چگونه از شر احساسات منفی خلاص شویم ؟

احساسات منفی
  • چگونه از شر احساسات منفی خلاص شویم ؟

    احساسات منفی مانند اضطراب، ناراحتی، خشم و نفرت، برای همه ما بسیار طبیعی است. اما این احساسات ممکن است برای ما مشکل ساز شوند و باعث ایجاد اختلال در زندگی روزمره ما شوند. برای رسیدن به زندگی بهتر و سالم‌تر، باید یاد بگیریم که چگونه با احساسات منفی خود کنار بیاییم و آنها را مدیریت کنیم. در اینجا به چند روش کارآمد برای کنترل احساسات منفی اشاره می‌کنیم:

    ۱. تمرین مدیتیشن

    مدیتیشن یک روش کارآمد و موثر برای بهبود روحیه است. با تمرین مدیتیشن، شما می‌توانید به طور مستقیم با احساسات منفی خود روبرو شوید و به طور کامل برای آرامش و تسکین آنها تلاش کنید. با مدیتیشن، شما می‌توانید بهترین روش را برای رسیدن به حالت آرام و آرامشی که به عنوان یک بستر برای دیدن مسائل از یک زاویه پویا استفاده کنید.

    ۲. راه حل‌های جایگزین پیدا کنید

    احساسات منفی شما ممکن است به دلیل مسائل مختلفی از جمله روابط، کار، خانواده و سلامتی شما بوجود آمده باشد. در این صورت، شما می‌توانید راه حل‌های جایگزین برای مسائل خود پیدا کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با کمک مشاوره، روابط خود را بهبود دهید یا با مراجعه به پزشک و مصرف داروهای مشخص، بهبودی سلامتی خود را تسریع کنید.

    ۳. به دنبال فعالیت هایی باشید که لذت بخش هستند

    وقتی شما به دنبال فعالیت‌هایی هستید که لذت بخش هستند، شما می‌توانید به طور طبیعی از احساسات منفی خود دور شوید و به جای آن، احساسات شادی و شادکامی را تجربه کنید. هرگونه فعالیتی که شما را شاد و رضایتمند می‌کند، می‌تواند به عنوان یک درمان موثر برای احساسات منفی شما باشد.

    ۴. با دوستان خود صحبت کنید

    با دوستان خود صحبت کنید و احساسات خود را به آنها بگویید. با دوستان خود صحبت کردن می‌تواند به شما کمک کند تا نگرانی‌های خود را کاهش دهید و به طور کلی احساس خوبی داشته باشید. با دوستان خود در مورد مسائل خود صحبت کنید و به دنبال راه حل‌های دیگر برای مقابله با مشکلات خود باشید.

    ۵. زندگی سالم و پر انرژی داشته باشید

    تغذیه سالم، ورزش و خواب به موجب آرامش و تسکین احساسات منفی شما می‌تواند موثر باشد. با انجام مراقبت‌های سلامتی، شما می‌توانید بدن خود را به بهترین شکل ممکن در نظر گرفته و به طور مستقیم احساسات منفی خود را کاهش دهید.

    در کل، برای نجات از شر احساسات منفی، باید روش‌های مختلفی را امتحان کرد و به دنبال روشی که بیشتر به شما کمک می‌کند برای مدیریت احساسات منفی خود باشید. با اینکار، شما می‌توانید به بهترین شکل ممکن در زندگی خود پیشرفت کنید.

    شاید باور کردنش سخت باشد ، اما احساسات ما میتوانند بر اثر تکرار به عادت تبدیل شوند . به این ترتیب احساسات منفی میتوانند بر اثر تکرار به زندگی عادی و روزمره ما نفوذ کرده و به یکی از عادات زندگی ما تبدیل شوند .
    آیا مدام از خود و شرایط زندگیتان ناراضی هستید؟
    آیا رفتارتان با مردم با سرد و تلخ اس ؟
    آیا خیلی زود از کوره در رفته و خشمگین می شوید ؟
    اگر پاسختان به هر یک ازین سوالات “بلی” است ، احتمالا شما برده احساسات منفی وجودتان شده اید . پس نیاز دارید که هر چه زودتر برای متوقف کردن آن اقدام نمایید .
    چند پیشنهاد برای خلاص شدن از شر احساسات منفی :

    ۱. از توجیه کردن دست بکشید .
    در وهله اول برای عصبانیتتان دلیل نتراشد . این تصور را که حق دارید ناراحت و عصبانی باشید ، فراموش کنید . چون حق ندارید !
    در واقع هیچ کسی غیر از شما مسئول احساسات درونی شما نیست . پس دنبال مقصر بیرومن از خود نگردید . اگر از همین حالا توجیه کردن ناراحتی خود را کنار بگذارید خواهید دید که هیچ دلیلی برای منفی بودن وجود ندارد . به این ترتیب دیگران هم از مصاحبت شما لذت خواهند برد .

    ۲. برای رفتارتان عذر و بهانه نیاورید.
    از عذر و دلیل آوردن برای خورد و دیگران دست بردارید . شاید موفق شوید برای خشم و ناراحتی تان دلایل منطقی ارائه دهید و بتوانید دیگران را متقاعد کنید که سزاوار خشم و ناراحتی شما هستند .
    اما در واقع تنها کاری که انجام می دهید نگاه داشتن احساسات منفی و بدبینی در وجودتان است .

    ۳. قبول مسئولیت
    حالا که عذر تراشی متوقف کردید، زمان آن رسیده که مسئولیت خود و اعمال و افکارتان را به عهده بگیرید .
    به محض اینکه مسئولیت احساسات و عواطف خود را به عهده بگیرید ، نگرش منفی قدرتش را در زندگی شما از دست می دهد .

    ۴. عادات و افراد منفی را ترک کنید .
    برخی از عادات و افراد به راحتی باعث تضعیف قدرت روحی شما می شوند . شاید سخت به نظر برسد اما باید برخی ازین چیز ها را از زندگیتان حذف کنید .
    ارتباط خود را با افرادی که همیشه منفی و نا امید هستند قطع کنید و به جای آن اطراف خود را با افرادی که همیشه شاد و مثبت هستند پر کنید .
    خیلی زود از اینکه چگونه نگرش مثبت آنها در شما تاثیر گذاشته متحیر خواهید شد .

    ۵. قبل از واکنش نشان دادن کمی فکر کنید .
    مکث کنید . فقط چند لحظه مکث کنید . حالا فکر کنید .
    آیا شرایط واقعا به این بدی که تصور می کنید است ؟
    آیا جدا دلیلی برای اراحتی و عصبانیت وجود دارد ؟
    عواقب احتمالی این اقدام چیست؟…

    ۶. سپاسگزار باشید .
    به جای اینکه مدام از زندگی گله و شکایت کنید ، عادت کنید که سپاسگزار باشید .
    چیزها و افراد با ارزش زندگیتان رالیست کرده و بابت آن از خداوند تشکر کنید .
    ازین پس زندگیتان را با عبارت خوب و مثبت تعریف کنید . برای اینکه این عادت در شما شکل بگیرد هر روز به یکی از نعماتی را که باید بابت آن شکر گزار باشید فکر کنید .

    ۷. “من نمی توانم” را از دایره لغاتتان حذف نمایید .
    از امروز عبارت “من نمی توانم” را از دایره لغاتتان حذف نمایید . چرا که با ادای این عبارت خودتان را از لحاظ روانی محدود می نمایید . یا خود بگویید : ” من میتوانم ” . چرا که شما می توانید اگر بگویید که شما میتوانید !

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا