چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم

چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم
  • چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم

    برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار، ابتدا باید بازار هدف و مخاطبان مورد نظر خود را به دقت شناسایی کنیم. این به ما کمک می کند تا در انتخاب صحیح محتوا، زمانبندی مناسب و رسانه های مناسب برای پخش تبلیغات، موفقیت بیشتری داشته باشیم. همچنین برای جلب توجه مخاطبان، ایده های خلاقانه و منحصر به فردی برای تیزر تبلیغاتی خود در نظر بگیریم.

    پس از شناسایی مخاطبان، باید محتوای تبلیغ را طوری انتخاب کنیم که با حس و احساس آنها هماهنگ باشد. می توانیم از داستان های جذاب، انیمیشن ها، استند آپ کمدی و یا برنامه های تلویزیونی محبوب استفاده کنیم تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنیم. همچنین حوادث و رویدادهای روز را نیز می توانیم به عنوان محتوای تبلیغاتیمان استفاده کنیم.

    زمانبندی مناسب نیز در ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مهم است. باید موقعیت و زمانی را که مخاطبان بیشترین توجه را به تلویزیون می آورند را در نظر بگیریم. مثلا اگر مخاطبان هدف خود را دانشجویان دانشگاه هستند، می توانیم تبلیغات خود را در زمان پخش برنامه های مورد علاقه آنها قرار دهیم.

    استفاده از رسانه مناسب نیز برای پخش تبلیغات مهم است. باید از رسانه هایی که مخاطبان بیشترین توجه را به آنها می دهند، مثل شبکه های محبوب تلویزیونی، استفاده کنیم تا تاثیر بیشتری داشته باشیم.

    همچنین از عناصر زیبایی مانند رنگ های جذاب، موسیقی های مناسب و صداهای متفاوت برای تولید تیزر تبلیغاتی استفاده کنیم. این اجزا می توانند تاثیر بیشتری روی مخاطبان ما داشته باشند و آنها را به یاد ما بیاورند.

    در نهایت، برای اثرگذاری بیشتر، باید همواره تیزر تبلیغاتی خود را بهبود ببخشیم و با بازخورد مخاطبانان، آن را بهینه سازی کنیم. همچنین می توانیم از روش های پیشرفته مانند اینترنت و شبکه های اجتماعی نیز برای افزایش آگاهی مخاطبان از تبلیغاتمان استفاده کنیم. در نهایت، با توجه به تغییرات روزافزون در صنعت تبلیغات، باید همیشه بروز باشیم و ایده های جدید و خلاقانه را در تبلیغات خود به کار بگیریم.

    همانطور که نقد و بررسی های سایت را درباره تیزر های تبلیغاتی تلویزیونی مشاهده می کنید عمدتا نمره های اثرگذاری پایینی را دریافت می کنند.

    می دانی چرا؟

     

    چون عموم کارگردانان تیزرهای تبلیغاتی هیچ توجهی به واقعیت جامعه و الگو فکری مردم ندارند. صرف اینکه چند نمای قشنگ از محصول را بگیریم کفایت نمی کند چرا که در آخر روز اگر تبلیغ اثرگذار نباشد شرکت های سفارش دهنده سودی که باید کنند را نمی کنند.

    تا به حال به این موضوع دقت کردی چرا محصولات ایرانی انتخاب دوم یا سوم مردم هستند؟

    کافی است به تبلیغ دو محصول مشابه با ویژگی ها مشابه نگاه کنی. یکی ایرانی و دیگری خارجی.

    احتمالا نسخه خارجی اثرگذاری به مراتب بالاتری را دارد.

    تصور کنم الان خیلی واضح تر درک می کنی چرا مردم محصول مشابه خارجی را به ایرانی ترجیح می دهند و چرا هیچوقت کمپین های حمایت از کالای ایرانی موثر ثمر واقع نمی شوند.

    در این مقاله می خواهم ۳ المان را معرفی کنم که با رعایت کردن آن ها می توانی تیزرهای تبلیغاتی اثرگذاری بسازی.

     

    ۱- نشان دادن دنیایی دور از واقعیت:

    در بیشتر تیزرهای تبلیغاتی تلویزیونی سبک زندگی از مردم ایران نشان داده می شود که به هیچ وجه شبیه واقعیت نیست.

    به طور مثال:

     

    مدیری که برای خرید سیم کارت ۳۰ هزار تومانی جلسه مهم را رها می کند. (اشاره به تبلیغ سیم کارت رایتل)

    پسری مو بوری که در خانه لوکس با ویو همیشه سبز در حال دویدن روی تردمیل هوشمندی است اطلاعات جسمانی اش را روی پنجره می بینید. (تبلیغ اینترنت همراه اول)

    فرد مهمی که همراه راننده شخصی اش سوار بر پراید، روی فرش قرمز حرکت می کند. و ده ها مورد دیگر…(اشاره به تبلیغ ساینا!)

     

    وقتی که دنیایی که در تبلیغ نشان داده می شود بی نهایت زیاد با دنیای مخاطب فاصله دارد او احساس می کند در تماشای یک دروغ است.

    وقتی ما در تبلیغ دروغ نشان می دهیم چطور می توانیم انتظار داشته باشیم که مخاطب به محصول اعتماد کند؟

    لازم نیست برای جذاب شدن تبلیغ آن را پر از دروغ کنیم کافی است USP (ویژگی انحصاری محصول) را پیدا کنیم و روی آن متمرکز شویم.

    چند هفته پیش با یکی از آژانس های تبلیغاتی مشاوره داشتم و می گفتند محصول شرکت سفارش دهنده تبلیغ آشغال است. گفتم همین آشغال حداقل یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن این است که ارزان تر از نمونه خارجی اش است پس برای قشر کم درآمد که توانایی خرید پایینی دارند مناسب است چرا روی این دسته از مخاطب متمرکز نمی شوید؟

    البته منظور از آشغال این بود که کیفیتش در حد رقابت با نمونه خارجی نیست و نه به این معنا که واقعا کارایی ندارد.

     

     

    ۲- استفاده از کلمات ناملموس به جای تصویر:

    یکی دیگر از اشتباهات رایج در تبلیغات استفاده از کلمات ناملموس است.

    چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم

    همانطور که در تبلیغ چای سولیس می بینید راوی می گوید: سولیس دمنوش حرفه ای ها.

    دمنوش حرفه ای ها یعنی چی؟ اصلا حرفه ای ها چه کسانی هستند؟

    وقتی که تیزر تبلیغاتی می سازیم باید بدانیم بازار هدف این محصول دقیقا چه کسانی هستند و چطور قرار است ارتباط موثری بین مخاطبین و محصول ایجاد کنیم. زمانی که می گوییم این دمنوش برای حرفه ای هاست باید توضیح دهیم چه ویژگی دارد که این ادعا را داریم.

    اثباتش غیر ممکن است مگر نه؟

    و بدین معناست که گفتنش هم هیچ تاثیری ندارد.

    تبلیغ نباید با دنیای واقعی مغایرتی داشته باشد. بطور مثال آیا امکان دارد زمانی که به سوپر مارکت می روی بگویی لطفا یک دمنوش مخصوص حرفه ای ها بدهید!؟

    حالا اینکه دمنوش است تصور کن اگر این تبلیغ شیرموز بود چه اتفاقی می افتاد؟

    چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم چطور یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی اثرگذار بسازیم

     

    ۳- داستان به جای راوی:

    به طور کل مردم عاشق شنیدن داستان هستند. زمانی که موضوعی به واسطه داستان تعریف می شود علاوه بر لذت بخش بودن برای مخاطب باعث می شود آن را سال ها به یاد داشته باشد.

    انسان ها قادر نیستند موضوعات تکنیکال را بعد از سال ها به یاد بیاورند دقیقا مانند بیشتر درس هایی که در دوران تحصیلی می خوانیم و از یاد می بریم.

    اما خیلی راحت می توانند داستان هایی که سال ها قبل را شنیده اند با جزییات برای یکدیگر تعریف کنند.

    تا حد ممکن باید به جای استفاده از راوی در تبلیغ، از داستان استفاده کنیم و زمانی داستان به یادماندنی می شود که بتواند بیننده را غافلگیر کند.

    داستان خوب می تواند نقاط ضعف فیلمبرداری را کم رنگ کند اما به هیچ عنوان فیلمبرداری خوب نمی تواند نقاط ضعف داستانی را برطرف کنند.

    اگر بپرسم  ۱۰ فیلم که دوستش داشتی را نام ببر احتمالا نام فیلم هایی را می بری که داستان های خوبی تعریف کردند. داستان هایی که عمدتا تو را جایی از فیلم غافلگیر کردند.

    این قضیه عینا در تبلیغ نیز باید رعایت شود تا تبلیغ بتواند اثرگذار باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا