۷ رفتار معمول یک مرد بی‌مسئولیت ⭐

مرد بی‌مسئولیت 
  • ۷ رفتار معمول یک مرد بی‌مسئولیت

    رفتار معمول یک مرد بی‌مسئولیت شامل عدم تعهد به وظایف خود، نادیده گرفتن نیازهای دیگران و تصمیمات بی‌تفکرانه است. یک مرد بی‌مسئول معمولاً به خودخواهی و خودمحوری مشغول است و فقط به نیازها یا رضایت شخصی خود فکر می‌کند. او بی‌احترامی و ناراحتی را به سایر افراد از جمله خانواده، دوستان و همکاران نشان می‌دهد و اغلب به دنبال اعمال غیرمسئولانه و ریسک‌آمیز است. با این حال، او ممکن است به نظر برخی از افراد جذاب و پرطرفدار بیاید زیرا به نظر می‌رسد که به نیازهای خود اهمیت می‌دهد و از دستاوردهای شخصی خود بهره می‌برد. اما در واقع، این رفتار نشانه‌ای از نارسایی و عدم تعامل اجتماعی سالم است و می‌تواند به مشکلات بزرگتری در زندگی شخص منجر شود. یک مرد بی‌مسئول همچنین ممکن است توجه کمتری به مسئولیت‌های مالی و قانونی خود داشته باشد و به طور عمده به دیگران روی آورده و برای مشکلات خود مسئول دیگران را بکند. این رفتار ممکن است باعث تضعیف روابط و ایجاد مشکلات در سطح شغلی، تحصیلی و اجتماعی شود. بنابراین، رفتار مسئولیت‌پذیری و توجه به نیازهای دیگران و رعایت قوانین و وظایف مهمی برای یک مرد مسئول دارد.

    مرد بیمسئولیت 

    • بینش ضعیفی نسبت به مشکلات رفتاری اش دارد.

    مرد بی‌مسئولیت معتقد است که هیچ مشکلی در روابط احساسی و همچنین اختلالی در روابط خانوادگی اش وجود ندارد. شما تنها کسی هستید که با او رابطه‌ای چنین طولانی برقرار کرده است و حالا خواهید دانست که چرا دیگران با او رابطه‌ی طولانی مدتی برقرار نکرده اند! .

    • تفریحات ناسالم اش را مضر و مخرب نمیداند!

    اینگونه مردان معتقدند تفریحاتشان تماماً سالم و صرفا برای خوشگذرانی است و به تاثیرات منفی اش بر روی سلامتی و خانواده شان فکر نمی کنند و فقط به دنبال توجیهی برای تفریحات ناسالم و زیاد از حدشان هستند. ممکن است در برابر اعتراض تان نیز شما را « امل و یا عقب افتاده» خطاب کند.

    • شغل یا فعالیت حرفه‌ای ندارد!

    مرد بی‌مسئولیت ممکن است دائماً از شغلی به شغل دیگر برود و یا کلا از کار کردن اجتناب کند زیرا احتمالاً همچنان در زیر چتر حمایتی والدینش است. در محیط کاری اش قوانین را زیر پا می‌گذارد و زمان زیادی را صرف استراحت و کارهای بیهوده می‌نماید.

    • سرگرمی اصلی اش بازی با کامپیوتر یا موبایلش است!

    مرد بی‌مسئولیت از ورزش کردن فراریست و ساعتها وقت روزانه اش را صرف بازی با کامپیوتر و یا موبایلش می‌کند.

    • در کارهای خانه هیچ مسئولیتی را برعهده نمیگیرد.

    چنین مردانی هیچگونه فعالیتی را در منزل برعهده نمی‌گیرند و معتقدند: من خارج از خونه به اندازه‌ی کافی کار میک‌نم! در صورتی که آن کار را هم به درستی انجام نمی‌دهند. اگر از او بخواهید کاری را انجام دهد مانند یک معامله گر با شما معامله خواهد کرد! یعنی از شما کار سختی را در قبال آن مسئولیت طلب میکند! او حتی در مورد وسایل شخصی خود نیز اطلاعی ندارد و دائماً برای یافتن وسایلش به شما وابسته است.

    • نمی تواند همانند یک فرد بالغ عمل کند.

    در مواقعی که مشکلی به وجود می آید، هیچ ایده ای برای حل مسئله ارائه نمی‌دهد، سعی میکند با گله، شکایت و ناله و زاری از چالش های زندگی فرار کند و این شما هستید که در تمام مراحل زندگی باید به فکر چاره باشید! ممکن است برعکس این حالت یعنی بیخیالی نیز در رفتارش بروز کند، اینکه نشان دهد مشکل پیش رو هیچ اهمیتی ندارد و خود به خود حل می‌شود!

        . چنین رفتاری را در دوستان و اطرافیانش هم میبینید.

    ممکن است این رفتارهای بچگانه‌ی او از دوستانش الگو گیری شده باشد. شما می‌توانید با چندین بار ملاقات با دوستان او به این نکات پی ببرید و الگوی نامناسبش را شناسایی کنید.

    حال باید چه کنیم؟!

    به احتمال زیاد این شما هستید که باید از عادات گذشته‌ی خود، دست بکشید! بله درست است! رفتار او بچگانه است ولی شما باید تغییر کنید تا او نیز تغییر کند! درست است که زندگی مشترک یعنی همفکری و حمایت یکدیگر در لحظات دشوار، اما یک تنه به میدان مبارزه رفتن هیچ پیامد مثبتی برایتان نخواهد داشت. احتمالا شما در گذشته و در خانه‌ی پدریتان مسئولیت‌های زیادی را بر دوش داشته اید و اکنون عادت شما این است که از تمامی افراد زندگیتان که همسرتان نیز جزئی از آنهاست مراقبت و حمایت کنید!

    اینکه دائماً در تمام مراحل زندگی و در تمام لحظات سخت و دشوار آن به سرعت وارد میدان شوید و بخواهید مشکلات را حل کنید به مرور همسرتان را به فردی بی مسئولیت تبدیل میکند. پس اجازه دهید تا او نیز مستقیماً با چالش های زندگی و سختی های آن روبرو شود تا درک کند که یک روز باید از جا برخیزد!

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا