صفر تا صد تاثیر پورن بر زندگی هر فرد

تاثیر پورن
  • پورنو مانند مواد مخدر است

    در نگاه سطحی، به نظر نمی رسد که کوکائین و پورنو[۱] وجوه مشترک زیادی داشته باشند اما مطالعات نشان می دهند که مشاهده پورنوگرافی باعث آزاد شدن مواد شیمیایی لذت بخشی در مغز شما می شود که  همان مواد، با مصرف مواد مخدر آزاد می شوند. در واقع مغز شما هنگام مواجه با پورن، به دلیل سطح بالای تحریک شیمیایی مصنوعی، شروع به ایجاد ارتباطات عصبی جدید در خودش می کند. ممکن است این امر احمقانه به نظر برسد، اما واقعیت دارد. 

    نکات کلیدی                                                                                       

    • پورنو ھمان اثرات مواد مخدر را در مغز شما می گذارد.
    • فیلم پورن مسیر پاداش در مغز را به طور نا مناسبی تغییر می دھد.
    • درست مثل مواد مخدر، تحمل[۲] ایجاد می شود بنابراین برای اثرات مشابه شما به پورنوی بیشتری نیاز دارید.
    • علائم ترک مواد مخدر،ھنگامی که شما سعی می کنید از آن دور شوید پدید می آیند.

    در  نگاه سطحی، به نظر نمیرسد  که کوکائین و پورنو وجوه  مشترک زیادی داشته باشند. یکی در کوچه های دور افتاده خریداری می شود؛ و دیگری به رایگان دانلود می شود. یک عادت می تواند خیلی گران باشد، در حالی که بهای دیگری در حدود قیمت اتصال به اینترنت است. علاوه بر این، پورن استار ها[۳] دقیقا تصاویر یک قاچاقچی کارتل  را تداعی نمی کنند ! 

    پس شباهت در کجاست؟ در داخل مغز.

    از آنجا که شما جراح مغز و اعصاب نیستید، در اینجا کمی در مورد نحوه عملکرد مغز بحث می کنیم. در اعماق مغز شما، چیزی به نام »مسیر پاداش«[۴] وجود دارد. گربه شما هم  یک مسیر پاداش دارد. این مسیر برای تمام پستانداران به صورت استاندارد فعال  است. کار مسیر پاداش، کمک به زنده نگه داشتن شما به وسیله تحریک شما به  انجام دقیق کارهایی که در ازای انجام آن وعده های لذت بخشی(پ به شما می دهد می باشد و به شما پاداش می دهد، و یا به طور خاص تر، زمانی به شما پاداش که شما چیزی را انجام می دهید که زندگی  را ارتقاء می بخشد مانند خوردن غذا یا دستیابی به چیزی که شما برای آن سخت کار کرده اید. و راهی که آن به شما پاداش می دهد، از طریق آزاد کردن مواد شیمیایی در مغز (به طور عمده دوپامین[۵]، و اکسی توسین[۶]) است [به صفحه ۱۵ “پورنو دروغ است” نگاه کنید].

    به طور معمول، این مواد شیمیایی واقعا مفید هستند. آنها به احساس لذت و ایجاد ارتباط ما با افراد دیگر کمک می کنند، و به ما انگیزه می دهند تا به فعالیت های مهمی بازگردیم که ما را خوشحال می کنند. مشکل این است که، مسیر پاداش می تواند ربوده شود.

    موادی مانند کوکائین و مواد مخدر[۷]  احساس راحتی بالایی را به کاربران می دهند که با تحریک مسیر پاداش برای آزادسازی سطوح غیر طبیعی بالای دوپامین است، بدون اینکه کاربر هیچ کاری را برای به دست آوردن آن انجام دهد. آیا می خواهید حدس بزنید که چه چیز دیگری چنین کاری می کند؟ پورنو.

    پورنو علاوه بر احساسات، باعث افزایش دوپامین می شود. چون دوپامین در مغز پالس ایجاد می کند، بنابراین به ایجاد مسیرهای جدید مغز کمک می کند که اساسا کاربر را دوباره به رفتاری هدایت می کنند که باعث آزادی  سازی شیمیایی شده است.

    هر چه کاربر مواد مخدر بیشتر مصرف می کند  و یا یک کاربر پورنو بیشتر به پورنو نگاه می کند، آن مسیرها بیشتر به مغز مخابره می شوند، و بازگشت به استفاده را خواه یا ناخواه برای فرد راحت تر و آسان تر می کنند.

    با گذشت زمان، بار اضافی ثابت مواد شیمیایی باعث تغییرات دیگری نیز در مغز می شود. درست مثل یک معتاد که در نهایت برای به دست آوردن تهییج[۸]  و یا حتی فقط احساس طبیعی، نیاز بیشتر و بیشتری به مواد مخدر  خواهد داشت، کاربران پورنو نیز به سرعت می توانند تحمل ایجاد کنند طوری که مغز آنها به سطوح بالای دوپامینی  که پورنو آزاد می کند سازگار می شوند. به عبارت دیگر، حتی اگر هنوز هم پورنو، دوپامین را به مغزآزاد می کند، ولی  کاربر نمی تواند اثرات آن را به همان اندازه احساس کند.

    دلیلش این است که مغز در تلاش است تا با خلاص کردن برخی از گیرنده های شیمیایی که مانند دستگیره های گیرنده کوچکی عمل می کنند که دوپامین آزاد شده را دریافت می کنند، خود را از بار اضافی دوپامین محافظت کند. با گیرنده های کمتر، مغز فکر می کند که دوپامین کمتری وجود دارد و کاربر همان قدرت واکنش را احساس نمی کند. در نتیجه، آن ها باید پورنو بیشتری پیدا کنند، آن را در اغلب موارد بیابند، و یا یک نسخه افراطی تر  را پیدا کنند-  و یا هر سه-  تا برای احساس هیجان، دوپامین بیشتری تولید کنند.

    و هنگامی که یک کاربر پورنو با این مواد شیمیایی به یک پالس مغزی عادت می کند، تلاش برای کاهش عادت می تواند درست مثل مواد مخدر، به علائم ترک منجر شود. در حالی که افراد اغلب به پورنو به عنوان چیزی نگاه می کنند که برای همیشه  در حاشیه بوده است، مدل امروزی  پورنو یک بازی جدید توپی کلی است. به لطف اینترنت، اکنون پورنو با قدرتمند ترین آزادی  سازی دوپامین طبیعی آمیخته است که بدن می تواند با ترکیبی از عناصر دیگر (تازگی بی پایان، شوک، و سورپرایز) تولید کند، که تمامی آنها موج دوپامین را افزایش می دهند. و از آنجایی که پورنوی اینترنتی جریان بی پایان تنوع را ارائه می دهد، هر زمان که سطوح بالای دوپامین کاربران کم کم ناپدید می شوند، آنها می توانند با یک تصویر جدید از خود بی خود شوند و سطح دوپامین افزایش یافته را برای ساعت ها  نگه دارند.

    در توصیف تاثیر پورنو برای کمیته مجلس سنای ایالات متحده، دکتر جفری ساتینور از دانشگاه پرینستون گفت: “مثل این است که ما نوعی هروئین ۱۰۰ بار قوی تر از قبل، که قابل استفاده در حریم خصوصی خانه است را  ابداع کرده ایم و آن را مستقیما از طریق چشم ها به مغز تزریق نموده ایم.

     پورنو مغز  را تغییر می دهد

    نورون هایی که با هم تحریک می شوند، با هم ارتباط دارند. درست مانند دیگر مواد اعتیاد آور، پورنو مغز را با دوپامین غرق می کند. ازدحام مواد شیمیایی مغز بارها و بارها اتفاق می افتد  و دوباره باعث ایجاد مسیر پاداش جدید در مغز می شود که نهایتا ساختار مغز بیننده را تغییر می دهد. این امر می تواند به افزایش اشتها برای پورنو منجر شود.

    نکات کلیدی

    • تماشای پورنو مسیرھای عصبی جدیدی را در مغز شما ایجاد می کند. استفاده بیشتر ، باعث ایجاد اتصالات عصبی قوی تر می شود و ترک را مشکل تر می کند.
    • این بدان معنی نیست که شما نمی تواند ترک کنید. شما می توانید این مسیرھا را با اجتناب از پورنوگرافی و جستجوی جایگزین ھای سالم بازسازی کنید.

    بله، شما آن را حق درست می خوانید. پورنو از لحاظ جسمی  مغز شما را تغییر می دهد.

    یکی از هیجان انگیز ترین تحولات در درک ما از مغز در دو دهه گذشته، کشف چیزی به نام نوروپلاستیسیته

    [۹]است، “نورو” به معنی مغز و “پلاستیسیته” به معنی تغییرپذیری. به عبارت دیگر، دانشمندان کشف کرده اند که مغز شما بسیار شبیه به بازی بی پایان تتریس[۱۰] است، و به طور مداوم مسیرهای جدیدی را بر اساس تجارب شما تعیین می کند. [۱]

    برای توضیح اینکه کغز چگونه کار می کند، دانشمندان مغز یک ضرب المثل دارند: نورون هایی که با هم تحریک می شود، با هم  ارتباط دارند. [۲]

                                                   

     

    درست مانند دیگر مواد اعتیاد آور، پورنو نیز مغز را با دوپامین غرق می کند. [۷] اما از آنجا که مغز تحت الشعاع اضافه بار ثابت مواد شیمیایی قرار می گیرد که با استفاده  مداوم پورنو تولید می شوند، آن با حذف برخی از گیرنده های دوپامین خود، مقاومت می کند [۸] – که مانند گوش های کوچکی در انتهای یک  نورون هستند که پیام دوپامین  را می شنوند.

    با گیرنده های کمتر، حتی اگر مغز در پاسخ به پورنو، در معرض همان سطوح دوپامین قرار بگیرد، کاربر نمی تواند اثر دوپامین را به همان اندازه احساس کند. [۹] در نتیجه، پورنویی که آنها نگاه می کردند دیگر برانگیزاننده  و یا هیجان انگیز به نظر نمی رسد، و آنها باید پورنوی بیشتر  و یا پورنوی واضح تری را جستجو کنند تا اثر پورنوی قدیمی  استفاده شده را به دست آورند. [۱۰]

    همانطور که مغز یک کاربر پورنو، از طریق آن با سطوح جدیدی از سیل دوپامین مأنوس می شود، فعالیت های منظمی که به طور معمول مجموعه ای انفجار دوپامین را خاموش می کنند و به فرد احساس شادی می دهند آنقدر قوی نیستند که ثبت شوند، و هر زمان که کاربر به پورنو نگاه نمی کند، احساس دلتنگی و یا ناراحتی می کند. [۱۱] به همین دلیل پورنوگرافی بسیار اعتیاد آور است. [۱۲]

    هنگامی که اعتیاد آغاز گردد، کاربر مجموعه ای کاملا جدید از مشکلات را دارد، زیرا اعتیاد، به بخشی از مغز آسیب می زند که به شما کمک می کند تا به همه چیز  فکر کنید و انتخاب خوبی داشته باشید –  سیستم شکنی مغز[۱۱]. [۱۳] به مدت بیش از ۱۰ سال، مطالعات نشان داده اند که اعتیاد به مواد مخدر می تواند باعث کوچکشدن لوب پیشانی[۱۲]  مغز شود. [۱۴] در حالی که “لوب پیشانی” واقعا فنی به نظر می رسد، در واقع آن بخش ازمغز است که حل مشکل منطقی  و تصمیم گیری را کنترل می کند. [۱۵] اما اخیر مطالعات نشان داده اند که نه فقط مواد مخدر هستند که باعث این نوع آسیب می شوند بلکه مشکلات مشابهی هم با سایر انواع اعتیاد، مانند پرخوری، اعتیاد به اینترنت، و اجبار جنسی[۱۳] ایجاد می شوند. [۱۶] و در اینجا بخش واقعا ترسناکی وجود دارد: هر چه فرد بیشتر به پورنو نگاه می کند، آسیب به مغز او وخیم تر می شود و رهایی دشوارتر می گردد. [۱۷]

    پورنو اعتیاد آور است  

    مدت زیادی نگذشته است که پزشکان و محققان بر این باور بودند که چیزی که اعتیاد آور است، باید شامل یک ماده خارج باشد که شما از نظر فیزیکی به بدن خود وارد می کنید، مانند سیگار، الکل، یا مواد مخدر.

    نکات کلیدی

    • به دلیل سطح مواد شیمیایی عصبی آزاد شده در مسیر پاداش، پورنو می تواند اعتیاد آور باشد.
    • تحمل می تواند برای پورنو ایجاد شود و شما در نھایت به آن (در اشکال شدید تر) بیشتر نیاز دارید.

    “پورنوگراف ها، لذت سالم و رهایی از تنش های جنسی را وعده می دهند، اما آنچه آنها اغلب ارائه می دهند اعتیاد، تحمل، و کاهش احتمالی لذت است.”

    مدت زیادی نگذشته است که پزشکان و محققان بر این باور بودند که چیزی که اعتیاد آور است، باید شامل یک ماده خارج باشد که شما از نظر فیزیکی به بدن خود وارد می کنید، مانند سیگار، الکل، یا مواد مخدر. [۲]  با این حال، هنگامی که ما با دقت به مغز نگاه کردیم، درک ما از نحوه ی  کار اعتیاد تغییر کرد. [۳] معلومشد که سیگار، الکل و مواد مخدر بیش از آنچه که  شما ممکن است فکر کنید وجوه  مشترک دارند. مطمئنا، درخارج، الکل  در یک لیوان ریخته می شود در حالی  که سیگار آتش زد می شود و دود می کند. اما زمانی که آنهادر بدن هستند، همه آنها کار مشابهی را در مغز انجام می دهند: سیل یک ماده شیمیایی به نام دوپامین. [۴] این چیزی است که باعث اعتیاد آور شدن آنها می شود. و پورنو  هم دقیقا همین کار را می کند. [۵]

    ببینید، مغز شما مجهز به چیزی به نام “مسیر پاداش” است.[۶] آن شما را به انجام کارهایی تشویق می کند که شما و ژنهای شما را زنده نگه می دارند، چیزهایی مانند غذا خوردن و یا داشتن رابطه جنسی برای تولید نوزادان. [۷] راهی که آن مسیر به شما پاداش می دهد با آزاد کردن دوپامین به مغز شما است، چون دوپامین باعث می شود تا شما احساس خوبی داشته باشید. [۸]

    با این حال، فقط به خاطر اینکه مغز شما با ایجاد انگیزه برای انجام کاری منطبق شده است، به این معنا نیست که آن  کار برای شما خوب است. به عنوان مثال، مغز شما سطوح بالاتر دوپامین را هنگامی تولید میکند که شما به جای نان کامل گندم، کیک شکلاتی داشته باشید. [۹]  چرا؟ زیرا ۳۰۰۰ سال پیش، به درست آوردن غذاهای پر کالری واقعا سخت بودند، بنابراین وقتی اجداد ما آنها را پیدا می کردند، مهم این بود که آنها یک دسته کامل می خورند در حالی که بدست آوردن خوب بود. [۱۰] این روزها،  با یک بسته شیرینی oreos تنها تا نزدیک ترین سوپر مارکت فاصله داریم. اگر ما در هر فرصتی که داریم پرخوری کنیم، شانس بیماری قلبی، افزایش وزن، و ایجاد یک دسته از دیگر مشکلات سلامتی زیاد می شود. 

    پورنو اساسا تنقلات جنسی است. زمانی که یک فرد به پورنو نگاه می کند، مغزش فکر می کند که او یک فرصت جفت گیری بالقوه می بیند، و مغز پر از دوپامین می شود. [۱۱]

    و بر خلاف روابط جنسی سالم که به مرور زمان با یک فرد واقعی انجام می شوند، پورنو یک جریان بی پایان از تصاویر بیش از حد جنسی را ارائه می دهد  که هنگام کلیک کاربر بر روی یک تصویر جدید، مغز را در سطوح بالای دوپامین غوطه ور می کنند. [۱۲]

    تنظیم مغز شما برای اضافه بار مواد شیمیایی که احساس خوبی را ایجاد می کنند ممکن است در ابتدا مانند یک ایده خوب به نظر آید، اما فقط مانند       تنقلات است، آنچه           که چیز خوبی احساس می شود، در این مورد اصلا خوب نیست. زیرا استفاده از پورنو مغز را در سطوح شیمیایی بالا غرق می کند، و مغز شروع به مبارزه می کند. به مرور زمان، مغز واقعا گیرنده های دوپامین خود را کاهش       خواهد داد- وقتی            که دوپامین در مغز شما آزاد می شود کم کم کاهش می یابد. [۱۳] در نتیجه، پورنو که زمانی فرد را هیجان زده می کرد، دیگر آن اثر را ندارد، و کاربر  باید به پورنوی بیشتری نگاه کند، در اغلب موارد به پورنو نگاه کند،  و یا یک نسخه افراطی تر پیدا کند (یاهر سه) تا تحریک شود. [۱۴]

    در نهایت، هنگامی که مغز با اضافه بار دوپامین خو می گیرد، کاربران غالبا متوجه میشوند که آنها نمی توانند بدون دوپامین بالا احساس طبیعی داشته باشند. [۱۵] چیزهای کمی که برای ایجاد شادی در آنها استفاده می شدند، مثل دیدن یک دوست و یا بازی ورزش مورد علاقه، نمی توانند با سیل دوپامین که همراه با پورنو است  رقابت کنند، بنابراین آنها تا زمانی در احساس اضطراب و ناراحتی می مانند که بتوانند پورنو را به دست آورند.

     

    پورنو بر رفتار شما تاثیر می گذارد

    بسیاری از کاربران پورنو خودشان را با چیزهایی تحریک می کنند که باعث انزجار آنها می شود و یا اینکهآنها را  مقابل چیزی قرار می دهد که فکر می کنند که از نظر اخلاقی درست است.

    و زمانی که آنها شروع به تماشای اعمال جنسی شدید و خطرناک می کنند، این کاربران پورنو در حال یادگرفتن این موضوع هستند که آن رفتارها طبیعی تر و معمول تر از  چیزی هستند که آنها فکر می کردند.

    نکات کلیدی

    • کاربران پورنو تمایل دارند تا فکر کنند که آنچه آنھا در پورنو می بینند طبیعی است و حتی آن را از شریک زندگی خود انتظار دارند.
    • کاربران ھمیشگی، دارای نگرش پذیرش بیشتری برای خشونت ھستند و احساس ھمدلی کمتری را با قربانیان تجاوز جنسی گزارش می کنند.

    آیا تا به حال عبارت “میمون  می بیند، میمون انجام  می دهد”  را شنیده اید؟ آن به نظر می رسد ساده است، اما در واقع  آن تصویری از برخی علوم بسیار پیچیده مغز است.

    ببینید، میمون ها، انسان ها و سایر پستانداران، همه، چیزی در مغز خود به نام “مسیر پاداش” دارند. [۱] بخشی از وظیفه مسیر پاداش، ارتقاء زندگی از طریق پاداش دادن به شما در هنگامی است که شما چیزی را انجام می دهید که یا شما را زنده نگه می دارد (به عنوان مثال، غذا خوردن) و یا یک زندگی جدید ایجاد می کند (به عنوان مثال،  فعالیت جنسی). [۲]

    راهی که آن به شما پاداش می دهد،  توسط پمپاژ مواد شیمیایی، به خصوص “دوپامین” در مغز شما است [فرا پیوند[۱۴] به پورنو، مغز را تغییر می دهد]. [۳] دوپامین باعث می شود که شما احساس خوبی داشته باشید، اما در حالی که شما از آن احساس خوب لذت می برید، آن همچنین مسیرهای جدیدی  را در مغز شما ایجاد می کند که قسمت های مختلف تجربه ای که شما داشته اید را به یکدیگر اتصال می دهند بنابراین شما می توانید انجام  مجدد آن کارها را به خاطر داشته باشید. [۴]

                                                   

    به همین علت وقتی که کسی به پورنو نگاه می کند، در حالی که تصور می کند که آن فقط سرگرمی است،  مغز او مشغول  ایجاد مسیرهایی بین “چیزی که بر روی صفحه نمایش اتفاق می افتد” و “احساس برانگیختگی” است. [۵] اینجا جایی است که پیچیده می شود: نوع پورنویی  که یک کاربر تماشا می کند، می تواند (و معمولا) در طول زمان تغییر کند. [۶] بنابراین همانطور که  مغز او به طور مستمر آنچه که مشاهده می کند را با احساس برانگیخته مرتبط می کند، آنچه که ایجاد می کند نیز می تواند تغییر کند. [۷]

    چند سال پیش، یک محقق به نام جیم فاوست یک آزمایش با رت ها انجام داد. [۸] همانطور که احتمالا حدس خواهید زد، رت ها معمولا بوی مرگ را دوست ندارند. اما فاوست راهی برای تغییر این غریزه پیدا کرد. فاوست رت های نر باکره را در قفسی با رت های ماده ای قرار داد که با یک مایع اسپری شده بودند که بویی شبیه به رت مرده، گندیده داشت. همانطور که معلوم شد، محرک جفتگیری، قوی تر از غریزه ی اجتناب از بو بود و رت ها به آن عادت کردند.

    هنگامی که رت های نر ارتباط جنسی با بوی مرگ  را آموختند، فاوست آنها را در قفس با توپی های آغشته به  همان بوی مرگ قرار داد. راتهای نر همواره با توپی های بد بو بازی کردند طوری که انگار آنها با چیزی آغشته بودند که رت ها دوست داشتند.

    اگر  احتمالا نمی دانید که  چطور رت ها می توانند آموزش ببینند تا در برابر چنین غریزه طبیعی قدرتمندی مقاومت کنند، پاسخ دوپامین است. از آنجا که دوپامین در حین مقاربت جنسی آزاد می شود، مغز رت ها لذت ترشح دوپامین را با بوی فاسد، به هم مرتبط می کند.

    بسیار فاحش به نظر می رسد، درست است؟ خوب در اینجا چیزی وجود دارد- به یاد داشته باشید که ما گفتیم که همه پستانداران دارای مسیر پاداش یکسانی در مغز خود هستند؟ ترجیحات این رتها در مغز آنها دوباره ارتباطاتی را برقرار کرد، درست مانند روندی که مغز کاربران پورنو در هنگام تماشای پورنو ارتباطات را برقرار می کند. [۹] و بیشتر اوقات، این تصاویر در مغز آنها، برانگیختگی جنسی را به پورنوی بیشتر و شدید تر مرتبط می کنند. [۱۰]

    در یک بررسی در سال ۲۰۱۲ از ۱۵۰۰ شخص، ۵۶ درصد گفتند که سلایق آنها در پورنو “به طور فزاینده ای شدید  و یا منحرف” شده بود. [۱۱] از آنجا که مغز کاربران مداوم پورنو، به سرعت به پورنویی که آنها قبلا دیده اند عادت کرده است [فرا پیوند به اعتیاد به پورنو، شدت می گیرد]، آنها باید به طور مداوم در حال جستجوی فرم های شدید تر پورنوگرافی باشند تا توسط آن تحریک شوند. [۱۲] در نتیجه، درست مانند رت ها، بسیاری از کاربران پورنو خودشان را با چیزهایی تحریک می کنند که  باعث انزجار آنها می شود و یا اینکه آنها را مقابل چیزی قرار می دهد که فکر می کنند از نظر اخلاقی درست است. [۱۳]

    و زمانی که آنها شروع به تماشای اعمال جنسی افراطی و خطرناک می کنند، این کاربران پورنو یاد می گیرند که آن رفتارها عادی تر و معمول تر از چیزی هستند که تصور می شود. [۱۴] یک مطالعه نشان داد که افرادی که در معرض مقدار قابل توجهی از پورنو قرار گرفته بودند نسبت به کسانی که در معرض پورنو قرار نگرفته بودند، تصور می کردند که کارهایی مانند رابطه جنسی با حیوانات و رابطه جنسی خشن، دو برابر معمول تر هستند. [۱۵] و هنگامی که افراد بر این باورند که یک رفتار طبیعی است، آنها به احتمال زیاد آن را امتحان می کنند. [۱۶]

    تحقیقات همچنین نشان داده است که تماشای پورنوی اهانت آمیز، کاربران رفتار اذیت و آزار  و سلطه به زنان را افزایش می دهد، [۱۷] و کاربر همدردی کمتری با قربانیان تجاوز جنسی دارد. [۱۸] تماشاگران پورنو همچنین با احتمال بیشتری نگرش های حمایت از خشونت علیه زنان را بیان می کنند [۱۹] -که به خصوص وحشتناک است چرا که کسانی که از خشونت جنسی پشتیبانی می کنند بیشتر احتمال دارد تا در زندگی واقعی مرتکب این نوع خشونت شوند. [۲۰] [به صفحه ۲۵ نگاه کنید، پورنو به خشونت منجر می شود] 

    بدیهی است هر کسی  که به  پورنو نگاه می کند  به یک متجاوز به عنف تبدیل نمی شود؛ اما واقعیت این است که مطالعات نشان داده اند که حدود یک مواجهه با پورنوگرافی این قدرت را دارد تا ایده ها و نگرش ها را تغییر دهد، [۲۱] و تغییرات رفتاری اغلب دور از انتظار نیست.

    اعتیاد به پورنو  شدت می گیرد

    به دلیل طبیعت اعتیاد آور پورنو، و  تنها برای اینکه فرد حس عادی بودن را احساس می کند، یک فرد معمولا به دوز روز افزون پورنو نیاز دارد. ماده ای که آنها جستجو می کنند نیز تکامل می یابد. اضافه اشتهای آنها، آنها را به سوی نسخه های شدیدتر  می راند تا به همان سطح از انگیختگی برسند.

    نکات کلیدی

    • اکثر کاربران با سایت ھای پورنوی رایگان شروع می کنند، اما این پایان داستان نیست.
    • بعد از شروع، به نسخه افراطی تر و مشاھده بیشتر پورنوگرافی برای به دست آوردن اثرات مشابه نیاز خواھید داشت.
    • روی آوردن به پورنو، به ترجیح کاربران برای حل استرس تبدیل می شود.

    آیا تا کنون فکر کرده اید  که وقتی پورنوی زیادی به صورت رایگان در دسترس است، چگونه پورنوگراف ها که هزینه مواد خود را می دهند، در این کسب و کار می مانند؟ همانطور که وندی سلتزر-وکیل و همکار در دانشکده حقوق دانشگاه ییل، توضیح داد، پاسخ در واقع بسیار ساده است: هنگامی که کاربران پورنو گیر می افتند، آنها بیشتر و بیشتر پورنو می خواهند. سلتزر می گوید: “دیدن [پورنوی رایگان] فقط برای برانگیختن بیشتر اشتهای آنها است؛ “هنگامی که آنها تماک چیزی هایی را که به صورت رایگان در دسترس هستند به پایان می رسانند، پس از آن به خدمات پرداخت منتقل می شوند. [۱]

    خوشبختانه برای پورنوگراف ها، احتمالا الگو به زودی تغییر نمی کند چرا که علت اینکه آن رخ می دهد، در  مغز است.

    محققان پورنوگرافی دریافته اند که کاربران با پورنوهایی مانوس می شوند که تماشا می کنند- و از آن استفاده می کنند، و آن هیجان انگیز بودن  و یا برانگیختن را متوقف می کند. چرا؟ زیرا پاسخ لذت مغز آنها بی  حس شده است. [۲]

    هنگامی که شخص توسط پورنو برانگیخته می شود،  مغز او یک ماده شیمیایی به نام دوپامین آزاد می کند که باعث احساس لذت می شود. [۳] همانطور که دوپامین از مغز  می گذرد، آن در مسیر ایجاد شده توسط یک پروتئین به نام iFosB رها می شود (بخوانید دلتا fos ب) [۴] که احساس تحریک را به تماشای پورنو متصل می کند.

    [۵] در واقع دوپامین می گوید: “این احساس خوب است؛ اجازه دهید  به یاد داشته باشم که چگونه به اینجا بازگردم” ؛ و iFosB مسیری را در  مغز ایجاد می کند تا شخص این کار را دوباره آسانتر انجام دهد. [۶]

    مشکل این است که، زمانی  که یک فرد همواره به پورنو  نگاه می کند،  مغز او به طور مداوم در سطح بالایی از دوپامین غوطه ور است. یک مغز سالم به آن عادت ندارد، بنابراین مغز با حذف تعدادی از گیرنده های دوپامین به آن پاسخ می دهد، که دوپامینی را می گیرند که آزاد می شود ، طوری که مغز می داند که آن وجود دارد.

    [۷] با گیرنده های کمتر، کاربر نمی تواند اثرات دوپامین را به همان اندازه احساس کند و به طور ناگهانی پورنویی که برای تحریک استفاده می شد، ظاهرا خسته کننده می شود. [۸]

    برای به دست آوردن آن شور و برانگیختگی اولیه که کاربران پورنو با استفاده ، احساس می کردند، آنها بهیک افزایش حتی بزرگتر دوپامین نیاز دارند؛ که آن را دریافت کنند، و آنها به پورنو بیشتری نگاه  می کنند، در اغلب موارد به پورنو نگاه می کنند، یا به  مواد شدیدتر آن نگاه می کنند. [۹] ببینید، این فقط انگیختگی جنسی نیست که دوپامین را پمپاژ می کند. مغز همچنین آن را زمانی آزاد می کند که چیز جدید، تکان دهنده، و یا تعجب آوری را می بیند. [۱۰]

    به همین دلیل کاربران ثابت پورنو اغلب خود را در جستجوی تصاویر سخت تر و سخت تر می یابند. [۱۱] علاوه بر این چون آنها یک چنین تحمل بالایی را به مواد برانگیزاننده ایجاد کرده اند، برای  احساس هیجان زده، بسیاری از کاربران باید

    برانگیختگی جنسی را با احساس رهایی تهاجمی ترکیب کنند. [۱۲] به همین دلیل بخش زیادی از پورنوهای شدید، پر از تصاویر زنان دارای آسیب فیزیکی است. [۱۳] به همین دلیل است که بسیاری از معتادان پورنو به سرعت خود را در حال نگاه  به چیزهایی می یابند که برای انزجار آنها استفاده می شوند و یا اینکه از نظر اخلاقی  اشتباه هستند. [۱۴]

    علاوه بر نیاز به مواد سخت تر، معتادان به پورنو خود را در ولع مصرف پورنوی بیشتر و بیشتری می یابند.

    [۱۵] زیرا در حالی که آنها مغز خود را با دوپامین سربار می کنند، آنها همچنین سطوح بالاترiFosB  را می سازند. [۱۶] iFosB بیشتر ، مغز کاربر را بیشتر به تماشای پورنو می کشاند، حتی  اگر او موادی را که در حال نگاه کردن است دوست نداشته باشد. [۱۷]

    همانطور که اعتیاد عمیق تر می شود، کاربران نه تنها تکانشی تر می شوند و بیشتر احتمال دارد که به هوس های خود روی آورند، [۱۸] بلکه همچنین هر زمان که آنها با شرایط استرس زا روبرو می شوند، با احتمال بیشتری احساس می کنند که هیچ راهی برای مقابله با استرس ندارند به غیر از اینکه به انحراف فکری موقت پورنو روی آورند. [۱۹]

    و بیشتر آنها به عادت خود باز می گردند،  و مسیرهای مغزی که منجر به بازگشت استفاده می شوند عمیق تر می گردند، و شکستن چرخه سخت تر و سخت تر می شود. [۲۰]

    پورنو عشق را می کشد  

    در زندگی واقعی، عشق واقعی  به یک فرد واقعی نیاز دارد. تحقیقات نشان داده است که مردان مواجه شده با پورنوگرافی نسبت به مردانی که هیچ گونه پورنویی را نمی بینید، در عشق با شریک زندگی، به خود امتیاز کمتری می دهند. علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داده است که پس از مواجهه با تصاویر جنسی، افراد نسبتبه ظاهر، کنجکاوی جنسی، عملکرد جنسی، و نمایش عاطفی شریک زندگی خود بیشتر  انتقاد داشتند.

    نکات کلیدی

    • عشق واقعی به معنی افراد واقعی است.
    • پورنو روابط واقعی را دشوارتر و کمتر رضایت بخش می کند.
    • پورنو می تواند شما را در مورد عشق واقعی بدبین کند.

    پورنوگراف ها وانمود می کنند که آنچه آنها در حال فروش هستند عشق است. آنها می گویند،آن مانند عشق است، اما آسان تر است.

    ببینید، در زندگی واقعی، عشق واقعی  به یک فرد واقعی نیاز دارد. و یک فرد واقعی دارای افکار و ایده ها و استعدادهایی است. شاید او خنده دار و سرگرم کننده است؛ شاید او شنونده خوبی است و همیشه برای شنیدن احساس شما وقت صرف می کند؛ یا شاید او در موسیقی کارائوکه[۱۵] بسیار جذاب است و بودن با او به شما  شجاعت می دهد تا به صحنه بروید. هر شخصی یک ترکیب منحصر به فرد است، و آن ترکیب بسیار جذاب است که ما را به عشق ورزیدن وا می دارد. 

    البته، پورنوگراف ها نمی توانند هیچ کدام از آنها را ارائه دهند، بنابراین در عوض آنها بر روی این واقعیت سرمایه گذاری می کنند که افراد واقعی که به عشق واقعی نیاز دارند با برخی پیچیدگیهایی روبرو هستند. در زندگی واقعی، زمانی وجود دارد که شریک زندگی  شما یک روز بد یا یک روز با موهای بد خواهد داشت. شاید او خسته باشد  و یا تحت  یک مهلت کاری باشد، طوری که زمان کافی برای انجام دقیق آنچه می خواهید ندارد. و او نیازهای شخصی دارد که باید در نظر گرفته شوند.

    در پورنو، همه اینها را می توان حذف کرد: هر گونه نقص فیزیکی را می توان به سرعت با فتوشاپ رفع کرد [۱]. بدون توجه به آنچه برای افراد اتفاق می افتد، افراد روی صفحه نمایش را می توان طوری ساخت که خوب بنظر برسند [۲]؛ و به نظر نمی رسد  که هیچ کسی هیچ  گونه نیاز ، نظر، یا احساسات شخصی را در نظر بگیرد [۳]. علاوه بر این، اگر کسی بلافاصله نتواند رضایت بخش باشد، همیشه  فرد تازه ای وجود دارد که می توان بر روی آن کلیک کرد [۴].

                                                   

    آیا آن بسیار شبیه به زندگی واقعی و یا عشق واقعی به نظر نمی رسد؟ نکته اینجاست: نه تنها پورنو یکخیال است، بلکه همچنین داشتن روابط واقعی توام با عشق  را برای کاربران سخت تر می کند [۵].

    چرا؟ چون فقط مانند بسیاری دیگر از صنایع چند میلیارد دلاری، پورنوگراف ها بینندگان را با انتظارات کاملا غیر واقعی تغذیه می کنند تا مشتریان را در آینده نگه دارند [۶]. عشق واقعی اصلا شبیه به چیزی نیست که در پورنوی میانگین سیگاری مارلبورو مانند یک گاوچران ۶ ‘۹ ” است اتفاق می افتد. اما آن به خوبی برای پورنوگراف ها کار می کند، چرا  که بیننده هر چه بیشتر به  پورنو تماشا  کند، روابط واقعی او دیگر آنقدر هیجان انگیز به نظر نمی رسد [۷]، که به او دلیلی می دهد تا به پورنو روی آورد. و با تماشای بیشتر پورنو، بیشتر احتمال دارد که آنها با نسخه های پورنوی مربوط به نحوه روابط اشنا شوند [۸].

    از آنجا که پورنو، اغلب زنان را به عنوان چیزی بیش از اشیاء جنسی به تصویر نمی کشد که باید تحت سلطه باشند [۹]، تعجب آور نیست که کاربران پورنو اغلب بتدریج زنان واقعی را نیز اینگونه می بینند [۱۰].

    در مطالعه ای بر روی اثرات پورنو، پژوهشگران ، شرکت کنندگان را به سه گروه تقسیم کردند: به یکی از آنها میزان بالا، به یکی مقدار متوسط، و به سومی مقدار پایین تر پورنوگرافی را نشان دادند، و سپس سوالاتی در مورد آنچه شرکت کنندگان در مورد زنان فکر می کنند را پرسیدند [۱۱]. نتایج نشان داد که وقتی یک مرد با پورنوی بیشتری مواجه شود، بیشتر احتمال دارد که ترجیح دهد که زنان تسلیم و تحت فرمان مردان باشند. از آنجا که اکثر زنان در فرهنگ ما یاد گرفته اند که عشق بر اساس برابری و احترام متقابل ایجاد می شود، دیدن زنان به عنوان زیردست، دقیقا یک شروع عالی برای عشق پایدار نیست. [۱۲]

    برای کسانی که به اندازه کافی خوش شانس بوده اند که فرد خاصی را پیدا کرده اند، استفاده از پورنو می تواند همه چیز را سریع به سراشیبی بکشاند. تحقیقات نشان داده است که مردان مواجه شده با پورنوگرافی نسبت به مردانی که هیچ گونه پورنویی نمی بینند، در عشق به شریک زندگی خود، امتیاز کمتری به خود می دهند [۱۳]. علاوه بر این، مطالعه دیگری نشان داده است که پس از  مواجهه با تصاویر جنسی، افراد به ظاهر ، کنجکاوی جنسی، عملکرد جنسی، و نمایش عاطفی شریک زندگی خود بیشتر انتقاد می کنند [۱۴].

    با گذشت زمان، کسانی که به طور مداوم از پورنو استفاده می کنند  اغلب حتی ممکن است علاقه به یافتن  عشق را کاملا از دست بدهند. به طور کلی، استفاده مکرر پورنو، با احساس بدبینی در مورد عشق، اعتماد کمتر به شریک عشقی، و با احساسی مانند “ازدواج محصور کننده است” [۱۵] در ارتباط است.

    پورنو هیچ نفعی برای شریک زندگی  کاربر ندارد. چرا که بیشتر پورنوی مردان، تنها در مورد چیزی است که مرد می خواهد، در حالی که هر چیزی در مورد آنچه برای یک زن یا یک رابطه خوب است نادیده گرفته می شود، و همسر یا دوست دختر اغلب در نهایت احساس می کند که شریک زندگی او واقعا ارزشی برای او قائلنیست. [۱۶] در نهایت شرکای بسیاری از کاربران پورنو، افسردگی، اضطراب می گیرند، و احساس می کنند کهآنها هرگز نمی توانند مناسب باشند. [۱۷]

    البته، پورنوگراف ها هیچکدام از این موارد را ذکر نمی کنند. بخشی از فانتزی پورنو این است که فرد می تواند در هر دو جهان زندگی کند، و او می تواند یک رابطه عاشقانه واقعی ایجاد کند، و همچنین هزاران نفر از دیگر شرکای جنسی را تا زمانی که در پشت صفحه نمایش کامپیوتر نگهداری می شوند، تداعی کند. در واقع، یک عادت پورنو می تواند عوارضی جدی را بر توانایی فرد برای ارائه به کسی  عشق واقعی، بدون خود خواهی، و معنادار وارد کند [۱۸] -که اغلب بدان معنی است که در پایان، آنها خیلی بیشتر از آنچه که در پشت صفحه نمایش کامپیوتر است را از دست می دهد. [۱۹]

    پورنو یک دروغ است

    در پورنو، هر چیزی از شیوه نگاه   مردم تا چگونگی و چرایی داشتن رابطه جنسی آنها، یک دروغ است. کاربران پورنو اغلب مشغول تعقیب چیزی هستند که واقعی نیست و آنها را در روابط واقعی ناموفق می کند.

    نکات کلیدی

    • پورنو چیزی جز یک تولید نیست.
    • پورنو باعث می شود شما بھترین قسمت ھای روابط واقعی را از دست بدھید.
    • پورنو مثل تنقلات جنسی است.

    در دهه ۱۹۵۰، دو محقق، بنام دکتر نیکلاس تینبرگن و دکتر دی مگنوس، ترفندی را بر روی پروانه ها ایفا کردند. [۱] پس از دانستن اینکه علائم روی بال پروانه های مؤنث چشم نواز ترین  علائم برای  جفت آنها بودند، آنها پروانه های مقوایی خود را ایجاد کردند و آنها را مانند  ماده های  فوق العاده رنگ آمیزی نمودند. الگوهای بال آنها بر اساس بالهای پروانه های نرمال بودند، اما با علائم هیجان انگیز تری که هرگز در طبیعت یافت نمی شوند.  و پروانه ها عاشق آنها شدند. حتی اگر پروانه های ماده ی واقعی در اطراف و در دسترس بودند، نرها سعیمیکردند تا با نسخه های مقوایی جفت شوند. آنها آنچه را که می خواستند (که شانس جفتگیری بود) بدستنیاوردند بلکه آنها فریب خورده بودند، طوری که آنها ماده های واقعی را نادیده گرفته و سعی میکردند تا طعمه های مصنوعی را جذب کنند.

    هیچ یک از این  ها آشنا با نظر نمی رسند؟

    در پورنو، هر چیزی از شیوه نگاه مردم تا چگونگی و چرایی داشتن رابطه جنسی آنها، واقعی تر از بال های مقوایی تین برگن نیست. و درست مثل پروانه هایی که فریب خورده اند، کاربران پورنو اغلب مشغول تعقیب چیزی هستند که واقعی نیست و آنها را از روابط واقعی محروم می کند.

    به لطف تیم های جراحی پلاستیک و نیز به کمک فتوشاپ، زنان در پورنو هیچ چیزی را نزدیک به تصویر واقعی آنچه که زن در زندگی واقعی دارد ارائه نمی دهند. [۲] در نتیجه، افرادی که به طور منظم با پورنو مواجه می شوند نسبت به دیگران احتمال بیشتری دارد تا در مورد چگونگی نگاه آنها، احساس ضعیفی داشته باشند.

    [۳] و حتی پس از نگاه  به پورنوی نرم، کاربران در مورد اینکه شریک زندگی آنها چگونه نگاه می کند احساس بدتری دارند. [۴]

    و داستان بیش از عمیق پوست است. در اکثر پورنوها، فرد تنها با مجموع اجزای بدن خود ارزش می یابد.

    [۵] مهم نیست که آیا او خنده دار یا هوشمند، مهربان و یا جالب است. تمام آنها ابزاری برای رابطه جنسی هستند. پس نباید آن زیاد عجیب باشد که هنگامی که نوجوانان رسانه های جنسی را تماشا می کنند و می بینند، تصور قوی تر پسران و دختران این است که زنان ابزار جنسی هستند. [۶]

    حتی خود رابطه جنسی به طور کامل  منحرف می شود. فیلمبرداری یک پورنوی ۴۵ دقیقه ای معمول، سه روز طول می کشد، اما برگ تصور می کند که همه چیز درست مانند چیزی که تماشا می شود بدون وقفه اتفاق افتاده است. [۷] پورنو همچنین باعث می شود این ذهنیت ایجاد شود که مهم نیست که مرد  چه می کند، زنی که او با  است هیجان زده می شود، حتی اگر اکثریت اعمال جنسی نشان داده شده، تحقیر آمیز یا خشونت آمیز باشند. [۸]

    این می تواند وسوسه انگیز باشد تا فکر کنیم که پورنو فقط نوعی تجربه جنسی است، و نه بهتر یا بدتر از هر تجربه جنسی دیگر. بعد از همه اینها، می تواند احساس بسیار مشابهی داشت. اما حواس ما، می توانند فریب بخورند.

    برای مثال، بیایید فرض کنیم، که شما  در یک روز گرم درست ۱۰ مایل دویده اید. شما داخل می آیید و دولیوان آب روی میز آشپزخانه است. یکی آب معمولی شیر آب می باشد. دیگری آب شور است. هر دو متل همهستند. هر دو آب هستند. اما در حالی  که یک لیوان به بدن شما آبرسانی می کند، دیگری شما را کم آبی تر از قبل می نماید. و در طول زمان، در حالی که آب معمولی شما را زنده نگه خواهد داشت، نوشیدن آب نمک شما را سریعتر از زمانی می  کشد که اصلا شما چیزی ننوشید. [۹]

    این مشابه با روابط واقعی و پورنو است. چرا؟ زیرا پورنو سرشار از عقاید و باورهایی است که کاملا مخالف روابط واقعی، سکس واقعی، و عشق واقعی هستند. روابط سالم بر اساس برابری، صداقت، احترام، و عشق ساخته  شده اند. اما در پورنو، برعکس است. تعاملات بر اساس سلطه، بی احترامی، سوء استفاده، خشونت، و جدا شدن هستند. [۱۰]

    حتی تجربه استفاده از پورنو خلاف روابط واقعی عاشقانه می باشد. یک رابطه واقعی عاشقانه در مورد یک فرد و افتادن در عشق او است ؛ آن در مورد ارتباط عاطفی و اعتماد است. در روابط واقعی شما می توانید  وجود یک فرد را احساس کنید، شما می توانید بوی او را استشمام کنید و  خنده او  را بشنوند. با این حال، با پورنو، رابطه جنسی در تنها بودن ، تماشای افراد دیگری است که کارهایی را انجام  می دهند. آن در  مورد جستجوی مداوم چیز جدید، و حیرت و شگفت زدگی  دائم است. [۱۱]

    فرد هر چه بیشتر تجربه های پورنو و ایده های آن  را می خرد، یک رابطه واقعی توام با عشق [صفحه ۱۳ را ببینید، پورنو عشق را می کشد] و یا حتی زندگی جنسی واقعی برای او سخت تر می شود [به صفحه ۱۷ مراجعه کنید، پورنو زندگی جنسی شما را ویران می کند]. 

    درست مثل پروانه های آموزش دیده، پورنو نه تنها فریب می دهد، بلکه همچنین می تواند ما را از داشتن روابط واقعی نگه دارد چرا که تلاش می شود تا  پورنو تقلید شود [صفحه ۱۳ را ببینید، پورنو عشق را میکشد].

    معلوم است که آشنایی  با یک تکه مقوا تنها کاری نیست که بزرگ است.

    پورنو باعث خرابی زندگی جنسی شما می شود

       

    پورنو اغلب به رابطه جنسی کمتر و رضایت بخشی کمتر رابطه جنسی منجر می شود. و برای بسیاری از کاربران، پورنو در نهایت می تواند قطع کامل رابطه جنسی منجر شود.

    نکات کلیدی

    • پورنو به رابطه جنسی کمتر و رضایت بخشی کمتر رابطه جنسی منجر می شود.
    • استفاده از پورنوی توسعه یافته می تواند اختلال نعوظ[۱۶] را برای مردان حتی در ۲۰ ثانیه ایجاد کند.

    پ ورنو یک دنیای مجازی پر از سکس –  سکس بیشتر ، سکس بهتر- را وعده می دهد. با این حال، آنچه اشاره نمی کند، این است که کاربری که بیشتر به دنیای خیالی می رود، بیشتر احتمال دارد تا در مقابل، واقعیت خود را از دست بدهد. [۱] پورنو اغلب به رابطه جنسی کمتر و رضایت بخشی جنسی کمتر منجر می شود. [۲] و برای بسیاری از کاربران، پورنو در نهایت رابطه جنسی را بی معنی می کند. [۳]

    پورنو  زمان زیادی نمی گیرد تا  به انحطاط افتد. در یکی از جامع ترین مطالعات انجام شده بر روی استفاده از پورنو، محققان دریافتند که پس از قرار گرفتن در معرض مواد نرم جنسی، مردان و زنان به طور قابل توجهی با چهره، کنجکاوی جنسی، و عملکرد جنسی شریک زندگی خود کمتر شاد می شوند. [۴] حتی تنها یک بار مواجه شدن با پورنو می تواند احساس عشق کمتر را در افراد ایجاد کند. [۵]

    چرا؟ زیرا زمانی که یک فرد به پورنو تماشا می کند، روند جنسی در مغز او دوباره ترسیم می شود. [۶] هنگامی که یک فرد دارای یک تجربه جنسی است که احساس خوبی به او داده است، مغز او یک نقشه برای بازگشت او به آنجا ایجاد می کند [به صفحه ۳ نگاه کنید، پورنو مغز را تغییر می دهد]. و از آنجایی که مغز ما تازگی را دوست دارد، نقشه های مغز که به چیزی جدید و هیجان انگیز منجر می شوند با دوز اضافی مواد شیمیایی مغز پاداش داده می شوند که در ما را احساس خوبی ایجاد می کنند و در عین حال آن مسیرهای مغزی  را تقویت می نمایند. [۷]

    در اینجا جلب کردن وجود دارد: نقشه های مغز ما یا از آن استفاده        می کنند  و یا آن را از دست می دهند.

    [۸] درست مثل یک دنباله کوه نوردی که اگر جلوی راه رفتن را نگیرند رشد می کند، مسیرهای مغزی که ترافیک ندارند، ضعیفتر می شوند. بنابراین، هنگامی که فرد تماشای پورنو را شروع می کند، او مسیرهای مغزی پیوند دهنده احساس برانگیختگی با تصاویر پورنو، را ابتدا ایجاد و سپس تقویت می کند. [۹] در همین حال مسیر های اتصال برانگیختگی با چیزهایی مانند دیدن، لمس کردن، و یا نوازش شریک زندگی او استفاده نمی شوند. خیلی زود، بازگشت های طبیعی دیگر کافی نیستند و بسیاری از کاربران پورنو درمی یابند که  آنها نمی توانند با هر چیزی جز پورنو برانگیخته شوند. [۱۰]

    برای نوجوانان، آن حتی ترسناکتر می شود. بسیاری از نوجوانان هرگز فرصتی برای یادگیری یک رابطه سالم ندارند چرا که از قبل، پورنو، آموزش نسخه خود را به  آنها شروع می کند که به طور معمول پر از خشونت، سلطه، خیانت، و آزار است. [۱۱] از آنجا که اکثر افراد در مورد ایده ی بودن  در یک رابطه آزاردهنده، خیلی هیجان زده نمی شوند، نوجوانانی که آموزش جنسی خود را از پورنو بدست آورده اند، غالبا متوجه میشوند که آنها نمی توانند با شرکای عشقی واقعی ارتباط برقرار کنند و اینکه آنها نمی دانند که چگونه به وسیله هر چیزی غیر از تصاویر روی یک صفحه نمایش تحریک شوند. [۱۲] همانطور که زیست شناس گری ویلسون گفت: ” استفاده از پورنو بیش از آموزش اشتباه ورزش تاثیر دارد. آن توانایی  افراد برای  انجام ورزشی که واقعا می  خواهند یادبگیرند،  را جایگزین می کند. [۱۳]

    باورها و احساسات تنها چیزهایی نیستند که تغییر می کنند. برای تعداد سرسام آورس از کاربران پورنوی مرد، روشن شده است که یک مشکل خیره کننده زمانی وجود دارد که آنها متوجه می شوند که دیگر نمی توانند سکس واقعی داشته باشند. [۱۴]

    سی سال پیش، هنگامی  که یک مرد به اختلال نعوظ (ED) مبتلا شد، آن تقریبا همیشگی بود، چون او مسن تر می شد (معمولا بالای ۴۰ سال)، و همانطور که بدن او مسن تر می شد، عروق خونی او مسدود می شد، و حفظ نعوظ را سخت تر می کرد. اختلال نعوظ مزمن در افراد زیر ۳۵ تقریبا بی سابقه بود. [۱۵]

    اما آن روزها قبل از پورنوی اینترنتی وجود داشت. این روزها، تابلوهای پیام آنلاین پر از شکایت کاربران پورنونوجوانان هستند  و شکایت می کنند که آنها نمی تواند نعوظ را ۲۰ ثانیه حفظ کنند. [۱۶] اما برای این نوع ازED، مشکل در آلت تناسلی مرد نیست- آن در مغز است. [۱۷]

    نعوظ توسط مواد شیمیایی در مرکز پاداش مغز طراحی می شود [به صفحه ۱ نگاه کنید ، پورنو مانند مواد مخدر است] که هنگامی آزاد می شوند که یک مرد می بیند، می شنود، بو میکند، و یا چیزی را احساس می کند که او را تحریک می کنند. [۱۸] مشکل برای کاربران پورنو این است که آنها مرکز پاداش خود را با استفاده پورنو فریب می دهند که اضافه بار این مواد شیمیایی را تولید می کنند. [۱۹] در نتیجه، مغز کاربر با کاهش میزان مواد شیمیایی لذت بخشی واکنش نشان می دهد که تولید می کند و همچنین پاسخ به این مواد شیمیایی منتشر شده اند را متوقف می کند. [۲۰] این مثل زمانی است که شما در کنار یک زنگ خطر آتش سوزی ایستاده اید که زنگ می زند؛ آن سر و صدای خیلی زیادی دارد طوری که شما گوش خود را می گیرید. این چیزی است که مغز کاربر پورنو انجام می دهد. هنگامی که سطح مواد شیمیایی بسیار بالا است، مغز از طریق مسدود کردن بخشی از سیل مواد شیمیایی منتشر شده، مقابله می کند.

    علاوه بر آن، کاربران پورنو مغز خود را به جای برانگیختگی با یک شخص واقعی، به برانگیخته شدن با تنها نشستن  در یک  اتاق و جستجوی تصاویر ۲D است اتصال داده اند. [۲۱]

    به دلیل کاهش پاسخ جنسی  و تغییر مسیرهای مغزی کاربران پورنو، بسیاری از  آنها درمی یابند که آنها بدون  پورنو نمی توانن د برای حفظ نعوظ به اندازه کافی تحریک شوند. و برای بسیاری از کاربران، در طول زمان، حتی پورنو کافی نیست. [۲۲]

     پورنو به شریک زندگی شما آسیب می زند                      

    مطالعات متعدد نشان داده اند که شرکای کاربران پورنو اغلب کاهش احساس، خیانت، بی اعتمادی، ویرانی، و خشم را زمانی گزارش می کنند که آنها می فهمند که نیمه دیگر رابطه متعهد آنها پورنو مصرف کرده است.

    بسیاری از افراد، علائم فیزیکی اضطراب و افسردگی را نشان می دهند.

    نکات کلیدی

    • پورنو احساسات منفی در روابط را افزایش می دھد.
    • ھیچ پژوھش جدی ثابت نکرده است که پورنو سبب بھبود روابط می شود. پورنو باعث می شود که زنان احساس کنند که ھرگز به اندازه کافی دوست داشته نمی شوند.

    در اینجا یک حقیقت ناخوشایند وجود دارد: در حالی که پورنو چیزی است که کاربران می توانند برای خود انتخاب کنند، اما استفاده از آن نه تنها آنها را تحت تاثیر قرار می دهد- بلکه بر شریک زندگی آنها نیز تاثیر منفی می گذارد. دو نفر از معتبرترین محققان پورنوگرافی، استادان جنینگز برایانت و دولف زیلمن از دانشگاه آلاباما، که اثرات پورنو و رسانه ها را به مدت بیش از ۳۰ سال مورد مطالعه قرا داده اند، گفتند که زمانی که پورنو استفاده می شود “هیچ تظاهرات پژوهشی دقیقی از اثرات مطلوب آن را نمی تواند گزارش کرد.”[۱] به عبارت دیگر، در تمام تحقیقات جدی که بر روی پورنو انجام شده است، هیچ کس هیچ گونه منافع ی را مشاهده نکرده است. آنچه مطالعات مختلف نشان داده اند، این است که استفاده از پورنو می تواند نه تنها به کاربران آسیب جدی بزند، بلکه به کسانی که نزدیک به آنها هستند به خصوص شریک زندگی آنها آسیب می زند. [۲]

    مطالعات نشان داده اند که یک مواجهه کم با پورنوی ملایم می تواند باعث شود تا کاربران احساس  کنند که کمتر به شریک زندگی خود جلب شده اند. [۳] و هنگامی  که افراد بارها از پورنوگرافی استفاده می کنند، آنها به مراتب بیشتر احتمال دارد تا احساس کنند که کمتر با چهره، عملکرد جنسی، و کنجکاوی جنسی شریک زندگی  خود راضی شده اند. [۴]

    چرا همه  ناگهان ناامید می شوند؟ شاید به این دلیل که  پورنو یک نسخه کاملا تخیلی از چگونگی نگاه و رفتار مردم را به تصویر می کشد [فرا پیوند به پورنو دروغ است]، و آن را مانند یک واقعیت هیجان انگیز می کند که شرکای آنها اغلب احساس می کنند که آنها هرگز نمی توانند خوب و عالی زندگی کنند. [۵]

    با توجه به اینکه زنان به تصویر کشیده شده در پورنو توسط جراحی، آرایش و فوتوشاپ ارتقاء یافته اند، [۶] سخت نیست که ببینیم چرا، با توجه به یک نظرسنجی ملی، تنها یکی از هفت زن گمان نمی کند که پورنو انتظارات مردان را درمورد اینکه زنان چگونه باید باشند بالا نبرده است. [۷]

    و تنها چهره زنان نیست که با استانداردهای پورنو برگزار می شود. در اکثر پورنوها، همه رابطه جنسی در مورد مردان است؛ [۸] زنان با هر آنچه یک مرد می خواهد انجام دهد، حتی اگر خطرناک، دردناک، و یا تحقیر آمیز باشد، شاد به تصویر کشیده می شوند. [۹] یک مطالعه از محبوب ترین فیلم های پورنو نشان داد که ۹ صحنه از ۱۰ صحنه، نشان دهنده زنانی هستند که بطور شفاهی یا از لحاظ جسمی مورد آزار قرار گرفته اند و در عین حال قربانیان زن تقریبا همیشه یا با لذت پاسخ می دهند یا خنثی به نظر می رسند. [۱۰] حتی در اصلیترین جریان پورنو، اعمال جنسی نشان داده شده، عمدتا اهانت آمیز نسبت به زنان هستند، و معمولا در جهتافزایش لذت مردان می باشند. [۱۱] در نتیجه، ایده های کاربران پورنو مرد، از آنچه رابطه جنسی باید باشد، منحرف هستند. [۱۲] بسیاری  از شرکا گزارش می دهند که اغلب از  آنها خواسته می شود تا به نمایشنامه پورنو عمل کنند  و یا کارهایی را انجام دهند که با آنها راحت نیستید  و یا اهانت آمیز هستند. [۱۳]

    در مصاحبه با زنانی که در سنین دانشگاهی هستند، نویسنده فمینیست Niomi ولف متوجه شده است که در روابط جنسی، زنان اغلب احساس می کنند که “آنها هرگز نمی توانند مناسب باشند، و اینکه آنها هرگز نمی توانند آنچه که می خواهند را درخواست کنند.” [۱۴]

    و درد عاطفی می تواند بسیار عمیق تر از داشتن یک زمان بد در رختخواب باشد. از آنجا که زنان فرهنگ ما معمولا انتظار دارند که رابطه صمیمی آنها بر اساس اعتماد، احترام، صداقت، و عشق ایجاد شود، هنگامی  که یک زن متوجه می شود که شریک زندگی او از پورنو استفاده می کند (که عموما در مقابل ستایش می شود: بی احترامی، سوء استفاده، تجاوز و خیانت) آن نه تنها می تواند اطمینانی که او به شریک زندگی خود دارد صدمه بزند، بلکه پایه و اساس هرچیزی که او در مورد رابطه خود معتقد بود نیز شدیدا تکان می خورد. [۱۵]

    آن درد می تواند عواقب بسیار جدی داشته باشد. مطالعات مختلف نشان داده است که زنان اغلب کاهش احساس، خیانت، بی اعتمادی، ویرانی، و خشم را زمانی گزارش می کنند که آنها متوجه می شوند که شریک زندگی آنها در یک رابطه متعهد، پورنو مصرف کرده است. [۱۶] بسیاری از زنان، علائم فیزیکی اضطراب و افسردگی را نشان می دهند. برخی آنها از علائم PTSD را نشان می دهند، و برخی حتی خودکشی می کنند.

    [۱۷]

    آنچه مسئله را بدتر می کند، این است که اکثریت زنانی که متوجه استفاده پورنوگرافی شریک زندگی شده اند، خودشان را حداقل تا حدودی از منابع طبیعی از حمایت اجتماعی جدا می کنند، درست زمانی که آنها به پشتیبانی این شبکه ها نیاز دارند. [۱۸]

    در بسیاری از موارد، زنان می ترسند که موضوع را به کسی بگویند،  که یا به علت خجالت آنها در مورد آن می باشد  و یا آنها از اینکه برای مسئله شریک زندگی خود سرزنش شوند  می ترسند. [۱۹]

    برای بسیاری از شرکا، سرزنش حتی می تواند از خودشان باشد. یک مطالعه روی زنان، در روابط با معتادان پورنو نشان داد که در حالی که زنان اغلب احساس میکردند که شریک زندگی آنها غیر مراقبت و یا خودخواه است، آنها همچنین  نگران بودند که به نحوی این مشکل تقصیر  آنها است. [۲۰] و برای بسیاری از زنان، استفاده پورنو توسط شریک زندگی، در آنها را این احساس را ایجاد می کند که تمام رابطه یک کار بیهوده کامل بودهاست. [۲۱]

    پورنو شما را تنها می کند

    هرچه یک  فرد پورنوگرافی بیشتری مصرف کند، برای او سخت تر می شود تا توسط یک فرد واقعی  و یا یک رابطه واقعی برانگیخته شود. در نتیجه، بسیاری از کاربران چیزی های اشتباهی را احساس می کنند؛ آنها نمی دانند که چگونه به وسیله یک فرد واقعی تحریک شوند، و خیلی کمتر یک ارتباط شخصی عمیق را با کسی تشکیل می دهند.

    نکات کلیدی

    • پورنو توانایی شما برای برقراری ارتباط را در روابط واقعی کاھش می دھد.
    • مردم اغلب در مورد استفاده از پورنو خود محرمانه ھستند، و خود را از دیگران بیشتر جدا می کنند.
    • پورنو می تواند در سایر مشکلات روانی کاربران مشارکت داشته باشد یا آنھا را افزایش دھد.

    از دیدگاه کسب و کار، صنعت پورنو یک راکت خیلی هوشمندانه رو به جلو، دارد. محصول آن، تسکین موقت اضطراب، افسردگی و تنهایی را در ازای ایجاد مشکلات مشابهی به کاربران ارائه می دهد که در طولانی مدت بسیار  بدتر هستند. [۱] این آثار واقعا به خوبی برای پورنوگراف ها کار می کنند، چرا که اضطراب و انزوای بدتر مشتریان آنها رشد می کنند، به این دلیل  آنها بیشتر به پورنو روی می آورند. اما برای کاربر، نتیجه نهایی تقریبا خیلی خوب نیست.

    دکتر گری بروکس، یک روانشناس که با معتادان پورنو در ۳۰ سال گذشته کار کرده است، می گوید: ” هر زمان [که یک شخص] زمان زیادی را با دوره کاربرد پورنوگرافی معمول صرف می کند، آن نمی تواند به او کمک کند اما یک نوع تجربه افسردگی، توهین، و خود بیزاری را ایجاد می کند”. [۲]

    پورنوگرافی بیشتری که یک فرد مصرف می کند، مغز او را بیشتر  با برانگیختگی فانتزی تخیلی پورنو متصلمی کند [فرا پیوند به پورنو، مغز را تغییر می دهد] [۳] و برای آنها سخت تر می شود تا توسط یک فرد واقعی ویا یک رابطه واقعی برانگیخته شوند [به صفحه ۱۷ نگاه کنید ، پورنو زندگی جنسی شما را ویران می کند. [۴]

    در نتیجه، بسیاری از کاربران چیز اشتباهی را با آن احساس می کنند؛ آنها نمی دانند که چگونه به وسیله یک فرد واقعی تحریک شوند، و خیلی  کمتر یک ارتباط شخصی عمیق را  با کسی تشکیل می دهند. [۵]

    نیومی ولف یک نویسنده و فعال سیاسی، در سراسر کشور سفر کرده است و با دانشجویان در مورد روابط صحبت نموده است. او می گوید: “هنگامی که من در مورد تنهایی  می پرسم،  سکوت عمیق و غم انگیزی به طور یکسان در مخاطبان مرد جوان و زن جوان فرود می آید. آنها می دانند که آنها با یکدیگر تنها هستند … و اینکه [پورنو] بخش بزرگی از آن تنهایی است. آنچه آنها  را نمی دانند این است که چگونه می توان از آن خارج شد.

    [۶]”

    مطالعات نشان داده اند که وقتی افراد در یک الگوی مداوم در »خود پنهان کاری«[۱۷] درگیر باشند؛ – (که زمانی است که آنها کارهایی  را انجام می دهند که به آنها مباهات نمی کنند و آنها را از دوستان و اعضای خانواده خود مخفی نگه می دارند)- آن نه تنها  به ارتباطات آنها لطمه می زند و احساس تنهایی آنها باقی می ماند، بلکه آنها را به مشکلات شدید روانی آسیب پذیر تر می کند. [۷] برای هر دوی معتادان پورنوی زن و مرد، عادت آنها اغلب با مشکلات اضطراب، مسائل تصویر بدنی، تصور ضعیف از خود ، مشکلات رابطه ای، نا امنی، و افسردگی همراه است. [۸]

    پورنو می آموزد که هر دوی مردان و زنان هیچ چیز با ارزشی جز مجموع اجزای بدن خود و مقدار لذت جنسی که آنها می توانند ارائه دهند ندارند. [۹] خواه کاربران پورنو دوست داشته باشند یا نه، این برداشت ها اغلب به این موضوع نفوذ می کند که آنها خودشان و افراد دیگر را در زندگی واقعی چگونه  می بینند. [۱۰] برای کاربر دشوارتر می شود تا خود و دیگران را به عنوان چیزی بیش از اشیاء جنسی ببیند، و سخت تر از آن این است که روابط واقعی را  توسعه دهد. [۱۱]

    بروکس گفت: “یک راه خاص برای تجربه تحریک جنسی وجود دارد که در مقابل نزدیکی است.” در بهترین حالت، می توان آن را تا حدودی توسط برخی از افراد مدیریت کرد، اما بیشتر اوقات آن مانعی ایجاد می کند که روابط را مسموم می کند. “[۱۲]

                                                   

    نکات کلیدی

    • صنعت پورنو دچار مواد مخدر، خشونت و تجاوز به عنف نیز شده است.
    • بسیاری از قربانیان قاچاق جنسی برای فیلم پورنوگرافی استفاده می شوند.

     

    راز کوچک کثیف پورنو

    برای بینندگان، پورنوگرافی می تواند یک دنیای فانتزی از لذت و هیجان بنظر برسد. با این حال، برای کسانی که آن را ایجاد می کنند و در ساخت

    پورنوگرافی  مشارکت دارند،  تجارب آنها اغلب با مواد مخدر، بیماری، تجاوز و سوء استفاده آغشاه است.

    “من &*%$ را گرفتم و به زور از خودم خارج کردم …. بسیاری از دختران شروع به گریه کردند چرا که آنها خیلی بد صدمه دیده بودند…. من نمی توانستم نفس بکشم. من در حال کت خوردن بودم و محکم مرا گرفته بودندو و من واقعا ناراحت بودم و آنها متوقف نمی کردند. آنها فیلمبرداری می کردند. [من از آنها خواستم تا دوربین را خاموش کنند] و آنها ادامه دادند. “-  رگان استار [۱]

    صنعت پورنوگرافی برای  حفظ یک تصویر پر زرق و برق، سخت کار می کند، اما در پشت دوربین یک واقعیت خشونت آمیز، مواد مخدر و قاچاق انسان وجود دارد.

    با چند ویرایش و اجبار خارج از صفحه نمایش، پورنوگراف ها می توانند آن را شبیه  به چیزی کنند که روی صفحه نمایش اتفاق می افتد که لذت بردن را نشان می دهد. اما نسخه بدون قطع، داستان متفاوتی است. بازیگران پورنو به طور مداوم در معرض تهدید هستند و از لحاظ احساسی و بطور شفاهی توسط عوامل و مدیران مورد آزار قرار می گیرند تا آنها را وادار به انجام چیزهایی کنند که  آنها نمی خواهند انجام دهند. [۲]

    نیوجرسی جاکسین ستاره سابق پورنو که این صنعت را در سال ۲۰۰۷ ترک کرد نوشت: “شما به عنوان یک شی و نه به عنوان یک انسان با روح مشاهده می شوید”.  “افراد مواد مخدر مصرف می کنند چون آنها نمی توانند با روشی که با آنها رفتار می شود  مقابله کنند. هفتاد و پنج درصد [ از مجریان پورنو] از مواد مخدر استفاده می کنند که در حال افزایش هستند. باید خود را بی حس کرد. پزشکان خاصی در این صنعت وجود دارند که اگر شما در برای سرماخوردگی معمولی پیش آنها بروید به شما ویکودین[۱۸]، ویاگرا[۱۹]، و هر چیزی که شما میخواهید می دهند چرا که همه چیزی که  آنها مراقبش هستند پول شما است. شما یک عدد هستید. شما کبودمی شوید.  شما چشمان سیاهی دارید.  شما دریده می شوید.  شما پاره می شوید. شما از داخل خودتان بیرون می آیید:… [۳]

    نه تنها پورنوگراف ها تجربه درد جسمی و روحی شدید بازیگران حذف می کنند، بلکه در بسیاری از موارد آنها همچنین این حقیقت را پنهان می کنند که برخی از “بازیگران” هیچ حق انتخابی ندارند.

    بخشی از دروغ تهیه کنندگان پورنو  که خرید مشتریان را می خواهند، این است که پورنو سرگرمی مشروع و قانونی ساخته شده توسط افراد پر زرق و برقی است که آن را به دلیل اینکه چیزی است که آنها می خواهند، انجام می دهند. برای  کاربر ایرادی  ندارد تا از آن لذت ببرد زیرا افرادی که آنها تماشا می کنند، به نظر می رسد که از آن لذت می برند. آنچه آنها نمی گویند این است که بعضی از افرادی که به آنها تماشا می شود وادار می شوند تا اوقات خوبی داشته باشند زیرا در پشت صحنه یک  تفنگ به سر آنها اشاره کرده است. و اگر  از خندیدن دست بردارند ، آن شلیک  خواهد شد. [۴]

    بدیهی است، قاچاق انسان زیر زمینی کسب و کار می کنند، و دستیابی به آن آمار دقیق مشکل است. اما حقایق در مواردی که به دست آمده است هراسناک می باشد. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۱، دو مرد میامی به جرم پنج سال فریب  زنان و قاچاق انسان دستگیر شدند. آنها نقش های مدل سازی  را تبلیغ می کردند و سپس هنگامی که زنان برای امتحان کردن می آمدند، به آنها دارو می دادند، آنها را می دزدیدند، تجاوز می کردند، فیلم تجاوز را ضبط می کردند، و آن را به فروشگاه های پورنوگرافی می فروختند و در سراسر کشور کسب و کار داشتند. [۵]

    در همان سال یک زن و شوهر در میسوری متهم شدند که توسط ضرب و شتم، شلاق، خفه کردن، الکتروکاتینگ، غرق کردن، سوزاندن، و خفگی، یک دختر معلول ذهنی را وادار کردند تا پورنو  را برای  آنها تولید کند و سرانجام او موافقت کرده است. یکی از عکس های که آنها از او گرفتند، بر روی جلد یک نشریه پورنو متعلق به گروه مجلات اغوا[۲۰]  به چاپ رسید. [۶]

                                                   

    این موارد تنها نوک کوه یخ هستند؛ بسیاری دیگر مانند آنها وجود دارند، و برای هر قربانی که کشف می شود، قربانیان زیادی در سکوت رنج می برند. [۷] هنوز هم برخی دیگر با مجبور مردن به فاحشه گری قربانی می شوند.

    با توجه به اینکه پورنوگرافی فحشا و سوءاستفاده جنسی را در نگاه دیگران عادی می سازد، [۸] تعجب آور نیست  که یک ارتباط قوی بین استفاده از پورنوگرافی و رفتن به فاحشه خانه ها وجود دارد. [۹] در واقع، مردانی که به فاحشه خانه ها می روند، در مقایسه با جمعیت عمومی، دو برابر بیشتر احتمال دارد تا یک فیلم پورنو را در سال گذشته تماشا کرده باشند. [۱۰] همچنین تعجب آور نیست که هنگامی که این مشتریان مشاهده می شوند، بسیاری  از آنها با تصاویر پورنو در دست می آیند تا زنانی را که از آنها سوء استفاده کرده اند را نشان دهند -که بسیاری از آنها، قربانیان قاچاق انسان هستند که بواسطه پااندازها[۲۱] کنترل می شوند – که مجبور به انجام چیزی هستند که آنها می خواهند. [۱۱]

    و آنها تنها کسانی نیستند که از پورنو به عنوان یک تصویر استفاده می کنند. به گفته دکتر جانیس شاو کروز، نماینده سابق سازمان ملل متحد و عضو ارشد در موسسه Lahaye بورلی: “پااندازان و قاچاقچیان  از پورنوگرافی استفاده می کنند تا قربانیان خود را به زندگی جدید برده داری جنسی وارد کنند”. این قربانیان از طریق مواجهه با پورنو، سختی  را ناگزیر قبول کنند و آنچه که از آنها انتظار می رود را یاد بگیرند”. [۱۲]

    در یک مطالعه از ۸۵۴ زن فاحشه در سرتاسر ۹ کشور جهان، ۴۹ درصد گفته اند که پورنو از آنها ساخته شده است در حالی که آنها از قبل در فحشا بودند، و ۴۷درصد اظهار داشتند که یا توسط مردان مجبور شده بودند  و یا     مردان سعی کردند که به زور قربانیان خود را به انجام چیزهایی وادار کنند که در پورنو دیده بودند.

    [۱۳]

    در پایان، پورنو، فحشا را تقویت می کند؛ و پورنو و فحشا محصولات تجارت جنسی هستند که برای ارائه وجود دارند. [۱۴]

                                                   

    پورنو به خشونت منجر می شود

    چند سال پیش، یک تیم از محققان به محبوب ترین فیلم های پورنو نگاه کردند و ۵۰ تا از آنها را به صورت تصادفی انتخاب کردند و مورد تجزیه و تحلیل قرا دادند. از ۳۰۴ صحنه ی فیلم های موجود، ۸۸٪ حاوی خشونت فیزیکی هستند. علاوه بر آن، ۴۹ درصد دارای پرخاشگری لفظی هستند. 

    نکات کلیدی

    • اصلی ترین جریان پورنو شامل رفتار جنسی خشونت آمیز علیه زنان است.
    • تماشای پورنوی خشن نگرش ھا را تغییر می دھد و باعث می شود تا بینندگان فکر کنند که رفتار جنسی خشن طبیعی است.
    • مطالعات نشان می دھد که پس از مشاھده پورنو، (حتی غیر خشونت آمیز)، نگرش مردان نسبت به زنان تغییر می کند.

    آن پنهان نیست که برخی از پورنوها خشن هستند، اما اکثر مردم فکر می کنند که آن چیزی متفاوت از جریان اصلی پورنوگرافی است (چیزی بیرون، در حاشیه). مدافعان آن می گویند همه پورنو یکسان نیستند. مردم می توانند آنچه می خواهند را انتخاب کنند، و اگر آنها در مسائل خشونت آمیز هستند، آن کسب و کارشان است، درست است؟

    این درست است که همه پورنوها یکسان نیستند، اما واقعیت این است که حتی اکثریت اصلی ترین جریان پورنو بسته بندی شده هستند و پر از آزار فیزیکی و شفاهی زنان می باشند و تماشای آنها اثر زیانبار جدی بر کاربر دارد.

    چند سال پیش، یک تیم از محققان به محبوب ترین فیلم های پورنو که خریداری شده بودند نگاه کردند.

    [۱] از آن گروه، آنها ۵۰ تا را به صورت تصادفی انتخاب و آنها را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. از ۳۰۴ صحنه فیلم های موجود، ۸۸٪ حاوی خشونت فیزیکی بودند. علاوه بر آن، ۴۹ درصد حاوی پرخاشگری لفظی بودند. در مجموع، تنها در یک صحنه در ۱۰ حاوی هیچ گونه تجاوزی نبود و صحنه های معمولی به طور متوسط ۱۲ حمله فیزیکی یا کلامی داشتند. یکی از صحنه های عمل بسته بندی شده[۲۲] ۱۲۸ تجاوز داشت. 

    بر خلاف خشونت در فیلم های معمولی که در آن  ها کسی مشت می زند، دیوانه می شود و دعوا می کند،

    ۹۵ درصد از قربانیان تجاوز در صحنه های  پورنو یا بی طرف بودند و یا با لذت پاسخ می دادند. و در حالی     که در

    ۹۴ درصد موارد، اهداف زن بودند، زمانی  که یک مرد قربانی بود، او چهار برابر بیشتر از همتای زن خود نسبت به مهاجم خود ناراحت می شد. به عبارت دیگر، در پورنو، زنان ضرب و شتم می شوند و در  آن حالت لبخند می زنند. 

    برای کاربران پورنو، حتی کسانی که مدیریت می کنند تا از مواد خشونت آمیز اجتناب کنند، دشوار است تا تحت تاثیر قرار نگیرند. بررسی های مکرر نشان داده است که تماشای پورنو (حتی غیر خشونت آمیز) با احتمال بیشتر استفاده کلامی از اجبار، مواد مخدر و الکل برای وادار کردن زنان به رابطه جنسی توسط کاربر در ارتباط است. [۲] و کسانی که همواره به پورنوی غیر خشونت آمیز نگاه می کنند بیشتر احتمال دارد تا از اظهارات مروج سوء استفاده و تجاوز جنسی به زنان و دختران حمایت کنند. [۳]

    و تغییرات با نگرش کاربر متوقف نمی شوند. تجزیه و تحلیل ۳۳ مطالعه مختلف نشان داده است که مواجهه با هر دوی پورنوی غیر خشونت آمیز و خشونت آمیز رفتار پرخاشگرانه را افزایش می دهد، که شامل هر دوی داشتن توهمات خشونت آمیز و ارتکاب عملی حملات خشونت آمیز می شود. [۴]

    جای تعجب نیست  که پورنوی خشن تر، بیشتر احتمال دارد که کاربر را به حمایت و عمل  به خشونت هدایت کند. [۵]

    اگر شما نمی دانید که چطور نشستن روی یک صندلی و تماشای پورنو در واقع می تواند آنچه فرد فکر می کند و  انجام می دهد را تغییر دهید، پاسخ به آن باز می گردد که چگونه پورنو مغز را تغییر می دهد [فرا پیوند به پورنو مغز را تغییر می دهد]. هنگامی که فردی پورنو تماشا می کند، مغز او مشغول مرتبط کردن هر آنچیزی است که روی صفحه نمایش برای انگیختگی جنسی اتفاق می افتد. [۶] بنابراین اگر مشاهده زنی که لگد می خورد و اسامی را  می گوید، در حالی که احساس تحریک می کند، بیشتر احتمال دارد تا این نوع خشونت را به سکسی بودن  مرتبط کرد. [۷] حتی زمانی که پورنو خشونت آمیز نیست، بینندگان یادمی گیرند تا افراد دیگر به عنوان چیزی بیش از اشیاء ساخته شده ی مورد استفاده برای لذت جنسی در نظر بگیرند. [۸]

                                                   

    آنچه مسئله را بدتر می کند، وقتی است  که پورنو را قربانیان خشونت را پذیرنده نشان می دهد  و یا نشان می دهد که آنها از آزار لذت می برند، و  فرد تماشا کننده یادمی گیرد  که افراد می خواهند و دوست دارند تا به آن روش با آنها رفتار شود، و به بینندگان اجازه می دهند تا با روش خودشان  عمل کنند. [۹]

    آن آموزش باعث تغییرات رفتاری می شود که از احتمال بیشتر آزار شفاهی زنان، [۱۰] تا مشکلات جدی تجاوز به عنف را شامل می گردد. این حقیقت ترسناک است که هر دوی پورنوی غیر خشونت آمیز و خشونت آمیز به احتمال زیاد باعث می شوند تا کاربران از خشونت علیه  زنان حمایت کنند و به این باور برسند که زنان از تجاوز جنسی لذت می برند، [۱۱] و آن عقاید در سراسر مطالعات تحقیقاتی مختلف یافت شده اند که پیش بینی می کنند که آیا فرد از نظر جنسی در زندگی واقعی تهاجمی است. [۱۲] با پورنوی خشونت آمیز و تجاوزی، ارتباطات به خصوص قوی می شوند. [۱۳] در واقع، یک مطالعه نشان داد که کسانی که  در گذشته با پورنوی خشونت آمیز بالاتری مواجهه شده اند شش برابر بیشتر از کسانی تجاوز کرده اند که در گذشته با پورنوی خشونت آمیز کمی مواجهه شده اند. [۱۴]

    البته، هر بیننده پورنو به یک متجاوز تبدیل نمی شود، اما این بدان معنا نیست که استفاده از پورنوگرافی هنوز هم موجی از خشونت را  در یک مقیاس گسترده تحریک نمی کند. اکثریت قریب به اتفاق پورنوی مشاهده شده توسط میلیون ها نفر از مردم در هر روز، آموزش می دهد که تحقیر و خشونت بخش طبیعی سکسی است که تصور می شود، [۱۵] و آن آموزش، چیزی که در اتاق های خواب سراسر جهان اتفاق می افتد را تغییر می دهد. [۱۶] احساس برانگیخته  شدن برای بسیاری از مردان سخت تر می شود مگر اینکه  آنها بتوانند چیزهایی را که در پورنو دیده اند انجام دهند [۱۷] ، و آن زنان را وادار می کند تا نتوانند دردی که ایجاد می شود را بیان کنند. [۱۸] و پورنوی بیشتر به ما تعلیم میدهد که تجاوز بخشی از رابطه جنسی است، و آن بیشتر خشونت موجود را پنهان می سازد. [۱۹]

    پورنو ایده ها در مورد رابطه جنسی را منحرف می کند

    اکثر نوجوانان خواه یا ناخواه، برخی از آموزش جنسی خود را از پورنو دریافت می کنند. محققان مکررا نشان  داده اند که افرادی که مقدار قابل توجهی از پورنو را دیده  اند بیشتر احتمال دارد تا رابطه جنسی را زودتر و با شرکای بیشتری  شروع کنند، و برای شرکت در انواع پر مخاطره ی رابطه جنسی، آنها را در معرض خطر بیشتر عفونت های مقاربتی  قرار دهند.

    نکات کلیدی

    • پورنو به یک نسخه تخیلی از آموزش ھای جنسی برای بسیاری از افراد جوان تبدیل شده است.
    • صنعت پورنو افراطی تر شده است
    • ترجیحات جنسی بینندگان پورنو به شدت توسط پورنوگرافی تحت تاثیر قرار گرفته است.
    • پورنو عواقب اعمال جنسی ناسالم را مخفی می کند.

    می توانید تصور کنید که اگر کلاس بهداشت مدارس شما توسط یک فروشنده سیگار تدریس شود چه اتفاقی خواهد افتاد. احتمالش هست، شما در مورد سرطان ریه  و یا اینکه طول عمر معمول فرد سیگاری چقدر کوتاه تر می باشد، زیاد نخواهی د شنید. او حتی ممکن است سعی کند تا به شما بگوید که سیگار کشیدن می تواند زمان دوی سرعت شما را افزایش دهد. مسخره بنظر می رسد، درست است؟ مشکل اینجا است: این  نوع آموزش را هر روز میلیون ها نوجوانان در مورد رابطه جنسی دریافت می کنند.

    در حالی که پورنو اغلب “مواد بزرگسالان” نامیده می شود؛ بسیاری از بینندگان آن کاملا زیر سن قانونی هستند. خواه یا ناخواه، اکثر نوجوانان برخی از آموزش جنسی خود را از پورنو دریافت می کنند [۱]. و درست مثل تبلیغات سیگار که افراد سالم تنومند را به  دور از سرطان (که واقعا ایجاد می شود) نشان می دهند، پورنو یک ایده کاملا منحرف از آنچه شرکاء، سکس و روابط واقعا دوست دارند  را ارائه می دهد. [۲]

    در پورنو، رابطه جنسی با غریبه  ها عادی می شود [۳] و اغلب اوقات بیش  از یک غریبه  در یک زمان وجود دارد. در مطالعه ای بر روی فیلم های محبوب پورنو، تعداد شرکای جنسی    در یک صحنه از ۱ تا ۱۹ و به طور متوسط ۳ نفر بود. و انواع اعمال جنسی که پورنوگراف ها در فیلم قرار می دهند غالبا اهانت آمیز، خطرناک، و یا خشونت آمیز هستند. [۴]

    جان وود، یک درمانگر که با جوانان معتاد به پورنوگرافی کار می کند، در یک مقاله که در مورد اثرات پورنو صحبت می کرد نوشت: ”یک بازار رقابتی بدان معنی است که پورنوگراف ها در حال تلاش برای شکست دادن یکدیگر هستند تا افراطی ترین تصاویر را تولید کنند.” این رقابت به مرزها فشار می آورد بدان معنی که مقاربت مستقیم خیلی خسته کننده در نظر گرفته می شود. تصاویر رابطه جنسی مقعدی وحشیانه و تحقیر و انحطاط هم زمان زن با دو یا چند مرد از هنجارهای جدید هستند. [۵]

    در نتیجه، مطالعات نشان می دهد که افرادی که پورنو را مشاهده می کنند نیبت به همسالانی که به پورنو تماشا نکرده اند، به مراتب بیشتر احتمال دارد تا به فکر چیزهایی مانند رابطه جنسی گروهی یا موقعیت های جنسی خطرناک شایع تر، باشند. [۶]

    و در بسیاری از موارد، نگرشها، روش آنها را وارد رفتار می کنند. محققان مکررا نشان داده اند که افرادی که مقدار قابل توجهی از پورنو را دیده  اند بیشتر احتمال دارد تا رابطه جنسی را زودتر و با شرکای بیشتری شروع کنند، و برای شرکت در انواع پر مخاطره تر رابطه جنسی، آنها را در معرض خطر بیشتر عفونت های مقاربتی قرار دهند. [۷]

    جامعه شناس مایکل کیمل نشان داده است که توهمات جنسی مردان، به شدت توسط پورنو تحت تاثیر قرار می گیرند، [۸] که زمانی مشکل ناجور می شود که شرکای آنها نمی خواهند به اعمال اهانت آمیز یا خطرناک نشان داده شده در پورنو  عمل کنند. [۹]

    در نتیجه، نشان داده شده است که مردانی  که یه پورنوگرافی نگاه می کنند بیشتر احتمال دارد تا به فاحشه گری روی آورند، [۱۰] و اغلب به دنبال فرصتی هستند تا خارج از آنچه در پورنو دیده اند زندگی کنند. [۱۱] در یک نظرسنجی از فاحشه های سابق، ۸۰ درصد گفتند که مشتریان، به آنها تصاویر پورنو را نشان داده بودند تا آنچه آنها می خواستند انجام دهند را تشریح کنند. [۱۲]

    آنچه که پورنوگرافی نشان نمی دهد چیزی است که  رابطه جنسی سالم دوست دارد، چرا که اکثر پورنوگراف ها چیزهایی مثل بوسیدن، نوازش کردن، و سایر انواع مثبت از محبت را قطع می کنند. [۱۳] آنها همچنین عواقب ناشی از انواع رابطه جنسی نشان داده شده را قطع می کنند. [۱۴] در پورنو، هیچ یک عفونت های منتقله از راه جنسی ندارد؛ هیچ بارداری های ناخواسته، هیچ سرطان گردن رحم، هیچ انگل روده ای، و هیچ پاره شدن پوستی  وجود ندارد. و مهم نیست فرد با شریک زندگی خود چقدر خشن رفتار می کند، در پورنو، تقریباهمه چیز خوب به نظر می رسد. [۱۵]

    در واقع، در مطالعه فیلم های محبوب پورنو، در ۹ صحنه از ۱۰ صحنه، زنان ضربه خوردند، کتک خوردند، فریاد زدند، و یا آسیب های دیگری دیدند، و نتیجه تقریبا همیشه یکسان بود، یا به نظر می رسید که قربانی فکر نمی کند  و یا در مورد آن خوشحال بود. [۱۶]

    نه تنها پورنو یک نسخه خیالی از آموزش مسائل جنسی را ارائه می دهد، همچنین آن آموزش به روشی ارائه می شود که کاملا منطبق با نحوه یادگیری مغز ما طراحی شده است. [۱۷] تصاویر یک معلم به خصوص قدرتمند هستند، زیرا آنها می توانند در کل بسیاری از اطلاعات را بسته بندی کند که بیننده می تواند خیلی سریع آنها را درک کند. و در حالی که کلمات اغلب به عنوان عقاید تفسیر می شوند، مغز ما بیشتر احتمال دارد تا تصاویر را به عنوان حقایق تفسیر کند؛ بنابراین، آن با چیزی که شما وقوع اش را می بینید خیلی سخت تر استدلال می شود. [۱۸]

    همچنین زمانی که مغز ما از نظر جنسی برانگیخته می شود بهتر یاد می گیرد. [۱۹] هنگامی که شما به تمرکز جستجو در میان تصاویر جنسی اضافه می کنید تا دقیقا چیزی پیدا کنید که کاربر به دنبال آن است و چیزی  را تقویت می کنید که با پاداش اوج جنسی تداعی می شود، آن، شرایط مناسب برای ارتباط دادن آنچه پورنو می آموزد را به مغز ایجاد می کند [به صفحه ۳ نگاه کنید ، پورنو مغز را تغییر می دهد. [۲۰]

    در نتیجه، کاربران مداوم پورنو، تمایلات جنسی خود را به جستجوی تصاویر ۲D غیر واقعی مرتبط می کنند، و بدن از لحاظ ساختاری تغییر می کند. [۲۱] به جای یادگیری به منظور ایجاد روابط با افراد واقعی، اغلب احساس طبیعی تر و برانگیزاننده برای آنها ، تنها در مقابل یک کامپیوتر ایجاد می شود. [۲۲] دکتر گری بروکس، استاد روانشناسی که اثر پورنو بر مردان را مطالعه می کند گفت: “این غم انگیز است؛ “پسرانی که رابطه جنسی را از طریق این تصاویر آغاز می کنند به نحوی تلقین می شوند که به طور بالقوه می توانند برای بقیه زندگی خود با آنها در ارتباط باشند”. [۲۳]

    پورنو خانواده ها  را متنفر می کند

    تحقیقات نشان داده است که ازدواجی که در آن یک فرد دارای یک مسئله پورنو و یا اجبار جنسی است  اغلب از صمیمیت و حساسیت کمتر، و همچنین اضطراب، پنهان کاری، انزوا، و اختلال بیشتر در رابطه رنج می برد. و از آنجایی که بسیاری از کاربران پورنو  در نهایت شغل خود را در نتیجه ی نگاه به پورنو بر روی کامپیوتر شرکت، از دست می دهند، این ازدواج ها اغلب تا پایان امنیت مالی کمتری دارند.

    نکات کلیدی

    • ازدواج ھای با مشکلات پورنو، صمیمیت و حساسیت کمتری دارند.
    • استفاده از پورنو احتمال خیانت را افزایش می دھد.
    • کودکان کاربران پورنو، درگیری کمتر والدین را تجربه می کنند.

    زندگی به عنوان یک بازیکن بسکتبال حرفه ای، خیلی خوب به نظر می رسد. پرداخت فوق العاده است، شما CL می گیرید تا در کار شورت بپوشید، و اهداف حرفه ای شما چیزهایی مانند دانکینگ[۲۳] بیشتر را شامل خواهد شد. بنابراین اجازه دهید بگویم که شما که تصمیم گرفتید تا طرح خود را ایجاد کنید: بازیکن حرفه ای توپ با ۲۱ سال سن. به احتمال زیاد شما نمی خواهد با ترک یک عادت سیگار کشیدن و تغییر آن به یک پیراشکی (تنها رژیم غذایی)، آماده شدن را شروع کنید. پس هدف NBA برای انجام پورنو چه چیزی است؟ نکته این است که، بسیاری از ما یک ایده از آنچه ما می خواهیم در زندگی انجام دهید را داریم، و برای اکثریت مردم، آن طرح شامل داشتن یک خانواده است. در واقع، ۸۰ درصد از بزرگسالان جوان می گویند که ازدواج یک اولویت مهم در برنامه زندگی آنها است. [۱] و با توجه به اینکه افراد متاهل به مراتب بیشتر احتمال دارد تا ب گویند  که در زندگی خود “بسیار راضی” هستند، آن احتمالا چنان هدف بدی نیست. [۲] مشکل برای کاربران پورنو آن است که ازدواج های سالم و پورنو اغلب به خوبی ترکیب نمی شوند.

                                                   

    تحقیقات نشان داده است که ازدواج هایی که در آنها یک فرد دارای یک مسئله پورنو و یا اجبار جنسی است اغلب از صمیمیت و حساسیت کمتر، و همچنین اضطراب، پنهان کاری، انزوا، و اختلال بیشتر در رابطه رنج می برند. [۳] و از آنجایی که بسیاری از کاربران پورنو  در نهایت شغل خود را در نتیجه نگاه به پورنو بر روی کامپیوتر شرکت از دست می دهند، این ازدواج ها اغلب تا پایان، امنیت مالی کمتری دارند. [۴]

    در واقع، بسیاری از زنان – صرف نظر از اعتقادات مذهبی شان –  نگاه به پورنو را به عنوان یک تهدید جدی برای قادر بودن به متأهل ماندن در نظر می گیرند. [۵] چرا؟ به یک دلیل، هنگامی که شریک زندگی اغلب از پورنو استفاده می کند، آن زمان زیادی را می گیرد و آنها نمی توانند با هم باشند. [۶] بالاتر از همه اینکه، بسیاری از شرکا زمانی که شریک زندگی آنها از تصاویر بدن شخص دیگری برای تحریک شدن استفاده می کند، آن را تقلب  و یا نزدیک به تقلب در نظر می گیرند. [۷]

    و تقلب مجازی تنها چیزی نیست که همسران کاربران باید در مورد آن  نگران باشند. مطالعات نشان داده اند که کاربران متأهل پورنو نسبت به غیر کاربران، بیشتر احتمال دارد تا با کسی غیر از همسر خود رابطه جنسی داشته باشند، [۸] و مردانی  که به پورنو نگاه  می کنند نیز بیشتر احتمال دارد تا به فاحشه گری روی آورند. [۹] همانطور کهیکی از محققان گفت: “مردان به طور مداوم شاهد سوء استفاده از زنان در پورنوگرافی هستند، و اگر  آنها نتوانند آن رفتار را با همسران خود، دوست دختر، و یا کودکان انجام دهند، آنها [یک فاحشه]  را مجبور می کنند تا   آن را انجام دهد.” [۱۰]

    و حتی اگر یک کاربر هرگز چنین کاری نکند، افرادی که به پورنوگرافی نگاه می کنند همچنین بیشتر احتمال دارد تا از نظر جنسی بیشتر آسان گیر تر شوند (مانند تایید داشتن مقدار زیاد شرکای جنسی و انواع خطرناک  رابطه جنسی) که با داشتن ازدواج های کم ثبات تر بعدی در زندگی در ارتباط است. [۱۱]

    در نتیجه، دکتر گری بروکس، روانشناسی که به مدت ۳۰ سال با معتادان به پورنو کار کرده است می گوید:

    “طلاق مربوط به استفاده از پورنو منفجر شده است”. [۱۲] در یک نظرسنجی از اعضای آکادمی آمریکایی وکلای ازدواج که در سال ۲۰۰۲ صورت گرفت، ۶۲ درصد از وکلای طلاق مورد بررسی، گفتند که وسواس با پو رنو یک عامل مهم در موارد طلاق هایی بوده است که آنها در سال گذشته رسیدگی کرده بودند. [۱۳]

    اینکه آیا  ازدواج یک کاربر پورنو از هم می پاشد یا نه، تنها همسر او را تحت تاثیر قرار نمی دهد. کودکان نیز اغلب قربانی هستند، عملکرد مشابهی دارند، که یا از طریق نگاه به تصاویر جنسی است و یا توسط رها شدن توسط یکی از والدین است که می تواند به جای  تنها نشستن در مقابل کامپیوتر، زمانی را با بچه های  خود صرف کند. [۱۴] در یک نظرسنجی که در سال ۲۰۰۴ توسط مجله Elle و MSNBC.com انجام شد، یک پنجم از پاسخ دهندگان مرد اعتراف کردند که پورنو ساعت ها از وقت آنها را می گیرد که می توانست با شریک زندگی یابچه های آنها صرف شود. در میان کاربرانی که پنج ساعت یا بیشتر در هفته به پورنو نگاه می کنند، این تعداد به ۳۷ درصد می رسد. [۱۵]

    هر کسی نمی خواهد و یا حتی تمایل ندارد تا به NBA برود، اما بسیاری از مردم می خواهند شاد باشند [صفحه ۲۱ را ببینید، پورنو شما را تنها می کند] و یک خانواده شاد داشته باشند. و هرچه ما بیشتر در مورد پورنو و اثرات آن یاد می گیریم، واضح تر می شود که یک عادت پورنو رسیدن  به هر دوی این اهداف را سخت تر و سخت تر می سازد. 

    آسیب پورنو به سرعت در حال تغییر است

    مخالفان نظریه خطر پورنوگرافی، اغلب اشاره می کنند که پورنو برای مدت طولانی وجود داشته است. انسان های غارنشین تصاویر جنسی را در دیوارهای سنگی خود کشیدند و یونانیان باستان آن را بر روی ظروف خود نقاشی کرده اند. اما مقایسه نقاشی های باستانی بر روی گلدان های خاک رس با جریان بی پایان امروزی ویدیوهای زنده که هر عمل جنسی ممکن را به تصویر می کشند، و ۲۴ ساعت شبانه روز بر روی یک دستگاه در  دسترس هستند که متناسب با جیب شما می باشد، قابل مقایسه نمی باشند. 

    نکات کلیدی

    • پورنوگرافی با تکنولوژی تغییر کرده است.
    • پورنو در طول زمان شدید تر، خشن تر، تحقیرآمیز تر، و خوارکننده تر شده است.
    • مردم در سنین جوانتر و جوانتر در معرض پورنو قرار می گیرند.

    فرهنگ پورنویی شده ی امروزی، چیز بسیار جدیدی است. آن چیزی است که جهان هرگز ندیده بود.

    پس چه چیزی تغییر کرد؟ مانند بسیاری از تغییرات بزرگ فرهنگی، چیزی یک شبه رخ نداد، اما برخی ازمراحل تغییر در سال ۱۹۵۳ بودند، سالی که هیو هفنر نسخه اول پِلی بوی[۲۴] را  منتشر کرد. 

    رابطه جنسی به بخش برجسته تر مکالمات فرهنگی آمریکا تبدیل شده بود که تا حدی به  این دلیل بود کهدکتر آلفرد کینسی، پنج سال پیش یک کتاب بحث برانگیز اما بسیار محبوب در  مورد تمایلات جنسی را منتشرکرده بود. [۲] او به عنوان یکی  از نخستین دانشمندان و نویسندگانی اعلام شد که آشکارا در مورد روابط جنسی  صحبت کرد. [۳] در نتیجه، کتابهای او قفسه ها را پر کرد. [۴]

    هفنر در این روند از مجله اش استفاده کرد. با این حال، برای به حداکثر رساندن فروش، او مجبور به تغییر تصویر پورنو بود. به جای اینکه چیزی را ممکن است داشته باشد که از عموی وحشت زده دوست شما تصور می شود، پورنو به جریان اصلی نگاه، نیاز داشت. برای انجام این کار، هفنر عکس های پورنوگرافیک را در کنار رسالات و مقالات نوشته شده توسط نویسندگان محترم قرار داد. در پلی بوی،  پورنو مانند یک کلیشه نجیب زاده بود.

    تغییر بزرگ بعدی در دهه ۱۹۸۰ اتفاق افتاد، زمانی که سیستمهای وی سی آر این امکان را برای مردم فراهم کردند تا فیلم ها را در خانه تماشا کنند. [۵] برای کاربران پورنو، آن بدان معنی بود که به جای استفاده از به سالن سینمای از کار افتاده در ناحیه نامناسب شهر، و آنها باید به اتاق عقبی در محل اجاره فیلم های محلی خود  می رفتند. مطمئنا، آنها هنوز هم برای پیدا کردن آن مجبور به بیرون  رفتن بودند، اما ناگهان پورنو به تعداد زیادی قابل دسترس تر شد.

    و پس از آن اینترنت همه چیز را عوض کرد. [۶] وقتی پورنو وارد وب شد، به طور ناگهانی چیزی جز چند کلید بین هر فرد دارای اتصال به اینترنت و گرافیکی ترین مواد موجود وجود نداشت، [۷] و صنعت پورنوی آنلاین منفجر شد. بین سال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۷، تعداد وب سایت های پورنو ۱۸۰۰ درصد رشد داشته است.

    [۸] بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۰۴، از ترافیک اینترنت در ماه مه همان سال، سایت های پورنو سه برابر بیشتر  از ترکیب گوگل، یاهو ، و MSN سرچ، بازدید شده اند. [۹]

    و پورنو در پشت صفحه کامپیوتر باقی نماند است. اکنون که پورنو نسبت به قبل در دسترس تر، مقرون به صرفه تر، و ناشناس تر است، بیشتر مردم معتاد شده اند [۱۰] و نفوذ آن به هر جنبه ای از زندگی ما وارد شده است. [۱۱] بازی های ویدئویی معروف، برهنگی کامل را به تصویر می کشند. [۱۲] اسنوبردهای عرضه شده به نوجوانان با تصاویر ستاره های پورنو گچ بری می شوند. [۱۳] حتی اسباب بازی های کودکان شهوتانگیز تر شدهاند. [۱۴]

    برنامه های تلویزیونی و فیلم ها بیش از حد تأثیر پذیرفته اند طوری که تولید کنندگان و نویسندگان حول وحوش ارتقا محتوای گرافیکی تر می چرخند تا توجه مخاطبان عادت کرده به پورنو را جلب کنند. [۱۵] بینسال های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۵، تعداد صحنه های جنسی در برنامه های تلویزیونی آمریکا تقریبا دو برابر شد. [۱۶] و آن تنها در برنامه های بزرگسالان  رخ نداد. در یک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵، ۷۰ درصد از ۲۰ نمایش تلویزیونی که اغلب توسط نوجوانان تماشا شدند، شامل محتوای جنسی بودند و تقریبا نیمی از آنها رفتار جنسی را نشان دادند. [۱۷]

    و هر چه بیشتر جامعه ما از نظر جنسی اشباع می شود، سازندگان پورنوی بیشتر مواد سخت تر و سخت تری را پمپ می کنند تا مطمئن شوند که به روز  باقی  می مانند. [۱۸]

    “سی سال پیش، پورنوگرافی هاردکور[۲۵]، معمولا به معنای ترسیم صریح و روشن مقاربت جنسی بود؛ که دکتر نورمن Doidge، در کتاب اخیر خود در مورد علوم اعصاب، به نام “مغزی که خود را تغییر می دهد” نوشت. در حال حاضر هاردکور تکامل یافته است و به طور فزاینده ای توسط تم های سادومازوخیستی تحت سلطه می باشد … تمام اسکریپت های مربوط به آمیخته شدن جنسی با نفرت و تحقیر می باشند. هاردکور اکنون به بررسی جهان منحرف می پردازد، در حالی که سافتکور[۲۶] اکنون چیزی است که هاردکور چند دهه پیش بود…. تصاویر سافتکور نسبتا اهلی از سال گذشته هستند … و در حال حاضر در جریان اصلی رسانه، در تمام طول روز ، در پورنوفیکاسیون[۲۷] همه چیز، از جمله تلویزیون، فیلم های راک، سریالهای تلویزیونی، تبلیغات، و غیره حضور می یابند. [۱۹]

    و نه تنها پورنوی بیشتری برای تماشا وجود دارد، بلکه راه های بیشتری نسبت به همیشه برای تماشای آن وجود دارد. [۲۰] امروزه، نه تنها ما اینترنت پر سرعت داریم،  بلکه ما از آن در دستگاه هایی برهره برداری می کنیم که در ۲۴ ساعت روز با ما هستند. خانواده از داشتن یک کامپیوتر مشترک، به داشتن لپ تاپ های متعدد شخصی، گوشی های هوشمند و تبلت ها حرکت کرده اند. با راه اندازی گوگل شیشه ای[۲۸]، اکنون می  توان یکصفحه نمایش اینترنت فعال داشت که تقریبا در هر دقیقه از روز، در مقابل چشمان ما است.

    همانطور که در دسترس بودن پورنو افزایش یافته است، آن در سطح کلان اثرات مخربی  بر افراد [به صفحه ۱مراجعه نمایید، پورنو مانند مواد مخدر است]، روابط [صفحه ۱۳ را ببینید، پورنو عشق را می کشد]، و جامعه [بهصفحه ۲۵ نگاه کنید، پورنو منجر به خشونت می شود] دارد. [۲۱] همانطور که درمانگر، جان وودز اخیرا نوشت، اعتیاد به پورنوگرافی “دیگر    فقط یک مشکل خصوصی نیست. این یک مشکل بهداشت عمومی است.”

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا