سرد مزاجی در مردان چگونه است و چه علائمی دارد؟

سرد مزاجی در مردان
  •  

     

    شاید تصور کنید عموم مردان در زندگی زناشویی بمب انرژی هستند و هیچگاه در رابطه جنسی سرد نمی‌شوند. اگر تصور می کنید تنها زنان هستند که در بستر عواملی همچون عادت ماهیانه، یائسگی، زایمان و یا حتی شیردهی در طول زندگی مشترک سرد شوند، در اشتباهید! چرا که مردان نیز از این عارضه در امان نیستند. از علائم سرد مزاجی در مردان این است که اگر یک مرد در آغاز زندگی مشترک، از تمایلاتی جنسی اندکی برخوردار باشد، طوریکه در دهۀ سوم، پس از گذشت بیش از ده روز، تنها یک بار تمایل به برقراری رابطه داشته باشد، می توان گفت سرد مزاج است. برای اینکه بدانید سرد مزاجی در مردان چگونه است و چه پیامد هایی دارد، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

    بررسی سرد مزاجی در مردان

    اصطلاح سرد مزاج در مورد افرادی به کار می‌رود که میل جنسی آنان کاهش یافته و یا به طورکامل از دست رفته است. برای اینکه بتوانید همسرتان را سرد مزاج تلقی کنید، می‌بایست پارامترهای مختلف را در موقعیت‌های متفاوت بررسی کنید. این اختلال در مردان دو نوع است و سه حالت شدید، متوسط و خفیف دارد.

    1. اولیه: حالتی است که مرد از بدو شروع زندگی زناشویی سرد مزاج بوده است.
    2. ثانویه: زمانی که مرد در طول زندگی مشترک با کاهش میل جنسی روبرو می‌شود.

    برای تعریف شدت سرد مزاجی در زنان و مردان فاکتور مشخصی وجود ندارد. یعنی نمی‌توان رابطه جنسی موفق را از لحاظ کمیت و کیفیت آن تعریف نمود. زوج‌هایی هستند که برقراری یک بار رابطه جنسی در طول شش ماه، برایشان رضایت بخش است. حال آنکه برخی دیگر، عدم تمایل همسر به برقراری رابطه جنسی به صورت روزانه را سرد مزاجی تلقی می‌کنند. آنچه که در این بین اهمیت دارد، رضایت هر دو نفر است. سرد مزاجی زمانی شدید تلقی می شود که یکی از طرفین ماه‌ها احساس نیاز جنسی نمی‌کند. اما طرف دیگر در اثر این موضوع دچار تشویش ذهنی و اضطراب گشته است.

     

     

    دلیل سرد مزاجی در مردان چیست؟

    شناسایی دلیل سرد مزاجی مردان، در فرآیند درمان و بهبود آن‌ها مؤثر است. بنابراین، باید علت ماجرا را کشف کرد. دلایل متعددی برای بی میلی جنسی در مردان وجود دارد. در ادامه به آن‌ها اشاره شده است.

    ۱- بی‌میلی جنسی زن

    یکی از مهم‌ترین دلایل بی‌میلی جنسی مرد، عدم تمایل همسر در برقراری رابطه جنسی است. عدم رغبت زن برای برقراری رابطه زناشویی، بعد از مدتی مرد را دلسرد می کند.

     

     

    ۲- مصرف دارو

    اگرچه مصرف دارو جزء دلایل مؤثر در بروز سرد مزاجی شناخته نمی شود، اما واقعیت این است که مصرف برخی داروهای بدون نسخه و به صورت خودسرانه، موجب سرکوب میل جنسی می‌شود. از جملۀ این داروها می‌توان به قرص های ضدافسردگی‌، آرام‌بخش‌‌ها، داروهای ضد زخم و داروهای فشار خون بالا نام برد. داروهای مسکنی که از تریاک مشتق می شوند و همچنین داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب (NSAID’s) نیز ممکن است چنین حالاتی را ایجاد کنند.

    ۳- اختلالات روحی

    اختلالی همچون افسردگی، نابود کننده میل جنسی است. اما غالباً نادیده گرفته می شود. بیماری افسردگی و اختلالاتی همچون اضطراب و استرس در افراد سخت کوش و با انگیزه مخفی می ماند. حال آنکه همین احساس منفی می تواند میل جنسی را کاهش داده و پیامد های منفی دیگری به همراه می آورد. عواملی همچون بیکاری، مشکلات اقتصادی و مالی، می تواند منجر به تحلیل انرژی شده و میل جنسی را کاهش دهد. حتی گاهی تغییرات مثبت زندگی مانند ترفیع شغلی، خرید منزل و یا به دنیا آمدن کودک، هیجان انگیز بوده و ممکن است بر این امر تأثیر بگذارد. فواید رابطۀ جنسی برای همسران به گونه‌ایست که خود سبب کاهش فشارهای روحی و افسردگی می‌شود. پیشنهاد می شود آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

    ۴- بالا رفتن سن

    عموم مردان با افزایش سن، دچار نوعی بی میلی می‌شوند. عامل افزایش سن در کنار بروز بیماری های مربوط به میان‌سالی، بی میلی جنسی را تشدید می کند.

    ۵- تماشای افراطی ویدئوهای مستهجن

    یکی دیگر از دلایل مهم سرد مزاجی، اعتیاد به پورنوگرافی است. تماشای فیلم پورن و خود ارضایی سبب می شود فرد رفته رفته این کارها به برقراری رابطه زناشویی ترجیح داده شود. همین امر، ناخود آگاه سبب بروز سرد مزاجی در زندگی مشترک می شود. حال آنکه این افراد در واقع میل جنسی خود را از دست نداده اند. بلکه با انجام خود ارضایی، نیازهای جنسی خود را برطرف می کنند. اما ادامه این روند با ایجاد حس گناه در مرد و زیر سؤال بردن روابط جنسی صحیح در ذهن او، ممکن است از او یک سرد مزاج واقعی بسازد.

     

     

    ۶- اختلاف در زندگی مشترک

    در صورتی که دائماً همسرتان را تحقیر کنید، به او بی احترامی کنید و یا مشکلات را به روش های غیر منطقی حل و فصل کنید، دیگر نباید از کم شدن میل جنسی او شکایت داشته باشید. اگر چه بحران‌های روحی و جسمی مردان در تغییر مزاج آن‌ها مؤثر است، اما هیچگاه نمی توان از تأثیر مشکلات زناشویی غافل شد. اگر تصور می‌کنید می توان مشکلات زناشویی را پشت درب اتاق خواب گذاشت و انتظار دارید با وجود مشکلات زناشویی، همسرتان تن به روابط جنسی دهد، در اشتباهید. باید بدانید در این برهه حساس شما به بروز این اختلال دامن می زنید. انباشت شدن اختلافات، به طور مؤثری می تواند همسر شما دلسرد کرده و روابط زناشویی تان را تحت تأثیر قرار دهد.

    ۷- اختلالات یا بیماری‌های جنسی

    زود انزالی، اختلال نعوظ و اختلال در میل جنسی، از جمله معضلاتی هستند که به بروز سرد مزاجی می انجامند. در کنار این‌ها، سایر بیماری های جسمی مانند کاهش هورمون‌های مردانه نیز می‌تواند به این حالت دامن بزند. و اعتیاد به مواد مخدر و الکل نیز تأثیر بسزایی در بروز این ناهنجاری دارد.

    پیامدهای سرد مزاجی در مردان چگونه است؟

    اختلال سرد مزاجی هر زمان که شکل بگیرد و بروز یابد، سر آغاز اختلافات و سوءتفاهم های زندگی مشترک خواهد بود. مسلماً مردانی که از بی میلی جنسی رنج می‌برند، ناخودآگاه باعث نارضایتی همسرشان می گردند. از طرفی بانوان در این مواقع تصور می کنند همسرشان مثل سابق به آن ها توجه نمی کند و یا پای زن دیگری در میان است. اینجاست که ممکن است توهم خیانت همسر در آن‌ها شکل گیرد.

    اغلب بانوان با بی میلی جنسی همسرشان کنار می آیند. این زنان بدون آنکه بتوانند خواسته‌ها و تمایلات جنسی خود را به طور صحیح با همسرشان در میان بگذارند، در برابر این موضوع سکوت می کنند. همین عامل فرصت درمان را نیز از خانواده‌ها می گیرد. چرا که زوجین هر دو سعی دارند این اختلال را عادی جلوه دهند. یا اینکه سعی می کنند عوامل غیر را علت ماجرا بدانند.

     

     

    اما آسیبی که بی میلی جنسی مردان به خود آنان وارد می کند، بیش از آسیب هاییست که متوجه زندگی زناشویی می کند. چرا که برخی از این مردان، با ابتلا به سایر اختلالات روحی و روانی، انگیزه و امید خود را به زندگی از دست می دهند. گاه نیز این اختلال شدت گرفته و باعث به وجود آمدن افکار منفی مانند خودکشی می شود.

    اما عوارض سرد مزاجی در مردان به همین ختم نمی شود. فرزندان سومین قربانیان این اختلال جنسی هستند. واضح است زمانی که شرایط خانه به دلیل عدم گرایش زن و مرد به یکدیگر متلاطم می شود، تعادل روانی و رفتاری کودکان تحت تأثیر قرار می گیرد. تأثیر طلاق عاطفی والدین بر فرزندان را نباید نادیده انگاشت. خانه‌ای که در آن والدین مدام با یکدیگر درگیرند و وابستگی جنسی و عاطفی ندارند، فضای خوبی برای رشد و پرورش کودکان نیست. سرد مزاجی گاه منجر به طلاق می‌شود، بنابراین، آسیب‌های مربوط به جدایی والدین نیز به موارد یاد شده افزده خواهد شد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا