بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟    

بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟    
  • بعد از خیانت چگونه رفتار کنیم؟

     

    گاهی بعضی از مردان و زنان در رابطه خود مورد خیانت قرار می‌گیرند. خیانت می‌تواند شوک روحی و روانی در افراد ایجاد کند. گاها این موضوع یکی از علل ایجاد اختلالات روحی در افراد است. بسیاری از افراد بعد از اینکه متوجه می‌شوند به آن ها خیانت شده است پرخاشگری می‌کنند. عده‌ای نیز راه‌های دیگری را انتخاب می‌کنند. اما به راستی راه درست و عاقلانه چیست؟ چگونه باید این بحران را مدیریت کرد؟  چه رفتاری شایسته انجام است؟ گاهی افراد از شدت عصبانیت دست به خودکشی و قتل می‌زنند. در این صورت باعث بروز مشکلات جدی‌تری می‌شوند. در این مقاله سعی داریم تا با ارائه آگاهی به شما در انتخاب درست ترین راه کمک کنیم.

    بعد از خیانت چه کنم؟

    این کاملاً طبیعی است که هنگامی که شما مورد خیانت قرار گرفته‌اید عصبانی و ناراحت شوید. روحیه خود را ببازید و ناامید و یا حتی افسرده شوید. تمامی این رفتارها مجموعه حالاتی است که به صورت طبیعی در شما اتفاق می‌افتد و واکنش طبیعی شما را در پی دارد. اما در اینجا باید چند رفتار را در ابتدا برای حفظ سلامتی و روحیه خود انجام دهید. این رفتارها، رفتارهای عاقلانه و نشانگر یک زن و یا مرد عاقل و بزرگ منش می‌باشد.

    در ابتدا سعی کنید که خود را مقصر ندانید و خود را بیش از حد سرزنش نکنید. همیشه قرار نیست که شما کاری انجام داده باشید تا مورد خیانت قرار بگیرید. تلقین این موضوع که حتماً شما اشتباهی کرده‌اید که باعث شده مورد خیانت قرار بگیرید، کار درستی نمی‌باشد. زیرا گاهی شما کاملا بی تقصیر هستید و کاری انجام نداده‌اید. در واقع ضعف شخصیتی همسر شما باعث شده است که مورد خیانت واقع شوید.

    پس در وهله اول خود را به چالش نکشید و از خود سوال نپرسید که من چه کرده‌ام؟ چرا مورد خیانت قرار گرفته ام؟ دوم آن که سعی کنید پرخاشگری نکنید. پرخاشگری به معنای آسیب رساندن فیزیکی به خود، اشیا، دیگران و یا حتی همسر خود می‌باشد. هنگامی که شما نتوانید خود را کنترل کنید، به خاطر این صدمه هایی که ممکن است به محیط اطراف خود بزنید، خود را به دردسر می‌اندازید. پس سعی کنید هنگامی که خشمگین هستید، و از موقعیتی که در آن هستید دوری کنید. برای مثال تغییر مکان بدهید و یا در جایی بروید که همسر خود را مدتی نبینید.

     

    علت خیانت همسرم چیست؟

    در جوامع کنونی، علل خیانت زناشویی می‌تواند بسیار متنوع باشد. لزوما خیانت کردن به معنای این نیست که شما از طرف همسرتان دوست داشته نشدید. گاهی خیانت می‌تواند به دلیل این باشد که همسر شما به شما علاقه بسیاری دارد. برای توضیح این صحبت باید برای شما مثالی بیاوریم: در موردی که زنی مورد خیانت قرار گرفته بود دیده شد که زن نمی‌توانست با مرد رابطه جنسی موفقیت آمیزی داشته باشد و به همین دلیل که مرد نیز نمی‌خواست همسر خود را آزرده کند، اقدام به برقراری رابطه جنسی کرده بود. به همین سبب لزوماً خیانت به معنای این نیست که همسرتان شما را دوست ندارد. به طور کلی علت خیانت مردان با علت خیانت زنان متفاوت است. خیانت مجموعه دلایل بسیاری دارد و به همین دلیل است که شما تا علت خیانت همسرتان را ندانید نباید برای زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید.

     

     

    چگونه از همسر خیانتکارم انتقام بگیرم؟

    در نظر داشته باشید که دنبال انتقام‌گیری به روش‌های مختلف نباشید. انتقام‌گیری نه فقط به  طرف مقابل‌تان بلکه به خود شما نیز آزار می‌رساند. در موارد دیده شده است که قتل، خودکشی و افسردگی های بسیار شدید که خود باعث بروز بیماری‌های بسیار شدیدتری نظیر سرطان می‌شود، در پی فکر کردن به این که چگونه انتقام بگیرید به وجود آمده است.  به همین دلیل ذهن خود را مشغول گرفتن انتقام نکنید و سعی کنید صبر کنید.

    پس علاوه بر اینکه سعی کنید از رفتارهای پرخاشگرانه دوری کنید، تلاش کنید که آرامش خود را نیز بازیابی نمایید. دوم اینکه هنگامی که متوجه خیانت همسرتان شدید این موضوع را با دیگر اعضای خانواده و یا حتی با فامیلی مطرح نکنید. سعی نکنید که با از بین بردن آبروی همسرتان از او انتقام بگیرید.  زیرا چنانچه گفته شد خیانت دلیل های مختلفی دارد و ممکن است هنگامی که شما آرامش خود را بازیافتید پشیمان شوید. به همین دلیل سعی کنید در ابتدا این موضوع را با همسرتان مطرح کنید. از او سوال بپرسید و علت را جویا شوید. اگر بعد از صحبت متوجه شدید نمی‌توانید به زندگی تان ادامه دهید، طلاق را در نظر بگیرید. همچنین ممکن است همسر شما نشانه های مرد خیانتکار را داشته باشد، اما در واقعیت گناهکار نباشد.

     

     

    خیانت و نفر سوم رابطه

    در مواردی دیده شده است که هنگامی که شما متوجه می‌شوید مورد خیانت قرار گرفته‌اید همسرتان را مجبور می‌کنید که هویت فردی که با او به شما خیانت کرده است را فاش کند. اما این کار بسیار اشتباه است. شما با این کار در واقع به عزت نفس خود آسیب زده‌اید. این که چرا مورد خیانت قرار گرفته اید  به همسرتان مربوط است و نه نفر سوم. با این کار تنها خودتان را کوچک کرده‌اید. لذا زیاد درباره نفر سوم سوال نپرسید و سعی کنید عزت نفس خود را در چنین مواقعی بیش از قبل قوی کنید.

    این رفتار شما علاوه بر اینکه رفتاری بسیار محترمانه و باوقار است، باعث سرافکندگی همسرتان می‌شود. این می‌تواند بهترین انتقام از او باشد

    آیا پس از خیانت به طلاق فکر کنیم؟

    یکی از مهم ترین علل طلاق در جامعه امروز خیانت است. اما بعد از خیانت نباید طلاق، اولین راه حل شما باشد. شاید شما دارای فرزند هستید و یا اینکه از همسرتان باردار باشید. شما در چنین مواقعی نباید تنها به فکر خود و اتفاقی که برای شما افتاده باشید. بلکه باید به آینده فرزندانتان و تاثیراتی که در آینده بر روی زندگی آن‌ها خواهید گذاشت فکر کنید.

    لذا چند روز از همسرتان دوری کنید. بعد از آن سعی کنید که با آرامش با همسرتان درباره اینکه چرا این اتفاق افتاده است صحبت کنید. شاید شما نقشی در خیانت او داشته باشید و یا شاید خیانت او عمدی نبوده است. هنگامی که خیانت اتفاق می‌افتد معمولا دو طرف مقصر هستند و نمی‌شود یک نفر را مقصر اصلی خیانت دانست.

    به همین دلیل هر دو طرف می‌توانید با اصلاح کردن رفتارهایتان، به زندگی مشترکتان شانس دوباره‌ای دهید. با توجه  به آسیب ها و بحران های بعد از طلاق، در بسیاری موارد  درمان خیانت زناشویی آثار بلند مدت بهتری از طلاق و جدایی برجا می‌گذارد.

     

     

    نتیجه گیری

    در کلام آخر توصیه ما به شما صبر پیشه کردن و پرهیز از قضاوت های عجولانه می‌باشد. شما نمی‌توانید در یک دادگاه یک طرفه حکمی صادر کنید. زیرا با این کار تنها به زندگی مشترک تان لطمه وارد کرده‌اید درحالیکه ممکن است تنها به توهم خیانت همسر دچار باشید. لذا تمام تلاش ما در این مقاله این است که هر چند که خیانت زناشویی بسیار غم‌انگیز است، اما این به معنای پایان راه نیست. بلکه شما می‌توانید با اصلاح کردن نقاط ضعف رابطه تان، دوباره رابطه خود را شروع کنید و از نو بسازید. این اتفاق می‌تواند برای شما آسیب های روحی بسیاری به وجود بیاورد و به همین دلیل قبل از اینکه به تنهایی تصمیم گیری کنید می‌توانید از یک مشاور و یا یک روانشناس خانواده برای حل مشکلاتتان کمک بگیرید. قطعاً روانشناسان و مشاوران با توجه به تجربه‌ای که در طی سال‌ها دارند، می‌توانند به شما برای انتخاب بهترین مسیر کمک کنند و با توجه به اطلاعاتی که شما از خود و همسرتان می‌دهید تلاش کنند. به همین جهت توصیه ما قبل از هرگونه تصمیم گیری مشورت کردن با یک مشاور است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا