چگونه با همسر خود کنار بیاییم⭐

چهار گام برای ترمیم رابطه
  • چگونه با همسر خود کنار بیاییم

    همسری ربطی است که قرار است همراهی هایش را به شکل فیزیکی، روحی و روانی با شما تقسیم کند. از طریق مشارکت در بازی ها، فعالیت ها و تجربیات مشترک، شما و همسرتان می توانید ارتباطی عمیق و بیشتری ایجاد کنید و از لحظات متمایز برای تقویت رابطه خود برخوردار شوید.

    اما برای کنار آمدن با همسرتان، ابتدا باید خودتان را بشناسید و احساسات و نیازهای خودتان را درک کنید. فرصت های مناسب و راهکارهای مناسبی برای ارتباط صمیمی با همسرتان وجود دارد، اما باید به طور فعال به دنبال آنها بگردید و آنها را ایجاد کنید. به اشتراک گذاری احساسات، تجربیات و حتی ارائه حمایت به همسرتان، می تواند ارتباط شما را تقویت کند و روابط برتری را بین همسران ایجاد کند.

    علاوه بر این، لازم است درک کنید که همسر شما فردی متفاوت است و دارای عقاید، احساسات و نیازهای متفاوت است. به همین دلیل، باید توانایی پذیرفتن تفاوت ها و تنوع درون همسرتان را داشته باشید و به جای تحمیل اراده خود برای او، به مکابحت و صبوری عمل کنید. با ادراک این موضوع، شما و همسرتان می توانید بهترین راه کارها را برای حل اختلافات و تسلط بر مشکلات پیدا کنید.

    نکته دیگری که واجب است در نظر بگیرید این است که باید در ارتباط با همسرتان صادق و واضح باشید. ارزش های حقیقی و تمایلات خود را از روی استقامت بیان کنید و از بین بردن تلاش برای فهمیدن یا پرهیز از پذیرش رفتارهای خوددلانه در ارتباط با همسرتان بپرهیزید.

    در نهایت، موافقت همسرتان را باحساب کنید و تحمل پذیرش نکته ها و تفاوت هایی که ممکن است وجود داشته باشد را داشته باشید. مهم نیست که موافقت همسرتان باعث شعور خودتان می شود، بلکه لازم است به آنها احترام بگذارید و به سوی پایداری ارتباطات خود هدایت شوید. در این راه، بهترین بازنده کسانی هستند که از علاقه ثابت خود برای شریک زندگی خود به نقض ارجاع همنشینان خود می کنند.

    در نهایت، همسرتان را به عنوان یک دوست و همراه واقعی می پذیرید و همیشه برای حمایت، موافقت و عشق خود در زمان های سخت در کنار او خواهید بود. این روابط را سرسختی، صبوری و احترام یاد می کنند و باعث ایجاد رابطه های ناساز گرفته تاکی و قابل تامین شرایط خوشبینی خواهید شد.

    کنار آمدن با همسر

    برای کنار آمدن با همسر در طی یک استدلال سنگین، قطع کردن بحث، می تواند برای رابطه مضر باشد.

    این مورد با امتناع از بیان احساسات خود در کنار آمدن با همسر، درطی درگیری، تعریف می شود.

    افرادی با دیوار سنگی (برخورد سنگین و سرد) می توانند برای جلوگیری از تشدید مبارزه یا موضوع یا احساساتی که آنهارا ناراحت می کند این کار را انجام می دهند.

    در موارد دیگر، سنگین سازی را می توان برای دستکاری یک وضعیت یا اعمال مجازات مورد استفاده قرار داد.

    به ندرت به بهبود وضعیت کمک می کند و اگر به طور معمول انجام شود، می تواند توانایی زوج را برای حل منازعه یا ارتباط تنگاتنگ کاهش دهد.

    بررسی اجمالی دیوار سنگی(برخورد سنگین و سرد)

    دیوار سنگی، ممکن است یک واکنش اتفاقی به یک وضعیت یا یک ویژگی رفتاری طولانی مدت باشد که در رابطه وجود دارد و می تواند به طور گسترده ای توسط رفتارهای زیر شرح داده شود:

    • ناراحتی عمومی در مورد بحث کردن درباره احساسات در کنار آمدن با همسر

    • نادیده گرفتن نگرانی های شریک زندگی

    • عدم پاسخ به سوالات

    • امتناع از نشانه های ارتباط غیر کلامی

    • دور شدن از بحثهایی که انتخاب میکنید

    بر خلاف دوری برای آرام شدن که می تواند مفید باشد،رفتار دیوارگونه نشان می دهد که شما مایل نیستید و یا راحت نیستید به بحث در مورد این موضوع ادامه دهید.

    چگونه با همسر خود کنار بیاییم

    هر دو شریک در یک رابطه می توانند دیوار را بسازند و یا حتی در شرایط تلافی جویانه با یکدیگر مانند دیوار سرد و بی تفاوت رفتار کنند.

    تحقیقات نشان می دهد که مردان به احتمال زیاد بیشتر به رفتارسنگی دلبستگی دارند، به نحوی که بخشی از نقش های اجتماعی که زنان را به عنوان ارتباط دهنده ها تعریف می کند و تاکید می کند که مردان “قوی و ساکت” هستند.

    در حالی که مانند سنگ بودن ممکن است مضر باشد، نباید نشان دهد که این استراتژی ذاتا همان بدرفتاری است یا اینکه شریک نقش خاصی در این رفتار ندارد.

    در قلب خود، سنگ بودن یک رفتار ناشی از ترس و ناامیدی است.

    کنار آمدن با همسر

    دلایل دل سنگی می تواند بسیار باشد و ممکن است شامل موارد زیر شود:

    • اجتناب از تعارض عمومی (انسداد عاطفی)

    • تمایل به کاهش تنش در یک وضعیت عاطفی در کنار آمدن با همسر

    • یک باور واقعی که شما نمی توانید یک موضوع خاص را مدیریت کنید

    • ترس از واکنش شریک شما و یا جایی که ممکن است به بحث منجر شود در کنار آمدن با همسر

    • اعتقاد بر این که شریک زندگی شما هیچ تمایلی برای حل اختلاف ندارد

    • ناامیدی اساسی که راه حلش را می توان پیدا کرد

    • وسیله ای برای اینکه خودتان را خنثی و شریک زندگی خود را “عاطفی” یا “غیر منطقی”نشان دهید.

    • به معنای دستکاری یک وضعیت است تا راه خود را پیدا کنید

    یک وسیله برای تبدیل یک وضعیت به یک بحران، یا برای دست یافتن به شکایات بزرگتر در کشمکش و یا پایان دادن به یک رابطه در کل دیوار سنگی، اغلب یک تکنیک است که در دوران کودکی یادگرفته شده است.

    ممکن است رفتاری باشد که والدین شما برای حفظ صلح و یا تسلط بر سلسله مراتب خانواده استفاده می کردند.

    حتی اگر دیوار سنگی، به نظر عمدی و پرخاشگرانه می رسد، مهم است به یاد داشته باشید که اغلب توسط افرادی که احساس بیسوادی و یا کم ارزشی خود را دارند استفاده می شود.

    در این زمینه، سنگی شدن ممکن است ابزار دفاعی باشد که برای جبران این احساسات استفاده می شود.برای مطالعه بیشتر برروی متن زیر کلیک کنید(روش های برخورد با مرد پرخاشگر)

    تأثیر بر روابط

    سنگی شدن می تواند آسیب واقعی را به یک رابطه منجر شود. شریکی که رفتارسنگی دارد، اغلب احساس خجالت و بدخواهی می کند و ممکن است حتی ارزش خود را زیرسوال ببرد.

    علاوه بر این، خاموش بودن که به معنای جلوگیری از وخامت اوضاع است،ممکن است مشکل را تشدید کند، یا مقابله با آن باعث ایجاد سرخوردگی شود و به نقطه ای برسید که در آن چیزهای تاسف آوری گفته می شود.
    بعضی از کارشناسان پیشنهاد کرده اند که رفتار بی روح یک پیشگویی کلیدی برای طلاق است که نشان دهنده عدم تمایل به حل مسائل مهم برای حفظ رابطه است. مطالعات دیگر نشان داده اند که رفتار می تواند تأثیر فیزیولوژیکی مستقیم در هر دو طرف داشته باشد.

    مطالعات رفتاری

    برای کنار آمدن با همسر یک مطالعه در سال ۲۰۱۶ دانشگاه برکلی که شامل ۱۵۶ زوج در یک دوره ۱۵ ساله بود، نتیجه گرفت که رفتارسنگی به طور مستقل با علائم عضلانی اسکلتی حاد، مانند کمر درد، سفتی گردن و درد های عضلانی همراه است.

    در مقابل، علائم شریک سنگی شبیه به علائم قلب و عروق مانند افزایش فشار خون، سردرد تنش و ضربان قلب سریع بود.

    اگر رفتار سنگی در یک رابطه رخ دهد، بهتر است با آن به عنوان یک زن و شوهر برخورد شود.

    شما نمیتوانید رفتار سنگی انها را به عنوان مشکل حل کنید. انجام این کار فقط باعث سرزنش می شود و ممکن است موجب نادیده گرفتن مسائل بزرگتر در رابطه باشد.

    راهکار کنار آمدن با همسر

    از آنجا که بعید است ارتباط بدون حرف زدن و همکاری موفق باشد، باید با پیدا کردن ابزارهایی برای “برنامه ریزی مجدد” عادت های ارتباطی قدیمی را شروع کنید.

    این جایی است که مشاوره زوجین می تواند کمک کند.

    زوج درمانی برای کمک به هر دو طرف می تواند بفهمد که چرا رفتار سنگ مانند در حال انجام است و رفتار یا شیوه هایی را که معمولا به رفتارهای سنگی می انجامد، شناسایی می کند.

    سپس زن و شوهر می توانند رویکرد ساختاری بیشتری برای ارتباطات داشته باشند، که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

    رویکرد ساختاری کنار آمدن با همسر

    • قبل از نزدیک شدن به یک موضوع متضاد، فشار راکاهش دهید.

    • یک فضای ایمن که در آن شریک شما احساس راحتی می کند پیداکنید.

    • از کلماتی که شما را قوی می کنند نه انتقاد و نه شریک زندگی تان را متهم می کند استفاده کنید.

    • درک خود را از وضعیت بیان کنید و اجازه دهید شریک زندگیتان به نوعی پاسخ دهد.

    • زمانیکه شریک زندگی تان صحبت می کند، از زبان بدن خود آگاه باشید.

    • تشخیص دهید آنچه را شریک شما قبل ازدادن یک پاسخ گفته است.

    • بازخورد را بپذیرید و زمانیکه درک شما اشتباه بود، اذعان کنید.

    • در صورت موافقت دوگانه مکالمه را به تعویق اندازید اگر همه چیز متضاد است و موافقت کنید برای بازگشت به مکالمه زمانی که همه چیز حل شده است

    در حالی که ممکن است وقت بگذارید تا به این تکنیک ها بپردازید، انجام این کار در نهایت به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و به شما و شریک زندگی شما کمک می کند مشکلات را بهترحل کنید و به آنها واکنش نشان دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا