جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » آکادمی رشد و تحول فردی » چرا درونگراها به تنهایی احتیاج دارند؟

چرا درونگراها به تنهایی احتیاج دارند ؟خصوصیات اخلاقی افراد درونگرا-درونگرایی چیست ؟

 

چرا درونگراها به تنهایی احتیاج دارند؟

تنهایی برای بیشتر افراد شاید کلمه ای سنگینی باشد که بعضی ها از آن فراری اند و در حقیقت درونگراها عاشق انند.اگر شما هم درونگرا باشید این به این معنی نیست که شما انزواطلب هستید و دوست دارید فقط تنها باشید .

در واقع درونگراها هم از بودن در جمع لذت میبرند اما اگر از مدت زمان مشخصی بگذرد آنها را خسته می کند پس تنهایی می تواند در بدست آوردن انرژی لازم به دادشان برسد اما اگر این تنهایی را از آنها بگیریم چه اتفاقاتی ممکن است بیافتد ؟

پس اگر درونگراها نتوانند تنهایی رو تجربه کنند دچار چه مشکلاتی میشوند؟

معاشرت با دیگران به همه ی ما انرژی می دهد در واقع ما به ارتباط برقرار کردن با دیگران نیازمندیم چون انسان ذاتا موجودی اجتماعی ایست  اما آیا اگر مدام در اجتماع حضور داشتیم دوباره میتوانستیم بگویم که از بودن در جمع انرژی میگیریم ؟البته که خیر .

 

اگر تنهایی رو از درونگرا ها بگیریم چه عوارضی در زندگی آنها داشت ؟

نسبت به فعالیت های مختلف بی علاقه میشوند .

تنهایی برای درونگرا ها یک راه چاره ایست برای مجدد شارژشدن و دریافت انرژی لازم برای شرکت در اجتماع ،از طرفی تنهایی به آنها این فرصت را می دهد که بتواننند احساسات خود را تنظیم کنند .

در معاشرت های طولانی مدت به مرور زمان انرژی خود را از دست می دهند و خسته می شوند و نسبت به بیشتر فعالیت هایی که میتوانستند انجام دهند بی علاقه می شوند .

حتما بخوانید
۱۱ راهکار عملی برای پایان دادن به خستگی در زندگی

کاهش سطح کیفیت کاری

اگر افراد درونگرا نتوانند با خودشان خلوت بکنند  سطح بهره وری آنها نیز کاهش می یابد که باعث تاخیر در انجام وظایف و کاهش کیفیت  کاری می شود .

در حالیکه در تنهایی می توانستند همان کار را با حداکثر کیفیت و تمرکز انجام دهند .

کاهش انگیزه

ما برای انجام دادن کارها گاهی نیازمندیم که استراحت کنیم که افراد برونگرا ترجیح میدن با دوستانشان وقت بگذرانند و درونگرا از تنهایی با خود میتوانند مجدد انرژی خود را بدست اورند .

افراد درونگرا از حضور بیش از حد در اجتماع بیش از حد تحریک می شوند پس خیلی طبیعی است که خستگی ذهنی از انگیزه فرد برای ادامه مسیر بکاهد و مدام از خود درباره برنامه  ها و انگیزه خود  درباره آینده بپرسند .

مشکل در توجه و تمرکز

مهم ترین فوایدی که تنهایی برای افراد درونگرا دارد باعث میشود که متمکز باشیم و زمانیکه متمرکز هستیم سطح بهره وری بالاست که در نبود تنهایی هر دو اینا کاهش می یابند .

زمانیکه از میزان تنهایی کاسته میشود شما انرژی لازم برای مقابله با  عواملی که می توانند باعث حواس پرتی شما شوند  کاهش پیدا می کند .

 

 چه سرگرمی هایی درونگرا ها میتوانند در تنهایی انجام دهند ؟

 

خودتان را به شام دعوت کنید .

بیرون شام خوردن اغلب فعالیت اجتماعی  به حساب می آید البته اگر خودتان را به شام دعوت بکنید بیشتر از فضای رستوران لذت میبرید .

 

سفر کنید .

تنهاییی سفر کردن برای بعضی ها کاری دشوار و ترسناک باشد  ودر عین فرصتی است که بتوانید توانایی های خود رابه چالش بکشید وچیزهای جدید بیاموزید .

حتما بخوانید
۱۰ عادت افراد موفق : کارهای روزانه‌تان را مانند یک میلیاردر آمریکایی انجام دهید

آموزش ببینید .

وقتی با خودتان خلوت می کنید به این فکر کنید که چه چیزهایی یاد بگیرید می توانید به تنهایی در دوره های آموزشی مختلف شرکت کنید .

در کارهای داوطلبانه شرکت کنید .

در جامعه و محل زندگی خود کارهای داوطلبانه پیدا کنید شرکت کردن در کارهای داولبانه به شما فرصت می دهد که از مهارت های خود به نفع جامعه استفاده کنید .

 

تنهایی چه مزایایی برای شما دارد؟

۱)با احساسات خود ارتباط برقرار می کنید

وقتی که مدام با دیگران هستید باید تلاش کنید که مدام احساسات طرف مقابلتان را بخوانید وبه آنها برسید به این ترتیب مممکن است ارتباطتان را با خودتان از دست بدهید .

وقتی از تنها بودن لذت ببرید به دید دقیق تری از احساسات خودتان می رسید درک عمیق تری از اینکه چه چیزهایی شما را خوش حال می کند و چه چیزهایی شما را ناراحت می کنید می رسید .

پس تنظیم احساسات برای شما آسان تر خواهد شد و همه  این ها زمانی میسر می شود که چگونگی احساستان را درک کنید و این امر از تنهایی بدست می آید .

۲) بیش از قبل درباره روابطتان لذت می برید .

وقتی که به طور مرتب زمانی را به تنهایی اختصاص می دهید و از تنها بودنتان لذت می برید در خواهید یافت که بیش از پیش از روابطتان با مردم لذت می برید .

به این خاطر که از زمانی را که در تنهایی می گذرانید باعث می شود بیشتر قدر خودتان را بدانید.

۳)حس استقلال بیشتری دارید .

وقتی که از تنها بودن لذت ببرید بیشتر به توانایی هایتان در تنها ماندن خاطر جمع می شوید  واین امر به احسا س استقلال بیشتر در شما کمک می کند .

حتما بخوانید
ترس از شکست | چگونه بر ترس خود غلبه کنیم؟

هنگامی که یاد بگیرید از تنهایی تان لذت ببرید دیگر احساس اضطراب و شوق بیمارگونه به حضور دیگران را نخواهید داشت دیگر احساس نخواهید کرد که پیوسته نیازمند تعامل با دیگران هستید و اضطراب اینکه به اطرافتان نگاه کنید و جز خودتان کسی را مبینید ، نخواهید داشت .

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “چرا درونگراها به تنهایی احتیاج دارند؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا