دلایل تنوع طلبی جنسی در زنان و درمان آن چیست؟

دلایل تنوع طلبی جنسی در زنان
  • دلایل تنوع طلبی جنسی در زنان و درمان آن چیست؟

    تنوع طلبی جنسی در زنان به معنی تفاوت‌های فردی در تمایلات جنسی و حساسیت‌های جنسی است که می‌تواند بین زنان مختلف و حتی در یک زن فردا متفاوت باشد. این تنوع طلبی جنسی می‌تواند به صورت فردی، اجتماعی و فرهنگی شکل بگیرد و تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند موقعیت‌های زندگی، تعالیم دینی، تربیت، تجربیات قبلی و همچنین عوامل بیولوژیکی باشد.

    یکی از دلایل اصلی تنوع طلبی جنسی در زنان، نقش بسیار مهم نقش تربیت و تعالیم جنسی است. در بسیاری از جوامع، زنان به عنوان نشانه زنانه بودن و موجبات تحقق تعریف شده‌اند که می‌تواند سبب ایجاد گنجایش‌های جنسی و تفاوت‌های جنسی در تمایلات و حس‌های جنسی در زنان شود. این تعریف‌ها و نظرات فرهنگی و اجتماعی مختلف، ممکن است منجر به تشخیص نادرست و ناقص درباره تنوع طلبی جنسی در جامعه شود و زنان را در مواقعی بی‌شمار به تعریف نادرستی از خود متصل کند.

    عوامل بیولوژیکی نیز می‌تواند در تنوع طلبی جنسی در زنان نقش داشته باشد. برخی تحقیقات نشان داده است که در میان زنان، سطح هورمون‌های جنسی مانند تستوسترون، اسستروژن و پروژسترون می‌توانند تأثیر قوی در تنوع طلبی جنسی داشته باشند. همچنین، اختلالات هورمونی می‌تواند باعث تغییر در تمایلات جنسی و میزان حساسیت جنسی در زنان شوند.

    علاوه بر این، تجربیات قبلی نیز می‌تواند بر تنوع طلبی جنسی در زنان تأثیر بگذارد. میزان تجربه جنسی و رضایت از آن، نقش مهمی در تفاوت‌های جنسی در زنان ایفا می‌کند. به عنوان مثال، در صورتی که یک زن تجربه جنسی خوبی برای خود نداشته باشد، ممکن است احساس انسجام با بدن و لذت بردن از فعالیت‌های جنسی را نداشته باشد و برای رسیدن به رضایت جنسی، به تنوع طلبی جنسی متوجه شود.

    آیا تنوع طلبی جنسی در زنان درمان پذیر است؟ بله، به شرطی که تمام عوامل مذکور مورد بررسی قرار گیرند و به طور کامل و صحیح درمان شوند، می‌تواند در بازگشت به تعادل و رضایت جنسی بیشتر در زنان تاثیر مثبتی داشته باشد. درمان تنوع طلبی جنسی در زنان ممکن است به صورت روان‌شناختی انجام شود و از طریق مشاوره جنسی، تمرینات جنسی، درمان‌های دارویی و در موارد خاص درمان‌های جراحی‌ای که به تغییرات فیزیکی مربوط هستند، انجام شود. همچنین، اصلاح نگرش منفی و نادرست به جنسیت و تحقیق در بحث فرهنگ جنسیتی نیز می‌تواند در درمان تنوع طلبی جنسی در زنان مؤثر باشد. در نهایت، حمایت از تنوع طلبی جنسی و قبول تفاوت‌های جنسی در جامعه می‌تواند بهترین راه برای بهبود رضایت جنسی در زنان باشد.

    تنوع طلبی، به عنوان یک خصلت اخلاقی در ذات تمام انسان ها وجود دارد، اما درجات متفاوتی را شامل می شود. در درجات بالا و غیر معمول، تنوع طلبی به یک اختلال روحی تبدیل می شود و زمانی که به روابط زناشویی کشانده می شود، آن را در معرض نابودی قرار می دهد. متأسفانه در جامعه امروز، تنوع طلبی جنسی زنان به طور چشمگیری پر رنگ شده است. با بررسی اینکه دلایل تنوع طلبی جنسی زنان چیست به طور قطع به تصویر درستی از این اختلال روانی می رسیم.

    اختلال تنوع طلبی در زنان چگونه است؟

    یکی از دلایل گرایش به تنوع طلبی، کمبودهای روحی و عاطفی است. در یک نگاه کلی، می توان گفت زوج‌هایی که عشق و محبت را در کنار در زندگی زناشویی خود دارند، دچار لغزش نمی شوند. کمرنگ شدن عواطف، احساسات و عدم رضایت‌مندی از رابطه جنسی، محرک اصلی تقویت حس تنوع طلبی جنسی در زنان است.

    زنانی که در زندگی زناشویی، توانایی حل تعارضات را ندارند و در روابط جنسی خود از کیفیت مطلوبی برخوردار نیستند، انگیزه بیشتری برای ایجاد تغییر در روابط خود دارند. این زنان یک نیرو محرک نسبتاً قوی را در خود حس می کنند. نیرویی که آن ها را به تنوع طلبی و انحرافات جنسی می کشاند.

    میزان تنوع طلبی جنسی در زنانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند بیشتر است. این زنان در ابتدا، از منظر فکری و روحی دست به خیانت می زنند. سپس به طور عینی با ارتباط با پسران و یا مردان متأهل، سعی در ارضای حس تنوع طلبی خود دارند. حال آنکه فرو رفتن در این منجلاب، بیش از هرچیز به خودشان آسیب می زند.

    علت تنوع طلبی جنسی زنان چیست؟

    در یک نگاه کلی، چند عامل در شکل گیری و تشدید این اختلال موثر است:

    • روابط عاطفی زوجین به حدأقل ممکن رسیده و آن ها کششی به سمت هم ندارند.
    • ارضای جنسی به طور کامل و مطلوب رخ نمی دهد و مرد نسبت به این قضیه بی تفاوت است.
    • تماشای فیلم‌های پورن و نامتعارف.
    • سردمزاجی و ناتوانی جنسی مرد.

    اساساً این عوامل زمانی که گرد هم می آیند، نوعی هیجان کاذب ایجاد می کند. این عوامل، زن را متقاعد می کند تا دست به انتخاب های دیگری بزند. این در حالیست که تمام این دلایل در کنار هر دلیل دیگری درمان‌پذیر است. لذا وجود این مشکلات در زندگی زناشویی نباید موجب سرکوب نیازهای روحی و جنسی شما شود. توجه داشته باشد که حس تنوع طلبی جنسی در زنان درست در چنین برهه های حساسی شکل می گیرد.

    در ادامه، زن به دلیل عدم ارضای نیازهای عاطفی و جنسی، به دنبال حس تنوع طلبی خود می رود. او با این کار به اساس خانواده آسیب می زند. لذا توصیه می کنیم به این عوامل به چشم یک مشکل قابل حل نگاه کنید و درصدد برطرف نمودن آن برآیید.

     

     

    نشانه ها و ویژگی زنان تنوع طلب جنسی چیست؟

    با شروع زندگی زناشویی، هیچ یک از زوجین با تنوع طلبی و کج رفتاری های جنسی دیگری کنار نمی آید. اختلافات جدی زمانی آغاز می شود که مرد متوجه حس تنوع طلبی جنسی در همسر خود می شود. گاهی ممکن است کشف این اختلال، منجر به جدایی زوجین شود. اما همواره توجه داشته باشید این نوع اختلال مانند سایر اختلالات روحی قابل درمان است.

    اما بهتر است که این اختلال روحی را پیش از ازدواج در نامزد خود کشف کنید. در این صورت، می توانید آن را درمان کرده و سپس وارد زندگی مشترک شوید. تنوع طلبی جنسی زنان با چند ویژگی شاخص قابل شناسایی است.

    • آن ها در دوران مجردی خود در طول یک بازه مشخص، با چند نفر در ارتباط هستند.
    • همزمان با اتمام یک رابطه عاطفی، سراغ روابط بعدی می‌روند. بدون اینکه احساس ناراحتی شدیدی داشته باشند.
    • دوست دارند توجه تمام مردان را به خود جلب کنند. سپس سعی می کنند با آن ها روابط کوتاه مدت ایجاد کنند.
    • همچنان که نامزد دارند سراغ فیلم های پورن و غیر متعارف می روند.
    • از روابط بلند مدت که بر پایه ازدواج شکل می‌گیرد، فراری هستند.
    • میزان تعهد آن‌ها بسیار پایین است و خیلی زود شور و شعف روزهای اول را از دست می‌دهند.

    اگر نشانه های ذکر شده را در نامزد خود یافتید، احتمال نتوع طلبی در او وجود دارد. تا زمانی که این مشکل در او حل نشده، نباید به فکر ازدواج با او نباشید. تجربه نشان داده است حالات تنوع طلبی، بعد از ازدواج به مراتب تشدید شده و از بین نمی رود.

     

     

    راههای درمان تنوع طلبی جنسی زنان چیست؟

    پروسه درمان تنوع طلبی جنسی زنان طولانی مدت است، اما غیر ممکن نیست. از دیدگاه روانشناسان، افراد تنوع طلب، دچار اختلال جنسی هستند. این ناهنجاری موجب می شود تمرکز فرد بر خانواده و برقراری ارتباط بهتر با اعضای خانواده از بین برود. در مقابل، آن ها درگیر روابط فرا زناشویی می شوند.

    یکی از راههای درمان تنوع طلبی جنسی زنان، تعامل با یک روانشناس مجرب و زبده است. در چنین تعاملاتی بانوان یاد می‌گیرند چگونه تمرکز خود را به زندگی برگردانند و دنباله رو انحرافات اخلاقی و حس تنوع طلبی خود نباشند.

    حضور در جلسات مشاوره پیش از ازدواج نیز مؤثر است. آموزش ها به طور قابل توجهی موجب عدم انتقال حس تنوع طلبی دختران به زندگی زناشویی آنان می‌شود. اگر انسان تنوع طلبی هستید اما در اثر ایجاد یک ارتباط جدی آرام و قرار گرفته اید، هرگز فریب نخورید. چرا که ممکن است این حس موقت باشد و به مرور زمان سر و کله حس تنوع طلبی پیدا شود!

     

    در هر صورت، مشکل تنوع طلبی جنسی در زنان همانند سایر اختلالات جنسی و روحی، قابل حل است. کافیست به طور دقیق و برنامه ریزی شده تحت درمان یک روانکاو و یا مشاور قرار بگیرید تا این حس تقلیل یافته و از بین برود. هما مشاور در این امر یاری‌گر شماست.

    نتیجه گیری

    همانطور که تنوع طلبی جنسی مردان هیچ توجیهی ندارد، تنوع طلبی جنسی زنان نیز قابل توجیه نیست. این ناهنجاری، یک رفتار درونی است که می تواند دلایل زیادی داشته باشد. در هر صورت توصیه می کنیم این اختلال را خوب بشناسید و دلیل بروز آن را در خود و یا همسرتان کشف کنید. سپس درصدد درمان آن برآیید. چرا که روند طولانی مدت این ناهنجاری در ذهن و روان یک زن، موجب نهادینه شدن آن می شود و ممکن است تا آخر عمر همراه وی بماند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا