فراموش کردن گذشته:۴راهکار ساده فراموش کردن عشق و روابط گذشته

فراموش کردن گذشته
  • فراموش کردن گذشته:۴راهکار ساده فراموش کردن عشق و روابط گذشته

    فراموش کردن گذشته به عنوان یک مسئله روانی و اجتماعی بسیار شایع است. بسیاری از مردم با مشکل فراموش کردن عشق و روابط گذشته مواجه هستند و این موضوع می‌تواند برای آن‌ها باعث ایجاد تنش‌های شدیدی شود. در این مقاله، ۴ راهکار ساده برای فراموش کردن گذشته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا از این مشکل روانی و اجتماعی خلاص شوید.

    راهکار اول: تمرین مدیتیشن

    یکی از راهکارهای بسیار موثر برای فراموش کردن گذشته، تمرین مدیتیشن است. با تمرین مدیتیشن، شما می‌توانید به طور کامل از فکرهای منفی و خاطرات ناخوشایند خود رها کنید و به طور کامل به حال حاضر و زندگی خود تمرکز کنید.

    راهکار دوم: تغییر محیط

    یکی از دلایلی که ممکن است باعث شود شما به گذشته فکر کنید، محیط فعلی شما است. در صورتی که می‌خواهید فراموش کردن گذشته را آسان تر کنید، می‌توانید به یک محیط جدید سفر کنید و با تجربه‌های جدید خود، فراموش کردن گذشته را آسان‌تر کنید.

    راهکار سوم: تمرین ورزش

    ورزش به عنوان یکی از راهکارهای موثر برای کاهش استرس و اضطراب شناخته می‌شود. با تمرین ورزش، شما می‌توانید به طور کامل از فکرهای خود رها شوید و به طور کامل به حال حاضر و زندگی خود تمرکز کنید.

    راهکار چهارم: صحبت کردن با یک مشاور

    در صورتی که شما نتوانستید با روش‌های فوق، فراموش کردن گذشته را آسان تر کنید، می‌توانید با یک مشاور حرف بزنید. یک مشاور می‌تواند به شما کمک کند تا با فراموشی گذشته، به طور کامل از تعقیب خاطرات گذشته خود دست بردارید و به زندگی خود ادامه دهید.

    استفاده از تکنیک‌های خودیاری برای فراموش کردن عشق، همسر یا دوست سابق‌تان

    اگر اخیرا از دوست، همسر یا عشقتان جدا شده‌اید، و نمی‌توانید از ذهن‌تان بیرونش کنید و او را فراموش کنید، مدام به او در تلگرام یا اینستاگرام پیام می‌زنید و شبکه‌های اجتماعی‌اش را چک می‌کنید احتمالاً شما نشانه های اختلال وسواس-جبری را دارید. حتی فراتر از این اگر جدایی (برک آپ) ناگهانی بوده، شما ممکن است از نشانه‌های آسیب هم رنج ببرید.

    احساس خوبی نیست. این حال و اوضاع ممکن است با کار، دانشگاه یا دیگر روابط‌تان با دوست و آشنا تداخل ایجاد کند. برخی از شما ممکن است حتی دست به خود درمانی دارویی هم بزنید (مشروب هم از همین دسته است). این نوع رفتار بالقوه می‌تواند زندگی شما را خراب کند و چه بسا کردن روند فراموش کردن را کند کند.بله، زمان دردها را کاهش خوب می کند اما مشکل اینجاست که چه کسی وقت آن را دارد که صبر کند؟ اکنون است که شما با خطر اخراج شدن از کار، خراب شدن نمره های دانشگاه، بهم خوردن روابط‌تان رو‌به‌رو هستید. آنهایی که خود درمانی دارویی می‌کنند هم با خطر از کار افتادن کبد، سکته‌ی قلبی بواسطه‌ی مواد یا مشروب رو به رو هستند.

    استفاده از تکنیک‌ها برای فراموش کردن دوست، همسر یا عشق سابق‌تان

    خبر خوش این است که تکنیک‌های خودیاری برای وسواس جبری می‌تواند به شما کمک کند تا دوران ریکاوری‌تان را سریع‌تر طی کنید. شما با این تکنیک‌ها می‌توانید فکرهای وسواسی و رفتاری وسواسی‌تان را کاهش یا حتی برطرف کنید و روند فراموش کردن را تسریع ببخشید .

    بیایید فرض کنیم که شما به شکل وسواسی گوشی‌تان را چک می‌کنید، پیام می‌زنید یا شبکه‌های اجتماعی پارتنر سابق‌تان را چک می کنید. در این موارد ماشه چکان رفتار وسواسی (به علاوه ی افکار وسواسی‌تان) در شما گوشی، یا کامپیوتر شماست.

    آیا باید گوشی و کامپیوتر خود را دست شخص دیگری بدهید تا برای مدت از دسترس‌تان دور باشد؟! آیا فکر می‌کنید این کار به فراموش کردن کمکی می‌کند؟

    خیر! اصلاً شدنی هم نیست، شما با این کار فقط از ماشه چکان شروع افکار و رفتار وسواسی طفره رفته‌اید که بعید است به فراموش کردن او کمکی بکند.

    بجای اینکار، گوشی و کامپیوتر‌تان را دم‌دست خودتان نگه دارید اما سعی کنید در انجام دادن رفتار وسواسی وقفه بیاندازید، مثلا برای پیام زدن به او یا چک کردن گوشی‌تان تا ببینید که آیا به شما پیام زده است یا نه؟ نیاز به چک کردن یا حرف زدن با او در شبکه های اجتماعی، از دایرکت توئیتر گرفته تا تلگرام را به تاخیر بیاندازید تا به امر فراموش کردن در ذهن خود کمک کنید.

    انجام دادن این کار سخت است. شما بجای اینکار می‌توانید او را در گوشی یا شبکه های اجتماعی‌تان بلاک یا حذف کنید، اما احتمالا این کار چندان راحت و شدنی نخواهد بود. امروزه برنامه‌های بسیاری هستند که بدون بلاک کردن شخصی، پیام ها و تماس های او را دریافت میکنند اما برای شما نوتیفیکیشن نمی‌آید.

     

    اما برای چک کردن‌های وسواسی و فراموش کردن او چه کاری می توانید بکنید؟

        ۱- سعی کنید تعداد دفعات چک کردن گوشی یا شبکه های اجتماعی را  کاهش دهید.

    اما چطور تعداد دفعات چک کردن را می توانید کاهش دهید؟ سعی کنید حداقل گاهی در برابر نیاز به چک کردن مقاومت کنید. توجه تان را به چیز دیگری معطوف کنید. چه چیزی؟ واقعاً هر چیزی که می توانید غیر از مصرف مواد یا مثلا وب گردی و گوگل کردن ”چگونه دوستم را دوباره عاشق خودم کنم؟”

     

        ۲- بازی ویدئویی انجام دهید، به یک دوست پیام بزنید، کمد لباس هایتان را مرتب کنید:

    حداقل این کارها را برای مدت ۱۰ دقیقه قبل از آنکه  به خودتان اجازه دهید حتی نزدیک گوشی بشوید انجام دهید. ببینید که آیا هنوز هم احساس می‌کنید که مجبورید گوشی‌تان و دوست یا همسر سابق‌تان را چک کنید یا نه. ممکن است در این مدت این میل از بین رفته باشد. هر روز قدری بیشتر بین انجام دادن واکنش وسواسی از زمانی که به ذهن‌تان می‌رسد تا لحظه‌ی چک کردن فاصله بیندازید. فردا ۱۱ دقیقه صبر کنید اگر امروز به او ۵ پیام زده اید، فردا ۴ پیام بزنید.

        ۳- توجه کنید در چه مواقعی تمایل به چک کردن در شما افزایش می‌یابد؟

    پیدا کردن زمانی که رفتار وسواسی در شما تشدید می شود کمک کننده است. ایا زمانی است که با دوستان تان بیرون هستید؟ زمانی که سر کار هستید؟ وقتی که تنها هستید؟ در ذهن خودتان این موضوع را داشته باشید تا بدانید که در این زمان یا مکان ها بایست چند برابر تلاش کنید و به خودتان مسلط باشید.

        ۴- وقتی که دچار افکار وسواسی برای چک کردن او هستید، افکارتان را بنویسید:

    افکارتان را همانطور که هستند بنویسید و سانسورشان نکنید. اگر افکارتان تکراری هستند، همان افکار تکراری را بنویسید حتی اگر که مجبور باشید ۲۰ بار یک چیز را بنویسید. نوشتن چندین و چند باره ی افکارتان به شما کمک می کند که از ناگهانی بودن افکارتان کاسته شود . چیزهایی که می‌نویسید را برای هیچکس ارسال نکنید. چه بهتر که از ابتدا از کاغذ و قلم استفاده کنید تا اگر هم وسوسه شدید تا برای  کسی بفرستیدش، نتوانید.

    نوشتن چندین باره‌ی افکارتان به شما در فراموش کردن کمک می‌کند

    اگر تا اینجا پیش آمده اید پس حالا آماده اید تا جلسات وسواسی داشته باشید. یک زمانی را برای خودتان پیدا کنید که هیچ کاری ندارید و وقت تان آزاد است. همه ی افکار وسواسی تان را برای آن زمان نگه دارید. مثلا هر روز، وقتی که میرسید خونه، بین ساعت ۷ تا ۷:۳۰ شب (یا حتی بیشتر اگر که فکر می‌کنید زمان بیشتری نیاز دارید). سعی کنید این جلسات نزدیک به زمان خوابیدن‌تان نباشد. جلسات وسواسی‌تان بایست مختص فکرهای وسواسی، نگرانی کشیدن، سوگواری کردن (برای جدایی) باشد و نه چیز دیگری. بعد از جلسه، همه‌ی اینها را رها کنید تا جلسه‌ی بعد که دوباره به آنها بازگردید.

    وقتی که در زمان‌هایی خارج از جلسات وسواسی‌تان یک فکر به ذهن‌تان  می‌آید، به خودتان بگویید که: این فکر باید در جلسات وسواسی که دارید بررسی شود. اگر می‌خواهید یادداشت‌اش کنید و در جلسه ی وسواسی‌تان آن را بررسی کنید. شما می‌توانید تا زمانی که احساس کنید دیگر نیازی به این جلسات ندارید، این جلسه‌ها را داشته باشید.

    انجام دادن اینکارها قرار نیست که یک شبه دل شکسته‌ی کسی را ترمیم کند، بلکه می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی را که صرف ترک کردن کامل رابطه می‌کنید را کاهش دهد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا