نحوه صحبت کردن میتواند در ازدواج موضوعی تعیین کننده باشد

نحوه صحبت کردن
  • نحوه صحبت کردن میتواند در ازدواج موضوعی تعیین کننده باشد

    زمانی که دو نفر در حال برقراری ارتباط و ازدواج هستند، نحوه صحبت کردن و برقراری ارتباط با یکدیگر می‌تواند تعیین کننده‌ی موفقیت این رابطه باشد. با توجه به اینکه ازدواج یک تصمیم بلندمدت است، بنابراین در طول زمان، ارتباطات خوب و سالم بین دو نفر از اهمیت بسیاری برخوردار است. نحوه صحبت کردن، یکی از اصلی‌ترین عواملی است که می‌تواند بین دو نفر تفاوت‌های زیادی ایجاد کند. برای مثال، اگر یکی از نفرات در ازدواج در مواجهه با مشکلات و مسائلی باشد، رویکرد و نحوه صحبت کردن شخص دیگر می‌تواند بسیار مهم باشد. اگر شخص دوم با خشونت و عصبانیت به مشکلات شخص اول واکنش نشان دهد، این می‌تواند به تدریج به تشدید مشکلات بین دو نفر منجر شود. به طور کلی، برای داشتن یک رابطه سالم و موفق در ازدواج، نحوه صحبت کردن، احترام به همدیگر، شنیدن و فهمیدن نظرات و نگرانی‌های یکدیگر، تفکر در مورد همدیگر و ایجاد فضای صمیمی و محترمانه بین دو نفر، بسیار مهم هستند.

    همانطور که میدانید ما در سری مقالات پیش نیازهای رابطه عاطفی، مواردی را مطرح میکنیم که قبل از ازدواج باید حتماً به آنها دقت کرد. مانند نحوه صحبت کردن که در این مقاله به آن میپردازیم. این موارد در  شروع رابطه میتوانند تعیین کننده باشند و اثر بزرگی بگذارند که به دوام یا اتمام رابطه منجر شوند. در نتیجه هدف از معرفی اینها آگاهی است؛ تا اگر کسی در هرکدام از این موارد ضعیف است، با تکنیک های مختلف سعی در بهبود آن نماید.

     

    نحوه صحبت کردن چه تأثیری دارد؟

    همانطور که در مقاله ویژگی های ارتباط خوب و سالم گفتیم، همه چیز در نگاه اول معین میشود. نحوه صحبت کردن هم چیزی است که میتواند در این نگاه اول تأثیرگذار باشد. هر فردی وقتی کسی را برای اولین بار میبیند، در همان نگاه اول تعیین میکند که او چطور شخصی است. در واقع مغز ما در ۷ ثانیه درمورد افراد تصمیم میگیرد!

    این موضوع در روابط تجاری مهم، هنگام مصاحبه شغلی و مخصوصاً هنگام شروع و ایجاد یک رابطه عاطفی فوق العاده مهم است. هنگامی که وارد یک رابطه می شوید و می خواهید این رابطه را شروع کنید، باید به این موضوع دقت کنید که اولین چیزی که از شما مورد توجه قرار می گیرد ظاهر و نحوه صحبت کردن میباشد. پس باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. چراکه اگر فرد مقابل از نحوه صحبت کردن شما خوشش نیاید، دیگر به سختی میتوان نظر او را تغییر داد. مگر اینکه فرصت کافی باشد که معمولاً فرصت دوباره سخت ایجاد میشود.

     

    برای بهبود نحوه صحبت کردن چه باید کرد؟

    همانطور که گفتیم بحث پیش نیازهای عاشقی فقط برای شروع رابطه نیست و برای ادامه رابطه نیز بسیار مهم هستند. در ادامه زندگی برای اینکه بتوانید بهتر و بیشتر همسر خود را بشناسید، باید گفت و گوهای فراوانی داشته باشید و این گفت و گو ها به کلمات و طرز بیان خوب نیاز دارد. پس نحوه صحبت کردن در اینجا بسیار موثر است. چراکه بیشترین کاری که یک زوج در اوایل زندگی میکنند گفتگو است.

    هنگام صحبت با همسر خود به زمان و مکانی که به صحبت می نشینید توجه کنید و انتخاب صحیحی داشته باشید تا با خیال راحت تری بتوانید به این هم صحبتی ادامه دهید. این میتواند در نحوه صحبت کردن شما تاثیر مثبت بگذارد.

    نباید با طعنه و یا خشونت صحبت کنید. احساسات و عواطف خودتان را هنگام صحبت های منطقی و جدی به بازی و شوخی نگیرید. بگذارید صحبتتان کاملاً منطقی پیش برود و همسرتان احساس نکند که در حال مسخره کردن و یا بی توجهی به موضوع هستید. نحوه صحبت کردن و اینکه شوخی و جدی را در زمان مناسب به کار ببرید بسیار مهم است. مخصوصاً هنگام حل اختلافات.

    از گله کردن بپرهیزید و سعی کنید در صحبت هایتان به نتیجه و توافق برسید. در صحبت ها و کار هایی که می کنید تشویق و تحسین را فراموش نکنید. زیرا این حسن جویی ها در نحوه صحبت کردن هستند که یک رابطه را شیرین و دلنشین می کنند. برای مطالعه بیشتر درمورد تشویق نیز میتوانید به مقاله تشویق همسر مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا