آیا روابط بین فردی یکی از مهارت های مهم زندگی است؟

روابط بین فردی
  • آیا روابط بین فردی یکی از مهارت های مهم زندگی است؟

    بله، روابط بین فردی به عنوان یکی از مهارت های اساسی زندگی، بسیار مهم هستند. افرادی که مهارت های خوب در ایجاد و حفظ روابط دارند، به طور کلی در زندگی خود موفق تر هستند. برقراری روابط موثر با دیگران به شما کمک می کند تا با مشکلات مواجه شده و در هر موقعیتی با دیگران ارتباط برقرار کنید. با داشتن مهارت های خوب در روابط بین فردی، می توانید به نحو بهتری با دیگران همکاری کنید و به دنبال رسیدن به اهداف خود با سایر افراد که نقشی در موفقیت شما دارند، همکاری کنید. علاوه بر این، روابط خوب با دیگران به شما کمک می کند تا احساس رضایت و خوشبختی بیشتری در زندگی خود داشته باشید. در کل، روابط بین فردی به عنوان یک مهارت اساسی زندگی، بسیار مهم هستند و به شما کمک می کنند تا به شکل بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید و در زندگی خود موفقیت بیشتری را تجربه کنید.

    در ادامه توضیح مهارت های مهم زندگی که ۱۰ مورد هستند، به بررسی مهارت روابط بین فردی میرسیم. اکثر افراد فکر میکنند که برای راه اندازی یک کسب و کار تنها داشتن مهارت هایی مانند طراحی و راه‌اندازی بیزینس کافی است و اغلب به مهارت‌های فردی و بین فردی توجهی نمیشود. داشتن داشتن روابط بین فردی می‌تواند سایر مهارت‌ها را بهبود داده و یا باعث رشد آن‌ها شود. به‌عنوان‌مثال بدون داشتن مهارت ارائه، نمی‌توان مدل کسب‌وکارتان را به‌صورت مؤثر به سرمایه‌گذار یا مشتریان معرفی کرد. با این مقدمه کوتاه اهمیت روابط بین فردی حتی در بخش های تخصصی هم درک میشود.

    مهارت روابط بین فردی

     

     

    هر ارتباطی که با دیگران برقرار میشود و هر گونه برخوردی که اتفاق میفتد یک نوع ارتباط و رابطه نامیده می شود. این مهارت کمک می کند تا بتوان با دیگران بهتر ارتباط برقرار کرد و یاد گرفت که با چه کسانی و چگونه ارتباط برقرار کرد.

    تعریف دقیق تر آن به این صورت است:

    فرآیندی است که توسط آن اطلاعات و احساسات خود را از راه پیام های کلامی و غیرکلامی با دیگران در میان می گذاریم. مهارت رابطه بین فردی باعث تقویت رابطه گرم و صمیمی با دیگران و مخصوصاً اعضای خانوده می شود. همچنین سلامت روانی و اجتماعی ما را بیش از پیش فراهم نموده و به قطع روابط ناسالم نیز منجر خواهد شد.

     

    مهارت روابط بین فردی، مشارکت و اعتماد واقع بینانه و همکاری با دیگران را مشخص می کند. در واقع کمک می کند تا بتوانیم شراکت بهتر و عمیق تری را با دیگران داشته باشیم و از این شراکت بهترین سود را ببریم؛ البته سود دوجانبه و منصفانه.

    این مهارت موجب می شود که روابط دوستانه ای با دیگران برقرار کنیم و از این رابطه لذت ببریم. رابطه دوستانه بر سطح کیفیت رابطه ما با دیگران تاثیر می گذارد و یک زندگی خوب را بوجود می آورد.

    اهمیت دیگر روابط بین فردی در این است که کمک می کند دوستی های نا سالم را کنار بگذاریم و دوستی های سالم را نگه داریم. همینطور در شروع یک رابطه جدید به این موضوع آگاه باشیم که آیا این رابطه یک دوستی سالم است یا ممکن است که برای ما مشکل ساز باشد.

     

    به عنوان مثال فرض کنید شما با یک نفر در یک جلسه ای آشنا می شوید با داشتن این مهارت می توانید متوجه شوید که این رابطه به هر دوی شما کمک می کند یا خیر.

    همچنین باید دانست که  در روابط بین فردی ، گوش دادن اهمیت بسیار زیادی دارد.

    چراکه توسط این مهارت در عین حال که به طرف مقابل احترام میگذاریم، او را به ادامه تعامل تشویق کرده و در نتیجه اطِلاعات بیشتری کسب کنیم. یک مدیر موفق را فرض کنید؛ او برای تضمین اطلاعاتی که از زیردست هایش به بالا میایند، از مهارت گوش دادن استفاده می نماید. زیرا خوب گوش دادن می تواند به زیردستان این پیام را بدهد که مدیر به آنها گوش فرا میدهد و در نتیجه آنها به ارسال گزارش ادامه خواهند داد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا