اولین اصل مهم برای ازدواج چیست؟

اولین اصل مهم برای ازدواج چیست؟
  • اولین اصل مهم برای ازدواج چیست؟

    ازدواج یکی از مهمترین موضوعاتی است که در زندگی انسان‌ها به آن پرداخت می‌شود. این موضوع در تمامی فرهنگ‌ها و مذاهب مورد توجه قرار گرفته است و به عنوان یکی از اساسی‌ترین اصول زندگی شناخته می‌شود. در اینجا اولین اصل مهم برای ازدواج را بررسی خواهیم کرد.

    اولین و مهم‌ترین اصل برای ازدواج، انتخاب درست شریک زندگی است. شریکی که انتخاب می‌شود باید با تمام ویژگی‌های شخصیتی، اجتماعی و روحی خود در موازنه با تمام ویژگی‌های شخصیتی، اجتماعی و روحی شما باشد. برای انتخاب درست شریک زندگی، باید به مسائلی مانند ارزش‌ها، باورها، اهداف و انتظارات خود توجه کنید.

    به عنوان مثال، شما ممکن است به این فکر کنید که یک شریک با هوش و عقلی قوی برای شما مهم است. اما در عین حال، اگر شما به دنبال یک شریک با طبع ساده و دلسوز هستید، این ویژگی ممکن است برای شما مهم‌تر باشد. به همین ترتیب، باید به نیازهای خود و مهارت‌هایی که شما برای یک رابطه خوب دارید توجه کنید.

    در انتخاب شریک زندگی، باید از احساسات خود نیز برای تصمیم‌گیری استفاده کنید. احساسات شما می‌توانند به شما کمک کنند تا بفهمید کدام شریک بهترین گزینه برای شما است. به عنوان مثال، اگر با یک شریک برای اولین بار آشنا شده‌اید و به همه چیز از او خوشتان آمده است، این ممکن است به دلیل شیفتگی شما به او باشد و نیاز به اعتبار سنجی بیشتر دارد.

    بعلاوه، باید مطمئن شوید که شریک زندگی شما به شما احترام می‌گذارد و با نگاهی مثبت به شما نگاه می‌کند. این احترام می‌تواند به شکل‌های مختلفی از قبیل احترام به حقوق شما، احترام به نظرات شما و احترام به خود شما باشد.

    در نهایت، برای انتخاب درست شریک زندگی، باید به مسائلی مانند هماهنگی، تعامل و ارتباطات توجه کنید. باید مطمئن شوید که شریک زندگی شما به شما نزدیک است و توانایی درک و هماهنگی با شما را دارد. این مسائل می‌تواند در طول زمان تاثیر بسیاری در رابطه شما با شریک زندگی داشته باشد.

    در کل، اولین اصل مهم برای ازدواج انتخاب درست شریک زندگی است. برای انتخاب درست شریک زندگی، باید به مسائلی مانند ارزش‌ها، باورها، اهداف و انتظارات خود توجه کنید و از احساسات خود نیز برای تصمیم‌گیری استفاده کنید. همچنین، باید مطمئن شوید که شریک زندگی شما به شما احترام می‌گذارد و با توجه به مسائلی مانند هماهنگی، تعامل و ارتباطات انتخاب شود.

    زندگی خوبی داشتیم. مهرشاد پسر بااخلاق، خانواده‎دوست و با محبتی بود. اصلاً به خاطر همین ویژگی‎هایش بود که با او ازدواج کردم. قبل از اینکه با او ازدواج کنم همیشه با خودم فکر می‎کردم همین‎قدر که طرف مقابلم با محبت و با اخلاق باشد کافی است. اما هیچ‎وقت فکر نمی‎کردم یک روز بنشینم و با […]

    زندگی خوبی داشتیم. مهرشاد پسر بااخلاق، خانواده‎دوست و با محبتی بود. اصلاً به خاطر همین ویژگی‎هایش بود که با او ازدواج کردم. قبل از اینکه با او ازدواج کنم همیشه با خودم فکر می‎کردم همین‎قدر که طرف مقابلم با محبت و با اخلاق باشد کافی است. اما هیچ‎وقت فکر نمی‎کردم یک روز بنشینم و با خودم فکر کنم کاش کمی به این مهم توجه می‎کردم. همه‎ی مشکلاتم از وقتی شروع شد که مهرشاد به بهانه‎ی خرید گوشی جدیدش و نصب اپلیکیشن‎های (….whatsapp,viber,،line،wechat) با این و آن ارتباط برقرار می‎کرد. اولش فکر می‎کردم هر کسی هر مطلب خوبی که به نظرش مفید می‎رسد می‎تواند برای دیگران به اشتراک بگذارد، اما مدتی که گذشت دیدم مهرشاد حتی شب‎ها هم مشغول بازی با تلفن همراهش است. وقتی با هم مهمانی می‎رفتیم به جای اینکه مشغول گفت و شنود با اقوام باشد مُدام مشغول chat با این و آن بود. روزهای اول سعی می‎کردم چیزی به رویش نیاورم ولی کم‎کم که پیش می‎رفت و تحمل من تمام شده بود اوضاع بدتر ‎شد. برای اینکه سوءظنم تبدیل به یقین شود، وسوسه ‎شدم تلفن همراهش را کنترل کنم دوست داشتم به خودم بگویم دیدی نسترن مهرشاد هیچ‎وقت اهل این حرفها نبوده است! یک شب که زودتر از همیشه خوابیده بود سروقت گوشی‎اش رفتم. چشم‎تان روز بد نبیند بهاره، نازنین، ستاره، مریم که از دخترهای فامیل بودند و چند نفر از همکاران خانمش، برایش پیام گذاشته بودند. بیشترین پیام‎ها مربوط به بهاره دختردایی‎اش بود. چندوقتی بود که وقتی خانه‎ی دایی‎اش می‎رفتیم به او شک کرده بودم. می‎دیدم که در خلوت با بهاره چقدر شوخی می‎کند، اما فکر نمی‎کردم تا این حد با یکدیگر رابطه داشته باشند. چون مهرشاد از اول هم آدم راحت و شوخی بود. من هم روی حساب همین راحت بودنش هیچ‎وقت فکر نمی‎کردم آتشی به زندگی مشترک‎مان بزند و من را به این روز بیاندازد. کار از لطیفه تعریف کردن و اینطور حرفها گذشته بود. انگار آب سردی بود که رویم ریخته بودند. حالم دگرگون شد. دلم می‎خواست به خودم بگویم دیدی نسترن، مهرشاد همان آدم پاک و با صداقتی بود که هیچ‎وقت چیزی را از من پنهان نمی‎کرد. نمی‎دانستم باید چه کار کنم؟ برایم سخت بود سکوت کنم دوست داشتم حرف‎های دلم را به او بزنم و کاری را که با من کرده بود تلافی کنم و….

    یک اصل و معیار مهم برای ازدواج؛

    ایمان و اعتقاد درست اولین شرط اصلی برای یک ازدواج صحیح و سالم است. این معیار از آن دسته ارزش‎هایی است که اگر فرد در هنگام انتخاب به آن بی‎توجه باشد، هیچ تضمینی نمی‎توان برای پابرجا ماندن زندگی مشترک درنظر گرفت. شاید بگویید نه من با کسی ازدواج کردم که اخلاق خوب، خانواده‎ی خوب و همه‎ی آنچه که جزء بایدهای یک زندگی خوب است را دارد اما باید گفت گرچه این موارد جزء لازمه‎های انتخاب درست است اما آنچه که مهم‎ترین اولویت را در زندگی مشترک دارد ایمان و اعتقاد صحیح و سالم است.

     

    دوستان همراه شیک اندیش؛

    در تحقیقات اخیری که روان‎شناسان آسیب‎ شناسی خانواده بر روی رضایتمندی همسران از یکدیگر و از زندگی مشترک‎شان مورد پژوهش و بررسی قرار داده‎اند به این مهم رسیده‎اند که میزان رضایتمندی آنها در یکدیگر در سایه ‎ی مذهب و اعتقادات صحیح آنها تعریف می‎شود. طبق این بررسی‎ها، رضایت زناشویی از منظر دینی و روان‎شناسی به این مفهوم برداشت می‎شود که دو فرد در کنار یکدیگر احساس آرامش کنند و در این بررسی‎ها، زوجین مذهب را یکی از عوامل پایداری زندگی مشترک بیان کرده‎اند. اگر این آرامش در تشکیل زندگی مشترک به وسیله‎ ی دین و مذهب رعایت نشود به دنبال آن می‎توان عواملی چون اضطراب و افسردگی، اختلافات زناشویی، اعتیاد و یا حتی خودکشی را لحاظ کرد. هر موضوعی می‎تواند رضایتمندی زناشویی را به چالش بکشاند. اختلافات مذهبی و اعتقادی، یکی از عواملی است که می‎تواند این رضایتمندی را تهدید نماید. چرا که اگر یکی از زوجین به اصول صحیح اعتقادی پایبندی نداشته باشد کم‎کم می‎تواند این بنا را تهدید و یا حتی تخریب نماید. امام علی(ع) می‌فرمایند: خداوند متعال در حدیث معراج به پیامبر اکرم(ص) فرمود: «آیا می‌دانی کدام زندگی گواراتر است»؟ حضرت فرموند:‌ «بار خدایا! نه». فرمود: «زندگی گوارا، آن زندگی‌ای است که صاحب آن، از یاد من خسته نشود، نعمت مرا فراموش نکند، به حق من ناآگاه نباشد و در طلب خشنودی من باشد»
    نتایج این پژوهش نشان داد افرادی که دارای تقیدات مذهبی بسیار زیاد بودند نسبت به افرادی که تقیدات مذهبی‌شان زیاد بود به‌طور معنی‌داری سازگاری زناشویی بیشتری داشتند. افرادی که دارای تقیدات مذهبی زیاد بودند، نسبت به افرادی که تقیدات مذهبی آنها متوسط بود، به‌طور معنی‌داری از سازگاری زناشویی بیشتری برخوردار بودند. به همین ترتیب، افرادی که دارای تقیدات مذهبی متوسط بودند، نسبت به آنهایی که تقیدات مذهبی کم داشتند، سازگاری زناشویی بالایی داشتند. تقیدات مذهبی در وهله ‎ی اول موجب پایبندی به یپمان زندگی مشترک و تقویت و تحکیم آن می‎شود، در درجه‎ی دوم به فرد کمک می‎کند تا محوریت خانواده و پر کردن اوقات فراغت خود در کنار آنها از جمله صله‎ی رحم را جزء مهمی از زندگی مشترک بداند و در نهایت منجر به حل تعارضات و مشکلات پیش آمده خواهد شد.
    حال ممکن است در این بین خانم‎هایی سوال کنند: خوب من به این موضوع توجهی نکردم و در انتخاب همسرم این اولویت را مدنظر قرار ندادم با توجه به اینکه چندسال از زندگی مشترکم می‎گذرد آیا باید طلاق بگیرم و یا راه نجاتی برای زندگیم وجود دارد؟
    همه چیز به رفتار شما برمی‎گردد. اگر شما عیب‎پوش همسر خود باشید و سعی کنید با تدبیر و راه‎حل‎های منطقی و درست با او رفتار مناسب را داشته باشید همه چیز به لطف و رحمت الهی حل خواهد شد. چرا که اگر اصل تغافل را رعایت نکنید و او را به خاطر خطایی که مرتکب شده است سرزنش و تحقیر نمایید همه چیز خراب می‎شود. به همسرتان نشان دهید که به او اعتماد دارید و این اعتماد با سوءظن و تجسس بدست نمی‎آید. درست است که ممکن است در این بین به شما بسیار سخت بگذرد اما برای درمان این بیماری، باید سختی‎هایی را تحمل کنید.
    هرچند که خانم داستان ما کار اشتباهی کرده است و اصولاً تجسس کار درستی نبوده است اما به هر صورت باید دانستن و آگاهی از رابطه‎ی شوهر را به روی خود نیاورد. تلاش کنید ارتباط خود را با معنویت و خدا تقویت کنید، ضمن اینکه ارتباطات همسر خود را با خانواده‎ها و دوستانی که تقیدات مذهبی خوبی دارند برقرار سازید. اگر می‎خواهید رفتار همسرتان را تغییر دهید به هیچ عنوان نباید به صورت مستقیم و مشخص به او بگویید که این کار را بکن، این کار را نکن و یا این کار تو اشتباه است. مشاوره گرفتن از افراد باایمان و باتجربه در این راستا می‎تواند کمک خوبی برای شما باشد. دقت کنید که خودتان در روابط با نامحرم کوتاهی نداشته باشید. چرا که اگر خود فرد در این زمینه کوتاهی و یا غفلتی داشته باشد نمی‎توان انتظار تغییر روند اخلاقی همسر را داشت. ادامه دادن رفتار خوب و حسن برخورد شما با همسر، صبر و حوصله‎ی فراوان و دعا و استمداد از خداوند می‎تواند بهترین اثرات درمانی برای حل این بحران در زندگی باشد. باید بگویم جای هیچ‎گونه ناامیدی نیست و مطمئن باشید اگر رفتارهای خوب‎تان را ادامه دهید به یقین پیروز خواهید شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا