آیا می توانم مثبت اندیش باشم؟

آیا می توانم مثبت اندیش باشم؟
  • آیا می توانم مثبت اندیش باشم؟

    مثبت اندیشی یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می توانید در خود داشته باشید. اگر به دنبال رسیدن به موفقیت و شادی در زندگی هستید، مثبت اندیشی شروع خوبی است. اما سوالی که مطرح می شود این است که آیا می توان به عنوان یک فرد منفی اندیش به مثبت اندیشی دست یافت؟

    پاسخ به این سوال بله است، شما می توانید به عنوان یک فرد دارای منفی اندیشی به مثبت اندیشی دست یافته و زندگی بهتری را تجربه کنید. اگر شما به دنبال تغییر و بهبود وضعیت خود هستید، باید از خودتان شروع کنید. قدم اول در این راه، تغییر نگرش و افکار شماست.

    برای تبدیل شدن به یک فرد مثبت اندیش، ابتدا باید نگرش منفی خود را شناسایی کنید و سپس به دنبال راهکار هایی برای تغییر آن باشید. بهترین راه برای تغییر نگرش منفی، تمرین روزانه مثبت اندیشی است. شما می توانید با تمرین هایی ساده مثل تمرین نوشتن چند جمله مثبت در روز، افکار خود را به سمت اندیشیدن مثبت هدایت کنید.

    همچنین، باید به خودتان اجازه دهید که بیشتر به موضوعات مثبت فکر کنید و از نگرش منفی خود دوری کنید. بهترین راه برای این کار، مطالعه کتاب ها و مقالاتی درباره مثبت اندیشی و تاثیر آن بر زندگی است. با خواندن این مطالب، می توانید به تدریج به یک فرد مثبت اندیش تبدیل شوید.

    در نهایت، باید به خودتان اجازه دهید که خود را به مثبت اندیشی برسانید. این کار به معنای قبول کردن وضعیت خود و برخورد با آن با نگرش مثبت است. با این کار، می توانید به یک فرد مثبت اندیش تبدیل شوید و به زندگی بهتری دست یابید.

    من فردی را می‌شناسم که در سردترین آب‌وهوا و در وسط برف‌ها می‌نشیند و با فکر کردن به گرما دمای بدنش چنان بالا می‌رود که شروع به تعریق می‌کند.

    یا یک نوجوانی را به یاد می‌آوردم که چند سال پیش به دلیل زیاده‌روی در نگاه کردن به فیلم‌های اکشن چنان در آن فیلم‌ها غرق‌شده بود و خودش را در آن موقعیت‌های کاراکترهای فیلم‌ها قرار داده بود که دچار سکته قلبی شده بود.

    پس مشخص است که قدرت افکار ما چنان زیاد است که می‌تواند زندگی یک نفر را ویران کند یا برعکس یک نفر را به اوج برساند.

    بانوانی را می‌شناسم که تغییر تفکرشان و کنار گذاشتن منفی‌بافی زندگی آن‌ها ۱۸۰ درجه تغییر کرده است به‌طوری‌که باورش برای ما مشاوران هم سخت است.

    برای ما به اثبات رسیده است و هیچ شکی نیست که مثبت اندیشی باعث شیرین شدن زندگی و تغییر شرایط خواهد شد و در مقابل آن منفی‌بافی و افکار منفی زندگی را به کام زنان تلخ خواهد کرد پس بهتر است مثبت اندیشی را یاد بگیرید قبول دارم کمی سخت است و بدون کمک مشاور ممکن است موفق نشوید در ادامه یک سری پیشنهادهایی را جهت تغییر رویکرد فکری‌تان به مثبت اندیشی ذکر خواهیم کرد:

    چگونه مثبت اندیش باشیم:

    • در صحبت‌های روزانه‌تان استفاده از کلمات منفی را به حداقل برسانید. مثلاً همسرتان از سر کار به خانه آمده و می‌خواهید از او بپرسید روز بدی داشته یا روز خوبی؟ همان کلمه روز بد هم به‌طور نا خودآگاه در ذهنتان اثر می‌گذارد و بار منتفی دارد. پس بهتر است این‌طور بپرسید: امیدوارم امروز هم روز خوبی را سپری کرده باشی یا این‌که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته‌ای؟

    • یک کاغذ تهیه کنید و خصوصیات مثبت خودتان را در آن بنویسید. مثلاً خصوصیاتی که خودتان در خودتان به شناخت رسیده‌اید و یا دیگران به شما می‌گویند برای مثال شما نقاشی‌های خوبی می‌کشید و یا خوش‌صحبت هستید و غیره.

    در ادامه جلوی هر مورد توضیحی دهید که چگونه می‌توانید این صفات را در خودتان تقویت کنید.

    • یک سررسید تهیه کنید و هرروز افکار منفی‌ای که به ذهنتان می‌آید را در آن دفتر یادداشت کنید سپس هر شب برای هرکدام از افکار یک فکر مثبت جایگزین پیدا کنید. در انتهای ماه یا هفته می‌توانید ببینید کدام افکار منفی بیشتر از همه به ذهن شما خطور کرده و با کمک مشاور تمرکزتان را روی حذف آن افکار بگذارید.

    • به‌هیچ‌وجه به جنبه‌های منفی زندگی و یا ناملایمات دنیا فکر نکنید. همیشه جنبه‌های مثبت و خوشایند را در نظر بگیرید و این تفکر را داشته باشید که جنبه‌های مثبت زندگی بسیار بیشتر از بدی‌های آن است اما زن‌ها عادت دارند فقط جنبه‌های منفی را ببینند.
    وجود یک کودک در زندگی‌تان آن‌قدر شیرین و جنبه مثبتی است که نگاه معصوم یک کودک به مادرش تمام جنبه‌های منفی و بد زندگی را خنثی می‌کند پس سعی کنید به‌مرور افکار خود را به خوبی‌های زندگی سوق دهید.

    • به ذهن خود دستور بدهید که فقط به اندیشه‌های مثبت راه بدهد و افکار منفی را نادیده بگیرد.

    • سعی کنید تصویری زیبا از چیزی که دوست‌ دارید مثلاً یک طبیعت بکر یا چیزهای دیگر تهیه کنید و هرروز صبح که بیدار می‌شوید به آن عکس یا پوستر نگاه کنید.

    • سعی کنید تا آنجا که می‌شود از اشخاص منفی‌باف و کسانی که دائم حرف‌های منفی و ناامیدکننده می‌زنند دوری‌کنید. اگر مجبور به تحمل آن‌ها هستید بهتر است راه‌حل دیگری پیدا کنید مثلاً به حرف‌هایشان گوش ندهید و یا این‌که محترمانه از آن‌ها بخواهید به صحبتشان ادامه ندهد.

    • مشکلاتی که برایتان پیش می‌آیند دائمی نیستند و یک روز به پایان خواهند رسید و بدانید برای آزمودن خودتان این مشکلات می‌تواند مفید واقع شود. پس به آن‌ها بادید موقت نگاه کنید و دید دائم.

    • خاطرات خوب و زیبایی که در ذهنتان وجود دارد را بازنگری کنید و به آن‌ها فکر کنید.

    • در انجام کارهایتان قاطع باشید، تصمیمی که می‌گیرد را به‌موقع انجام دهید و از دودلی در انجام کارها پرهیز کنید.

    • به تلقین‌های منفی و افکار نگران‌کننده که از درونتان سرچشمه می‌گیرد لبخند بزنید و با آن‌ها مبارزه کنید مطمئن باشید همین لبخند شما روزی شمارا پیروز خواهد کرد.

    • به پروردگار فکر کنید که در مشکلات و گرفتاری‌ها همیشه به شما کمک کرده است (حتی بدون اینکه خودتان متوجه باشید) پس‌ازاین به بعد هم کمک خواهد کرد بنابراین نگرانی به ذهن خود راه ندهید.

    • در توصیف خود و حال و احوالتان از بیان کلمه‌های منفی خودداری کنید و کلمات مثبت را به کار ببرید.

    • یک هدف که قابل‌دستیابی باشد را انتخاب کنید سعی کنید فکرتان را مشغول به آن هدف کنید.

    • در تعریف از دیگران از کلمات روحیه‌بخش و مثبت استفاده کنید. چه در ذهنتان و چه در سخن.

    • قدر لحظات زندگی را بدانید و سعی کنید این لحظات را به شادی و مثبت اندیشی سپری کنید و نه با منفی‌بافی.

    • این را بدانید که هرکسی توانایی‌های مخصوص به خود را دارد پس از خودتان توقع بیش‌ازحد نداشته باشید و خودتان را با دیگران مقایسه نکنید. هیچ‌کس کامل و عالی نیست.

    • از گوشه‌گیری و تنهایی بپرهیزید چراکه گوشه‌گیری و تنهایی سرآغاز فکر کردن بیش‌ازحد است.

    مواردی که ذکر شد تنها چند پیشنهاد ساده بود و ممکن است هرکسی روش‌های مخصوص به خود را برای فرار از افکار منفی داشته باشد که می‌بایست آن روش‌ها را کشف کرد.

    در انتها لازم به ذکر است که نتیجه موارد فوق به‌مرور مشاهده خواهد شد پس به‌یک‌باره انتظار نتیجه‌گیری نداشته باشید.
    شادباشید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا