شریک زندگی کیست؟ عذرخواهی از شریک زندگی

شریک زندگی کیست
  • شریک زندگی کیست؟ – یاد بگیریم چگونه از شریک زندگی خود درست عذر خواهی کنیم

    شریک زندگی کیست؟

    شریک زندگی یعنی کسی که دائماً با او در ارتباط هستیم.

    در این بین مطمئنا تضادهای رفتاری پیش خواهد آمد که باید یاد بگیریم از شریک زندگی درست و صحیح عذر خواهی کنیم.

    همیشه شنیده ایم که می گویند نمک زندگی دعواهایی است که گاها بین زن و شوهر اتفاق می افتد یا می گویند زن و شوهر دعوا کنند مردم باور کنند و این یک امر طبیعی است؛

    اما اگر مدیریت نشود و راه های کنترل آن را بلد نباشیم همین دعوا های به ظاهر ساده یا نمک های زندگی زخم هایی را در روان فرد مقابل بر جای می گذارد که گاهی  تبدیل به تلخی های خیلی بدی می شود.

    به همین منظور در این مقاله قصد داریم یکی از راه های کنترل بگو مگوهایی که گاها بین زن و شوهر اتفاق می افتد و باعث التیام بخشیدن به آن زخم ها می شود  را خدمت شما عزیزان بیان کنیم و آن  معذرت خواهی از شریک زندگی به روش صحیح است.

    البته نه صرفا گفتن جمله «معذرت می خوام» بلکه  در روش معذرت خواهی صحیح چند قدم را باید انجام دهیم.

    با انجام و تمرین و ممارست این قدم ها  امیدواریم معذرت خواهی صحیح به یک مهارت بسیار خوب و کاربردی در ارتباط با دیگران به خصوص با شریک زندگی خود در ما شکل بگیرد و زخم های بوجود آمده در همسرمان بهبود پیدا کند.

    پس به بیان یک به یک قدم ها می پردازیم.

    قبل از شروع ابتدا، داستان کوتاهی را بیان می کنیم که در آن داستان شما به عنوان مرد باعث ناراحتی و عصبانیت شریک زندگی تان شده اید و شما می خواهید از او معذرت خواهی کنید که قدم به قدم مراحل را با توجه به داستان بررسی می کنیم.

    صحنه ای از یک داستان همیشگی در زندگی

    امشب مراسم عقد برادر همسر شماست و بعد از کلی صحبت با همسرتان در ابتدای صبح و قبل از سرکار رفتن، شریک زندگی تان به شما تاکید می کند که به موقع یعنی ساعت ۷ شب در مراسم حضور پیدا کنید و شما هم با اطمینان خاطر به او قول می دهید و با خیال آسوده به سر کار می روید.

    شب فرا می رسد و مراسم ساعت ۷ شب شروع می شد ولی هنوز از شما خبری نیست و همسرتان هم همچنان منتظر شماست و دائما به شما زنگ می زند ولی متاسفانه در دسترس نیستید و کلی نگران که نکند دیر به مجلس برسید.

    به خاطر اینکه خانواده همسرتان روی این قضیه خیلی حساس هستند و همسرتان هم نگران از اینکه مورد سرزنش خانواده قرار گیرد.

    زمان به سرعت می گذرد و مراسم تقریبا ساعت ۹:۳۰ تمام می شود و اکثر مهمان ها رفته اند و شما ساعت ۱۰ از راه می رسید و…

    به نظر شما چه اتفاقی می افتد؟

    انتظار دارید شریک زندگی تانبا شما چه برخوردی کند؟

    درست است. همسرتان از دست شما عصبانی و بسیار ناراحت است اگرهمسر فهمیده ای باشد جلوی جمع بیان نمی کند ولی در راه برگشت یا در منزل حتما عنوان می کند و عصبانیتش را بروز می دهد چرا که بسیار سرخورده شده و مورد سرزنش خانواده قرار گرفته است.

    حال شما می خواهید عذر خواهید کنید باید چه کار کنید؟

    روش اصولی عذرخواهی کرن از شریک زندگی

    قدم اول :  ابراز تاسف واقعی و از ته دل

    به همسرمان بگوییم که واقعا متاسف هستم که نتوانستم در مراسم شرکت کنم.

    قدم دوم : پذیرفتن اشتباه

    مسولیت کاری را که انجام داده ایم را  بپذیریم و بگوییم که می دانستم که باید ۷ شب می رسیدم ولی نیامدم و دیر رسیدم و می پذیرم که اشتباه کردم.

    قدم سوم : روشن کردن منظورمان از کار انجام شده

    به همسرمان بگوییم که هیچ منظوری از دیرآمدنم نداشتم و نمی خواستم که با این کار شما را بین خانواده ات خجالت زده کنم و اصلا دوست نداشتم که شما را سرزنش کنند و بواسطه آن شما آزار ببینید و اذیت بشوید.

    قدم چهارم : بیان اوضاع و شرایط که باعث این اتفاق شده

    به همسرمان بگوییم که چه اتفاقی باعث شد که من دیر بیایم مثلا امروز که به سرکار رفتم رئیس شرکت به هم گفت که گزارش فلان پروژه را باید بدهی.

    حتی اگر دیر وقت از سرکار بروی و من هم مجبورشدم که تا گزارش را آماده نکردم از شرکت خارج نشوم و یا اینکه در بین راه یکی از دوستان  را دیدم که اتفاقی برایش افتاده بود و باید او را به بیمارستان می بردم.

    هر اتفاق دیگری که واقعا رخ داده بود و باعث این شده بود که دیر برسید.

    در این قسمت هرگز دروغ نگویید که وضع خراب تر می شود.

    قدم پنجم : جبران کردن  وترمیم صدمه وارد شده

    باید سعی در جبران اتفاقی که افتاده شده بکنیم.

    اگر خودمان بلد هستیم و احساس می کنیم با انجام یک کار خاص آن اتفاق جبران می شود آن را انجام بدهیم.

    اگر هم نمی دانیم از خود همسرمان بپرسیم و به او بگوییم که: «میدانم که باعث ناراحتی شما شدم اماالان چه کارمی توانم انجام دهم که حال شما یکم بهتر شود.»

    حتما آن کار را انجام دهیم و فقط گفتن نباشد.

     

    *******************************************************************************

    سخن پایانی

    و در انتها باید بگوییم که:

    باید بدانید که مطالبی که گفته شد و داستانی که آورده شد فقط نسبت به آقایان نیست بلکه خانم هاهم وظیفه دارند که این مهارت را یاد بگیرند و در موارد مورد نیاز از آن استفاده کنند.

    انجام این مراحل یعنی معذرت خواهی به روش صحیح  اگر به درستی صورت گیرد با کمی تمرین و صبر و حوصله می شود در انجام آن مهارت پیدا کرد. ناگفته نماند که خیلی وقت ها به صورت ناخودآگاه این مراحل را انجام می دهید ولی اگر آگاهانه و به صورت حرفه ای تر انجام دهید مطمئن باشید که اثرش به مراتب بالاتر خواهد رفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا