چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم؟ | ۸ توصیه برای تجربه یک زندگی عاشقانه

چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم
  • چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم؟

    بعد از ازدواج، ممکن است رابطه عاطفی و عشقی شما با همسرتان تحت تاثیر قرار بگیرد. اما با رعایت موارد زیر، می‌توانید به رابطه عاشقانه و پایداری با همسرتان پایبند باشید:

    ۱- ارتباط برقرار کنید: برای حفظ رابطه عاطفی و عشقی با همسرتان، باید همیشه با او برقرار ارتباط داشته باشید. به او توجه کنید و با او در مورد روزهای خود صحبت کنید.

    ۲- مشارکت کنید: برای حفظ عشق و احترام به همسرتان، باید در تصمیمات مشترک خود مشارکت کنید. به نظرات او گوش کنید و در تصمیمات مهم خود، او را همراهی کنید.

    ۳- روابط جنسی: به روابط جنسی با همسرتان توجه کنید و سعی کنید همیشه برای هم وقت بگذارید و نیازهای همدیگر را بشناسید.

    ۴- تقدیر از همدیگر: همیشه به همسرتان تقدیر کنید و از کارهای خوب او تشکر کنید. این کار باعث شادی و روحیه‌بخشی به همسر شما می‌شود.

    ۵- گذشته را فراموش کنید: اگر در گذشته مشکلاتی با همسرتان داشته‌اید، سعی کنید آنها را فراموش کنید و به گذشته نگاهی نکنید. به جای آن، تلاش کنید که روابط خود را در زمینه‌های جدید پرورش دهید.

    ۶- تفریح: با همسرتان تفریح کنید و زمان خود را با هم به خوبی بگذرانید. این کار باعث افزایش علاقه‌مندی و محبت شما به همسرتان می‌شود.

    | ۸ توصیه برای تجربه یک زندگی عاشقانه

    چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم؟، این سوال مهمی است که دانستن پاسخ آن به زوجین برای تجربه یک زندگی عاشقانه کمک می کند. همانطور که شما نیز می دانید، در روزهای ابتدایی ازدواج، روابط زوجین ایده آل و عاشقانه هست، اما چه اتفاقی می افتد که رفته رفته احساس عاشقانه میان زوجین کاهش می یابد و شاهد آن هستیم که روابط زوجین کمی سرد می شود.

    البته این موضوع در برخی از زندگی های مشترک رخ می دهد و نمی توان تمام روابط زناشویی را اینگونه تعریف کرد اما به هر حال اگر شما نیز از کاهش عشق پس از گذشت زمان در رابطه تان هراس دارید، تا انتها این مطلب همراه ما باشید تا شما عزیزان را  با ۸ توصیه برای تجربه زندگی عاشقانه آشنا کنیم.

    به خاطر داشته باشید که رعایت و پایبندی هر دو طرف به این نکات می تواند موثر واقع شود.

     

    ۱) به اندازه کافی به همسرتان توجه داشته باشید:

    متاسفانه یکی از اشتباهاتی که از سوی زوجین و به خصوص در میان آقایان رخ می دهد، کاهش توجه به همسر و زندگی، پس از گذشت روزهای ابتدایی ازدواج می باشد.

    طبیعتا هیجان دو طرف در روزهای ابتدایی ازدواج شان بسیار بیشتر است، اما باید توجه داشته باشند که کماکان این هیجان و توجه به یکدیگر در طول بلند مدت نیز باید حفظ شود. دو طرف باید مراقب باشند تا مبادا مشکلات خانوادگی، مالی، شغلی، تحصیلی و… باعث شود تا نسبت به یکدیگر و زندگی شان غافل شوند.

    البته گاهی اوقات ممکن است که به دلیل برخی مشکلات، کمی کلافه باشید و در طول آن مدت نیاز به تنها بودن و آرامش داشته باشید، اما نباید این موضوع طولانی شود و به ریتم کلی زندگی تان آسیب بزند.

     

    ۲) با همسرتان بهتر از هر کسی رفتار کنید:

    یکی دیگر از توصیه های ما برای حفظ رابطه عاشقانه در طول زندگی مشترک، خودداری از کاهش کیفیت روابط است. متاسفانه برخی افراد به محض اینکه با دیگران صمیمی می شوند، کیفیت رابطه شان کاهش می یابد، چنانکه تصور می شود که آنها فقط می توانند با افراد غریبه رفتاری محترمانه داشته باشند.

    به خاطر داشته باشید که باید در تمام ادوار زندگی مشترک تان، سعی در رعایت احترام متقابل را داشته باشید و به هیچ عنوان به فکر صمیمیتی که احترام را از  میان بردارد، نباشید.

     

    چگونه بعد از ازدواج عاشق بمانیم؟

     

    ۳) کمی تفریح جداگانه داشته باشید:

    برای حفظ یک رابطه عاشقانه، باید به رابطه تان تنفس بدهید. تصور افراد بر اینکه اگر مدتی از یکدیگر جدا باشند، به رابطه عاشقانه شان لطمه خواهد زد، کاملا اشتباه هست، بلکه دوری های کوتاه و موقت در قالب داشتن تفریحات جداگانه و مجردی می تواند به تحکیم رابطه شما کمک کند.

    البته دقت داشت باشید که نباید تعداد این تفریحات مجردی بیش از اندازه باشد و نارضایتی طرف مقابل تان را پی داشته باشد.

     

    ۴) مشوق و پشتیبان همسرتان باشید:

    برای اینکه بتوانید رابطه عاشقانه خود را در طول زندگی مشترک تان حفظ کنید، لازم است که همواره مشوق و پشتیبان یکدیگر در سختی ها باشید. زمانی که شما مشوق همسرتان برای رسیدن به اهداف اش هستید و یا در سختی ها و نا ملایمتی های زندگی، پیشتیبان او هستید به اوعشق و علاقه خود را ثابت می کنید و باعث می شوید تا رابطه عاشقانه تان عمیق تر شود.

    در واقع دو زوج عاشق، از موفقیت یکدیگر خوشحال می شوند و از مشکلات یکدیگر رنج می برند، در صورتیکه در یک رابطه زناشویی تهی از عشق و علاقه، زوجین از مشکلات طرف مقابل خرسند می شوند و از موفقیت های انفرادی مانند ترفیع درجه و… ناراحت می شود.

     

    ۵) فکر کنید که همسرتان بهترین زن دنیاست:

    همین که کمی از زندگی مشترک زوجین می گذرد، دو طرف شروع به بهانه گرفتن از یکدیگر می کنند و در طول شبانه روز ایرادات رفتاری و اخلاقی شان را مانند چوبی بر سر یکدیگر می کوبند.

    این اختلافات گاهی تا حدی پیش می رود که دو طرف از یکدیگر کاملا دل سرد می شوند و دیگر نشانه ای از رابطه عاشقانه شان دیده نمی شود و دچار طلاق عاطفی می شوند و حتی ممکن است که کار تا جایی پیش برود که تصمیم به جدایی از یکدیگر بگیرند.

    بنابراین دنبال عیب یابی از یکدیگر نباشید و با این دید که همسرتان ایده آل ترین گزینه برای ازدواج تان بوده است، سعی کنید عیب های یکدیگر را با گفت و گو رفع کنید.

     

    ۶) حداقل یکبار در روز ابراز علاقه کلامی کنید:

    هر چقدر هم که دو طرف عاشق یکدیگر باشند، اما اگر این احساس را به زبان نیاورند، شاهد اثر بخشی صد در صدی آن در رابطه نخواهیم بود. سعی کنید حداقل یکبار در طول روز به همسرتان بگویید که او را دوست دارید و دقیقا این عبارت را به زبان تان بیاورید تا به او در این خصوص اطمینان بدهید.

    البته آقایان در این خصوص وظیفه سنگین تری دارند، زیرا که این گونه ابراز علاقه ها برای مرد ها کمی سخت است، اما به خاطر داشته باشید که همسرتان نیاز به شنیدن چنین عبارات عاشقانه ای را از سوی شما دارد.

    اگر این کار برای شما سخت است، سعی کنید تمرین خود را با هدیه دادن یک شاخه گل به صورت روزانه تمرین کنید و کم کم ابراز علاقه های کلامی را نیز چاشنی آن کنید.

     

    ۷) گاهی باب میل او رفتار کنید:

    یکی از کارهایی که می تواند رابطه عاشقانه را در زندگی شما نهادینه کند به طوریکه هیچ گاه در طول زندگی مشترک تان احساس کمبود عشق نکنید، فداکاری کردن است.

    سعی کنید گاهی بر خلاف میل و علاقه تان اما باب میل همسرتان رفتار کنید. سعی کنید اگر همسرتان از کاری یا چیزی به شدت خوشحال می شود، آن را انجام دهید هر چند که مورد علاقه شما نباشد.

    به طور مثال اگر احساس می کنید همسرتان از یک نوع خوراکی خوش اش می آید، آن را برای اش تهیه کنید و یا با او به تفریحاتی که مورد علاقه اش است بپردازید. و یا شما به عنوان مرد خانه می توانید صبح های جمعه صبحانه را آماده کنید و به همسرتان فرصت استراحت بیشتری بدهید.

     

    ۸) گاهی کوتاه بیایید و اشتباهات همسرتان را ببخشید:

    نمی توان فردی را یافت که هیچ گاه اشتباه نکرده تا با او ازدواج کرد، بنابراین اشتباه کردن امری طبیعی است و اگر متوجه ندامت و پیشمانی همسرتان از رفتار اشتباه اش شدید، او را ببخشید و هیزم به آتش نریزید.

    سعی نکنید تا با رفتاری تلافی جویانه همسرتان را به اصطلاح ادب کنید، بلکه کمی کوتاه بیایید و با دید بلند مدت به رابطه تان، رفتار اشتباه را ببخشید و مطمئن باشید که به مرور زمان متوجه اشتباه خود و از خودگذشتگی شما خواهد شد و این موضوع باعث می شود تا عشق و علاقه او به شما بیشتر شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا