آماده پذیرش علایق همسر در زندگی مشترک هستید؟

پذیرش علایق همسر
  • آماده پذیرش علایق همسر در زندگی مشترک هستید؟

    آیا شما آماده هستید که علاقه‌های همسر خود را در زندگی مشترک با او به اشتراک بگذارید؟ آیا تمایل دارید که با همسرتان مشارکت، همدلی و همراهی کنید و درک و توجهی برای نیازها و علایق او نشان دهید؟ اگر پاسخ شما به این سوالات مثبت است، به نظر می‌رسد شما آماده هستید که با همسرتان در زندگی مشترک به او توجه کنید و در پاسخ به نیازها و علایق او واکنش نشان دهید.

    همچنین، آماده بودن برای پذیرش علاقه‌های همسر در زندگی مشترک به معنای برقراری ارتباط عمیق و مؤثر با همسرتان است. با هم‌فکری و همکاری در رسیدن به اهداف و برآوردن نیازهای همدیگر، رابطه شما با همسرتان قوی‌تر خواهد شد و برای سال‌های آینده پایدارتر خواهد بود. در نتیجه، آماده پذیرش علاقه‌های همسر در زندگی مشترک به شما کمک می‌کند که رابطه شما با همسرتان رشد کند و به بهبود و توسعه آن کمک می‌کند.

    قبل از ازدواج سوالات بسیار زیادی باید از خود پرسید. به همین دلیل ما سری مقالات مختلف مانند نیمه گمشده، نشانه های رابطه سالم و پیش نیازهای رابطه عاطفی را منتشر کرده و میکنیم. یکی از این سوالات درمورد پذیرش علایق همسر است. یعنی اینکه از خود بپرسید آمادگی پذیرش علایق فرد دیگری را در زندگی خود دارید؟

     

    پذیرش علایق همسر به چه معناست؟

    وقتی شما رابطه ای را شروع می کنید، با فردی آشنا می شوید که دنیای دیگری برای خود دارد؛ علایق و نیاز ها و خصوصیات شخصیتی و فکری و روحی متفاوتی از شما دارد. او به طور کلی از دنیایی دیگر و با ویژگی های دیگری نسبت به شما زندگی میکند. حال باید با او زندگی کنید و سازگار شوید. بنابراین باید بتوانید قدرت پذیرش علایق همسر را داشته باشید.

    برای مثال علایق رفتاری، خورد و خوراک، لباس پوشیدن، سبک زندگی، باورها و اعتقادات و موارد مشابه. تمام اینها مواردی هستند که پس از ازدواج باید پذیرفت و شامل پذیرش علایق همسر میشوند. در زمان های قدیم از جملات و داستان هایی استفاده میشد که امروزه تبدیل به ضرب المثل شده اند. جملاتی همچون:

    “من و تو باید ما بشویم” یا “من و تو یک روح هستیم در دو بدن”. این ضرب المثل ها به درد داستان ها و قصه ها می خورند!

     

    در دنیای واقعی این صحبت ها نه تنها مفید نیستند بلکه می توانند یک رابطه را به نابودی بکشانند. وقتی در یک رابطه، فردیت خود را به نفع رابطه کنار بگذاید، نه تنها به نفع رابطه نیست بلکه ممکن است بعد از مدتی نارضایتی ها از رابطه شروع شود و اختلاف ها به شکل شدید تر وعمیق تری خودشان را نشان دهند.

    راه صحیح پذیرش علایق همسر چیست؟

    البته این بدان معنا نیست که از خودگذشتگی نداشته باشیم. بلکه منظور این است که خودتان را فراموش نکنید و حتی اجازه ندهید که فرد مقابلتان هم خودش را فراموش کند. در واقع پذیرش علایق همسر مرتبط با موضوع تغییر متقابل است.

     

    در مقاله تغییر متقابل که یکی از نشانه های رابطه سالم است، در این مورد صحبت کرده ایم. ما باید ابتدا همسری مطابق با خواسته های خود پیدا کنیم. کسی که بیشترین مطابقت با ما دارد و در واقع نیمه گمشده ماست. پس از آن باید او را هرچه که هست قبول کنیم. این یعنی پذیرش علایق همسر و قبول هویت او.

     

    با این وجود، درخواست تغییرات در همسر منطقی است تا زمانیکه این تغییرات ریشه ای نباشند. یعنی اگر بخواهیم او باورها، عقاید و ارزش ها یا علایق قدیمی و مهم خود را کنار گذاشته یا تغییر دهد، این منطقی نیست. مگر اینکه خودش قبول کند. در این حالت هم باید خودمان آماده تغییر به همان اندازه ای که خواستیم باشیم. این یعنی تغییر متقابل. در نتیجه پذیرش علایق همسر چیزی است که وظیفه هر همسری است؛ چراکه او خود همسرش را انتخاب کرده و همه چیز او را میدانسته است. اگر غیر از این باشد در واقع فرد در انتخابش اشتباه کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا