۶ اشتباه زبان بدن که باید تغییر کند تا باعث برداشت اشتباه دیگران نشود

Body-Language-Mistakes
  • ۶ اشتباه زبان بدن

    زبان بدن یکی از مهمترین و ساده‌ترین راه‌های ارتباطی است که می‌توان در ارتباط با دیگران از آن استفاده کرد. اما در بسیاری از موارد، افراد با ارسال پیام‌های نادرست با استفاده از زبان بدن خود، موفق به ارسال پیام‌های ناخواسته و اشتباه شده‌اند. در اینجا به شش اشتباه زبان بدن متداول که افراد می‌توانند در آنها گرفتار شوند، پرداخته شده است.

    ۱- لمس یا اشاره به دیگران: این اشاره به دیگران می‌تواند نشان دهنده عدم احترام و تعدی به حریم شخصی آنان باشد. در بسیاری از موارد، این عمل می‌تواند باعث ایجاد تنش و ناخوشایندی شود و باعث بروز مشکلات بیشتری در ارتباط با دیگران شود.

    ۲- عدم نگاه کردن به چشم دیگران: نگاه کردن به چشم دیگران از جمله راه‌های مهم برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد در بین افراد است. اما عدم نگاه کردن به چشم مخاطب می‌تواند نشان دهنده عدم اهمیت دادن به او باشد و این ممکن است باعث شکست ارتباطی شود.

    ۳- عدم کنترل حرکات بدن: حرکات بدن نشان‌دهنده احساسات شخص هستند. بنابراین، حرکات غیرمناسب می‌توانند نشان دهنده عدم کنترل احساسات شخص باشند و باعث بروز سوءتفاهم و نارضایتی شود.

    ۴- فاصله نگه داشتن از دیگران: فاصله نگه داشتن از دیگران نشان دهنده احترام و توجه به حریم شخصی آنان است. اما فاصله زیاد می‌تواند نشان دهنده ایجاد مسافت از دیگران باشد و باعث بروز احساسات ناخوشایند شود.

    ۵- هم‌زمان صحبت کردن و گوش دادن: همزمان صحبت کردن و گوش دادن نشان دهنده عدم احترام به مخاطب است و ممکن است باعث بروز سوءتفاهم شود. بنابراین، باید به مخاطب احترام گذاشته و به صحبت‌های او گوش داد.

    ۶- تنها به کلمات توجه کردن: زبان بدن شامل بیشتر از کلمات است. حتی اگر کلماتی که گفته می‌شود، صحیح باشد، اما اگر زبان بدن نیز با آن سازگار نباشد، پیام صحیحی را منتقل نخواهد کرد. بنابراین، باید به زبان بدن نیز توجه کرد و سعی کرد پیام خود را به درستی منتقل کنید.

    در نتیجه، توجه به زبان بدن و کنترل آن بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد تا بتوان در ارتباط با دیگران موفق بود. تمامی این اشتباهات را می‌توان با تلاش و تمرین کردن درست زبان بدن، بهبود داد و باعث بروز روابط بهتر و صحیح‌تر با دیگران شد.

    که باید تغییر کند تا باعث برداشت اشتباه دیگران نشود

     

    بعضی از عادت‌های اشتباه زبان بدن، به‌طور نامحسوس وارد زندگی روزانه ما شدند به‌طوری‌که ممکن است حتی از آن آگاه نباشیم.

    بعضی از این عادت‌ها ممکن است در نظر ما خوب باشند اما ممکن است باعث شود دیگران در مورد ما برداشت اشتباهی کنند.

    در این مقاله ۶ عادت بد و اشتباه زبان بدن که باید مراقب آن‌ها باشیم را مرور می‌کنیم.

    ۱-قوز کردن:

    یکی از عادت‌های اشتباه زبان بدن قوز کردن است.

    آیا شغلتان به شکلی است که باید ساعت‌ها پشت کامپیوتر خم شوید یا ساعت‌ها برای رفع بی‌حوصلگی‌تان در شبکات اجتماعی می‌گردید؟

    هر چیزی که باعث شود کل روز پشت صفحه‌نمایش قوز کنید باعث اندام و قامت بدشکل می‌شود.

    قوز کردن عادت خوبی نیست. نه‌تنها باعث بدشکل شدن قامت می‌شود بلکه باعث مشکلات پشت و کمر نیز می‌شود و در نظر دیگران هم جلوه خوبی ندارد.

    چون به‌جای اینکه فکر کنید این خمیدگی و قوز شدن نتیجه ساعت‌ها کار پشت مانیتور است، فکر می‌کنید به خاطر عدم اعتمادبه‌نفس و یا وقت تلف کردن برای شبکات اجتماعی است؛ اما گاهی هم ممکن است به خاطر درس خواندن این اتفاق بیفتد.

    ۲-گرفتن حالت تدافعی:

    آدم‌ها می‌توانند مزاحم و آزاردهنده باشند، برای همین شاید شما عادت دارید حالت تدافعی بگیرید مثلاً در واکنش به بدجنسی دست‌به‌سینه باشید.

    اما اجازه ندهید این ژست به‌ظاهر تدافعی تبدیل به عادت شود چراکه اغلب دیگران این کار را به‌عنوان بی‌علاقگی یا حالت تدافعی برداشت می‌کنند. برای همین شاید فکر کنند از آن‌ها یا چیزی که می‌گویند خوشتان نمی‌آید.

    بهتر است وقتی باکسی حرف می‌زنید دستانتان را بیشتر نشان دهید، با توجه به نظر کارشناسان زبان بدن بهتر است موقع حرف زدن دستانتان پیدا باشد.

    وقتی شنونده نتواند دستانتان را ببیند برایش سؤال می‌شود که چه چیزی را پنهان کردید؛ و درواقع حالت تدافعی داشتن از عادت‌های اشتباه زبان بدن است

    ۳-بدون اعتمادبه‌نفس و تناسب خوب، راه رفتن:

    نحوه راه رفتن ما خیلی چیزها در مورد ما به بقیه می‌گوید. خیلی‌ها فقط از نحوه راه رفتن شما در خیابان شمارا قضاوت می‌کنند.

    در سال ۱۹۸۰ روانشناسان تحقیقاتی را انجام دادند تا بفهمند جنایتکاران قربانی‌هایشان را چطور انتخاب می‌کنند، آن‌ها زندانی‌هایی را داشتند که با زیر نظر گرفتن نحوه راه رفتن اشخاص می‌فهمیدند حمله به کدام شان راحت‌تر است

    مجرمان افرادی را که بدون هماهنگی و بدون اعتمادبه‌نفس راه می‌رفتند سوژه‌های راحت‌تری برای حمله می‌دیدند و اکثر قربانی‌ها از این گروه بودند.

    ۴-گیج و حواس‌پرت به نظر آمدن:

    آیا وقتی کسی با شما حرف می‌زند تمایل دارید به سمت دیگری نگاه کنید، درحالی‌که دارید به حرف‌هایش گوش می‌دهید؟

    وقتی دوستتان دارد یک داستان جدی تعریف می‌کند اگر شما به یک جای دیگر نگاه کنید، ممکن است فکر کند شما حوصله‌تان سر رفته یا علاقه‌ای به حرف‌هایش ندارد و این‌یکی دیگر از عادت‌های اشتباه زبان بدن است.

    ۵-بیش‌ازحد ارتباط چشمی برقرار کردن یا اصلاً برقرار نکردن:

    اگر ارتباط چشمی برقرار نکنید و یا بیش‌ازحد ارتباط چشمی داشته باشید یکی از عادت‌های اشتباه زبان بدن را انجام می‌دهید.

    چشم‌ها دریچه روح هستند؛ اما کسی دوست ندارد به عمق روح کسی که تازه آشنا شده نگاه کند؛ اما اگر باکسی که برای شغل با شما مصاحبه می‌کند ارتباط چشمی برقرار نکنید، ممکن است فکر کند کارمند جدی نیستید یا چیزی را پنهان می‌کنید.

    و یا ارتباط چشمی بیش‌ازحد در یک مهمانی ممکن است باعث شود آن شخص فکر کند غذا روی صورتش مانده است.

    زل زدن‌های بیش‌ازحد باعث می‌شود آن شخص معذب و ناراحت شود، یا اینکه اگراصلا به او نگاه نکنید باعث می‌شود فکر کند اصلاً اعتمادبه‌نفس ندارید و یا اینکه به حرف‌هایش علاقه ندارید، به عبارت دیگربهتر است به حرف‌هایش توجه کنید و علاقه نشان دهید.

    ۶-ور‌رفتن با چیزی یا بی‌قرار بودن در حین یک مکالمه مهم:

    بی‌قرار بودن و وررفتن با چیزی حین صحبت با دیگران از عادت‌های اشتباه زبان بدن به شمار می‌رود.

    عادت‌های بی‌قراری شما چیست؟ یک کار سرگرم‌کننده است؟ مثلاً با خودکار یک دایره می‌کشید؟

    ترک کردن این عادت‌ها بسیار سخت و زمان‌بر است اما ارزشش را دارد.

    بر اساس نظر کارشناسان زبان بدن وررفتن با چیزی، شمارا بدون قدرت یا مضطرب نشان می‌دهد. پس بهتر است این عادت‌ها را ترک کنید.

    اگرچه بسیاری از افراد این عادت‌ها رادارند و فکر می‌کنند کار خوبی می‌کنند اما باید بدانید الآن بهترین زمان برای ترک این عادت‌هاست.

    امیدواریم توانسته باشیم عادت‌های اشتباه زبان بدن که باعث می‌شود دیگران درباره شما اشتباه برداشت می‌کنند را توضیح دهیم.

    https://shikandish.com/%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%a8%d8%af%d9%86-%d9%85%d8%b1%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82/

    اگر احساس می‌کنید برای شروع یا بهبود رابطه عاطفی‌تان نیاز به استفاده از تکنیک‌های اختصاصی و پشتیبانی تخصصی آکادمی شیک اندیش دارید

    از لینک زیر ثبت نام کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا