این کادر جستجو را ببندید.

شیک اندیش » طب سنتی » درمان عفونت ادراری در کودکان با طب سنتی

درمان عفونت ادراری در کودکان با طب سنتی

در این مطلب از سایت  می خواهیم در مورد درمان عفونت ادراری در کودکان با طب سنتی توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم، یکی از شایع‌ترین عفونت‌ها در بین نوزادان و کودکان، عفونت‌های ادراری است. این عفونت‌ها به طور کلی در بین دختران مبتلایان بیشتری دارد اما در ماه‌های اول تولد پسران بیشتر درگیر آن می‌شوند. امروزه درمان عفونت ادراری در کودکان با طب سنتی رواج بیشتری یافته که در ادمه علل این بیماری و روش‌های درمانی آن را بیشتر توضیح خواهیم داد.

عفونت ادراری، بیماری شایع در کودکان بوده که تاثیر زیادی بر سیستم ادراری فرد دارد. چنانچه به سرعت این بیماری درمان نشود، آسیب‌های جبران ناپذیری بر عملکرد کلیه گذاشته و حتی ممکن است سبب نارسایی کلیه نیز شود. ابتلا به فشار خون بالا در سنین بزرگسالی از دیگر عوارض آن است. بنابراین باید درمان سریع این بیماری جدی گرفته شود.

خطر نارسایی کلیوی حاصل از عفونت ادراری برای نوزادان بیشتر از سایرین است. بیشترین سن ابتلا به این بیماری برای دختران و پسران به ترتیب کمتر از چهار سال و کمتر از یک سال گزارش گردیده است.

میکروب‌های موجود در دستگاه گوارش، ویروس‌ها و قارچ‌ها اغلب عامل ایجاد کننده بیماری عفونت ادراری هستند.

علائم عفونت ادراری

در سنین مختلف، عفونت ادراری علائم متفاوتی دارد. تب یا کاهش دمای بدن، کاهش اشتها، بی حالی، کاهش حجم ادرار و زردی از جمله مواردی هستند که نشان دهنده عفونت ادراری برای نوزادان زیر یک ماه محسوب می‌شود. با افزایش سن علائمی همچون تب، بوی نامطبوع ادرار، درد پهلو و زیر شکم، تکرر ادرار و بی قراری زمان ادرار کردن، نشانگر این بیماری است.

حتما بخوانید
درمان کمبود ویتامین دی در طب سنتی چگونه است؟

تب‌های بدون دلیل نیز می‌توانند علامت بروز عفونت ادراری باشند، در صورتیکه برای تب کودک هیچ دلیلی پیدا نشد، احتمالا مبتلا به این نوع عفونت شده است.

عوامل مستعد کننده عفونت ادراری

ختنه نشدن پسران:

تحقیقات نشان می‌دهد که میزان ابتلا به عفونت ادراری در بین پسرانی که ختنه نشده‌اند حدود ۴ تا ۸ برابر افزایش می‌یابد.

جنسیت:

عفونت ادراری در بین پسران به میزان ۲ تا ۴ برابر کمتر از دختران است.

نژاد:

در بین سیاه پوستان، عفونت ادراری نسبت به سفید پوستان کمتر شایع است.

عوامل ژنتیکی:

کودکانی که قبلا به بیماری عفونت ادراری مبتلا شدند، اقوام آن‌ها احتمال بیشتری برای ابتلا به این بیماری دارند.

عصبی بودن مثانه:

از جمله مواردی که کودک را بیشتر به این سمت می‌برد که به عفونت ادراری مبتلا شود، یبوست، نگه داشتن ادرار به مدت طولانی و بازگشت ادرار به میزنای را می‌توان نام برد.

تشخیص عفونت ادراری در کودک

در اولین قدم برای تشخیص عفونت ادراری باید نمونه ادرار به شکل کاملا استریل گرفته شود. در مواردی که کودک انسداد، برگشت ادراری و اختلالات مثانه و کلیه داشته باشد با سونوگرافی گرفتن از کلیه مشخص می‌شود. عکسبرداری از کلیه نیز در بیشتر موارد نیاز است.

درمان عفونت ادراری

آنتی بیوتیک خوراکی یا تزریقی برای یک یا دو هفته تجویز می‌شود در صورتیکه کلیه و مثانه دچار عفونت ادراری باشند. تب و سایر علائمی که در اثر این بیماری به وجود آمده باشند نیز طی چند روز درمان آنتی بیوتیکی از بین می‌روند.

در افرادی که برگشت ادراری دارند از روش‌های همچون خوردن آب فراوان و تخلیه سریع مثانه، درمان یبوست، شستن درست قسمت تناسلی از جلو رو به عقب، استفاده از لباس‌های تمیز و گشاد نخی، درمان کرم‌های روده، ختنه کردن و مصرف آنتی بیوتیک استفاده می‌شود.

درمان قطعی پروستات در طب سنتی

طول دوره درمان عفونت ادراری

بین ۱۰ تا ۱۴ روز درمان عفونت ادراری، طول می‌کشد. پس از درمان عفونت ادراری، همیشه باید پیشگیری‌های لازم را انجام داد تا علت اصلی مشخص گردد. به دلیل اینکه آنتی بیوتیک‌ها دارای عوارض زیادی هستند و با پیشگیری دیگر به آن‌ها نیاز نشود باید بحث پیشگیری را جدی بگیرید. همچنین در صورت بیمار شدن کودک و درگیری کلیه، عوارض جبران ناپذیری برای او خواهد داشت حتی ممکن است در سنین بالاتر به فشار خون و دفع پروتئین در ادرار مبتلا گردد.

طبق آمارها حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد دخترانی که یک بار به این بیماری دچار شدند، تا ۱۸ ماه بعد نیز دچار عفونت ادراری می‌شوند.

درمان عفونت ادراری با طب سنتی

اسانس آویشن خاصیت ضد باکتری داشته که برای جلوگیری از ابتلا به عفونت ادراری بسیار کمک کننده است. برای این روش، روی یک حبه قند چند قطره از اسانس آویشن ریخته و در طی روز به همین میزان استفاده شود. از اسانس گل رز و ملالوکا برای ماساژ قسمت زیر شکم می‌توان امتحان کرد که بسیار  تاثیر گذار است.

در طب سنتی عده‌ای می‌گویند که برای درمان عفونت ادراری، آب قره قاط بسیار مفید است. در افرادی که مکررا به عفونت ادراری دچار می‌شوند، مصرف قره قاط تاثیر فراونی دارد.

دمنوش گل ختمی، باعث حذف باکتری‌های عامل عفونت ادراری می‌شود. برای مصرف این دمنوش، ۲ قاشق از ریشه خرد شده آن را درون پارچه تمیز گذاشته سپس آن را درون آب گرم به مدت ۱۵ دقیقه قرار داده تا به آرامی دم بکشد. می‌توانید از عسل نیز به عنوان طعم دهنده استفاده کنید. روزانه می‌توان ۲ یا ۳ بار از این دمنوش استفاده کرد.

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش

گشنیز یکی دیگر از گیاهان دارویی موثر در درمان عفونت ادراری محسوب می‌شود. به گفته پزشکان طب سنتی، گشنیز از اجزای تشکیل شده که تاثیر فراوانی در پیشگیری و درمان این بیماری دارند. برای تاثیر بر این بیماری، چند قاشق تخم خرد شده گشنیز  را در مقداری آب جوش ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید سپس آن را مصرف کنید.

دمنوش گیاهانی همچون دارچین، رزماری و بابونه برای کاهش التهاب ناشی از عفونت ادراری بسیار موثر هستند. برای استفاده از این دمنوش حدود یک قاشق از این گیاهان که به شکل خرد شده در آمده‌اند را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه دم کنند و برای مزه بهتر آن از عسل می‌توانید استفاده کنید.

خواص ضد التهابی و آنتی باکتریال گیاه خوک طلایی کمک فراوانی به درمان عفونت ادراری می‌کند. برای تسکین درد، ترمیم دیواره مثانه و کاهش خونریزی ناشی از عفونت نیز این گیاه کاربرد دارد.

برای خلاص شدن از عفونت مثانه، مصرف معجون یک قاشق از آب گل گز روغنی با یک فنجان آب نارگیل معجزه می‌کند.

برای کاهش التهاب مثانه و درمان عفونت آن، گیاه ادرار آور کاکل ذرت بسیار موثر است.

گل لادن نیز خاصیت آنتی بیوتیکی زیادی دارد که حتی با یک بار امتحان، تاثیر آن را بر درمان عفونت ادراری خواهید دید.

گیاه پنیرک دارای خواص بسیار بودی که در طب سنتی نیز بسیار کاربرد دارد. برای درمان عفونت مثانه از دمنوش این گیاه بسیار استفاده می‌شود.

کلمات کلیدی مرتبط

• درمان عفونت ادراری در طب سنتی
تصویر شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “درمان عفونت ادراری در کودکان با طب سنتی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی