پرورش کودک کارآفرین: آیا می‌خواهید ایلان ماسک بعدی در خانه‌ی شما باشد؟

پرورش کودک کارآفرین
  • پرورش کودک کارآفرین:

    پرورش کودک کارآفرین به معنای تربیت و آموزش کودکان به منظور توسعه مهارت های کارآفرینی، خلاقیت، رهبری، مدیریت زمان و پول، ارتباطات موثر، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری است. این رویکرد به کودکان کمک می کند تا با توجه به علاقه و استعدادشان، به عنوان کارآفرینان پیشرو در آینده به عنوان سرمایه گذاران، مدیران و خالقان شغلی برجسته عمل کنند. با پرورش کودک کارآفرین، کودکان با یادگیری مهارت های فنی و تجاری، قادر خواهند بود تا به راحتی به شغل خود بپردازند و در عین حال به رشد و توسعه اقتصاد کشور نیز کمک کنند. به علاوه، پرورش کودک کارآفرین، می تواند به کاهش بیکاری و افزایش رقابت قابل توجه در بازار کار کمک کند. در نتیجه، پرورش کودک کارآفرین یکی از مهمترین چالش های فرهنگی و اجتماعی در جامعه ما است که باید به طور جدی پیگیری شود.

    آیا می‌خواهید ایلان ماسک بعدی در خانه‌ی شما باشد؟

    به چند سال قبل و دوران کودکی خود برگردید، احتمالا شما هم جزو افرادی بودید که در کوچه‌ پس‌ کوچه‌های شهرتان به فروش خاکشیر می‌پرداختید، اگر خودتان نیز این کار را نکرده باشید، حتما دوستانی را داشته‌اید که از همان سنین کودکی اولین کسب وکار خود به راه انداخته باشند. برای خواندن چگونگی پرورش کودک کارآفرین در ادامه‌ی مطلب با ما باشید.

    اما نمی‌توان گفت که این‌ها همان افرادی هستند که در آینده کارآفرینان بزرگی می‌شوند، چرا که تحقیقات نشان می‌دهند که در واقعیت این اتفاق رخ نمی‌دهد. نظرات مختلفی در این زمینه وجود دارد، برخی از کارشناسان معتقدند کارآفرینی یک ویژگی ذاتی است که فقط در برخی از افراد وجود دارد و برخی دیگر معتقدند محیط و نحوه‌ی پرورش انسان‌ها نقش بسیار گسترده‌ای در تبدیل آن‌ها به یک کارآفرین موفق دارد. مسلما افرادی هم هستند که معتقدند ذات و محیط به یک اندازه در پرورش کودک کارآفرین نقش دارند.

    با این فرض که گزینه‌ی دوم و سوم صحیح‌تر است، به سراغ ادامه‌ی مطلب و بررسی این‌که والدین چگونه می‌توانند مهارت کارآفرینی کودکان‌شان را افزایش دهند، می‌رویم.

    به آن‌ها آموزش دهید که فرصت‌ها را شناسایی کنند

    کارآفرینان موفق همواره افرادی هستند که قادر به شناسایی مشکلات و حل یک درد از جامعه هستند. در برخی از موارد این دردها راه‌حل‌هایی را دارند، اما کارآفرین راهکار بهتری را کشف می‌کند. در موارد دیگر، کارآفرین مشکلی را کشف می‌کند که سایر افراد به آن توجهی نکرده بودند.

    به عنوان، پدر و مادر شما به سادگی می‌توانید این مهارت را در کودکان خود پرورش دهید. یکی از ساده‌ترین راهکارها اینست که منتظر بمانید تا فرزندتان نارضایتی خود را نسبت به موضوعی ابراز کند و سپس او را تشویق کنید تا راهکارهای جدیدتری برای رفع آن مشکل بیابد.

    مسلما این یک شروع ساده است، اما اگر بتوانید در ذهن کودک‌تان اشتیاق ایجاد کنید، به احتمال زیاد، به طور مستقیم در افزایش اعتماد به نفس کودک و آینده‌ی او نقش خواهید داشت.

    پرورش کودک کارآفرین

    به آن‌ها توانایی حل مسئله بدهید

    در عصر پرمشغله‌ی امروزی، اکثر والدین به فرزندان خود اجازه نمی‌دهند که خودشان مشکلات‌شان را حل کنند، بلکه با عجله برای حل مشکلات آن‌ها پیش‌قدم می‌شوند. کودکانی که در چنین وضعیتی بزرگ می‌شوند، در آینده با چالش‌های جدی مواجه خواهند شد و والدینی که این‌ها را درک نمی‌کنند، فرزندان‌شان را از فرصت‌های مهمی برای رشد دور می‌کنند.

    پدر و مادرها از آن‌جایی که عاشق فرزندان‌شان هستند، نمی‌توانند تحمل کنند که کودک‌شان در سختی و مشقت باشد. اما باید بدانید که کارآفرینی نیاز به حل مسائل و ارائه‌ی راهکار دارد و این مهارت از طریق تجربه آموخته می‌شود.

    به فرزندان خود اجازه دهید تا با مشکلات سر وکله بزنند و راه‌حل‌های مناسبی را پیدا کنند. هم‌چنین در این راه به آن‌ها اجازه دهید تا از کمک دیگران نیز بهره بگیرند، این کار به آن‌ها کار تیمی را خواهد آموخت. هم‌چنین به آن‌ها کمک خواهد کرد تا از فرآیند اکتشاف لذت ببرند.

    به آن‌ها انعطاف‌پذیری را یاد دهید

    متاسفانه در مدرسه‌ها به ما یاد می‌دهند که شکست بد است. به ما یاد می‌دهند که برای نمره‌ی بیشتر تلاش کنیم و خودمان را با اطرافیان خود که در شرایط‌های متفاوتی هستیم، بسنجیم. با این حال، به جای همه‌ی این‌ها ما باید به کودکان‌مان انعطاف‌پذیری را آموزش دهیم. این‌که چطور از شکست راهی برای بازگشت به عقب پیدا کنند. بدون شک، این یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کارآفرینی است که در این لیست معرفی می‌کنیم.

    برای پرورش کودک کارآفرین و آموزش انعطاف‌پذیری به آن‌ها راهکارهای بسیاری وجود دارد، یکی از راهکارهای ساده اینست که به هنگام ناراحتی و شکست آن‌ها را مجازات نکنید، بلکه با آن‌ها صحبت کنید و به آن‌ها کمک کنید تا دلایل شکست خود را پیدا کنند و در آینده از وقوع مجدد آن جلوگیری کنند. به فرزندان‌تان بیاموزید هرگز تسلیم نشوند.

    البته، مسلما به این راحتی نخواهد بود، اما با همین گام‌ها فرزندان خود را برای آینده‌ای بهتر تشویق می‌کنید.

    به آن‌ها کمک کنید تا اولین کسب وکار خود را راه بیندازند

    مهم نیست که آن‌ها خاکشیر می‌فروشند، سرویس چمن زنی ارائه می‌کنند، یک فروشگاه آنلاین راه می‌اندازند یا می‌خواهند از یک بچه‌ پرستاری کنند، آن‌ها را برای شروع آن کسب وکار تشویق کنید.

    بهترین راه یادگیری با انجام دادن صورت می‌گیرد و هنگامی که فرزند شما کار خود را شروع کرد با تجاربی روبرو خواهد شد که هرگز با گفتن و شنیدن امکان‌پذیر نخواهد بود.

    کارآفرینان، سرمایه یک کشور هستند که اگر موفق شوند، به بسیاری از نیازهای مردم پاسخ میدهند و باعث تغییر در شیوه زندگی آنها میشوند.

    به نظر شما پرورش و تربیت کودکان کارآفرین کار شایسته ای است یا خیر؟

    اصلا سوال این است که، از چه سنی باید مهارت های کارآفرینی را آموخت تا بتوان به یک کارآفرین موفق تبدیل شد؟

    تحقیقات زیادی نشان داده است که آموزش این مفاهیم در سنین مدرسه مزایای زیادی دارد.به طور مثال در مطالعه ای که بر روی ۳۳۰ مدرسه ابتدایی در ایرلند انجام شده است، ۸۷درصد معلمان گزارش دادند که بچه ها پس از شرکت در این دوره ها، اعتماد به نفس بیشتری داشتند و ۲/۳ درصد از آنها شاهد پیشرفت چشمگیری در مهارت های ارتباطی و کار گروهی کودکان بودند.

       

     ماری فایولا، کارآفرین و مدیر عامل شرکت DYI از راه اندازی کسب وکارش به کمک فرزندانش میگوید:

    از بچگی باهوش بودم و کارهای مختلفی مثل؛ بافندگی، دکوپاژ، آشپزی را انجام میدادم وقتی ۱۸ سالم شد صابون هایی که از ۱۴ سالگی درست کرده بودم رو فروختم.

    اولین کارم پرورش همسترهای کوچک بود که به کمک پدرم  توانستم الگوی رشد آنها را پیدا کنم، بعدها توانستم از طریق تبلیغات در صفحه پشت روزنامه آنها را بفروشم.

    توانایی من از دوران بچگی، در کنار خوش بینی و تشویق های مادر و نیز سختکوش بودن پدرم باعث شد اصول حرفه ای کسب و کار در من شکل بگیرد و به یک کارآفرین کم سن و سال تبدیل شدم.

     کارآفرینان متولد نمی شوند بلکه ساخته می شوند.برای کارآفرین شدن لازم است مهارت هایی را یاد داد که به موفقیت در کسب و کار کمک می کند

     

    تاریخ در حال تکرار شدن است…

    او معتقد است برای آنکه فرزندان کارآفرینی تربیت کنیم باید از دوران کودکی آنها را با محیط کاری آشنا کنیم اما این به ایم معنی نیست که از آنها بخواهیم کار کنند.

    نکته دوم تشویق و همراهی آنهاست، روزی که پسرم جامسن برای فروش صابونهایش از ما کمک خواست من و همسرم  با این بهانه صبح زود روز های شنبه با اشتیاق زیاد از خواب بیدار میشویم تا به او کمک کنیم.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا