امنیت در خانه یافت می شود

امنیت در خانه یافت می شود
  • اگر فکر میکنید که مهد کودک حس استقلال در کودکان شما ایجاد می کند و باعث تقویت روابط اجتماعی دلبند شما می شود،

    همچنین وابستگی او به شما را کم می شود و با این امید می خواهید کودک خود را روانه مهد کودک کنید باید این نکته را از قبل بدانید که این موارد تنها بعد از سن ۳ سالگی اثر می کند. بزرگترین نیازمندی کودکان تا این سن تنها و تنها اغوش گرم مادر است. طبق تحقیقات انجام شده اگر والدین به دلیل مشغله کاری نمی توانند از کودک زیر ۳ سال خود نگه داری کنند بهتر است به جای استفاده از مهد کودک دلبند خود را به دست اشنایان مانند مادر بزرگ بسپارند.

    بلوغ اجتماعی یا بلوغ درونی؟

    همه ما آگاه هستیم که بچه با توجه به شرایط سنی خود نیازهای متفاوتی دارند که باید در صدد برطرف کردن این نیازمندی ها براییم. در مورد کودکان تا سن ۳ سالگی “حمایت” موضوع مورد نیاز همه انها می باشد. اگر می خواهید در اینده کودکی مستقل داشته باشید حتما باید این نیاز کودک را تا سن ۳ سالگی بر طرف نمایید. بارها دیده شده کودکی که قبل از این سن به مهد رفته است نسبت به سایر همسالان خود با سرعت بیشتری به به بلوغ اجتماعی می رسد و رشد بدنی و روابط اجتماعی بهتری دارد اما انچه که مهم است و دیده نمی شود این موضوع است که ایا فرزند شما از درون هم به پختگی و بلوغ رسیده است؟ حس پختگی نسبت به همه مهارت های گفته شده در بالا به کودک حس ارزشمندی و ارامش بیشتری خواهد داد به این دلیل که کودک این مهارت ها را خود حتی به صورت ناخوداگاه هم کسب خواهد کرد. بسیاری از گسستگی ها در روابط خانوادگی از همین نقطه اغاز می شود زیرا کودک به ازای اموزش هایی که در محیط خارج از خانه می بیند اعتماد خود را نسبت به محیط داخل خانه از دست می دهد. تحقیقات نشان می دهد کودکانی که در سنین کودکی و نوجوانی در مقابل والدین خود می ایستند همان هایی هستند که در سنین پایین مورد حمایت والدین خود قرار نگرفته اند و از انجایی که حمایتی ندیده اند تبعیتی هم نخواهند کرد.

    بهترین انتخاب برای شما کانون خانواده است:

    یک اصل که نباید فراموش شود این است که کودکان در سن ۲ تا ۳ سالگی حتما باید در محیط خانواده مراقبت شوند دلیل ان هم این است که اصلی ترین نیاز کودک در این سن داشتن حس امنیت و ارامش روانی است و کودک این حس را هیچ جایی جز محیط خانواده بدست نخواهد اورد. پس اگر قدرت انتخاب دارید توصیه و پیشنهاد ما به شما محیط خانواده است. حتی اگر والدین هر دو مشغله کاری دارند باز هم ما توصیه می کنیم که دلبند خود را به اقوام و اشنایان مانند پدر و مادربزرگ بسپارید زیرا کودکان با توجه به حس نزدیکی که با این افراد دارند با وجود دور بودن از پدر و مادر باز هم حس امنیت و اعتماد بیشتری دارند. کودک دنبال شخصی می گردد تا بتواند به او اعتماد کند و چه بهتر است که این فرد یکی از اشنایان کودک باشد و تا حدی این نبود والدین در خانه جبران شود. هنگامی که شما کودک زیر ۳ سال که در حال استقلال است را به دست معلمان مهد می سپارید این فضا را ایجاد می کنید که او به یک ادم غریبه اعتماد کند. این مربی مهد اگر یکی از مجرب ترین افراد حرفه خودش هم باشد باز هم برای کودک یک غریبه است. ممکن کودک شما با این مربی احساس صمیمیت هم بکند اما این صمیمیت موثر نیست زیرا کودک در این سن نیازمند امنیت است و اگر این نیاز او رفع نشود باعث ایجاد یک حس وحشت و اضطراب در کودک می شود.

    مهد کودک برای کودک زیر ۳ سال مناسب نیست:

    یکی از سوال های متداول مادران این است که ایا کودک باید به مهد فرستاده شود یا خیر و اگر قرار است به مهد برود سن مناسب برای این کار چه زمانی است. همه به این نکته اذعان دارند که اولین قدم برای ورود به اجتماع مهد است اما این نکته برای کودکان بالای ۳ سال است زیرا کودکی که زیر این سال سن دارد بیش از هر چیز نیازمند یک توجه همه جانبه در خانه است. در مهد به دلیل تعداد زیاد کودکان این توجه مربی بین همه بچه ها تقسیم می شود که با توجه همه جانبه و خانوادگی تفاوت بسیار زیادی دارد.

    شما برای رسیدن بچه ها به ارامش ضروری هستید:

    شواهد نشان از آن دارد در خانه هایی که مادران به دلیل مشغله کاری زمان کمتری را در خانه حضور دارند فاصله انها با فرزندانشان زیاد شده و میزان وابستگی عاطفی میان انها کم شده است. اگر می خواهید میزان دلبستگی کودک به شما زیاد شود باید محیطی را ایجاد کنید که کودک در کنار شما احساس امنیت بیشتری کند. برای درک بیشتر این موضوع دورانی را به یاد اورید که نوزاد شما با دیدن شما و قرار گرفتن در اغوش شما به یک ارامش خاصی دست می یافت.اگر شما از ان دست مادرهایی هستید که کودک شما در بغل پرستار یا مادر بزرگ احساس امنیت بیشتری می کند باید به حالت درونی خود مراجعه کنید. مادرانی که خستگی محیط کار را با خانه می اورند و یا دچار افسردگی پس از زایمان شده اند و فکر می کنند کودک انها این مسائل را درک نمی کند باید اگاه باشند که این کودک ۹ ماه با صدای قلب انها بزرگ شده است و درک بسیار قوی از این قبیل مسائل دارد. اگر مشغله کاری دارید سعی کنید که برای جبران این کمبود ساعاتی که در خانه هستید دو برابر برای کودک خود زمان بگذارید.

    مهد کودک را به بعد از ۳ سالگی محول نمایید:

    هنگامی که شما بند ناف کودک را قطع می کنید کودک به دنبال استقلال است. شاید در ظاهر کودک مدام در بغل شما است ولی او به دنبال استقلال است. مهد کودک از ان جمله محیط هایی است که کودک می تواند این محیط را تجربه کند. اما کودک برای رسیدن به این مهم هم باید از قبل اموزش هایی را در محیط خانه دیده باشد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا