جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی کسب و کار » چگونه یک کسب و کار مشاوره راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کسب و کار مشاوره راه اندازی کنیم؟

کسب و کار مشاوره آزادی عملی بیشتری به شما می دهد. و این شما هستید که می توانید در یک کارآفرینی موفق دست داشته باشید. انتخاب ساعات کار و انجام اموری که می پسندید همه در کسب و کار مشاوره ممکن خواهند شد. با این حال، برای تبدیل شدن به یک مشاور تمام ‌وقت، شما اجازه دارید که پرداخت منظم، کمک اجرایی، مزایا و مراقبت ‌های بهداشتی، پشتیبانی فنی و دیگر چیزهایی که بسیاری از کارکنان آن را دریافت می‌کنند را قبول کنید. در ابتدا زمانی که مشاور می ‌شوید، ممکن است خودتان تنها و بدون وجود پشتیبانی معنوی، خلاق و حتی مادی کار کنید. آغاز یک کسب و کار مشاوره ای در ابتدا بدین صورت است. اما بعدا تعداد همکاران و پشتیبان های شما می توانند افزایش داشته باشند.

و به نوعی با جمع بندی این امر شما یک کارآفرین محسوب می شوید. باید کاری کنید که شغلتان به رهبری، روشن کردن، و سازماندهی امور، منجر شده؛ و در نهایت باعث شود که مشتریان شما موفق‌تر از قبل از زمانی که شما را ملاقات کرده اند، باشند. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، هرگز از کار بی‌کار نخواهید شد.

اما سوال بزرگ اینجاست که برای راه اندازی کسب و کار مشاوره ای باید چه شرایطی را احراز نمود؟ در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ داده شده است.

۳ قسمت اصلی برای راه اندازی کسب و کار مشاوره

هر کسب و کاری در آغاز چند بخش اصلی دارد. که در صورت پیوستن این بخش ها به یکدیگر می توان آن را بی نقص و کامل دانست. در کسب و کار مشاوره نیز ۳ بخش مهم وجود دارد که یک فرد در ابتدای راه باید از آنان برخوردار باشد. این سه بخش شامل موارد زیر هستند.

  1. در اختیار داشتن تجربه و خبرگی در امر مشاوره

این بخش کاملا نسبت به آنچه که در نظر دارید نسبی است. و می‌ تواند به اندازه چند دهه یا کم‌تر از چند ماه وجود داشته باشد. در حالت ایده‌آل شما می‌توانید در مورد یک موضوع خاص یک موفقیت یا دانش دقیق داشته باشید. اما این دقیق بودن نیز می تواند متغیر باشد. پس براساس میزان تجربه و خبرگی خود در هر زمینه ای از کار تصمیم بگیرید؛ که آیا می توانید یک کسب و کار مشاوره ای را در جهت کارآفرینی راه بیندازید یا خیر؟

حتما بخوانید
بدنام شدن ماهان تیموری فقط بخاطر یک اشتباه کوچک در تبلیغ نویسی بود

در اینجا سوالی مطرح می شود. و این سوال مهم آن است که:در چه زمینه‌ای تجربه ی قابل‌ توجهی دارید؟ باغبانی؟ جذب سرمایه؟ فن‌آوری اطلاعات؟ بازاریابی؟ پیانو نواختن؟ طراحی گرافیک؟ ایجاد نام تجاری؟ سپس بر اساس همین سوالات توانایی خود را بکار بگیرید.

 

  1. در اختیار داشتن اعتماد به نفس کافی

رهبران ( و نه رئیس ) برجسته برای شروع یک کسب و کار جدید، اعتماد به نفس لازم را به دست می‌گیرند. اگر یک شخصیت قوی و پر شور دارید که در این زمینه خوب عمل می‌کند؛ و می‌توانید براساس آن دیدگاه خود را بیان کنید. و یا به نوعی افراد را متقاعد نمایید، شروع یک کسب و کار مشاوره ای طبیعی خواهد بود.

همچنین اعتماد به نفس در آغاز کسب و کار مشاوره ای کمک می کند؛ تا پس از هرگونه پیش آمد غیر منتظره توانایی لازم برای برخورد و گذر از شرایط سخت را داشته باشید.

  1. تعیین نمودن خدمات، برنامه، یا استراتژی موقعیت

بهترین مشاوران روی استراتژی موقعیت تمرکز می‌کنند. برای مثال، شما ممکن است یک مشاور تجاری باشید. تصور کنید که یک مشاور تجارت الکترونیک (e-commerce) مخصوص هستید. با مثال های دیگر می توان به مشاور بازاریابی ، مشاور مالیاتی و مشاور تجزیه و تحلیل اشاره نمود. این امر به مشتریان درباره آنچه می‌توانید به آن‌ها کمک کنید، راهنمایی های لازم را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر این، داشتن یک برنامه ۵ مرحله‌ای، یک جلسه کشف ۳ ساعته یا یک برنامه ۹۰ روزه به مشتریان کمک خواهد کرد؛ تا احساس کنند که واقعا می توانند روی کمک شما حساب کنند. نه اینکه اطلاعات کلی را به آنان ارائه کنید، و انتظار داشته باشید که از شما استقبال کنند.

حتما بخوانید
10 ایده راه اندازی کسب و کار با ۵۰ میلیون تومان✅

پکیج کسب و کار مشاوره

این سه مورد را مانند یک پکیج تصور کنید. اگر می خواهید یک کسب و کار مشاوره ای راه بیندازید؛ باید قبل از هرگونه اقدام از این سه مورد مطلع و برخوردار باشید. تا به نوعی بتوانید همکاران خود را استخدام نمایید. اغلب مشاوران بدون توجه به این سه نکته کار خود را آغاز می کنند. و طبیعی است که نتیجه ی دلخواه را دریافت نمی کنند. این مورد برای پیشبرد: کسب ‌و کار کوچک یا استارت آپ، برندینگ، استراتژی بازاریابی یا تجزیه و تحلیل، روابط ‌عمومی، حقوقی و مالی و .. در آغاز مسیر کسب و کار مشاوره، بسیار قابل توجه است.

اما شما واقعا به چه چیزی نیاز دارید؟ لازم است بگوییم که شما به کمی تجربه، اعتماد به نفس، و یک سرویس استراتژی موقعیت نیاز دارید؛ تا آماده حرکت به سمت یک مشاور تجاری برای شرکت های نوپا ( استارت آپ) شوید.

ملزومات کسب و کار مشاوره خود را پیدا کنید.

آخرین چیزی که باید در مورد آن نگران باشید، انتخاب و استخدام افراد حرفه ای در جایگاه مناسب است. سعی کنید در ابتدا کسب ‌و کار مشاوره ای خود را به طور قانونی ثبت کنید. یک وب سایت ساده ( تمیز) را راه‌اندازی کنید، حساب کاربری تان را به روز رسانی کنید. یک نرم‌افزار حسابداری و صورت‌حساب نویسی، ایجاد لوگو و برند را فراموش نکنید. سعی کنید تا هر گونه توافقنامه قانونی مورد استفاده در طی یک رابطه بین مشتری و خود را فایل بندی کنید.

 

ایجاد بهترین بیزینس کارت برای برندتان

به عنوان یک مشاور، مهم‌ترین مورد در بازاریابی شما بیزینس کارتی است که به دیگران ارائه می کنید. شاید در این بخش باید بیشترین میزان از سرمایه ی خود را خرج کنید. اما باید بدانید که ارزشش را خواهد داشت. برای شروع یک کسب و کار مشاوره ای، تبلیغات و میزان تاثیر پذیری آن بر روی مشتریان حرف نخست را می زند. پس بهتر است در این زمینه نهایت تلاش خود را بکار بگیرید.

حتما بخوانید
تبلیغات غیرمستقیم و “ناخودآگاه” چیست و چه تاثیراتی روی افراد دارد؟

یک استراتژی عالی محتوای ایجاد کنید.

همانطور که میدانید مشاوران اطلاعات، و طرح‌های عملی را به فروش می‌رسانند. یک مشاور به اصطلاح متخصص، مطالب عمومی را در مورد موضوعی که ادعا می کنند در مورد آن بسیار خبره هستند را باید به عنوان محتوا در دسترس سایرین قرار دهد.

لازم است که برای پیشبرد امور تبلیغاتی در کسب و کار مشاوره ، تمام مشاوران مقالات (هفتگی)، انتشار کتاب‌های الکترونیکی، و یا تولید ویدئو بر اساس موضوعاتی که به زمینه تخصصشان مربوط است را منتشر کنند.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چگونه یک کسب و کار مشاوره راه اندازی کنیم؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا