش تحصیلات می‌تواند به دو صورت اثر گذار باشد: اولین اثر، افزایش رقم مبادله در زمینه شغل و درآمد است. به عنوان مثال، زنانی که مدرک تحصیلی بالایی دارند، به راحتی می‌توانند شغل‌های با درآمد بالا را پیدا کنند. در نتیجه، نیاز آنان به پیدا کردن همسری با درآمد بالا کاهش می‌یابد و می‌توانند تا سن بالاتری صبر کنند تا شریک مناسبی برای ازدواج پیدا کنند. دومین اثر، زمان بیشتری است که زنان برای تحصیلات و پیشرفت شغلی خود صرف می‌کنند. به عبارت دیگر، زنانی که به دنبال پیشرفت در شغل خود هستند، ممکن است از ازدواج در سنین پایین‌تر اجتناب کنند تا بتوانند به تمرکز واقعی بر روی شغل خود بپردازند.

    دلایل دیگری نیز برای افزایش سن زنان برای ازدواج وجود دارد. یکی از دلایل احتمالی، انتخاب هوشیارانه تر شریک زندگی است. با توجه به تحول جوامع و مساوی بودن زنان و مردان در بسیاری از زمینه‌ها، انتخاب شریک زندگی به یک امری پیچیده و اهمیت داشته تبدیل شده است. بسیاری از زنان تصمیم می‌گیرند تا زمان مناسبی که مطمئن شوند شریک زندگی خود را با دقت و با توجه به اصول خود انتخاب کنند، صبر کنند.

    این پدیده برخی از تبعات مثبت را نیز به همراه دارد. با افزایش سن زنان برای ازدواج، فرصت برای شناخت بهتر و بهترین شخصیت‌ها و ویژگی‌های شخصیتی افراد افزایش می‌یابد. همچنین، این امر می‌تواند به عنوان یک محرک برای ایجاد تعادل در ازدواج در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، این پدیده می‌تواند باعث شود که مردان نیز به دنبال ازدواج با زنانی با سن بالاتر شوند و این موضوع باعث شود که تعادلی در ازدواج ایجاد شود.

    در کل، افزایش سن زنان برای ازدواج به دلایل مختلفی مانند تحصیلات بیشتر، انتخاب هوشیارانه تر شریک زندگی و شناخت بهتر ویژگی‌های شخصیتی افراد رخ می‌دهد و باعث ایجاد تعادل در ازدواج و ایجاد فرصت برای شناخت بهتر شخصیت‌های افراد می‌شود.

    خانواده‌ها باید مراقب باشند که سن عروس خانم از سن آقا داماد بیشتر نباشد. درصورتی‌ که به مسئله بیشتر بودن سن زن از مرد توجه کافی نشود، این گروه هم مثل گروه قبلی، قطعاً محکوم به شکست خواهند بود.
    یعنی زن و شوهر یا راه طلاق و جدایی را در پیش می‌گیرند، یا مرد مبادرت به ازدواج دوباره می‌کند و یا بالاخره راه ناصواب را در پیش خواهد گرفت.

    بیشتر بودن سن زن از مرد

    البته ازدواج پسر با دختران سن بالا دلایل زیادی دارد شاید پسرانی که با دختر سن بالا ازدواج می کنند، ناخودآگاه در جستجوی مهر مادرانه می گردند. شاید چون در این سال ها مادران آنها بیشتر مشغول کار بودند یا کارمند بودند و وقت کافی برای همراهی فرزندشان نداشتند، بنابراین بیشتر پسرها از نظر غریزه مادری به دلیل کار و اشتغال مادر از عواطف او بهره مند نشده اند به همین دلیل بعضی از پسر ها به زنان سن بالا گرایش پیدا می کنند.
    دلیل دیگری که می توان در این خصوص ارائه کرد، شرایط بد اقتصادی بد، بیکاری و نداشتن شغل است. بعضی از پسر ها به سمت دختر خانم هایی که کارمند بوده و از نظر مادی از شرایط خوبی برخوردارند و چندین موارد دیگر که همگی سبب می شود پسران به سمت دختران سن بالا جذب شوند که البته ناگفته نماند مشکلات این ازدواج ها بیشتر از منافع آن است.
     البته در شرایط بسیار استثنایی گاهی اتفاق افتاده است که یکی دو سال سن زن بیشتر از مرد بوده و زن و مرد توانسته‌اند با یکدیگر به خوشی ادامۀ زندگی بدهند. ولی همان‌طور که در بالا ذکر شد و تکرار هم می‌کنم، آن‌ها آگاهانه و با علم به‌ غلط بودن کارشان مبادرت به ازدواج‌ کرده‌اند و درنتیجه، خود را از پیش آمادۀ مشکلاتشان کرده‌اند و لاجرم توانسته‌اند در کنار هم به زندگی ادامه دهند. اما یادمان باشد که آن‌ها استثنا هستند و هرگز استثناها را نمی‌توان جای قاعده و معیارهای واقعی قرار داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا