چطور در جمع های اجتماعی و خانوادگی ، کنترل گروه را به دست بگیریم

چطور در جمع های اجتماعی و خانوادگی ، کنترل گروه را به دست بگیریم
  • چطور در جمع های اجتماعی و خانوادگی ، کنترل گروه را به دست بگیریم

    برای به دست گرفتن کنترل گروه در جمع های اجتماعی و خانوادگی، اولین قدم مهم این است که به دید دیگران حساس باشیم و از رابطه خوبی با آن‌ها برخوردار باشیم. برای این کار باید در مواقع مختلف، همانند جمع های خانوادگی، جمع های دوستانه یا جمع های کاری، قدرت حرف زدن و ارتباط برقرار کردن را به خوبی یاد بگیریم. بهتر است هرگز حرفی به زور نزنیم و قبل از هر کاری، آرامش خود را حفظ کنیم.

    یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای به دست آوردن کنترل گروه، درک و شناخت درستی از افراد موجود در گروه است. بهتر است در شروع هر جلسه، با دقت به حرف همه ی افراد گوش کنیم. اگر درک و شناخت درستی از نظرات و احساسات دیگران داشته باشیم، می توانیم بهتر راهنمایی کنیم و یا در صورتی که نظرات دیگران با ما متفاوت باشد، بهتر بفهمیم که چرا این اتفاق رخ داده و چگونه با آن برخورد کنیم.

    همچنین مهارت‌هایی مانند بهبود ارتباطات، مدیریت احساسات خود و دیگران، و دانش در قضاوت کردن و قابلیت های حل اختلاف می توانند به بهبود مکالمات و روحیه گروهی کمک کنند. مهارت در قابلیت های ارتباطی می تواند ما را قادر به شنیدن و درک دیدگاه های دیگران کند و این باعث می شود تا بتوانیم در برابر نظرات متفاوت، قدرت پذیرش و شناخت داشته باشیم.

    علاوه بر این، مهم است در گروه، خود را به دیگران توجه داده و به رهبران گروه قدردانی کنیم. برخی از افراد تمایل دارند که در مکانی که می توانند همیشه بدانند چه باید انجام دهند و دیگران هم به آنها اطمینان داشته باشند. در حقیقت، این رفتارها می توانند باعث بی اعتمادی دیگران به ما شوند. بنابراین، بهتر است به افرادی در گروه فرصت بدهیم تا هم نمونه پیشروی برای اجرای کارها باشند، هم به آنها فرصت هایی بدهیم که توانایی هایشان را نشان دهند.

    در نهایت، بهتر است که همیشه به احساسات دیگران احترام بگذاریم و سعی کنیم همانند احترامی که خود دوست داریم برای خودمان قائل باشیم، به دیگران نسبت دهیم. در گروه های کاری نمی توان تصمیمات همه را به درستی پیش بینی کرد، اما با کمک افراد جمع و با استفاده از مهارت های خود در فرایند تصمیم گیری در گروه، می توان به نتایج بهتری رسید. به همین دلیل، تا جای ممکن اجازه دهیم دیگران وارد مشاوره شوند که کمک شایانی به رسیدن به نتیجه نهایی خوبی بدهند. به این ترتیب بهتر می توان توجه به همواره به نظرات دیگران پرداخت و از جنگ و کشمکش درونی جلوگیری کرد.

    بسیاری از افراد جامعه هستند که برای شرکت در جمع های اجتماعی و خانوادگی نوعی استرس و اضطراب را متحمل می‌شوند که اینگونه ترس‌ها می‌توانند ریشه در بسیاری از عوامل ممکن داشته باشند،که همگی به خاطر نوعی عدم اعتماد به نفس است که منجر می‌شود به نارضایتی از ظاهر و رفتار خود که عواقب بسیار زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد؛ یکی از آن‌ها عدم شرکت در دورهمی‌های اجتماعی است.

    در علم روانشناسی توصیه می‌شود، برای مقابله با ترس‌های خود ناچار هستیم که با آن‌ها رو به رو شویم و حتی اگر ممکن است با آن‌ها به صورت جدی مقابله کنیم تا ترس در درون ما از بین برود. در مورد مهمانی‌ها و جمع های اجتماعی هم اینگونه است، باید برای رو به رو شدن با ترس خود در این مجالس شرکت کنید و این ترس را از درون حذف کنید.

    ولی برای حذف اینگونه ترس‌ها یک سری قواعد و راه‌حل‌هایی وجود دارد که می‌تواند برای حضور در یک دورهمی با اعتماد به نفس کافی از آن‌ها استفاده کرد.

    در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را ارائه بدهیم که می‌توانند برای رفتن به جمع های اجتماعی و مقابله با ترس تا حدودی راهگشا باشند. چون این مراحل تنها به اراده فرد بستگی دارند که چقدر مصمم است که استرس‌های مرتبط با دور‌همی‌های دوستانه، صمیمی و شغلی را از بین ببرد.

    سکوت اولیه در جمع های اجتماعی

    برای شرکت در یک دورهمی چه از نوع اجتماعی و چه از نوع دورهمی‌های دوستانه که در مورد افراد حاضر شناخت کافی و اطلاعات لازم را ندارید، بهتر است که حتما شرکت کنید. اما ورود شما بعد از یک احوالپرسی مودبانه و تقریبا گرم نباید به پرحرفی و پررویی ختم شود. در مورد شما که استرس دارید بهتر است کمی گوش شنوا باشید و بشنوید و حس کنید.

    حس کردن به همراه سکوتی که دارید کمی به شما اجازه نفس کشیدن ذهنی و عقلی می‌دهد و منجر به اشتباهات زیاد نمی‌شود.

    گاهی برخی از افراد برای اینکه ترس یا  اعتماد به نفس پایین خود را پنهان کنند، شروع به پرحرفی و زیاده‌گویی می‌کنند که  نتیجه خوبی را در بر ندارد.پس بهتر است سکوت کنید و نسبت به افراد حاضر در جمع شناخت حاصل کنید. یعنی چه کسانی با یکدیگر صمیمی هستند، صمیمت جمع در چه حد و اندازه‌ است، لحن و بیان افراد حاضر در مهمانی چگونه است.

    اینگونه می‌توان با افراد حاضر در جمع هماهنگی پیدا کنید. چون وقتی در جایی قرار می‌گیرید که دوست دارید مورد احترام واقع شوید، باید همرنگ جماعت شوید. این لازمه یک حضور گرم در مهمانی و یا جمع های اجتماعی است.

    سکوت لازمه شناخت افراد حاضر در دورهمی‌های اجتماعی است تا به کمک آن احترام را کسب کنید.

    برقراری صمیمت با افراد حاضر در مهمانی

    شاید سوال کنید پس کی موقع صحبت کردن و برقراری صمیمت بین ما و افراد حاضر در جمع‌های اجتماعی می‌شود. بعد از سکوتی چند دقیقه‌ای که داشته‌اید؛ شما به راحتی  موفق شده‌اید، اطلاعات خوبی را از دل یک مهمانی و افرادش بیرون بکشید و حالا اگر کسی در مورد شما و یا نظر شما راجع به موضوعی که در حال بحث بوده، سوالی کرد، بهترین کار این است که شما در آرامش کامل بدون اینکه استرسی در بیان و کلام داشته باشید ، بگویید “از صحبت‌های شما استفاده می‌کنم و حالا وقت هست، حتما بهتون ملحق می‌شوم” لحنی همراه با آرامش و لبخند ملیح که همه حاضران را با شما صمیمی کند.

    یا اگر کسی از شما سوالی نکرد می‌توانید از یک سری سوالات کلی خارج از چالش شروع کنی.  مثلا می‌توانید از تابلو‌های دیوار حرف بزنید و بگید که چقدر زیبا هستند،کار خودتونه؟ و یا از فرش اتاق و یا دکوراسیون خانه صحبت کنید.

    یعنی از جملات کلی حرف به میان آورید نه اینکه در ابتدای کار به سراغ سوالات جزیی بروید و با تمامی افراد حاضر در مهمانی صمیمی شوید و سوالات خصوصی بپرسید. اگر شخصیت اجتماعی قابل احترام می‌خواهید این راهش نیست.

    همیشه برای شروع صحبت‌های ابتدایی در جمع‌های اجتماعی از سوالات کلی استفاده کنید و از سوالات جزیی خودداری کنید.

     ارتباط چشمی در جمع های اجتماعی

     

    ارتباط چشمی در جمع های اجتماعی به خصوص زمانی که شما سخنران هستید بسیار مهم است و به طور کلی نقش بسزایی در روابط اجتماعی دارد. تماس چشمی نشانه احترام است و جزیی از زبان بدن می‌باشد که توصیه می‌شود اصلا نسبت به آن سهل انگار نباشید و سعی کنید راجع به آن مطالعاتی هم داشته باشید.

    اما خوب است به چند نکته اساسی از ارتباط چشمی در محافل اجتماعی و یا مهمانی‌های دوستانه اشاره کنیم.

    ارتباط چشمی باید مستقیم باشد. یعنی وقتی قصد دارید با کسی صحبت کنید باید ارتباط مستقیم چشمی داشته باشید، این ارتباط دو نشانه اصلی دارد اول اینکه به فرد مورد نظر احترام گذاشته اید و دوم اینکه شما فرد با اعتماد به نفسی هستید و همین موضوع بخشی از جذب صمیمت در جمع‌های اجتماعی است.

    سعی کنید این تماس چشمی را به مدت ۵ الی  ۱۰ ثانیه حفظ کنید و البته در کنار آن به سایر افرادی که نگاه‌های خود را به سوی شما حفظ کرده‌اند؛ هر چند لحظه یکبار نگاه بیندازید و ارتباط خود را با آن‌ها نیز حفظ کنید.

    ارتباط چشمی یکی از مهره‌های کلیدی برای به کنترل گیری جمع‌های اجتماعی است که بسیاری از افراد نسبت به آن غافل هستند و یا آن را به خوبی انجام نمی‌دهند.

    بادی لنگویج یا زبان بدن در گروه های جمعی

    زبان بدن یا همان بادی لنگویج جز اعمال ضروری یک مرد قدرتمند است که نباید نسبت به آن فراموشکار و یا بی دقت باشد. با همین زبان بدن می‌توان کلی شانس ارتباطی مهم را از آن خود کنیم و کنترل جمع را در جمع های اجتماعی در دست بگیریم.

    زبان بدن پیچیده نیست، اتفاقا از زبان کلامی راحت تر است به شرطی که شما بدانید با حرکات دست، پا، وضعیت قرارگیری بدن و نحوه نگاه کردن و البته طرز قرار گیری سر می‌توانید حرف‌ها و گفتمان‌های زیادی را با افراد حاضر در جلسه برقراری کنید که در آینده شغلی و اجتماعی شما قطعا تاثیر دارد.

    توصیه می‌شود به مقاله ای تحت عنوان بادی لنگویج مرد آلفا از همین سایت مرد برتر مراجعه کنید  و این مقاله مفصل را حتما بخوانید.

    ظاهر آراسته و جذاب در جمع

    شرکت در یک مهمانی در کنار اعتماد به نفس و روحیه خوب شما نیازمند ظاهری آراسته و پاکیزه است که اول از همه به خودتان احترام گذاشته‌اید و سپس به افراد حاضر در مهمانی توجه کرده و لباس مناسب پوشیده‌اید.

    اگر فراموش نکرده باشید در عنوان سکوت در مهمانی‌ها به “همرنگ جماعت بودن” اشاره کردیم، به هر حال وقتی شما می‌خواهید در اجتماع باشید و نظر مثبت آن‌ها را به دست آورید ،نیاز است که با آن‌ها یک سنخیت داشته باشید.

    پس بهتر است قبل از حضور در مهمانی جویا شوید افراد دعوت شده چه کسانی هستند تا متوجه شوید مهمانی در چه سطحی است،اگر افراد تحصیلکرده و روشنفکر مهمان هستند، بهتر است با لباس‌های معقول و آراسته شرکت کنید نه با یک تیپ اسپرت لی زخمی که چندان مناسب این جمع نیست.

    فراموش نکنید بخشی از شخصیت اجتماعی ما در جمع‌های اجتماعی به وسیله لباس ما و طرز پوشش ما تعریف می‌شود.

     

    افراد فضول در جمع های اجتماعی

    در هر مهمانی و اصولا در هر جایی افرادی هستند که با بقیه جمع همخوانی ندارند و ممکن است فضولی کنند و یا بدخلقی داشته باشند و یا از همان ابتدا با شما سر ناسازگاری بردارند، در این مواقع باید چه کار کنیم. قطعا خودتان می‌دانید که برخورد تند و یا مقابله به مثل درست و شایسته نیست، چون شخصیت شما در بین جمع زایل می‌شود و دیگر ابهتی نخواهید داشت.

    قرار نیست هر حرفی را که فرد فضول و یا بی اعصاب می‌زندف از سوی شما واکنش نشان داده شود، بهتر است با لبخند و یا جملاتی همراه با شوخی و البته با حوصله و آرامش را ادا کنید که ایجاد سو برداشت و واکنش تندتری از سوی فرد فضول نشود.

    مثلا اگر به شما گفت “خیلی کم حرفی اگه بقیه نبودن و من و تو فقط اینجا بودیم، حالا من خواب هفت پادشاه رو  می‌دیدم”

    شما در جواب می‌گویید” بیشتر دارم از صحبت‌های شما استفاده می‌کنم حالا منم میام تو میدون..”

    این جمله شما باید از روی شوخ طبعی و آرامش باشد. اگر استرس در کلام شما حس شود، حساسیت فرد فضول را به خود بیشتر برانگیخته خواهید کرد.

    همکاری در جمع های اجتماعی

     

    به هر حال در یک جمع ممکن است کار‌هایی زیادی صورت بگیرد، مثلا پذیرایی انجام شود و یا برای یک همایش و سخنرانی و یا یک دورهمی ساده کار‌های تیمی صورت بگیرد.

    در این میان شما برای ایجاد صمیمت می‌توانید به سراغ بهترین کار ممکن بروید و با شرکت در همکاری‌های تیمی دوستان واقعی را پیدا کنید و هم فضای سرد ممکن را به صمیمت تبدیل کنید.

    البته اگر روحیه همکاری تیمی داشته باشید و علاقه نشان بدهید. که برای گرفتن کنترل جمع های اجتماعی بهتر است این روحیه تیمی را تقویت کنید.

    افزایش روحیه اعتماد به نفس

    این نیروی کاربردی در بدن هر انسانی بسیار کارای بالایی دارد، به شرطی که به موقع و به درستی رشد پیدا کند. یعنی اینکه قبل از یک مهمانی و یا جمع‌های اجتماعی تازه به فکر افزایش اعتماد به نفس نیفتید.

    این قوه برتر انسانی بسیار در برقراری ارتباط با سایر افراد و ایجاد صمیمت مهم و اساسی است.

    به خاطر اینکه به شما این احساس را می‌دهد که توانایی شما در مهارت‌ها و تحصیلات قابل قبول است و چیزی از بقیه کم ندارید پس می‌توانید به راحتی بدرخشید و ارتباطات گسترده پیدا کنید.

    برای درخشیدن در جمع های اجتماعی اولین نیروی برتری که باید در خود تربیت کنید، اعتماد به نفس است.

    مردان قدرتمند در جمع های اجتماعی

    اگر دوست دارید؛ برچسب مرد قدرتمند را بر روی شما بزنند، باید قابلیت‌های زیادی را از خود نشان دهید. این قابلیت‌ها شامل روحیه بالای اعتماد به نفس، عزت نفس،روحیه تیمی و همکاری و مدیریت بالا است که منجر می‌شود شما را برتر و ویژه‌تر از بقیه نشان دهد.

    برای شرکت در جمع های اجتماعی هم بدین گونه است. وقتی در این مجالس دوست دارید قدرتمند و برتر جلوه کنید باید اول اعتماد به نفس لازم جهت حضور در جمع را داشته باشید و سپس با برقراری صمیمت و گفتگو و مهارت‌های ارتباطی کنترل گروه را در دست بگیرید. اینگونه شما یک مرد قدرتمندی هستید که هم زنان و هم مردان حاضر در مهمانی خواهان برقراری ارتباط و هم صحبتی با شما هستند.

    نظر خواننده

    برای اینکه ما بتوانیم کنترل گروه را به عنوان یک مرد قدرتمند در جمع های اجتماعی بگیریم ،باید نیرو‌های کارآمد را در خود تقویت کنیم. که برخی از ازنیرو‌ها را در مقاله اشاره کردیم، نظر شما چیست؟ آیا با این دستورالعمل‌ها موافق هستید؟ کدام یک برای شما کارآمد بوده است و چه کار‌های دیگری به عنوان یک مرد قدرتمند می‌توانیم انجام دهیم تا در دورهمی‌های اجتماعی بدرخشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا