نتیجه خیانت به همسر و عشق چیست؟(تاوان خیانت به همسر)

نتیجه خیانت به همسر
  • نتیجه خیانت به همسر و عشق چیست؟

    نتیجه خیانت به همسر و عشق می‌تواند برای هر دو طرف خیلی غیرقابل پیش‌بینی و دردناک باشد. برای اولین دلیل، این اقدام می‌تواند ضربه شدیدی به قوانین مورد نظر زندگی زناشویی بزند و موجب درد و رنج بیشتری برای هر دو در آینده شود. علاوه بر این، خیانت به عشق و همسر می‌تواند باعث شکست و تمام شده همپوشانی بین دو نفر شود، و به طور خاص در رابطه‌های زناشویی، اعتماد بین زنو مرد را نابود می‌کند. این عمل می‌تواند به شکستن ارتباطات، علاقه‌مندی‌ها و روابط زناشویی منجر شود و باعث ایجاد گرفتگی‌ها و ناهنجاری‌های روانی و احساسی شود. همچنین، خیانت می‌تواند باعث کاهش احترام و ارزش‌گذاری افراد نسبت به یکدیگر شود و باعث بروز ناهنجاری در فرهنگ و تمدن بشری شود. در نتیجه، خیانت می‌تواند باعث اتلاف عمر و زندگی با کیفیت تحت تاثیر قرار داده و آینده زناشویی را با مشکلات و موانع پر کند. در اینجا، اهمیت احترام و وفاداری در روابط زناشویی وجود دارد و لازم است همه کارهای واجب را برای پایبندی به این اصول بکنیم. بنابراین، نتیجه خیانت به همسر و عشق، باعث می‌شود که خیلی دلگرمی‌ها و نشاط‌های زمان جوانی و زندگی را از دست بدهیم و موجب شکست موت در روابط زناشویی و همچنین کیفیت بالای زندگی نمی‌شود.

    بی اعتمادی، احساس گناه و از دست دادن منزلت اجتماعی، تنها بخشی از بازخوردهای خیانت به همسر و عشق است. با این حال، بسیاری از افرادی که به همسر یا عشق‌شان خیانت می کنند، در آن لحظه به عقوبتی که در انتظارشان است فکر نمی‌کنند. اصولاً شخصیت انسان‌های پیمان شکن همین است؛ یعنی یا اصلاً به عواقب کار خود فکر نمی‌کنند یا اینکه بازخوردهای پس از آن برایشان مهم نیست. البته برخی نیز، همزمان با انجام این عمل، پیامدهای منفی را در وجود خود احساس می کنند. چنین شخصیت‌هایی منتظر عواقب کار خود هستند.

    این بدین معناست که همه ما می‌دانیم که هر نوع پیمان شکنی، از جمله خیانت به همسر و عشق، بازخوردی دارد. برای همین است که افراد خائن سعی دارند آن را پنهان کنند. شخص خائن هیچگاه نمی‌تواند در بین دوستان‌ خود با افتخار و اقتدار از پیمان شکنی خود صحبت کند. چرا که چهره اجتماعی و اخلاقی اش خدشه‌دار خواهد شد.

    نتایج خیانت به همسر چیست؟

    ۱-  بی‌اعتمادی

    مسلماً زمانی که خیانت شما فاش شود، همسرتان اعتماد سابق خود را از دست می دهد. این بی اعتمادی در ادامه عوارض دیگری را به دنبال خواهد داشت. ممکن است همسرتان برای کسب حس اعتماد دائماً شما را کنترل کند. شما را از سفرهای مجردی، محفل‌های دوستانه و حتی محیط کار سابق‌تان محروم کند. مطمئن باشید که در پس افشای راز خیانت، فضا و حریم شخصی خود را از دست می‌دهید. این را خودتان خواسته اید! اگر می خواهید بدانید تاوان خیانت چیست، باید بگوییم بی‌اعتمادی دیگران نتیجۀ هر پیمان شکنی است.

     

     

    ۲- احساس گناه بدترین تاوان خیانت به همسر

    اینکه دائماً احساس گناه داشته باشید و حس عذاب وجدان آزارتان دهد، اصلاً خوشایند نیست. با این کار شما در معرض ابتلا به بیماری های مختلف روحی و روانی خواهید بود. خیانت به همسر، خود به نوعی به مثابه خیانت در امانت است. این گناه بزرگ به مرور سرتاسر ذهن‌تان را فرا می‌گیرد و در ادامه از شما یک بزهکار اجتماعی می‌سازد. خیلی زود متوجه می شوید چقدر در گناه فرو رفته اید. چرا که گناه مانند یک غده سرطانی می ماند. به مرور بزرگ شده، رشد کرده و در نهایت سلامت روح و جسم شما را به خطر می‌اندازد.

     

     

    ۳- عشقتان رنگ می بازد

    شاید تصور می کنید عشق‌تان رنگ باخته و همین عامل است که شما را به سمت پیمان شکنی سوق داده است. اما مفهوم از دست رفتن عشق و علاقه را زمانی می فهمید که خیانت‌تان آشکار شود. در این زمان همسرتان عاطفه و عشق نهان خود را از دست می دهد و به یک انسان متفاوت تبدیل می شود.

     

     

    ۴- از دست دادن منزلت اجتماعی

    از دست دست دادن منزلت اجتماعی، در نوع خود بدترین بازخورد و تاوان خیانت به همسر است. نگاه سر سنگین و تأسف بار اطرافیان، دوستان و اقوام پس از مدتی برایتان غیر قابل تحمل خواهد شد. جامعه ما هیچگاه به انسان‌های خیانت کار دید مثبتی نداشته است. به محض اینکه اطرافیانتان متوجه کار شما بشوند، رفتارشان تغییر خواهد کرد. خیلی سخت است که دوستان، فرزندان و افرادی که در سطح اخلاقی و اجتماعی پایین تری نسبت به شما قرار دارند، به شما یادآوری کنند که خیانت چقدر مذمت آور و نکوهیده است! در این زمان حس می کنید تخریب شده اید و اعتبار اخلاقی تان بر باد رفته است.

    ۵- اختلال در تربیت فرزندان

    فرزندانی که متوجه خیانت والدین خود می شوند، با مشکلات و اختلالات روحی متفاوتی روبرو می شوند. نخستین بازخورد، تأثیر طلاق عاطفی والدین بر فرزندان است. از آنجا که شما و همسرتان درگیر روابط سنگین خود می شوید، به دلیل عوارض روحی که برای هر دویتان پیش می‌آید، از فرزند خود غافل می‌شوید. هرقدر میزان مشاجرات شما طولانی‌تر شود، کودک مدت طولانی‌تری از محبت والدین محروم می ماند. در ادامه، فرزند شما تحت تأثیر محیط متشنج خانه قرار گرفته و پرخاشگر می شود.

    بچه هایی که چنین عوارضی را از دوره کودکی تا نوجوانی تجربه می کنند، در معرض آسیب های جدی تری قرار دارند. فرار از خانه، بدبینی نسبت به والدین، خود زنی افت تحصیلی، ترک تحصیلی و سایر اختلالات روحی مانند اضطراب، افسردگی و خشم از پیامدهای خیانت به همسر است که متوجه کودکان می شود.

     

     

    افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مقاربتی

    اگر پیمان شکنی نسبت به همسرتان تا حد خیانت زناشویی پیش رفته است، باید منتظر بیماری‌های جسمی و جنسی نیز باشید. درست است که در رابطه زناشویی خود تجربه ابتلا به بیماری مقاربتی را نداشته‌اید. اما به احتمال زیاد نفر سوم رابطه، در گذشته و یا همین حالا روابط جنسی مختلفی را تجربه کرده است. از این رو شما در زنجیره‌ای از روابط جنسی قرار گرفته‌اید که ممکن است بیماری‌های مختلفی را انتقال دهید و یا دریافت کنید.

    نتیجۀ خیانت به عشق چیست؟

    خیانت در روابط عاشقانه و دوستی نیز به اندازه خیانت به همسر نکوهیده و ناپسند است. اگرچه در روابط دوستی تعهد مشخص و رسمی وجود ندارد و آنچه که موجب وفاداری می گردد احساس است، اما در هر صورت عدم وفاداری و صداقت در اینگونه روابط نیز نادرست است. اما عشق و عاشقی همواره هم به روابط دوستانه دختر و پسر و رابطه دوستی قبل از ازدواج ختم نمی‌شود. بسیاری از زوج ها که وارد زندگی مشترک شده اند یا سال‌ها از زندگی مشترک شان می گذرد، عشق یکدیگر بوده اند. بنابراین، اگر یکی از آن‌ها پیمان شکنی کند، نه تنها به همسر، بلکه به عشق زندگی اش نیز خیانت کرده است.

    ۱- از دست دادن دوستان خوب

    همزمان با بروز پیمان شکنی از جانب دختر و پسر، دوستان مشترک و اکیپ دوستانه آن ها، از او فاصله می گیرند. آن ها به فردی که به عشقش خیانت کرده، برچسب بی‌وفا و خائن می زنند و او را همواره با این عناوین می شناسند. این یک واقعیت است که عموم مردم دوست ندارند یک فرد خائن دور و بر خودشان و یا عشق‌شان باشد. از این رو، چنین شخصی از محفل‌های دوستانه محروم می‌ماند و طرد می‌شود.

    ۲- انتقام و تلافی، تاوان خیانت به عشق

    در برخی مواقع، نفر سوم رابطه، راز خیانت را افشا می کند. در این زمان معشوقه سابق شما به فکر تلافی و انتقام می افتد. او می تواند مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. به خصوص اگر رابطه شما از دید خانواده پنهان باشد. خیانت به عشق در دوران دوستی یا نامزدی، ممکن است فرد مقابل را به فکر به خطر انداختن موقعیت خانوادگی و اجتماعی شما بیندازد. در ادامه شما نیز انتقام او را به گونه دیگری جبران می کنید. می بینید! وارد یک چرخه معلول انتقام و تلافی شده‌اید که تمام ابعاد زندگی شما را خدشه دار نموده است. بدون اینکه دست آورد خاصی داشته باشید!

    ۳- قبح خیانت را می شکنید

    اگر بتوانید نسبت به عشق تان پیمان شکن باشید، به احتمال زیاد در آینده به همسرتان نیز خیانت خواهید کرد. چرا که قبح خیانت برای شما شکسته است. شما تبدیل به یک انسان تنوع طلب و بی اراده گشته اید که در برابر موقعیت های مختلف، تعهد خود را نادیده می گیرید. معمولاً تنوع طلبی جنسی مردان و تنوع طلبی جنسی زنان سبب می شود تعهد در زندگی مشترک، آنچنان که باید و شاید پر رنگ نباشد.

    ۴- به عنوان الگوی نادرست شناخته می‌شوید

    عموم دختر و پسرهایی که پایبند تعهدات خود نیستند، در محیط پیرامون خود یک الگوی نادرست را می‌سازند. افراد مختلف در محیط کار و زندگی، در سایه‌ای از ابهام و تردید با آن‌ها ارتباط می گیرند. چرا که آن ها تصور می کنند فردی که به عشق خود خیانت می‌کند، می تواند ارزش های دیگر را زیر پا بگذارد. مثلاً به راحتی دروغ بگوید، بدقولی کند، دیگران را دور بزند و حتی دزدی کند.

     

     

    تاوان خیانت به همسر در اسلام و قرآن

    واضح است که خیانت از نظر اسلام و قرآن نیز یک امر نکوهیده و ناپسند است. خداوند در جای جای قرآن کریم یادآوری نموده که تا چه حد از پیمان شکنی بیزار است. خیانت در نقطۀ مقابل امانت‌داری قرار گرفته و به قدری ناپسند است که حتی شخص پیمان شکن نیز از برملا شدن آن هراس دارد. از دیدگاه قرآن و اسلام خیانت چند نوع مختلف دارد.

    • خیانت به خود: از نظر قرآن نفس و وجود هر انسان یک امانت است که در اختیار صاحب آن قرار گرفته است. هر گونه تعرض و ظلمی که به خودمان کنیم، از نظر قرار خیانت شمرده می‌شود.
    • خیانت زناشویی: این کار از نظر قرآن عواقب جبران‌ناپذیر اخروی و دنیوی دارد و باید از آن پرهیز کرد.
    • خیانت در امانت: تاوان خیانت در امانت خشم و غضب الهی است. امانت خدا می‌تواند مسائل مالی و یا معنوی باشد. به یاد داشته باشید همسر شما نیز خود به عنوان یک امانت در نزد شماست!
    • خیانت به خدا، پیامبر، عهد و پیمان، گفتار و چشم نیز از سایر اقسام خیانت است که در قرآن از آن ها یاد شده است.

    اسلام نیز عواقب مختلفی را برای پیمان شکنی برشمرده است. مهم ترین آن ها، خشم خدا، رسوایی خائن، محروم شدن از رحمت و لطف خدا و شکست فرد خیانت کار است. پیرامون این موضوع، روایت و حدیث در مورد خیانت مرد به زن بسیار است. برای مثال پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: چهار چیز است که یکى از آنها به خانه‌اى درنیاید ، مگر این که آن خانه ویران شود و روى برکت را نبیند: خیانت، دزدى، شراب‌خوارى و زنا.

    حکم خیانت مرد به زن در قرآن کمی پیچیده است و به عوامل و شرایط مختلف بستگی دارد. اما در هر صورت قرآن فرد خائن را محکوم نموده و دفاع از او را ناحق و ناروا دانسته است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا