خلاصه کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

خلاصه کتاب اثر مرکب از دارن هاردی
  • خلاصه کتاب اثر مرکب از دارن هاردی

    اثر مرکب، کتابی است نوشته‌ی دارن هاردی که به بررسی روابط بین موفقیت‌های افراد و شادمانی آنان می‌پردازد. در این کتاب هاردی به بررسی چهار عامل اصلی موفقیت افراد می‌پردازد که عبارت‌اند از: مهارت، هدف، اعتماد به نفس و انگیزه. هاردی با بررسی این عوامل، به بیان چگونگی موفقیت در زندگی و کسب شادمانی می‌پردازد و راهکارهایی برای بهبود هر یک از این عوامل ارائه می‌دهد.

    در این کتاب، هاردی به شیوه‌ای عملی و قابل فهم به بررسی تاثیر هر یک از این عوامل بر روی زندگی افراد می‌پردازد و با استفاده از نمونه‌های موفقیت آمیز، به بررسی راهکارهایی برای بهبود هر یک از این عوامل می‌پردازد. همچنین، هاردی با بررسی دقیقی از دلایل شکست‌هایی که افراد ممکن است در راه خود مواجه شوند، به راهکارهایی برای پیشگیری از این شکست‌ها نیز اشاره می‌کند.

    به طور خلاصه، کتاب اثر مرکب از دارن هاردی به بررسی روابط بین موفقیت و شادمانی در زندگی افراد می‌پردازد و با استفاده از نمونه‌های عملی، به بیان راهکارهایی برای بهبود هر یک از عوامل اصلی موفقیت افراد می‌پردازد. این کتاب برای همه‌ی افرادی که به دنبال بهبود زندگی خود هستند، پیشنهاد می‌شود.

    کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی راهکارهای عملی که بر اساس تجربیات واقعی زندگی نویسنده کتاب و افراد موفق دیگر می باشد را در اختیار خوانندگان خود قرار می دهد.

    کتاب اثر مرکب یکی از پرفروش کتاب های لیست نیویورک تایمز می باشد.

    در مقدمه این کتاب می خوانیم

    تبلیغات گوناگون سعی دارند به ما بقبولانند که راه حلهای آسانی برای موفقیت در زندگی وجود دارد. آن ها به ما درباره ی رازهای سریع ثروتمند شدن، جوان تر به نظر رسیدن، کاهش وزن و رسیدن آسان به اهداف می گویند. اما حقیقت این است که موفقیت هیچ راز پنهانی ندارد و هیچ راه سریعی برای موفق شدن، وجود ندارد.

    کلید موفقیت، تحت کنترل گرفتن و استفاده از قدرت اثر مرکب می باشد. به صورت ساده کتاب اثر مرکب می گوید، تاثیرات کوچک انتخاب های هر روز ما با گذشت زمان ترکیب شده و موجب کمیابی یا بدبختی ما می شود.

    چرا خلاصه کتاب اثر مرکب را بخوانیم؟

    در کتاب اثر مرکب دارن هاردی از اصولی صحبت می کند که در زندگی خود از آن ها استفاده کرده و به موفقیت عالی رسیده است. همچنین دارن هاردی به عنوان ناشر نشریه موفقیت و رهبر صنعت موفقیت آمریکا این فرصت را داشته که با هزاران فرد موفق مصاحبه کند و به همین دلیل با بهترین ایده های آن ها آشنا می باشد.

    همه ما آنچه برای موفقیت نیاز است را می دانیم. ما نیاز به اطلاعات بیشتر و جدیدتر نداریم. بلکه تنها چیزی که ما نیاز داریم یک برنامه عملی جدید می باشد تا به ما کمک کند موفق شویم. موفقیت نیازمند تلاش، نظم و تعهد است.

    در هر فصل از این خلاصه کتاب، یک اصل از اثر مرکب معرفی می شود تا به شما کمک کند رفتارها و عادت های جدیدی ایجاد کنید که در نهایت موجب موفقیت شما شوند.

    درس های طلایی از این خلاصه کتاب

    ثبات و مداومت کلید اصلی موفقیت است.

    اثر مرکب به معنای دستیابی به پاداش های بزرگ از طریق مجموعه انتخاب های کوچک و هوشمندانه است.

    آیا این باعث دلگرمی شما نمی شود که بدانید تنها کافی ست مجموعه ای از گام های کوچک را به صورت منظم و مداوم بردارید تا بتوانید زندگی خود را به طور اساسی بهبود دهید؟

    اثر مرکب همواره کار می کند. این که برای موفقیت یا شکست شما کار کند، بستگی به خودتان دارد.

    کتاب اثر مرکب میگوید انتخاب های شما بهترین دوست یا بدترین دشمن شما می باشند.

    اغلب مشکلات مهم زندگی ما ناشی از انتخاب های کوچکی و به ظاهر کم اهمیت هستند که در طی زمان تکرار می شوند.

    قدم اول در راه موفقیت این است که مسئولیت صد درصدی زندگی خود را بر عهده بگیرید و از سرزنش همسر، خانواده، جامعه، دولت، رئیس و هر عامل بیرونی دیگری خودداری کنید.

    هرگز نمی توانید چیزی را که دنبال آن نیستید، بیابید و هرگز نمی توانید به دنبال چیزی که به آن باور ندارید، بگردید.

    عادت های شما جهت زندگی تان را مشخص می کنند.

    افراد موفق در مقایسه با دیگران باهوش تر یا بهتر نیستند. تنها تفاوت آن ها با دیگران در عادتهایشان است.

    بر اساس کتاب اثر مرکب همه ما از کارهای درستی که برای داشتن یک زندگی عالی و سالم باید انجام دهیم، اطلاع داریم. برای مثال ما می دانیم نباید فست فود بخوریم، نباید مدت زیادی را به تماشای تلویزیون بپردازیم. پس چرا اجازه می دهیم این عادت های بد ادامه پیدا کنند؟

    اثر مرکب همواره در حال کار است، اما اگر هدف مشخصی نداشته باشید، نمی تواند برای شما موثر واقع شود.

    ما همواره توجه می کنیم که چه چیزی میخوریم و مواظب هستیم تا چیزهای مضر و مسموم را نخوریم. اما نسبت به چیزهایی که به خورد ذهنمان می دهیم، هوشیار نیستیم.

    یادگیری بدون عمل بی ارزش است. انگیزه بدون عمل سبب ایجاد توهم می شود. عملگرایی کلید اصلی موفقیت است که در کتاب اثر مرکب به این مورد بسیار تاکید می شود.

    درباره نویسنده کتاب اثر مرکب

    دارن هاردی در فوریه سال ۱۹۷۱ میلادی در کالیفرنیای آمریکا به دنیا آمد.

    دارن هاردی وقتی ۸ سال سن داشت، والدینش از هم جدا شدند. پدرش به تنهایی او را بزرگ کرد. پدر او به سخت کوشی، انضباط و مسئولیت پذیری تاکید زیادی داشت و دارن هاردی را با این ذهنیت تربیت کرد که در راه رسیدن به موفقیت، هیچ گونه بهانه ای پذیرفتنی نیست. دارن هاردی موفقیت خود را مدیون باور به اثر مرکب و زندگی بر پایه آن می داند.

    او در سن ۱۸ سالگی اولین کسب و کار خود را راه اندازی کرد. او در سال ۲۰۰۷ به عنوان ناشر مجله موفقیت کار خود را شروع کرد و در سال ۲۰۱۵ با اعلام این که به دنبال تجربه زمینه های جدید است، مجله موفقیت را ترک کرد.

    دارن هاردی در سال ۲۰۱۰ کتاب اثر مرکب را نوشت. از دیگر کتای های او می توان به ترن هوایی کارآفرینی، بهترین سال زندگی تو، دیوانگان ثروت ساز و امسال تکرار نخواهد شد اشاره نمود.

    آنچه در خلاصه کتاب اثر مرکب می خوانیم

    • اثر مرکب در عمل
    • موانع موجود در راه استفاده از اثر مرکب
    • انتخاب های ما زندگی ما را می سازند
    • عادت ها و اهداف
    • پنج راهکار برای از بین بردن عادت های بد
    • شش راهکار برای ایجاد عادت های خوب
    • تکانش، نیرویی قدرتمند برای موفقیت
    • بدانید چه چیزی روی شما تاثیر می گذارد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا