قبول کردن زندگی مشترک یادتان نرود!

قبول کردن زندگی مشترک
  • قبول کردن زندگی مشترک یادتان نرود!

    بله درست است؛ گاهی افراد یادشان میرود که وارد زندگی مشترک شده اند. البته این اتفاق تنها در هنگام ازدواج نمیفتد. بلکه برای مثال گاهی اوقات وقتی یکی از عزیزان فوت میکند، فرد تا مدتی بعد به خود میاید و تازه یادش میفتد که واقعاً فلانی فوت کرده است! دلیل این حالت در واقع بزرگی اتفاق پیش آمده است که فرد نمیتواند آن را هضم کند و زمان بیشتری نیاز دارد. به همین خاطر میگوییم قبول کردن زندگی مشترک یادتان نرود. دلیل اینکه این مورد نیز جزو پیش نیازهای رابطه عاطفی و ازدواج قرار گرفته است، به خاطر این است که گاهی برخی افراد به کل فراموش میکنند و تا مدتها با ازدواج خود کنار نمیایند.

     

    مفهوم قبول کردن زندگی مشترک

    میدانید که برای زندگی مشترک باید آگاهانه قواعد دوست داشتن را رعایت کنید. دوست داشتن قواعد و اصول کلی دارد که همیشه باید در زندگی مشترک حواستان به آنها باشد.

    همانطور که در مقدمه گفتیم، گاهی اتفاقات بزرگی مانند فوت عزیزان یا ازدواج برای برخی قابل قبول نیستند. منظور این نیست که علناً با ازدواج خود مخالفت میکند؛ منظور این است که فرد به قدری از این اتفاق در شوک فرو رفته است که یادش میرود ازدواج کرده است و فقط زندگی روزانه را ادامه میدهد. قبول کردن زندگی مشترک برای برخی افراد خیلی طول نمیکشد اما برخی تا مدتها با این قضیه کنار نمیایند.

    بعد از شروع رابطه و گذشت مدتی از آن، زمانی می رسد که شما به زندگی روزمره خود برمی گردید و همه چیز طبق روال عادی قبل می شود. اما با این تفاوت که یک فرد جدید به زندگی شما اضافه شده است. در این موقع است که شما باید هویت همسر خود را بپذیرید و به آن احترام بگذارید. یعنی قبول کردن زندگی مشترک را به معنی واقعی کلمه برسانید و آن را هضم کنید.

    بعد از گذشت مدتی از یک رابطه،  این شما هستید که باید فضا را برای همسرتان آماده کنید و هویت او و جایگاه جدیدش را بپذیرید تا با هم مسائل زندگی را پیش ببرید. البته منظور از شما، هردو طرفین رابطه هستند.

     

    قبول کردن زندگی مشترک چگونه اتفاق میفتد؟

    در عین حالی که شما هویت همسر خود را پذیرفته اید و این واقعیت را هضم کرده اید که شما متأهل هستید، نباید خودتان را فراموش کنید. یعنی باید به خودتان هم توجه کنید و برای  خواسته های خودتان هم احترام قائل شوید. باید آرامش خودتان را در این زندگی جدید حفظ کنید. شاید گاهی قبول کردن زندگی مشترک طوری باشد که فرد خود و اهدافش یادش برود. این هم درست نیست.

    کافیست بدانید که فرد جدیدی وارد زندگی شما شده و مسئولیت هایتان بیشتر شده است. البته اینها مواردی است که از قبل باید به آن فکر کرد و آماده بود. فردی که ازدواج میکند، میخواهد زندگی را یک سطح بالاتر برده و به جایی برساند که با همسر خود و با قبول کردن زندگی مشترک به سوی اهداف مشترک پیش رود. بعد از ازدواج هم تمام افراد میتوانند به اهداف فردی خود برسند (اگر تداخلی با اهداف زندگی مشترک نداشته باشد).

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا