این باورها را درباره رابطه جنسی تان دور بریزید !

این باورها را درباره رابطه جنسی تان دور بریزید !
  • این باورها را درباره رابطه جنسی تان دور بریزید !

    باورهای غلط درباره رابطه جنسی می توانند باعث بروز مشکلات جدی در زندگی زناشویی شما شوند. این باورها می توانند شما را از لذت بردن از رابطه جنسی با همسرتان باز دارند یا به شکست و خشونت در رابطه منجر شوند. به عنوان مثال، برخی افراد باور دارند که تنها هدف اصلی رابطه جنسی برای تولید فرزند است و باید تنها در این زمینه فعالیت کنند. اما این باور نادرست است، زیرا رابطه جنسی بیش از تولید فرزند یک ارتباط مهم و معنادار بین دو نفر است که به آرامش و رضایت روحی و جسمی آنها کمک می کند.

    همچنین، بسیاری از افراد باور دارند که زنان باید تنها بسادگی به خاطر برای رضایت همسرشان در رابطه جنسی خود قربانی شوند. این باور نادرست و نامناسب است و همسرانتان نباید از روحیه محبت و احترام با شما برخوردار باشند. در واقع، رابطه جنسی باید برای هر دو طرف لذت بخش و رضایت بخش باشد و هر دو نفر باید از این تجربه به طور مساوی برخوردار شوند.

    یکی دیگر از باورهای نادرست درباره رابطه جنسی این است که آن را محدود به یک فعالیت جسمانی و سطحی می دانند و نمی پذیرند که در آن احساسات و عاطفه نیز تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال، بسیاری از افراد در این باورند که در رابطه جنسی نباید احساسات قوی را تجربه کنند، در حالی که در واقع رابطه جنسی ممکن است باعث تقویت ارتباط های عاطفی و احساساتی بین دو نفر شود.

    با توجه به این همه، باید باورهای غلط درباره رابطه جنسی را درباره همسرتان دور بریزید و همواره به اصول اصلی و سالم آن توجه کنید. به یاد داشته باشید که رابطه جنسی فقط یکی از جنبه های زندگی زناشویی است و برای رشد و پیشرفت، باید به سایر جنبه های آن نیز توجه کنید.

    مرد می‌خواهد همیشه رابطه جنسی داشته باشد؛ در حالی که زن هرگز حوصله آن را ندارد. مرد رابطه جنسی با همسرش برقرار می‌کند؛ چرا که می‌خواهد با او احساس نزدیکی داشته باشد. اما زن ابتدا نیاز دارد از لحاظ احساسی به همسرش نزدیک شود، سپس با او رابطه جنسی برقرار کند.

    مرد خواهان لذت جسمی‌است. اما زن عشق بازی و نوازش را دوست دارد.

    این‌ها تنها چند نمونه از کلیشه‌هایی است که رابطه جنسی هر دو جنس (مرد و زن) را توصیف می‌کند. این در حالی است که این جملات تنها درباره برخی از زوج‌ها حقیقت دارد. اما متاسفانه بسیاری از زوجین اغلب این باور رایج که مردها عاشق رابطه جنسی اند، در حالی که بود و نبود آن برای زنان فرقی ندارد، را باور می‌کنند.

    اما آیا واقعا مرد و زن این قدر با هم متفاوت اند؟

    اتفاقا نه. محققان فعال در زمینه روابط زناشویی، هر روزه تحقیقات تازه ای انجام می‌دهند که ثابت می‌کند تمایلات جنسی زن و مرد خیلی بیشتر از آن چه که فکر می‌کنیم به هم شبیه است. در حقیقت، نتایج این تحقیقات نه تنها بسیاری از باورهای بالا را نادرست می‌داند، بلکه بر اساس نتایج این تحقیقات می‌توان رابطه جنسی بسیار خوبی با همسر خود داشت. رابطه ای که بر اساس یک حقیقت بنا شده است، نه یک باور عامیانه!

    با وجود این که تحقیقات ثابت می‌کند تمایلات جنسی زن و مرد، بیشتر از آن که با هم متفاوت باشد، مشابه است؛ بیشتر افراد تصورات نادرستی درباره این موضوع دارند. این تصورات که در ذهن عموم جامعه شکل گرفته است، بر روی روابط جنسی زوج‌ها نیز تاثیرات منفی گسترده ای دارد. در ادامه به چند مورد از این باورهای نادرست اشاره خواهیم کرد:

    1. مردها نسبت به زن‌ها میل جنسی بیشتری دارند

    اگر از افراد سوال کنند که مردها بیشتر میل جنسی دارند یا زن‌ها، بیشتر آن‌ها در پاسخ خواهند گفت، مردها. دلیل این پاسخ این است که از نوجوانی به بعد، مدام به ما القا شده است که مردها بیشتر از زن‌ها به رابطه جنسی علاقه دارند. از طرفی، تصور ما تنها این نیست که مردها میل جنسی بیشتری نسبت به زن‌ها دارند، بلکه معتقد ایم مردها باید میل جنسی بیشتری نسبت به زن‌ها داشته باشند. در واقع، بسیاری از ما تصور می‌کنیم که اگر مردی در یک رابطه زناشویی نسبت به همسرش میل جنسی کمتری داشته باشد (یا اگر زنی نسبت به شوهرش میل جنسی بیشتری داشته باشد)، یا مرد مشکل دارد، یا زن و یا رابطه زناشویی آن‌ها!

    اما مطالعات گسترده ای که روز به روز افزایش می‌یابند، نشان می‌دهند که زنان نیز مانند مردان تمایل به داشتن رابطه جنسی دارند و حتی بسیاری از آن‌ها نسبت به شوهران شان دارای میل جنسی بیشتری هستند. مطالعاتی که در رابطه با تفاوت میل جنسی زوجین صورت گرفت (موارد بالینی در مورد زوج‌هایی که میل جنسی یکی از آن‌ها از دیگری بیشتر است)، نشان داد که تعداد مردها و زن‌هایی که میل جنسی بیشتری نسبت به همسرشان دارند، برابر است. یعنی از هر ۱۰۰ زوج، ۵۰ مورد مرد و ۵۰ مورد دیگر، زن میل جنسی بیشتری داشت. به بیان دیگر، در یک رابطه زناشویی، زنان نیز درست به اندازه مردان مایل به داشتن رابطه جنسی هستند. حتی جالب است که بدانید در مطالعات اخیر دانشگاه‌های بریتانیا، مشخص شد که ۵۹ درصد از خانم‌های متاهل، نسبت به شوهران شان میل جنسی بیشتری دارند. با این تحقیقات، به سادگی، اثبات می‌شود این تصورکه مردها بیشتر از زن‌ها مایل به داشتن رابطه جنسی هستند، کاملا اشتباه است.

    1. مورد پذیرش بودن از لحاظ جنسی فقط برای زنان مهم است

    این که زنی بخواهد شوهرش از نظر جنسی به او جذب شود، یکی از مهم ترین عناصر تشکیل دهنده شخصیت جنسی او است. بیشتر خانم‌ها وقتی از همسرشان می‌شنوند که لوند و جذاب هستند یا وقتی همسرشان با آن‌ها شوخی‌های جنسی می‌کند یا برای شروع رابطه جنسی پیش قدم می‌شود، لذت می‌برند. این برای خانم‌ها به منزله این است که مورد پذیرش هستند. اما متاسفانه آن‌ها فراموش می‌کنند که همسرشان نیز نیاز دارد به همین اندازه مورد پذیرش قرار بگیرد. در واقع، یک مرد نیز دوست دارد حس کند که از لحاظ جنسی برای همسرش جذاب است.

    طی یک تحقیق علمی، با عده ای از آقایان درباره این موضوع صحبت شد. از آن‌ها پرسیدند وقتی همسرشان از لحاظ جنسی به آن‌ها جذب شده و آغازکننده رابطه جنسی است، چه حسی دارند. یکی از پرتکرارترین پاسخ‌ها این بود که وقتی حس می‌کنند از سوی همسرشان مورد پذیرش جنسی قرار دارند، راحت تر می‌توانند علاقه شان به داشتن رابطه جنسی را بروز دهند.

    اما مردها دقیقا در چه شرایطی احساس پذیرفته شدن می‌کنند؟ مردها در این باره معتقد اند، تعریف‌های مثبتی که از آن‌ها می‌شود (درباره شخصیت یا ظاهرشان)، این که همسرشان آغاز کننده رابطه جنسی باشد و این که در جریان رابطه، خانم، هیجانات خود را نشان داده و فعال باشد، همگی باعث می‌شود که او (مرد) احساس کند که از لحاظ جنسی مورد پذیرش همسرش است. علی رغم این که آقایان نیز می‌خواهند مورد پذیرش جنسی قرار بگیرند، بیشتر آن‌ها گفتند یا همسرشان نمی‌داند که این موضوع برای شان اهمیت دارد، یا این که نمی‌دانستند چه چیزهایی باعث می‌شود که شوهرشان احساس پذیرفته شدن بکند.


    1. خانم‌ها عشق بازی و نوازش را دوست دارند؛ در حالی که آقایان فقط رابطه جنسی می‌خواهند

    سومین چیزی که بسیاری از ما درباره تفاوت جنسیتی، آن را باور داریم، این است که خانم‌ها عشق بازی و صمیمیت غیر جنسی را دوست دارند. در حالی که آقایان از رابطه جنسی فقط لذت جسمانی می‌خواهند. اما حقیقت این است که مرد و زن، به یک اندازه نیاز به لذت‌های جسمی‌و روحی دارند.

    در مصاحبه ای با آقایان، درباره تمایلات جنسی شان، آن‌ها معمولا به اهمیت داشتن ارتباط با همسرشان اشاره می‌کردند. جالب است بدانید که آن‌ها خواهان ایجاد این ارتباط، بدون انجام هیچ گونه رابطه جنسی ای، بودند! آن‌ها اهمیت داشتن رابطه صمیمانه با همسرشان را به طور مشخص در مواردی از این قبیل می‌دانستند: داشتن ساعات باکیفیت در کنار یک دیگر، دیدن فیلم، قدم زدن و حتی چیزهای ساده تر! حتما تعجب خواهید کرد اگر بدانید که مردان زیادی بودند که انجام این کارها را بیشتر از رابطه جنسی دوست داشتند! علیرغم این، بسیاری از آن‌ها هنوز هم احساس می‌کنند که این تصور ( اولویت داشتن رابطه جنسی برای آن‌ها در هر شرایطی) باعث می‌شود در راس قدرت زندگی زناشویی قرار داشته باشند. به نوعی، این تصور حس برتری جویی آن‌ها را ارضا می‌کند.

    چرا این تصورات اشتباه هستند؟ برای مقابله با آن‌ها چه می‌توان کرد؟دلیل این که تصورات نادرست درباره تمایلات جنسی می‌تواند باعث شود که زوجین زندگی جنسی خوبی نداشته باشند، این است که با پذیرش این باورها، میان نقش زن و مرد شکافی ایجاد می‌شود. این متمایز کردن زن از مرد، ممکن است هیج ربطی به قابلیت‌های جنسی آن‌ها نداشته باشد. برای مثال، ممکن است زنانی که نسبت به همسران شان میل جنسی بیشتری دارند با خود فکر کنند که مشکل از آن‌ها است و باید خودشان را سرکوب کنند. یا حتی به خاطر این موضوع که همسرشان وقتی آن‌ها تمایل به داشتن رابطه جنسی دارند، از این کار سر باز می‌زند، دچار افسردگی شوند. روی دیگر سکه در مورد مردها است: مردانی که تمایلات جنسی کمتری دارند و به اصطلاح دیوانه رابطه جنسی نیستند، وانمود می‌کنند که میل جنسی شان بالا است تا بلکه علائم یک مرد واقعی را در خود ببینند! این در حالی است که پذیرش حقیقت باعث می‌شود که در بیرون و درون اتاق خواب با همسرمان رابطه بهتری داشته باشیم.

    افزایش آگاهی نسبت به تغییر باورهای متداول درباره تمایلات جنسی زن و مرد، نخستین گامی‌است که باید برای تغییر در زندگی جنسی خود با همسرتان، بردارید. اگر متوجه شدید که شما یا همسرتان درگیر هرگونه تصور نادرست جنسیتی (مانند آن چه که مطرح شد) هستید، از خودتان بپرسید که آیا می‌توانید با به چالش کشیدن این تصورات در رابطه تان فضای آزادی ایجاد کنید.

    برای مثال، اگر مردی هستید که نسبت به همسرش میل جنسی کمتری دارد، به جای این که ساعت‌های بیشماری را برای ریشه یابی این مشکل هدر دهید، به این سوال پاسخ دهید که آیا کم علاقگی شما تنها یک تفاوت طبیعی با همسرتان است یا خیر؟

    و یا اگر زنی هستید که همسرتان مدام از شما رابطه جنسی خواسته و و از شما نیز می‌خواهد که شروع کننده رابطه باشید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید تنها با لوندی کردن یا شوخی‌های جنسی کوچک، به او نیز حس خوبی ببخشید.

    در نهایت توصیه می‌کنیم بدون در نظر گرفتن جنسیت تان، با لذت بردن از آغوش و معاشقه با یک دیگر، از وجود هم لذت ببرید. در واقع، این که زوجین در زندگی، صمیمیت جنسی داشته باشند بسیار ضروری بوده و البته هیچ ربطی نیز به داشتن یا نداشتن رابطه جنسی ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا