زوج درمانگر خوب در اصفهان

زوج درمانگر اصفهان
  • برای همه ما می دانیم که پیش بردن روابط عاطفی در کنار یکدیگر کار بسیار دشواری است که حتی در برخی از برهه های زندگی نمی توان به تنهایی از آن مرحله عبور کرد و نیاز به کمک گرفتن از فردی متخصص و متبحر در این زمینه است که تحت عنوان زوج درمانگر از آن یاد می شود، این گونه دیگر نباید نگران مشکلات و دغدغه های روابط زناشویی باشید و می توانید با مراجعه به یک زوج درمانگر خوب در شهر محل سکونت خود به حل تعارضات خود بپردازید. به عنوان مثال یک زوج درمانگر خوب در اصفهان با بیشترین سابقه کار در این حوزه درمانی می تواند بر کیفیت زندگی شما بیافزاید.

    زوج درمانی چیست؟

    در این مبحث چیستی و چگونگی زوج درمانی را می خوانید:

    بر اساس تحقیقاتی که بر روی نظریه های زوج درمانی انجام شده است، یک زوج با باور های متعارف و معمول به طور میانگین ۶ سال قبل از مراجعه به زوج درمانگر دچار برخی اختلافات و نا هنجاری های در زندگی زناشویی و مشترک خود به صورت خفیف یا شدیدی هستند، تا زمانی که این اختلافات بیشتر و ریشه دار تر نشده هیچ گونه بروز پیدا نمی کند و اما زمانی که به مرحله حاد برسد به سراغ زوج درمانگر می روند تا با کمک وی و صرف وقت و تعهد درمانی از سوی هر دوی طرفین به حل و فصل این تعارضات برسند.

    به طور کلی زوج درمانی، شاخه ای از روان درمانی است که در طی آن درمانگر روانشناس و خانواده درمانی و مشاوره  ازدواج که تجربه بالینی بالای دارد با زوج ها ارتباط برقرار می کند تا بتواند به آن ها توانایی بینشی صحیح از زندگی مشترک و حل مشکلات خود را بیاموزد. بدین ترتیب با کمک وی از زندگی زناشویی خود نهایت لذت و رضایت مندی را کسب کنند.

    مراحل زوج درمانی

    در ابتدا امر بر روی یک مشکل خاصی متمرکز شده و سپس با مشارکت فعال هر دو طرف رابطه و مداخلات زوج درمانگر بر روی ارائه راه حل و تغییر در رویه زندگی، هم چنین بر روی درمان و رفع مشکلات اهداف مشخصی گذاشته می شود.

    لازم به ذکر است بهترین رویکرد زوج درمانی که زوج را در طول درمان در فرآیندی درگیر می کند که هر کدام از ان ها به خوبی بتوانند ترس ها و دل بستگی های خود را نشانه دهند، همان زوج درمانی هیجان مداری است.

     

    یک زوج درمانگر خوب چه می کند؟

    معمولا یک زوج درمانگر خوب با پرسیدن سوالاتی در مورد نحوه آشنایی و پیش برد رابطه و همینطور سوابق خانوادگی و فرهنگی آن ها کار خود را آغاز می کند، در جلسات اولیه مراجعه زوجین اقدام به مدیریت بحران می کند و تا بتواند برداشتی از محوریت درمان و اهداف و برنامه ریزی داشته باشد. در ادامه با انواع تست زوج درمانی و آگاهی رسانی به زوجین کمک می کندتا درک خود از رابطه را تغییر دهند. اگر چه کسب چنین بینشی بسیار مهم و دشوار است اما می تواند کمک شایانی به افراد کند. یکی از کار های بسیار مهم زوج درمانگر خوب این است که تمرینات و تکالیفی را برای زوجین در نظر بگیرد تا با انجام آن ها به کمک توانایی و مهارت های آموخته شده در تعاملات روزانه خود به کار بگیرند.

    چگونه زوج درمانگر خوب در اصفهان را بشناسیم؟

    پرسش فوق یکی از مهم ترین سوالاتی است که تا کنون به صورت مکرر از سوی مخاطبین عزیز این وب سایت رسمی دکتر باقری پرسیده شده است که در این مبحث قصد داریم بدان پاسخ گوییم. زیرا امروزه متخصصین این حوزه درمانی انتخاب زوج درمانگری که متخصص و مجرب باشد و هم چنین بتواند مشکلات روابط پیچیده ای را حل کند بسیار کم است و حتی در برابر این تعداد از متخصصین و مدعیان، انتخاب زوج درمانگر خوب در تهران، به دغدغه ای بزرگی برای زوجین بدل شده است. ما در این مقاله به شما کمک می کنیم تا چگونه بر اساس خواسته ها و اولویت های خود یک زوج درمانگر خوب را بشناسید. لازم است یک لیستی از معیار و ملاک های مهم برای انتخاب خود را تنظیم کنید تا با کمک آن ها افرادی با این خصلت ها را شناسایی کنید. حال آن که ما برای سهولت در کار شما به برخی از معیار های عمومی جهت انتخاب بهترین زوج درمانگر اشاره می کنیم.

    ویژگی های زوج درمانگر خوب در اصفهان

    • تخصص و تبحر
    • تجربه زوج درمانی
    • رضایت مندی بالای از سوی درمانجو ها
    • داشتن گواهینامه ها و پژوهش ها معتبر علمی در این زمینه از حوزه روانشناسی
    • مهارت برقراری ارتباط با تمامی افراد با دیدگاه های مختلف
    • پایبند به اصول اخلاقی و سوگند نامه های پزشکی
    • امین و محرم اسرار بودن افراد، این گونه که تحت هیچ شرایطی اطلاعات محرمانه افراد را در اختیار فردی یا نهادی قرار ندهند.
    • درمانجو محوری، بدین معناست که منافع شخصی و مالی خود را در قبال منافع مراجعین ترجیح ندهند.
    • با توجه به شرایط مالی نا به سامان امروزی که اکثر خانواده ها با آن دست و پنجه نرم می کنند در دریافت حق ویزیت رعایت انصاف و مدارا را به خرج دهند این گونه افرادی که به دلیل مشکلات اقتصادی گره از کار خود باز نمی کنند هم به مراجعه و درمانجویی ترغیب می شوند.

    هزینه مشاوره زوج درمانی

    متاسفانه در حال حاضر شاهد اخاذی های بسیاری از کسانی که حتی تخصص لازم و کافی در این حوزه درمانی را ندارند هستیم که خود باعث تضعیف روحیه و اعتماد افراد در جهت مراجعه به زوج درمانگر ها شده است. به همین خاطر بر آن شده ایم تا در مورد عوامل دخیل در هزینه های زوج درمانی حرف بزنیم تا نتیجه عایده از آن توجیهی بر حق ویزیت های منطقی باشد.

    میزان تخصص، مهارت، شهرت و حتی موقعیت مکانی مطب و یا کلینیک روانپزشکی هم در برآورد هزینه های امروزی دخیل هستند.

    سخن پایانی

    به شما و همه آن دسته از افرادی که در حل مشکلات روابط خود ناتوان هستند شدیداً توصیه می کنیم که حتما به یک متخصص و زوج درمانگر خوب در شهر محل سکونت خود مراجعه کنند تا علاوه بر درمان و افزایش کیفیت زندگی خود، دیگر هزینه های گزافی را صرف رفت و آمد و اتلاف وقت خود نکنند. امیدواریم که مقاله ی فوق توانسته باشد به بخشی از سوالات شما مخاطبین عزیز پاسخ داده باشد و هم چنین به سطح آگاهی شما هم ارتقا بخشیده باشد.​

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا