دمنوش برای درمان زگیل تناسلی

  • دمنوش برای درمان زگیل تناسلی

    در این مطلب از سایت  می خواهیم در مورد دمنوش برای درمان زگیل تناسلی توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم، آیا تاحالا به این فکر افتاده اید که زگیل تناسلی خود را پنهانی و در خانه در مان کنید؟ اگر این ضایعه بدشکل و شرم آور موجب اذیت شماست و ادامه ی زندگی را برای شما مشکل کرده است، کافیست ما را در این مقاله همراهی کنید تا روش های تضمینی برای از بین بردن آن را به شما بیاموزانیم. برای درمان زگیل تناسلی چندین روش وجود دارد ولی ما سعی می کنیم تا روش های درمان گیاهی را یاد بگیرید که به راحتی و آسانی در خانه انجام شدنی باشد.

    برای درمان زگیل تناسلی چندین روش وجود دارد ولی ما سعی می کنیم تا روش های درمان گیاهی را یاد بگیرید که به راحتی و آسانی در خانه انجام شدنی باشد. مانند خیلی از موضوعات پیش از این که به درمان بپردازیم، باید بدانیم با چه سرو کار داریم پس ابتدا توضیحی مختصر درباره ی زگیل تناسلی به شما می دهیم.

    زگیل تناسلی چیست؟

    زگیل تناسلی که به نام کوندیلوما آکومیناتا، زگیل‌های آنوژنیتال یا زگیل‌های مقعدی [آنال وارتز] نیز شناخته می‌شود، ضایعه ایست که ممکن است در اطراف ناحیه تناسلی یا حتی خود آن رشد کرده و پراکنده شوند.

    نوع دیگری از زگیل ها وجود دارد که به آن ها زگیل مقعدی می گوییم که در اثر بیماری آمیزشی(STD) به وجود می آید و بسیار عفونی بوده و در اثر رشته های خاصی از ویروس HPV  (ویروس پاپیلوم انسانی) تولید می شود. ویژگی عمده این دسته زگیل رنگ گوشتی آن ها و برجستگی و نرمی آن است.

    زگیل های تناسلی به یک جا بسنده نکرده و می توانند در مکان های مختلفی رشد کنند و معمولا به صورت گروهی پیدا می شوند. شاید این دسته از زگیل ها بدون درد باشند اما بسیار خارش آورند.

    ممکن است هنگام مراجعه به پزشک و درخواست برای درمان آن ، پزشکان به شما روش فریز کردن را پیشنهاد دهند اما بدانید که این روش دائمی نبوده و زگیل ها می توانند دوباره پیدا شوند.

    رشد این زگیل در زنان می تواند در دهانه ی رحم، داخل یا خارج از مهبل یا همان واژن و یا داخل یا خارج مقعد اتفاق بیفتد در حالی که در مردان رشد این زگیل ها می تواند روی آلت تناسلی، داخل یا خارج از بیضه ها و یا حتی خود ران و کشاله ی ان اتفاق بیفتد.

    علائم زگیل تناسلی

    برخی از علائم زگیل تناسلی شامل: ایجاد خونریزی بعد از رابطه ی جنسی ، احساس خارش شدید در ناحیه تناسلی ، افزایش میزان ترشح واژن، یا احساس رطوبت بیش از حد در اطراف ناحیه ی تناسلی.

    زگیل تناسلی بسیار می تواند آزار دهنده و شرم اور باشد و هنگام وقوع اکیدا توصیه می کنیم برای رفع آن پیش از آن که بد تر شود به پزشک مراجعه کنید. در این مقاله چندین روش برای درمان زگیل تناسلی آورده شده است که با فراگیری آن می توانید بدون پزشک و به طور کاملا خنگی آن را درمان کرده و از اثرات ازار دهنده اش رهایی یابید.

    درمان زگیل تناسلی:

     

    سرکه سیب

    یکی از موثرترین داروها برای رفع سریع زگیل های تناسلی استفاده از سرکه سیب است. روش کار بسیار ساده است شما می توانید مقداری پنبه را به سرکه سیب آغشته کرده و روی محل زگیل ها قرار دهید و بگذارید یک شب تا صبحی بماند و بعد آن ناحیه را کامل شست و شو دهید.

    اگر درد شما موجب آزار شدید شما شد، تاجایی که می توانید بگذارید سرکه بماند بعد ان را بشویید.

    نوار چسب برزنتی

    شاید این کلمه به گوشتان نرسیده باشد و از نام آن تعجب کرده باشید اما نوار چسب برزنتی به درمان زگیل شما کمک فراوانی می کند. کافیست کمی از چسب نواری را جدا کنید و در محل زگیل قرار دهید و بگذارید تا شش روز بماند و بعد آن را کنده و محل را سوهان بکشید. این روش را آنقدر تکرار کنید تا دیگر اثری از زگیل باقی نماند.

    روغن کرچک

    شاید اسم این روغن به گوشتان برسد به سرعت به یاد بوی بد آن بیفتید ولی به شما اطمینان می دهیم استفاده از این روغن کمک ویژه ای به رفع زگیل های شما می نماید. تنها کافیست یک پنبه را به آن آغشته کرده و روی زگیل قرار دهید و بهتر است این توپ پنبه ای را روزانه و مکرر تجدید کنید تا روند بهبود شما تسریع یابد.

    روغن ویتامین E

    روغن ویتامین E را روی محل زگیل بمالید و روی آن گاز بگذارید. این روش را آنقدر امتحان کنید تا اثری از زگیل باقی نماند. اگر به ویتامین E دسترسی ندارید می توانید مایع را از کپسول های ویتامین E خارج کرده و استعمال کنید.

    پیاز

    پیاز خود خواص بیشماری دارد که زبان از گفتن ان ها ناتوان است. کافیست چند تکه پیاز را خرد کرده و بر روی زگیل قرار دهید و مانند هر روشی این کار را چند بار تکرار کرده و تجدید کنید. معمولا زمان توصیه شده برای تکرار هر چهار ساعت است. در ضمن آب پیاز در از بین بردن انواع زگیل ها بسیار توصیه می شود.

    جو دوسر

    گفتنی است جو دوسر در رفع زگیل تناسلی به شما کمکی نمی کند اما می تواند در رفع سوزش و خارش و درد بسیار موثر واقع شود. اگر شما جز افرادی هستید که از خارش ان ها به ستوه امده اید به شدت توصیه می کنیم که از جو دوسر استفاده کنید.

    وان حمام را پر از آب کرده و مقدار لازم پودر بلغور جو دوسر را در آن مخلوط کنید و خوب هم بزنید و با خیس شدن محل درد جادوی این جو را خواهید دید.

    آب آناناس

    انانس را به چند تکه تبدیل کرده و ان را له کنید و آبش را بگیرید. پنبه را به آب انانس آغشته کنید سپس روی محل زگیل قرار دهید و به مدت   ۱۰ دقیقه ان را نگه دارید. سپس پنبه را برداشته و دو بار در روز این روش را تکرار کنید کم کم بهبود را خواهید دید.

    پوست موز

    قسمت داخلی یک پوست موز را جدا کرده و روی محل زگیل قرار دهید و آن را با یک نوار بپوشانید و اجازه دهید یک شبانه روز بماند و بعد صبح آن را برداشته و این روش را روزانه و تا چند هفته ادامه دهید تا زمانی که زگیل ها تغییر رنگ داده و از بین بروند.

    سیر

    تعداد هشت حبه سیر را پوست کنده و له کنید تا به صورت خمیر درآیند سپس آن را روی محل زگیل بمالید و بگذارید تا یک ساعت بماند سپس محل را بشویید و این کار را تا زمانی که زگیل ها ازبین روند تکرار کنید.

    سیب زمینی

    برش های ضخیمی با سیب زمینی انجام داده و آن ها را روی محل زگیل قرار دهید این کار را دو تا سه بار در روز انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا زگیل ها نابود شوند. استفاده از این روش توصیه می شود.

    نمک اپسوم

    شما می توانید با استفاده از پر کردن وان حمام و مخلوط کردن این نمک از آن، به سادگی زگیل را درمان کنید تنها کافیست ناحیه ی ملزوم را با آن خیس کرده و چند بار در هفته این عمل را تکرار کنید تا تاثیر شگرف ان را ملاحظه کنید.

    ویتامین C

    شما می توانید قرص ویتامین C را تهیه کرده و خرد کنید و با مخلوط در آب از آن خمیری بدست اورید تا روی زگیل قرار گیرد. سپس این ناحیه را با استفاده از یک باند به مدت یک روز بپوشانید تا ویروس از بین برود و بهبود تسریع یابد.

    الکل

    مقدار کمی از این ماده را تهیه کرده و روی زگیل بمالید و تکرار کنید تا این عمل تاثیر خود را بگذاردو ممکن یک ماه تا تاثیر آن طول بکشد.

    برق ناخن

    برق ناخن را بر روی زگیل قرار داده و بگذارید تا تمام روز بماند. این روش را هر روز قبل از این که به تخت خواب بروید امتحان کنید. از این دارو تا زمان ازبین رفتن زگیل ها استفاده کنید.

    جوش شیرین

    یک قاشق جوش شیرین را برداشته و با روغن کرچک مخلوط می کنید و خمیر حاصل شده را روی زگیل قرار داده و استعمال می کنید. این روش را برای تاثیر گذاری باید دوبار در روز و به مدت سه هفته انجام دهید.

    درمان های گیاهی برای از بین بردن زگیل های تناسلی

    الوورا

    مطمئنا نام این گیاه جادویی را بار ها شنیده اید . یک بسته از این کرم را تهیه کرده و بر روس زگیل بزنید سپس این کار را سه تا چهار بار تکرار کنید و تا دوهفته ادامه دهید. این ژل از داروهای طبیعی برای رفع زگیل نامیده می شود.

    عصاره ی دانه گریپ فورت

    یک قطره از این عصاره را روی زگیل بمالید و تا دوهفته و دو و سه باری در روز تکرار کنید تا زمانی که زگیل سفید رنگ شده و از بین برود.

    پوست درخت بید

    تکه ای از پوست درخت بید را بیابید و ان را با آب مرطوب کنید. سپس ان را روی زگیل قرار داده و با یک باند محل ان را ثابت می کنیم. این کار را هر روز با یک تکه از پوست جدید انجام داده تا در عرض ۱ تا ۲ هفته تاثیر شگرف آن را ببینید.

    روغن درخت چای

    روغن این درخت به دلیل خواص ضد التهابی و ضد عفونی و ضد قارچی که دارد بسیار معروف و منحصر به فرد است. پنبه را در روغن ان خیس کرده و روی زگیل قرار دهید. البته توجه ویژه کنید که روغن این درخت سمی است و نباید خورده شود. و همچنین برای جلوگیری از گسترش عفونت حتما پنبه آغشته به روغن را که به زگیل تماس یافته از بین ببریم.

    ریشه ی شیرین بیان

    این ریشه را خرد کرده و روی زگیل قرار دهید. می توانید این ماده را مستقیما به زگیل تماس دهید یا روی منطقه آلوده بمالید و توجه کنید برای اثر گذاری باید این کار تا دو سه هفته انجام گیرد.

    فندق افسونگر

    این فندق یک گیاه دارویی بی نظیر است که می تواند در حذف زگیل بسایر موثر باشد. خیلی ساده این گیاه دارویی را رقیق می کنیم و آن را روی محل زگیل قرار می دهیم و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه ان محل را می شوییم و خشک می کنیم. و این کار را دوبار در روز و دست کم به مدت ۳ هفته انجام می دهیم.

    توجه به خشک کردن ناحیه پس از تماس ضروریست.

    دمنوش عصاره برگ زیتون

    برگ زیتون را تهیه کرده و در آب می جوشانید سپس جوشانده آن را صاف کرده و مایع را سه تا چهار بار در روز می نوشید.

    توجه داشته باشید که مادران بارده و شیرده از این روش استفاده نکنند.

    برگ انجیر

    استفاده از برگ انجیر به خاطر سرعت بهبود ان بشدت توصیه می شود. ایتدا مقداری برگ انجیر تهیه کنید و بعد آن را له کرده و شیره ی آن را خارج کنید. شیره را روی زگیل تناسلی مالیده و این روش را سه تا چهار بار در روز تکرار کنید.

    شیره ی گیاهی دارویی استبرق

    گیاه استبرق را تهیه کرده و آن را له می کنید تا شیره اش خارج شود سپس شیره بدست آمده را دو تا سه بار در روز روی زگیل های تناسلی قرار می دهید تا بهبود حاصل شود.

    گیاه دارویی نوش یا سرو باد بزنی

    روغن گیاه نوش را تهیه کرده و دو سه باری در روز بر روی زگیل قرار دهید. با این که فرآیند بهبود در این گیاه کند است اما درمان قطعی را برای شما به ارمغان می آورد. ممکن است تا ۳ یا ۴ هفته به طول انجامد تا این گیاه اثر کرده و زگیل ها را از بین ببرد. برای رسیدن به نتیجه ای بهتر نیز می توانید ان را با روغن زیتون ترکیب کنید.

    قاصدک

    گیاه دارویی قاصدک را تهیه کرده و آن را له کنید تا شیره اش بدست آید سپس آن را تا سه هفته و روزی ۲ تا ۳ بار روی زگیل ها بمالید. کم کم فرآیند بهبود را احساس خواهید کرد.

    بایدها

    1. همواره رژیم غذایی سالم را مد نظر قرار دهید.
    2. لباس هایتان همواره تمیز و شسته باشند.
    3. سعی کنید لباس زیر پنبه ای بپوشید.
    4. ناحیه ی واژینال را خشک نگه دارید.
    5. اگر شد از آب گرم استفاده کنید.

    نباید ها

    1. سعی کنید تا حد امکان زگیل ها را نخارانید و به آن ناحیه تماس نداشته باشید.
    2. روش های درمانی گفته شده فقط برای زگیل ها هستند پس برای دیگر محل ها امتحان نکنید.
    3. زگیل ها را دچار خراشیدگی نکنید.
    4. رابطه ی جنسی امن داشته باشید.

    کلمات کلیدی مرتبط

    • دعای رفع زگیل تناسلی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا