سوندار پیچای ( از زاغه نشینی تا امپراطوری گوگل )

سوندار پیچای
  • سوندار پیچای ( از زاغه نشینی تا امپراطوری گوگل )

    سوندار پیچای، متولد ۲۰۱۶ در هند، هم‌اکنون یکی از معروف‌ترین کارآفرینان و مدیران ارشد صنعت فناوری در جهان است. او بنیانگذار و مدیر عامل شرکت گوگل است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان شناخته می‌شود.

    سوندار پیچای دوران کودکی و نوجوانی خود را در هند گذراند. او در سنین پایین به پرورش زاغه‌ها علاقه‌مند شده بود و این علاقه‌مندی او را به یادگیری و تحقیق درباره زاغه‌ها و روش‌های بهبود آن‌ها سوق داد. او به خصوص به مطالعه ژنتیک زاغه‌ها و نحوه تکثیر آن‌ها علاقه‌مند شده بود.

    بعد از اتمام تحصیلات دبیرستانی، سوندار پیچای در دانشگاه ایتا بمبئی مهندسی کامپیوتر خواند. در دانشگاه، او با مشکلاتی مانند کمبود منابع و تجهیزات روبرو شد، اما با کمک دوستان و همکاران، موفق شد پروژه‌های موفقی در زمینه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، رباتیک و سیستم‌های هوشمند ایجاد کند.

    سوندار پیچای در سال ۱۹۹۸ به همراه سردان دیگر شرکت گوگل را تاسیس کرد. این شرکت با هدف ارائه خدمات جستجویی به کاربران اینترنت تأسیس شد. با ارائه خدمات بهتر و قابلیت‌های جدید، گوگل به سرعت به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری در جهان تبدیل شد.

    اما سوندار پیچای به عنوان یک کارآفرین بزرگ‌تر از این است. او به دنبال رشد و توسعه شرکت و گسترش فعالیت‌های فناوری در بیشتر زمینه‌های علمی و صنعتی است. او از دیدگاه او، گوگل در آینده به بیشتر از یک شرکت فناوری تبدیل خواهد شد، بلکه یک امپراطوری فناوری خواهد بود که در بسیاری از زمینه‌ها فعالیت خواهد کرد.

    سوندار پیچای به عنوان یک کارآفرین بزرگ، دیدگاه جدیدی به دنیای فناوری و صنعت بخشیده است. او از ارتباط بین فناوری و علوم دیگر، مانند زیست‌شناسی و ژنتیک، استفاده می‌کند تا به رشد و توسعه شرکت کمک کند. او به عنوان یک رهبر شرکت، همیشه در تلاش است تا شرکت خود را به روز رسانی کند و با تکیه بر فناوری‌های جدید، به رشد و توسعه بیشتری دست پیدا کند.

    در نهایت، سوندار پیچای یکی از کارآفرینان بزرگ و الهام‌بخش در صنعت فناوری است. او با استفاده از دانش خود در زمینه فناوری و علوم دیگر، توانسته است یک شرکت بزرگ و موفق را تأسیس کند. به نظر می‌رسد او در آینده نیز به همین شیوه به دنبال توسعه و رشد شرکت خود خواهد بود و به عنوان یکی از موفق‌ترین کارآفرینان در جهان شناخته خواهد شد.

    پیچای سوندرا اراجان معروف به سوندار پیچای مدیر اجرایی ومهندس هندی تبار و مدیر عامل اجرایی گوگل است

    تولد وکودکی 

    سوندار پیچای در تاریخ ۱۲ ژوئیه سال ۱۹۷۲ در شهر چنای در جنوب کشور هندوستان به دنیا امد .

    او به همراه پدر ومادر ویک برادر کوچک تر از خودش در یک اپارتمان کوچک زندگی می کرد

    خانواده او از لحاظ شرایط مالی ضعیف بودند و حتی ماشین وتلوزیونی هم نداشتند که بخواند از آن استفاده بکنند برای همین بیش تر برای جابه جایی از وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردند .

    پدر او راگوناث پیچای مهندس برق بود وبرای یک شرکت انگلیسی به نام جنرال الکتریک کار می کرد که با جنرال الکتریک امریکا متفاوت است .

    مادرش هم یک تند نویس ( هنر نوشتن سریع) بود که بعد از به دنیا امدن فرزندانش ان شغل را کنار گذاشت وخانه دار شد .

    پدر او هر موقع که از کار خود به منزل باز می گشت اتفاقاتی را که در محل کار برایش پیش می امد را برای سوندار تعریف می کرد واین کار موجب اشنایی وی با تکنولوژی وفناوری شد.

    اولین اشنایی که سوندار با فناوری وتکنولوژی داشت زمانی بود که انها برای اولین صاحب یک تلفن ساده شده بودند.

     

    تحصیلات

    سوندار زمان بچگی اش را در مدرسه جواهر ویدیلایای گذراند ودوران دبیرستانش را هم در مدرسه وانا وانی شهر چنای تحصیل کرد

    او علاقه ی زیادی به کامپیوتر داشت وهمین موجب شد تا اولین برنامه کامپیوتری خود را بنویسد که یک بازی شطرنج بود.

    بعد از پایان دوران دبیرستان سوندار به دلیل نبودن دانشگاه خوب مجبور شد تا در دانشگاه صنعتی خراگ پور kharagpur ادامه تحصیل دهد ودر انجا مدرک کارشناسی اش را در رشته متالوژی بگیرد . با تلاش های خود توانست به عنوان یکی از دانشجویان ممتاز فارغ التحصیل شود و بورسیه تحصیلی خود را از دانشگاه نخبه پرور استنفورد دریافت کند .

    او با کمک های مالی از طرف خانواده اش به کشور امریکا رفت ودر دانشگاه استنفورد مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مواد وشاخه نیمه هادی ها گرفت .

    وی در سال ۲۰۰۲ هم مدرک MBI خود را از مدرسه وارتو دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد .

    زندگی شخصی

    سوندار پیچای با انجلی که یکی از هم کلاسی های دانشگاهش بود در سال ۲۰۱۱ ازدواج کرد که حاصل این ازدواج یک دختر ویک پسر است واکنون در خانه ۹ میلیون دلاری در بروکلین نیویورک زندگی می کنند .

    دوران قبل گوگل 

    پس از پایان تحصیلات سوندار در شرکت مکنزی در واحد مشاوره ای شروع به کار کرد وبعد از مدتی با توجه به تخصصش در رشته متالوژی به شرکت اپلاید متریالز پیوست ودر ان جا به عنوان مدیر تولید مشغول به کار شد تا این که برای یافتن شغلی هیجان انگیز وجذاب راهی شرکت جوان گوگل شد .

    دوران گوگل

    سوندار در اوریل ۲۰۰۴ برای مصاحبه به مقر شرکت گوگل ( گوگل پلکس) رفت ودر زمانی که تازه سرویس جیمیل Gmailمعرفی شده بود او در مصاحبه شرکت پذیرفته شد وکار خود را به عنوان مدیر محصول و رهبری یک تیم که بر روی نوار ابزار گوگل کار می کردند شروع به کار کرد .

    او در این پروژه به خوبی عمل کرد وچندی بعد مسؤولیت پروژه های گوگل پک ، افزونه های فایر فاکس ونقشه گوگل و… به او واگذار شد که پیچای در ان ها نقش های کلیدی ایفا کرد.

    پس از موفقیت سوندار در بحث نوار ابزار او به این فکر افتاد که گوگل هم باید مرورگر وب خودش را راه اندازی کند  واین در حالی بود که اینترنت اکسپلور شرکت مایکروسافت رایج ترین وشناخته ترین مرورگر اینترنتی بود.

    او در سال ۲۰۰۴ تلاش زیادی کرد تا سرگی برین ولری پیچ ( موسسان گوگل) را راضی کند در نهایت او توانست یک تیم را تشکیل دهد تا روی مرورگر شرکت شروع به کار کنند.

    در سال ۲۰۰۶ زمانی که شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته بود بینگ را جایگزین اینترنت اکسپلور کند پیچای توانست تولید کنندگان را راضی کند نوار ابزار گوگل را به صورت پیش فرض بر روی دستگاه های خود نصب بکنند.

    سوندار هنگامی که هدایت پروژه های گوگل کروم وسیستم عامل کروم ومدیریت تولیدات شرکت گوگل را بر عهده داشت در سال ۲۰۰۸ معاون مدیر عامل شد ودر همان سال گوگل کروم را به جهان معرفی کرد ویک سال بعد هم در ۲۰۰۹ سیستم عامل کروم را به دنیا عرضه کرد وتبدیل به یکی از چهر های موفق در شرکت شد

    در سال ۲۰۱۱ شبکه اجتماعی توئیتر  قصد داشت پیچای را به استخدام خود دربیاورد که شرکت گوگل با پیشنهاد ۵۰ میلیون دلاری از رفتن پیچای جلوگیری کرد

    در سال ۲۰۱۳ اتفاقاتی افتاد که مسیر رشد و ترقی را برای پیچای راحت وسریع تر کرد. اندی رابین خالق وگرداننده امور گوگل بعد از ده سال از سمت خود استعفا داد واین جایگاه به سوندار رسید تا او بخش های مهم گوگل از جمله خدمات ایمیل وگوگل کروم را مدیریت کند.

    روند صعودی و رو به رشدی که سوندار در کارش داشت باعث شد تا در سال ۲۰۱۵ وبعد از تاسیس شرکت هلدینگ الفابت او به عنوان مدیر عامل کل شرکت گوگل وجانشین ودست راست لری پیچ معرفی شود

    او همچین به عضویت هیئت مدیره شرکت الفابت در امد وپس از موفقیت هایش در شرکت گوگل ورضایت بخشی سرگی برین ولری پیچ در سال ۲۰۱۹  مدیر عاملی الفابت نیز به او واگذار شد

    دستاورد های دیگر 

    سوندار پیچای مشکلاتی را که شرکت گوگل با سامسونگ داشت را از بین برد وهمچنین اندروید را به یکی از محصولات مجموعه گوگل تبدیل کرد

    او همچنین از اعضای هیات مشاوران شرکت Ruba است واز سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نیز هدایت Jive Software را بر عهده داشته است

    ثروت

    پیچای در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۰۰ میلیون دلار درامد داشته است

    در فوریه سال ۲۰۱۶ حدود ۲۷۳.۳۲۸ سهم از شرکت هولدینگ الفابت به ارزش ۱۹۹ میلیون دلار به وی واگذار شد تا ارزش دارایی های او به چیزی حدود۶۵۰ میلیون دلار برسد .

    چند جمله از پیچای

    1.  هرگز گذشته ای را که داشته اید فراموش نکنید
    2. بلند پرواز باشید که بدون هدف های بزرگ اقدامات بزرگ پیش نمی اید
    3. برنامه ریزی برای تبدیل رویا به واقعیت داشته باشید که رویا پرداز ی شرط اول برای انجام کار های بزرگ است
    4. تلاش نکنید که مانند دیگران باشید که متفاوت بود چیز بدی نیست

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا