در برابر خیانت مردان چه کاری باید انجام دهیم؟ راهکارها⭐

در برابر خیانت مردان چه کاری باید انجام دهیم؟
  • در برابر خیانت مردان چه کاری باید انجام دهیم؟

    در مقابل برهم‌خوردگی و تغییر کرده‌ی اعتماد، اولین قدم برای مقابله با خیانت مردان، تأکید بر رعایت ارزش‌های خود و اعتبار درونی است. باید همواره به فکر خود باشیم و در همه اقداماتمان به ارزش‌های اخلاقی و انسانی پایبند باشیم. اگر فردی ما را خیانت کرده و اعتماد ما را سرشکنده کرده، قبل از هر چیز باید به تأمل و تفکر پرداخته و سعی کنیم فرصت‌های جدید را پیدا کنیم تا بتوانیم از رابطه دور شویم و اعتماد خود را بهبود دهیم.
    در صورت ممکن بودن، مقابله با خیانت مردان به روش صحیح و در قالب قوانین و مقررات قانونی صورت بگیرد و به ایجاد عدالت و تعادل در روابط اجتماعی کمک کند. همچنین، مهم است که خود را محفوظ نگه داریم و از قراردادهای با اشخاص مجهول و بی اعتبار خودداری کنیم.
    هنگامی که با خیانت مردان روبرو می شویم، باید به خودمان قدرت و اعتماد به نفسی بدهیم و در برابر این خیانت ایستادگی کنیم. نباید اجازه دهیم کسب و کار ما یا روابطمان تحت تأثیر قدرت دیگران قرار بگیرد و باید همواره به خودمان تذکر دهیم که ارزشمندیم و این خیانت مردان نشانه از ضعف و ناتوانی آن فرد است نه ما.
    در نهایت، باید به خود استراحت داده و با ذهن آرام و فکری روشن، از این تجربه درس بگیریم و در آینده بهترین تصمیمات ممکن را برای حفظ خودمان اتخاذ کنیم. هیچ کس نمی تواند ارزش ما را متوجه کند مگر اینکه خودمان به این ارزش اعتبار بدهیم و در کلیت روابطمان به خود احترام بگذاریم. پس در برابر خیانت مردان، قدرت رهایی را درون خود بیابیم و از این تجربه انسانی برای تقویت خود و زندگی بهتر استفاده کنیم.

     

    خیانت، تابویی است که حتی اسمش هم تن زنان و مردان را به لرزه در می‌آورد. این ‌که فکر کنی شریک زندگی‌ات، رفیق نیمه راه شده، شاید تلخ‌ترین تراژدی زندگی‌ات باشد و بعدش تنها گزینه روی میز، طلاق است. هر چند که روانشناسان معتقدند تقریبا دو‌سوم زوج‌هایی که به دلیل پیمان‌ شکنی دچار آسیب در ارتباط  شده‌اند، می‌توانند با یک دوره درمان به بهبودی قابل قبولی دست یابند، اما سوال اینجاست که آیا شخصی که به اعتمادش خیانت شده، می‌تواند پس از پیمان‌شکنی همسر خود، دوباره به او اعتماد کند و به زندگی مشترک با او ادامه دهد؟

     

    دلیل خیانت مردان

    هیچ توضیح و بهانه‌ای در برابر خیانت مورد قبول نیست و هرگز دلیلی برای خیانت وجود ندارد. با این حال خیانت هر روز اتفاق می‌افتد. تنها دلیل خیانت را می‌توان عدم موفقیت در یک رابطه دانست، که زن و مرد نیازهای یکدیگر را به اندازه کافی برآورده نمی‌کنند.

    در برابر خیانت مردان چه کاری باید انجام دهیم؟

    خیانت علت اصلی طلاق است. ولی باید کمی فکر کنیم چون نمی‌توان خیانت را تک عامل جدایی دانست. زوج‌هایی هستند که بعد از خیانت جدا نشده و همچنان به زندگیشان ادامه می‌دهند. خیانت را فراموش نکرده ولی توانسته‌اند با آن کنار بیایند و یا مدیریت کنند. بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟

    ۱.عجولانه تصمیم نگیرید

    قرار گرفتن در موقعیتی که شریک زندگیتان به شما خیانت کرده بسیار دشوار است. شما با آتشی که در وجودتان است ممکن است دست به کارهایی بزنید که بعدا از آن پشیمان شوید. با وجود این هیجانات و احساس غم و اندوه عجولانه تصمیم نگیرید. و کمی به خودتان برای فکر کردن به مسائل و انتخاب راه درست زمان دهید. اگر مقدور است مدتی از همسر خودتان دور شوید و همه جوانب را بسنجید و همه افکار خود را فقط معطوف خیانت همسرتان نکنید.

     

    ۲.دنبال مقصر نگردید

    جستجو و پیدا کردن مقصر هیچ کمکی به حل موضوع نمی‌کند. همسرتان به جای حل ضعف رابطه تان و مشکلات آگاهانه تصمیم به خیانت گرفته است. شما هرگز نباید به خاطر اشتباه همسرتان، خود را سرزنش کنید. ممکن است به این فکر کنید که اشتباهات رایج در طول زندگی مشترک از سمت شما سبب این اوضاع است. قطعا شما نیز اشتباهاتی داشته‌اید ولی این نباید توضیح و دلیلی برای خیانت همسرتان باشد.

    ۳.مراقب حال روحی و جسمی خود باشید

    زمانی که متوجه خیانت همسرتان می‌شوید ممکن است دچار احساس خشم، عصبانت، شکسته شدن، افسردگی، درد و رنج و حتی مشکلات جسمی نیز بشوید. باید بدانید که زندگی هنوز ادامه دارد و تمام این احساس به مرور بهبود پیدا می‌کند و شما نیز باید برای بهبودی حال خود تلاش کنید. با افرادی وقت بگذرانید که خنده بر لب‌های شما می‌آورند، موسیقی گوش دهید و حتی گریه کنید و ذهن خود را معطوف یک فعالیت یا کار جدید کنید که از آن لذت می‌برید.

    ۴.بخشش و ادامه زندگی

    بعد از آرام شدن و دور شدن از هیجانات اگر تصمیم به ادامه زندگی با همسرتان را گرفتید و یک شانس دوباره به زندگی خود دادید. باید بدانید که آیا همسرتان هم تمایل دارد رابطه نامشروع خود را تمام کند و با شما ادامه زندگی دهد. پس باید هر دو نفر برای ترمیم زندگی تلاش کنید و پیشنهاد می‌کنم مقاله چه راههایی برای درمان خیانت های زناشویی وجود دارد؟ را مطالعه کنید تا راهکارهایی جامع بدست آورید.

     

    ۵.بررسی مسئله

    شما می‌توانید به سیم آخر بزنید! ولی این اتفاقی است که افتاده، سعی کنید تصمیمات یک دفعه نگرفته و همه جوانب را بررسی کنید.  در یک موقعیت مناسب با همسرتان صحبت کنید. به همسرتان گوش دهید تا از احساسات او و علت خیانت نیز آگاه شوید و در مورد ابهامات و سئوالاتی که در ذهنتان دارید از او بپرسید، این صحبت می‌تواند روی تصمیم گیری شما برای آینده تاثیر بسزایی داشته باشد.

    ۶.مشاوره بعد از خیانت مردان

    با هر کسی در مورد خیانت همسرتان صحبت نکنید. همه نمی‌توانند به شما مشاوره سازنده دهند و ممکن است اوضاع شما را وخیم‌تر کنند و یا شما را مورد قضاوت قرار دهند که این می‌تواند حال شما را بدتر کند. از یک متخصص مشاوره بگیرید. شما می‌توانید تمام مسائل خود را با مشاور در میان گذاشته و او بی طرفانه به این موضوع می‌پردازد.

    کارهایی که بعد از خیانت مردان هرگز نباید انجام دهید!

    • تا موقعی که مطمئن نشده‌اید، حرکتی انجام ندهید افراد خیانتکار به راحتی دروغ می‌گویند. دلایل محکم قابل اثبات در دست داشته باشید.
    • تا جایی که ممکن است ضربه روحی وارد شده را به فرزندانتان منتقل نکنید و خیانت را برای فرزندانتان شرح ندهید.
    • دقت کنید وارد کردن خانواده‌ها به این مسئله می‌تواند مشکل را بیشتر کن در این امر آگاهانه تصمیم بگیرید و سعی کنید از یک متخصص مشاوره بگیرید.
    • روی نفر سوم تمرکز نکنید فکر کردن به نفر سوم فقط حال شما را بدتر می‌کند.
    • طوری رفتار نکنید که انگار هیچ اتفاقی نیوفتاده است این نوع رفتار رفته رفته اوضاع را بدتر می‌کند.

     

    احتمال تکرار خیانت مردان

    تصور تکرار خیانت باعث می‌شود که نتوانید همسر خود را ببخشید و به او اعتماد کنید و حتی در صورت ادامه رابطه و دادن شانس دوباره برداشت‌های منفی و یا شک در مورد رفتارهای همسر داشته باشید. وقتی تصمیم به ادامه زندگی و بخشش دارید هرگز نباید گذشته را تکرار کنید و همسر خود را بابت اشتباهش سرزنش کنید. ریشه یابی کنید و سعی کنید از مشاور کمک گرفته و یک رابطه عالی بسازید. وقتی تمام نیازهای عاطفی و فیزیکی فرد در رابطه تامین شود دیگر نیاز به رابطه دیگری نیست. فعالیتی مشترک را باهم آغاز کنید و هرروز برای ارتقای خودتان تلاش کنید. در نظر داشته باشید اگر با ریشه یابی و بهبود روابطتان باز هم شاهد خیانت بودید باید برای خودتان ارزش قائل شده و به رابطه خاتمه دهید.

    خیانت در دادخواست‌ها عنوان نمی‌شوند!

    شاید مهمترین علل طلاق در جامعه امروز را بتوان خیانت عنوان کرد. خیانت زنان و یا خیانت از سوی مردان هردو دردناک است ولی نمی‌توان خیانت مردان را در میان عامه مطرح کرد. در قانون ما، مردان می‌توانند تعدد زوجین داشته باشند و صیغه کنند در حالی که در جامعه این تعدد زوجین خیانت محسوب می‌شود. متاسفانه قانون مربوط به تعدد زوجین و صیغه دست مردان را باز گذاشته است مگر اینکه مردی با زن متاهل وارد رابطه شود و این موضوع شکل مجرمانه‌ای به خود بگیرد. از این رو اکثرا خیانت‌ها در دادگاه‌ها عنوان نمی‌شوند و طلاق توافقی صورت می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر مقاله مراحل درخواست طلاق از طرف زن چگونه است؟ را مطالعه فرمایید.

     

    در نهایت

    اگر تصمیم آخر شما طلاق است تمامی جوانب مانند وضعیت مالی، وضعیت فرزندان و غیره را در نظر بگیرید تا پشیمانی بعد از طلاق را تجربه نکنید. عاقلانه این موضوع را بررسی کنید که آیا طلاق بگیریم یا نه؟

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا