جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » رابطه بهتر با خود » فواید درونگرایی چیست؟

فواید درونگرایی

 

فواید درونگرایی

در این مقاله قبل از اینکه درمورد فواید درونگرایی صحبت کنیم اول باید ببینیم که درونگرا کیست ؟

 

درونگرا کیست ؟

درونگرا کسی است که انرژی خود را از تنهایی خودش بدست میاره نه اینکه فقط تنها باشن و تولاک خودشون اونا تو تنهایی اتفاقا خلاق تر هستن به ظاهر آروم هستن اما  یه دنیای شلوغی توی ذهنشون با خودش حمل می کنند شاید از اولین برخورد با اونا لذت نبرید چون خیلی زیاد صمیمی و معاشرتی نیستند ولی برای برقراری ارتباط با آنها نیازمند زمان هستید اگر کمی صبور باشید می توانید ارتباط عمیقی با آنها برقرار کنید پس  لازمه  که درونگراها  کمتر ارتباط برقرار کنند ولی عمیق تر .اگر یه درونگرا باشین مزایای زیادی براتون داره پس تا آخر این مقاله با من همراه باش.

 

علائم درونگرایی

نسبت به رویدادهای غیر منتظره،حس خوبی ندارن و حتما باید همه چیز از قبل برنامه ریز ی شده باشه .

دوست ندارن در مرکز توجه قرار بگیرن .

احساساتی اند ولی بشدت تودار .احساسات خود را درونشان حبس می کنن.

سخنرانی برای اونا دشواره و ارتباط چشمی سختی دارن  بخصوص با غریبه ها .

اغلب انها کمالگرا هستن و پشتکار بالایی دارن.

عاشق تنهایی هستن یعنی کلا با جمع های شلوغ راحت نیستن یا در بهترین حالت لذت نمی برن و البته این موضوع مختص دورهمی های افراد ناشناس است .

فواید درونگرایی

اونا با خوشون هماهنگ اند و با خودشون راحت اند .

افراد درونگرا خویشتن نگر هستند .هربار که با اونا صحبت می کنین اونا خیلی  جدی براتون وقت میذارن و به حرفاتون فکر می کنن ،اونا برای گفتن اولین چیز یکه به ذهنشون میرسه عجله ندارن و در این تلاش نیستن که موضوع بحث رو به سمت خودشون تغییر بدن .

حتما بخوانید
برای داشتن یک زندگی شادتر چه کنیم؟

یکی ازفواید درونگرایی این است که خیلی اهل کارایی که انگیزه آنی داره و بدون فکر قبلی نیستن .مثلا اونا آدمایی نیستن که خرید های آنچنانی بکنن وبعدا متوجه بشن که پول اجاره خونه رو هم خرج کردن .

این خود آگاهی  در فواید درونگرایی باعث میشه افراد درونگرا زمان بیشتری را صرف فکر کردن  و تصمیم گیری های شخصی بکنن و اینکه چه تغییراتی میتونه زندگی شونو بهتر بکنه. این درون نگری باعث میشه تا احساساتشون رو در موقعیت های خاص دقیق تر بفهمند بدون اینکه لزوما ابرازش کنند.

 

افراد درونگرا جزئی نگر هستن.

این بحث عمیق فکر کردن  افراد درونگرا بهشون کمک میکنه که کوچک ترین جزئیات هم از دسشتون در نره.اونا درباره موضوعات مختلف اطلاعات زیادی دارن.نه لزوما به دلیل مطالعه زیاد ،بلکه به خاطر اینکه همیشه به جزئیات کوچک گوش میدن ،مشاهده می کنن و توجه می کنن این عامل اونا رو از بقیه متمایز میکنه و صحبت با اونا رو لذت بخش تر میکنه .

شخصیت آروم اونها بهشون کمک میکنه چیزایی که بقیه حوصله فهمیدن و وقت گذاشتن براش رو ندارن راحت درک کنن. براساس  تحقیقات  انجام شده ،افراد درونگرا نسبت به بقیه دید بهتری نسبت به زندگی دارند .

نسبت به چیزی که میگویند هوشیار هستند.

کسی که فکر نشده و سریع صحبت می کند و مدام در حال قطع کردن حرف شماست در نگاه شما معمولا غیر جذاب  و بی ملاحظه به نظر میرسه اما وقتی با فرد درونگرایی در حال صحبت هستید  او معمولا خود آگاه است و فقط در مواقعی که حرف مهمی برای گفتن داشته باشد صحبت می کند .بسیار مختصر و مفید و سنجیده سخن می گویند این خود باعث میشود جذاب تر به نظر برسند .

حتما بخوانید
چطور با ایجاد نگرش مثبت دنیای درون و بیرون خود را متحول کنیم؟

 

آنها ذاتا با انگیزه هستند .

درونگرا ها با انگیزه فردی خود برای رسیدن به اهداف فردی خود تلاش می کنند نه برای تشویق و جلب توجه دیگران .آنها می دانند چه می خواهند و چه مسائلی در زندگی شان اهمیت دارد. هدف آنها از تلاش برای رسیدن به اهداف فردی شان رضایت پیدا کردن از خودشان است آنها برای رسیدن به اهدافشان ریسک می کنند .

 

مدیران درونگرا دلسوز هستند .

درونگرایی در صورتی که با شناخت و مهارت کافی همراه باشد از شما بهترین مدیران و کارفرمایانی را خواهد ساخت.زمانی که شرکت و یا کسب و کار مدیر درونگرا به موفقیتی دست پیدا می کنداو تمایلی به قرار گرفتن دید دیگران و نوشته شدن موفقیت به پای  خودش را ندرد .

به جای او تیم کاری او هستند که به خاطر موفقیت اعتبار پیدا می کدد که این خود باعث محبوبیت بیش از حد او خواهد شد .

ولی مدیر برونگرا در معرض توجه قرار می گیرد در نتیجه توجه اش نسبت به تیم کاری کاری اش کمتر می شود .

از طرفی درونگرایی باعث می شود تا فرد با حوصله و دقت بیشتری اطلاعات مختلف را بررسی و پردازش کند به همین دلیل مدیر درونگرا در مقایسه با مدیر برونگرا درک و شناخت بهتری نسبت به کارکنانش پیدا می کند چنین مدیری زمانیکه با کارکنانش صحبت می کند بیشتر توجه خود را به درک بهتر مهارت ها ،علایق و توانایی های آنها  صرف می کند و با استفاده از این اطلاعات می تواند به آنها کمک کند تا در محیط کاری با نشاط و کارایی بیشتری فعالیت کنند .

حتما بخوانید
چگونه یک زندگی بهتر را داشته باشیم؟

چنین مدیری حتی در مواقعی که کارهای مهم تری دارد و تحت فشار است از صحبت کردن با کارکنانش دریغ نمی کند و برای آنها گوش شنوایی دارد به همین خاطر در میان آنها محبوبیت پیدا می کند .

کلام آخر تیپ شخصیتی درونگرا و برونگرا نمی تواننند ما را محدود تر بکنند ولی باید نسبت به اونها آگاهی داشته باشیم حتما باید تشخیص بدیم که میزان درونگرایی من چه قدر هست و بر اساس میزان درونگرایی برنامه ریزی داشته باشیم مهم ترین نکته این است که اتفاقا به کمترین میزان برونگرایی خود توجه کنید و پرداختن به بعد برونگرایی خودتان باعث می شود که قسمت اعظم درونگرایی شما کارایی بیشتری برای شما داشته باشد پس لازمه که متعادل عمل کنید که در نهایت همین تعادل داشتن موفقیت شما خواهد بود .

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “فواید درونگرایی چیست؟” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

Contact Us

پیمایش به بالا