جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » مهارت های ارتباطی » زبان بدن در تدریس | حرکات یک معلم | مدرس زبان بدن

زبان بدن در تدریس | مدرس زبان بدن

 

زبان بدن در تدریس | حرکات یک معلم | مدرس زبان بدن

زبان بدن یکی از مهارت های بسیار مهم در موفقیت مدرسین و معلمان می باشد. برقراری تماس‌های چشمی با دانش آموزان، حرکت در کلاس و ثابت نبودن، استفاده‌ی به‌موقع از دست‌ها و حتی پوشش مناسب ازجمله مواردی هستند که باید موقع تدریس رعایت شوند و جزئی از زبان بدن شما به‌عنوان مدرس به‌حساب می‌آیند.

مدرس زبان بدن به شما یاد می‌دهد که برای تدریس به بهترین شکل ممکن، باید در کلاس حضور داشته باشید. در این مقاله می خواهیم اصول مربوط به زبان بدن در تدریس را با هم بررسی کنیم.

راهنمایی برای معلمان : از زبان بدن خود برای کنترل کلاس استفاده کنید.
نمایش صورت تئاتری، حرکت در اطراف کلاس، تماس چشمی با دقت و برنامه ریزی شده با دانش آموزان، این ها تمام کار هایی است که باید توسط زبان بدن انجام دهید، تا دانش آموزان خود را کنترل کنید.
یک بار یکی از معلمان گفت بهترین روش تدریس، حضور در کلاس است. اما منظور از حضور چیست؟

من می خواهم هفته ی آینده شغل جدیدم، معلمی را شروع کنم و می دانم زمانی که از چیزی نامطئمن هستم زبان بدنم آن را نمایش می دهد. این مشکلی است که من در دیگران هم زیاد مشاهده کردم. معمولا شانه هایم خمیده می شود، دستانم در هم قفل می شوند یا مقابل دهانم قرار می گیرند. این کار ها زمانی که بسیار خسته ام اتفاق می افتد اما کمبود اعتماد در مقابل دانش آموزان یک خط قرمز است.
به نظر من حضور در کلاس به این معناست که زبان بدن خود را طوری کنترل کنید که نشان دهد من پر از انرژی هستم. در زیر تعدادی راه حل برای این کار نوشته شده :

  • هنگامی که دانش آموزان وارد کلاس می شوند کنار در باشید و به آن ها خوش آمد بگویید. تقریبا خود را در مسیر در قرار دهید طوری که نتوانند باهم وارد شوند و مجبور شوند یکی یکی روی صندلی هایشان بنشینند. این کار باعث می شود کمی آرام شوند.
  • اگر دانش آموزان در کلاس هستند کاملا با سر و صدا و سرحال وارد کلاس شوید و سلام بگویید. حتی اگر استرس دارید این را نشان دهید چرا که باعث می شود آسیب پذیر شوید.
  • از کل کلاس استفاده کنید. میز یک مانع میان شما و دانش آموزانتان است. بنابراین در کلاس راه بروید، از بخش های مختلف و دانش آموزان برای توضیح درس استفاده کنید. این کار آن ها را کمی بهتر در سرجایشان قرار می دهد. گاهی کنار کسی که با بغل دستی اش صحبت می کند بایستید و درس را توضیح دهید. آن ها متوجه می شوند منظورتان از این کار چیست و حرف زدن را متوقف می کنند.
  • از حرکات صورت استفاده کنید. وقتی کسی تلاشی کرده است لبخند محکمی بر لب بیارید و زمانی که کسی درحال تفکر است خود را مشتاق نشان هید. گاهی هم تماس چشمی برقرار کنید. این کار باعث می شود آن ها متوجه شوند شما حواستان هست چکار می کنند
حتما بخوانید
آیا روابط بین فردی یکی از مهارت های مهم زندگی است؟
Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “زبان بدن در تدریس | حرکات یک معلم | مدرس زبان بدن” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا